|
| Max 700 kr Fra : Leo Jensen |
Dato : 09-03-11 23:48 |
|
Hej
Hos Haahr benzin (Middelfart og Kolding) slår standeren fra ved 700
kr, når man tanker på Dankort, og man kan ikke bare sætte kortet i
igen og tanke færdig.
Fint nok, der tanker jeg så ikke, når jeg skal have fyldt tanken, men
her til morgen oplevede jeg f.... det samme hos Q8 i Bramdrupdam
(Kolding). Hvad er det nu for noget fis og formynderi... ?
MVH Leo
| |
Hans Kjaergaard (10-03-2011)
| Kommentar Fra : Hans Kjaergaard |
Dato : 10-03-11 08:03 |
|
On Wed, 9 Mar 2011 22:48:23 -0800 (PST), Leo Jensen
<leo.5500@gmail.com> wrote:
>Hvad er det nu for noget fis og formynderi... ?
Spørg Haahr og Q8, men mon ikke det er et forsøg på at begrænse tabet
ved svindel med div. kort ?
/Hans
| |
Leo Jensen (10-03-2011)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 10-03-11 00:09 |
|
On Mar 10, 8:02 am, Hans Kjaergaard <hans.k2tek...@post5.tele.dk>
wrote:
> On Wed, 9 Mar 2011 22:48:23 -0800 (PST), Leo Jensen
>
> <leo.5...@gmail.com> wrote:
> >Hvad er det nu for noget fis og formynderi... ?
>
> Sp rg Haahr og Q8, men mon ikke det er et fors g p at begr nse tabet
> ved svindel med div. kort ?
Selvfølgelig er det for at begrænse svindel, så det behøves jeg nok
ikke spørge dem om. Jeg havde bare lige et behov for at brokke mig, og
med stigende priser må der da efterhånden være end del, der rammer mod
loftet.
Leo
| |
Martin Bak (10-03-2011)
| Kommentar Fra : Martin Bak |
Dato : 10-03-11 08:12 |
|
"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:094f7c59-e562-4916-98ac-88b4f7a2c57f@u14g2000vbg.googlegroups.com...
Hej
Hos Haahr benzin (Middelfart og Kolding) slår standeren fra ved 700
kr, når man tanker på Dankort, og man kan ikke bare sætte kortet i
igen og tanke færdig.
Fint nok, der tanker jeg så ikke, når jeg skal have fyldt tanken, men
her til morgen oplevede jeg f.... det samme hos Q8 i Bramdrupdam
(Kolding). Hvad er det nu for noget fis og formynderi... ?
---------
Er du sikker på at det er noget nyt? Er det ikke bare fordi du ikke har
tanket for over 700 kr. før, da benzinen jo indtil for nylig kostede knap så
meget?
Jeg har ikke Dankort, men Visa Electron.
Med et sådant kort kan der kun købes hvis der rent faktisk er penge på
kontoen. Og der skal faktisk være et pænt beløb på kontoen, selvom man
f.eks. kun vil tanke for 200,-. Standeren kommunikerer med banken før
tankning. Men selv om man kun tanker for et beskedent beløb, vil standeren
altid reservere max-beløbet på kontoen, indtil transaktionen er afsluttet,
hvilket kan tage nogle dage.
Så hvis man véd, at man har 1000,- på kontoen, og tanker for 200,-, så kan
man ikke bagefter handle for de sidste 800,-. De er nemlig låst af tanken.
Af samme grund tanker jeg aldrig med kortet ved standere. Hvis jeg har brug
for at tanke ved en automat betaler jeg med kontanter.
--
Martin
http://www.martinbak.dk
| |
Leo Jensen (10-03-2011)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 10-03-11 00:50 |
|
On Mar 10, 8:11 am, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:
> "Leo Jensen" <leo.5...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:094f7c59-e562-4916-98ac-88b4f7a2c57f@u14g2000vbg.googlegroups.com...
> Hej
>
> Hos Haahr benzin (Middelfart og Kolding) sl r standeren fra ved 700
> kr, n r man tanker p Dankort, og man kan ikke bare s tte kortet i
> igen og tanke f rdig.
>
> Fint nok, der tanker jeg s ikke, n r jeg skal have fyldt tanken, men
> her til morgen oplevede jeg f.... det samme hos Q8 i Bramdrupdam
