apache-version / mysql version..
Fra : Niels Skovmand

Dato : 09-08-01 23:11

Hej!

Er der en metode til at udskrive Apache-version og Mysql version (uden om
phpinfo())

F.eks. "Denne server kører Apache version 1.334.22 og Mysql 3.32.23", el.
lign..

På forhånd tak!

--
Niels Skovmand
http://www.wman.dk

"In the middle of difficulty lies opportunity."
Albert Einstein

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 09-08-01 23:14

On Fri, 10 Aug 2001 00:11:05 +0200, "Niels Skovmand" <woodman@lite.dk>
wrote:

>Hej!
>
>Er der en metode til at udskrive Apache-version og Mysql version (uden om
>phpinfo())

http://www.pil.dk/features/#head

siger dog ikke noget om mysql

--
med venlig hilsen
Thomas Jensen

Fra : Niels Skovmand

Dato : 09-08-01 23:20

"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> wrote in message

> http://www.pil.dk/features/#head
>
> siger dog ikke noget om mysql

Jeg tænkte nu mere, hvis man skulle vise det på sin egen side..

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 10-08-01 07:41

On Fri, 10 Aug 2001 00:20:08 +0200, "Niels Skovmand" <woodman@lite.dk>
wrote:

>Jeg tænkte nu mere, hvis man skulle vise det på sin egen side..

der er ikke ret langt fra ovenstående til selv at få det på egen side.

--
vh
Thomas Jensen, http://pil.dk/

Fra : Kenneth Schmidt

Dato : 09-08-01 23:30

Niels Skovmand wrote:

> [...]
> phpinfo())
>
> F.eks. "Denne server kører Apache version 1.334.22 og Mysql 3.32.23", el.

Variablen SERVER_SIGNATURE indeholder (på mit system) værdien
"Apache/1.3.20 Server at silence Port 80". Så er det bare lidt kreativ brug
af ereg() og så kan du få det ud af den.

$version = mysql_get_server_info();
skulle returnere MySQL-versionen på den database der sidst er blevet åbnet.
Søg evt. på php.net for mere information.

--
Kenneth Vestergaard Schmidt

"Nac mac Feegle wha hae!"

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 09-08-01 23:52

"Niels Skovmand" <woodman@lite.dk> writes:

> Er der en metode til at udskrive Apache-version og Mysql version (uden om
> phpinfo())

På min maskine indeholder $SERVER_SOFTWARE Apache-versionen.

MySQL-versionen kan du vist ikke lige få fat på på en let måde tror
jeg. Det phpinfo() viser er vist kun hvilken version af API'et til
MySQL den bruger, og ikke hvilken version der rent faktisk ligger på
serveren ... tror jeg nok.

> F.eks. "Denne server kører Apache version 1.334.22 og Mysql 3.32.23", el.
> lign..

Jeg udskriver Apache-version og operativsystem på en af mine
sider. Det gør jeg med:

<?php
$sys = posix_uname();
$OS = $sys["sysname"] . " " . $sys["release"];
print("It's running $OS and $SERVER_SOFTWARE.");
?>

--
Jacob
This sentence is false.

http://www.bunk.cc - nu med Emacs effekt

Fra : Lars Petersen

Dato : 10-08-01 04:52

> Er der en metode til at udskrive Apache-version og Mysql version (uden om
> phpinfo())

Apache:
echo "$SERVER_SOFTWARE<br>";

MySQL:

$res = mysql_query("SELECT Version() as version")
$row = mysql_fetch_array($res);
echo "MySQL v$row[version]";

--
-
Lars

Fra : Marilú Ebner + Bjarn~

Dato : 10-08-01 10:32

Lars Petersen wrote:

> MySQL:
>
> $res = mysql_query("SELECT Version() as version")
> $row = mysql_fetch_array($res);
> echo "MySQL v$row[version]";

....gav mig en Parse error i line 2 ?

Bjarne Jensen

US-European Air Transport Agreements:
http://www.flyvebranchen.dk/docs/pub_eu_us_tr.htm

Penguins ? Yes, penguins ! Everywhere ! All marching into the
future.....

Fra : Niels Andersen

Dato : 10-08-01 13:09

"Marilú Ebner + Bjarne Jensen" <mbjensen@t-online.de> wrote in message

> ...gav mig en Parse error i line 2 ?

Fordi linje 1 ikke er afsluttet med et semikolon.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Marilú Ebner + Bjarn~

Dato : 10-08-01 22:21

Jammen er det ikke bare nemt :)

> Fordi linje 1 ikke er afsluttet med et semikolon.

---

Fra : Jonas Häggqvist

Dato : 10-08-01 12:23

Husk et ; i linje 1.