Enighed om Libyen?
Fra : Kurt Lund

Dato : 10-03-11 12:33

Jeg har forgæves ledt efter officielle udsagn om holdningen til
FN-sanktioner mod Libyen fra Kina og Rusland. Det synes mest at være
Europas, NATO's og USA's holdninger der kommer til orde i medierne.
Er der nogen, der kan lede mig på rette spor?

--
Kurt Lund

Fra : DADK

Dato : 10-03-11 13:59

Kurt Lund wrote:
> [...]
> Europas, NATO's og USA's holdninger der kommer til orde i medierne.
> Er der nogen, der kan lede mig på rette spor?

Det er en borgerkrig, og derfor kan man jo ikke gå ind og vælge side,
før end man ved hvem der vinder. Det allerbedste forsigtigste gæt er, at
resultatet bliver to nye lande, et shiamuslimsk øst støttet af Iran og
et "verdsligt" vest, i Tripoli, støttet af vesten pga olien.

Fra : Bo Warming

Dato : 10-03-11 21:30

On Thu, 10 Mar 2011 13:59:15 +0100, DADK <dadk@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>resultatet bliver to nye lande, et shiamuslimsk øst støttet af Iran og
>et "verdsligt" vest, i Tripoli, støttet af vesten pga olien.

Men olien er i øst , nær Bengazi?

Fra : /John

Dato : 10-03-11 16:19

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen, der kan lede mig på rette spor?

Lidt overskrifter kan måske bringe dig på vej:

http://search.yahoo.com/search?p=russia+libya

http://search.yahoo.com/search?p=china+libya

John

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-03-11 20:24

Kurt Lund <lund@fabel.dk> skrev i meddelelsen
4d78b798$0$36581$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> [...]
> Europas, NATO's og USA's holdninger der kommer til orde i medierne.
> Er der nogen, der kan lede mig på rette spor?

Ifølge nyhederne er vesten tæt på at gå ind i konflikten på den "Allahu
Akbar!"-skrigende side. Dét, på trods af, at Gadaffi-regimet indtil nu har
været betragtet som legitimt. Vesten har således tænkt sig at blande sig i
en suveræn nations indre anliggende. Og gudhjælpemig på dén side, der ønsker
at omstyrte den verdslige stat og i stedet indføre Sharia-staten.

Tak for kaffe!

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bo Warming

Dato : 10-03-11 21:26

On Thu, 10 Mar 2011 12:32:50 +0100, "Kurt Lund" <lund@fabel.dk> wrote:

>Jeg har forgæves ledt efter officielle udsagn om holdningen til
>FN-sanktioner mod Libyen fra Kina og Rusland.

Kinas styre er så populært i befolkningen som vort er i DK

Ingen risikofor oprør der

Russerne er helt vilde med Putin-styre

USA har ikke så populært folkestyre

Fra : N/A

Dato : 14-03-11 10:59

Fra : Isachsen

Dato : 14-03-11 10:59

"Per Rønne" wrote:
> Kurt Lund <lund@fabel.dk> wrote:
>
> Kina er slet ikke et demokrati, og i Rusland er demokratiet på
> tilbagegang.

Det var da godt at høre - tenk om all verdens lande var demokratiske.

Isachsen