> (Kolding). Hvad er det nu for noget fis og formynderi... ?
>
> ---------
>
> Er du sikker p at det er noget nyt? Er det ikke bare fordi du ikke har
> tanket for over 700 kr. f r, da benzinen jo indtil for nylig kostede knap s
> meget?
>
> Jeg har ikke Dankort, men Visa Electron.
> Med et s dant kort kan der kun k bes hvis der rent faktisk er penge p
> kontoen. Og der skal faktisk v re et p nt bel b p kontoen, selvom man
> f.eks. kun vil tanke for 200,-. Standeren kommunikerer med banken f r
> tankning. Men selv om man kun tanker for et beskedent bel b, vil standeren
> altid reservere max-bel bet p kontoen, indtil transaktionen er afsluttet,
> hvilket kan tage nogle dage.
> S hvis man v d, at man har 1000,- p kontoen, og tanker for 200,-, s kan
> man ikke bagefter handle for de sidste 800,-. De er nemlig l st af tanken..
> Af samme grund tanker jeg aldrig med kortet ved standere. Hvis jeg har brug
> for at tanke ved en automat betaler jeg med kontanter.
>
> --
> Martin http://www.martinbak.dk
Der er penge på kortet, og det er et alm. Visa, som gerne vil give
kredit, så det er ikke problemet.
Min tank er på 86 liter, så jeg har prøvet det også da benzinen var
under 10 kr, men tidligere oplevede jeg det kun hos Haahr og måske
Jet, men det husker jeg ikke helt skarpt...
MVH Leo
| |
Hans Paulin (6310) (10-03-2011)
| Kommentar Fra : Hans Paulin (6310) |
Dato : 10-03-11 08:51 |
|
Leo Jensen forklarede:
> Hvad er det nu for noget
I sidste nummer af MOTOR stod der om en håndværker der mistede 15'000
kr. da et benzinkort blev stjålet fra en af hans biler
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
| |
Preben R. Sørensen (10-03-2011)
| Kommentar Fra : Preben R. Sørensen |
Dato : 10-03-11 09:24 |
|
"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev >
> I sidste nummer af MOTOR stod der om en håndværker der mistede 15'000 kr.
> da et benzinkort blev stjålet fra en af hans biler
De har så nok tanket 15000/700= godt 21 gange.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
Hans Paulin (6310) (10-03-2011)
| Kommentar Fra : Hans Paulin (6310) |
Dato : 10-03-11 09:54 |
|
Preben R. Sørensen kom med denne ide:
> De har så nok tanket 15000/700= godt 21 gange.
Nej, det var i få hug; har dog foræret bladet væk så jeg ka ikke lige
tjekke.
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
| |
Hans Kjaergaard (10-03-2011)
| Kommentar Fra : Hans Kjaergaard |
Dato : 10-03-11 12:24 |
|
On Thu, 10 Mar 2011 08:50:46 +0100, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:
>Leo Jensen forklarede:
>> Hvad er det nu for noget
>
>I sidste nummer af MOTOR stod der om en håndværker der mistede 15'000
>kr. da et benzinkort blev stjålet fra en af hans biler
Det kan jo ikke være forklaringen på begrænsningen hos benzinselskabet
for det fremgår også at den regning hænger kortindehaveren på.
Så forklaringen må være at regningen i visse tilfælde af svig ender
hos selskabet.
/Hans
| |
Hans Paulin (6310) (10-03-2011)
| Kommentar Fra : Hans Paulin (6310) |
Dato : 10-03-11 12:39 |
|
Efter mange tanker skrev Hans Kjaergaard:
> forklaringen må være at regningen i visse tilfælde af svig ender
> hos selskabet.
Det er måske for at begrænse antallet af kunder der føler at deres
benzinselskab løber fra deres forpligtelser.
Har som sagt ikke artiklen ved mig, men pinkoden var blevet afluret
(var de sidste 4 cifre på nummerpladen på en given firmabil) og - som
jeg husker det - de 2 tankninger der blev foretaget (á godt 7'000 kr.
stykket) blev foretaget med så kort mellemrum at benzinselskabets
computer ikke nåede at slå bremsen i allerede efter den 1. tankning
hvor et beløbsmæssigt loft var nået.
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
| |
Martin Bak (10-03-2011)
| Kommentar Fra : Martin Bak |
Dato : 10-03-11 12:49 |
|
"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:4d78b867$0$23761$14726298@news.sunsite.dk...
> Efter mange tanker skrev Hans Kjaergaard:
>> forklaringen må være at regningen i visse tilfælde af svig ender
>> hos selskabet.
>
> Det er måske for at begrænse antallet af kunder der føler at deres
> benzinselskab løber fra deres forpligtelser.
>
> Har som sagt ikke artiklen ved mig, men pinkoden var blevet afluret (var
> de sidste 4 cifre på nummerpladen på en given firmabil) og - som jeg
> husker det - de 2 tankninger der blev foretaget (á godt 7'000 kr. stykket)
> blev foretaget med så kort mellemrum at benzinselskabets computer ikke
> nåede at slå bremsen i allerede efter den 1. tankning hvor et
> beløbsmæssigt loft var nået.
>
>
Usædvanligt sløv computer de har der
--
Martin
http://www.martinbak.dk
| |
Hans Paulin (6310) (10-03-2011)
| Kommentar Fra : Hans Paulin (6310) |
Dato : 10-03-11 12:58 |
|
Martin Bak skrev den 10-03-2011:
> Usædvanligt sløv computer de har der
Windåse? ;)
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
| |
Hans Kjaergaard (10-03-2011)
| Kommentar Fra : Hans Kjaergaard |
Dato : 10-03-11 13:01 |
|
On Thu, 10 Mar 2011 12:49:21 +0100, "Martin Bak"
<fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:
>
>"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
>news:4d78b867$0$23761$14726298@news.sunsite.dk...
>> Efter mange tanker skrev Hans Kjaergaard:
>>> forklaringen må være at regningen i visse tilfælde af svig ender
>>> hos selskabet.
>>
>> Det er måske for at begrænse antallet af kunder der føler at deres
>> benzinselskab løber fra deres forpligtelser.
>>
>> Har som sagt ikke artiklen ved mig, men pinkoden var blevet afluret (var
>> de sidste 4 cifre på nummerpladen på en given firmabil) og - som jeg
>> husker det - de 2 tankninger der blev foretaget (á godt 7'000 kr. stykket)
>> blev foretaget med så kort mellemrum at benzinselskabets computer ikke
>> nåede at slå bremsen i allerede efter den 1. tankning hvor et
>> beløbsmæssigt loft var nået.
>>
>>
>Usædvanligt sløv computer de har der
Nej, man samler transaktionerne op over tid og overfører dem så når
det er billigst eller passer bedst ind i andre rutiner.
Lige så er det nok med nogle lister over lukkede/blokerede kort, de
opdateres ikke konstant men kun med mellemrum og det er nok der
problemet ligger, for en handel udført imellem 2 opdateringer hvor det
viser sig at kortet er lukket/blokeret kan sagtens tænkes at være for
benzinselskabets egen tabsregning.
/Hans
| |
Hans Paulin (6310) (10-03-2011)
| Kommentar Fra : Hans Paulin (6310) |
Dato : 10-03-11 13:10 |
|
Hans Paulin (6310) tastede følgende:
> Har som sagt ikke artiklen ved mig
Hér er den:
"Natten mellem 13. og 14. december sidste år havde firmaet Bakkegaard
Thurø El-service på Thurø indbrud i en af sine firmabiler, og der blev
bl.a. stjålet et Statoil-firmakort til at tanke brændstof. Tidligt om
morgenen fik politiet besked, og Statoil blev også kontaktet for at få
kortet spærret. Indehaveren fik at vide, at kortet ikke var blevet
brugt, så han kunne ånde lettet op. Skaden var trods alt til at
overse.

Ti dage senere var overraskelsen derfor stor, da Statoil sendte en
opkrævning på 15.000 kr. for misbrug af firmakortet. Det viste sig, at
tyvene havde kørt kortet igennem en enkelt gang for at teste det og
senere på natten købt 566,89 liter diesel i tre omgange til 5.000 kr.
pr. gang. 

– Statoil påstod, at vi havde sløset ved at have pinkoden liggende
sammen med kortet. Men det er en helt urimelig påstand, da koden var
identisk med de sidste fire tal på bilens nummerplade. Systemet gjaldt
alle vores biler, så vi netop ikke skulle have koden skrevet ned,
forklarer indehaver Karsten Bakkegaard.

Statoil forklarede, at koden formentlig var blevet afluret, og der var
intet hÃ¥b om at finde tyvene, da stationen ikke er videoÂovervÃ¥get.
Kortet har en generel købsbegrænsning på 8.000 kr., men Statoil nægter
at dække tabet – eller dele af det – med henvisning til, at kortet lå i
bilen. I kortbetingelserne står der nemlig, at „kortet skal opbevares
forsvarligt, f.eks. i tegnebog eller i taske – aldrig i en efterladt
bil og aldrig sammen med pinkodenâ€.


Svagheder i systemet

– Vi indrømmer gerne, at vi har begået en fejl ved at lade kortet
ligge i bilen, men ikke sammen med pinkoden. Samtidig irriterer det mig
at få en regning på 15.000 kr., når der er en begrænsning på 8.000 kr.,
som reelt ikke gælder. Desuden sagde Statoil jo, at kortet ikke var
brugt. De giver folk en falsk tryghed, som deres system ikke kan leve
op til, siger Karsten Bakkegaard.

Statoil har i en retssag i 2010 om et andet kortmisbrug forklaret, at
forsøg på køb vil blive afvist, når begrænsningen er overskredet.
Karsten Bakkegaards kort burde altså være spærret automatisk efter de
to køb af diesel på i alt 10.000 kr., og inden de sidste 566,89 liter
blev tanket.

– Men vi kan jo bevise, at det ikke er korrekt, da der blev købt for
15.000 kr. på vores kort, inden det blev spærret. Der er noget galt med
deres system, og jeg frygter, at andre risikerer at opleve noget
lignende i fremtiden, siger Karsten Bakkegaard.

Statoil afviser, at deres system skulle have en brist.

– Vores kortsystem kunne desværre ikke nå at registrere den næstsidste
tankning, inden den sidste tankning gik i gang, fordi der kun gik et
ganske kort øjeblik mellem tankningerne, forklarer Per Brinch, PR- og
kommunikationsdirektør hos Statoil, der beklager, at Karsten Bakkegaard
ikke fik besked om misbruget med det samme.

– Det er desværre en menneskelig fejl. Vi har to kortsystemer, og min
kollega fik beklageligvis kun tjekket det ene. Alle fire transaktioner
stod nemlig i det andet kortsystem.

Bakkegaard Thurø El-service har betalt de 15.000 kr., for når der er
tale om et firmakort, hæfter kunden for hele beløbet. Reglerne for kort
til private er anderledes. 

– Det er ærgerligt med sager om kortmisbrug, men de opstår
sædvanligvis, fordi kunden har opbevaret kortet i bilen og evt. sammen
med pinkoden. Det er inkluderet i vores kortbestemmelser som ting, man
ikke må gøre, forklarer Per Brinch.

Hos Bakkegaard Thurø El-service har hver medarbejder nu et personligt
firmakort, der aldrig bliver efterladt i bilen, hverken når den er
parkeret, på værksted eller låst af for natten. 

Af Anders Wendt Jensen"
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
| |
Thore (10-03-2011)
| Kommentar Fra : Thore |
Dato : 10-03-11 13:37 |
|
On Thu, 10 Mar 2011 13:09:44 +0100, Hans Paulin (6310) <me@privacy.net>
wrote:
>Hans Paulin (6310) tastede følgende:
>> Har som sagt ikke artiklen ved mig
>
>Hér er den:
>
>"Natten mellem 13. og 14. december sidste år havde firmaet Bakkegaard
>Thurø El-service på Thurø indbrud i en af sine firmabiler, og der blev
>bl.a. stjålet et Statoil-firmakort til at tanke brændstof. Tidligt om
>morgenen fik politiet besked, og Statoil blev også kontaktet for at få
>kortet spærret. Indehaveren fik at vide, at kortet ikke var blevet
>brugt, så han kunne ånde lettet op. Skaden var trods alt til at
>overse.?
>
>Ti dage senere var overraskelsen derfor stor, da Statoil sendte en
>opkrævning på 15.000 kr. for misbrug af firmakortet. Det viste sig, at
>tyvene havde kørt kortet igennem en enkelt gang for at teste det og
>senere på natten købt 566,89 liter diesel i tre omgange til 5.000 kr.
>pr. gang. ?
>
>– Statoil påstod, at vi havde sløset ved at have pinkoden liggende
>sammen med kortet. Men det er en helt urimelig påstand, da koden var
>identisk med de sidste fire tal på bilens nummerplade. Systemet gjaldt
>alle vores biler, så vi netop ikke skulle have koden skrevet ned,
>forklarer indehaver Karsten Bakkegaard.
>
>?Statoil forklarede, at koden formentlig var blevet afluret, og der var
>intet håb om at finde tyvene, da stationen ikke er videoovervåget.
>Kortet har en generel købsbegrænsning på 8.000 kr., men Statoil nægter
>at dække tabet – eller dele af det – med henvisning til, at kortet lå i
>bilen. I kortbetingelserne står der nemlig, at „kortet skal opbevares
>forsvarligt, f.eks. i tegnebog eller i taske – aldrig i en efterladt
>bil og aldrig sammen med pinkoden”.
>?
>Svagheder i systemet
>
>?– Vi indrømmer gerne, at vi har begået en fejl ved at lade kortet
>ligge i bilen, men ikke sammen med pinkoden. Samtidig irriterer det mig
>at få en regning på 15.000 kr., når der er en begrænsning på 8.000 kr.,
>som reelt ikke gælder. Desuden sagde Statoil jo, at kortet ikke var
>brugt. De giver folk en falsk tryghed, som deres system ikke kan leve
>op til, siger Karsten Bakkegaard.?
>
>Statoil har i en retssag i 2010 om et andet kortmisbrug forklaret, at
>forsøg på køb vil blive afvist, når begrænsningen er overskredet.
>Karsten Bakkegaards kort burde altså være spærret automatisk efter de
>to køb af diesel på i alt 10.000 kr., og inden de sidste 566,89 liter
>blev tanket.?
>
>– Men vi kan jo bevise, at det ikke er korrekt, da der blev købt for
>15.000 kr. på vores kort, inden det blev spærret. Der er noget galt med
>deres system, og jeg frygter, at andre risikerer at opleve noget
>lignende i fremtiden, siger Karsten Bakkegaard.?
>
>Statoil afviser, at deres system skulle have en brist.?
>
>– Vores kortsystem kunne desværre ikke nå at registrere den næstsidste
>tankning, inden den sidste tankning gik i gang, fordi der kun gik et
>ganske kort øjeblik mellem tankningerne, forklarer Per Brinch, PR- og
>kommunikationsdirektør hos Statoil, der beklager, at Karsten Bakkegaard
>ikke fik besked om misbruget med det samme.?
>
>– Det er desværre en menneskelig fejl. Vi har to kortsystemer, og min
>kollega fik beklageligvis kun tjekket det ene. Alle fire transaktioner
>stod nemlig i det andet kortsystem.?
>
>Bakkegaard Thurø El-service har betalt de 15.000 kr., for når der er
>tale om et firmakort, hæfter kunden for hele beløbet. Reglerne for kort
>til private er anderledes. ?
>
>– Det er ærgerligt med sager om kortmisbrug, men de opstår
>sædvanligvis, fordi kunden har opbevaret kortet i bilen og evt. sammen
>med pinkoden. Det er inkluderet i vores kortbestemmelser som ting, man
>ikke må gøre, forklarer Per Brinch.?
>
>Hos Bakkegaard Thurø El-service har hver medarbejder nu et personligt
>firmakort, der aldrig bliver efterladt i bilen, hverken når den er
>parkeret, på værksted eller låst af for natten. ?
>
>Af Anders Wendt Jensen"
Af ren nysgerrighed: Hvorfor er der spørgsmålstegn efter hvert afsnit i
dit indlæg?
--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund
(Erstat evt .INVALID med .DK for direkte mail)
Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk
| |
Hans Paulin (6310) (10-03-2011)
| Kommentar Fra : Hans Paulin (6310) |
Dato : 10-03-11 14:01 |
|
Thore forklarede den 10-03-2011:
> Af ren nysgerrighed: Hvorfor er der spørgsmålstegn efter hvert afsnit i
> dit indlæg?
Dét er der jo osse i dit! ;)
Ej, det må være noget copy/paste-noget :)
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
| |
Thore (10-03-2011)
| Kommentar Fra : Thore |
Dato : 10-03-11 14:42 |
|
On Thu, 10 Mar 2011 14:01:27 +0100, Hans Paulin (6310) <me@privacy.net>
wrote:
>Thore forklarede den 10-03-2011:
>> Af ren nysgerrighed: Hvorfor er der spørgsmålstegn efter hvert afsnit i
>> dit indlæg?
>
>Dét er der jo osse i dit! ;)
Ja, selvfølgelig...:)
>
>Ej, det må være noget copy/paste-noget :)
OK..
--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund
(Erstat evt .INVALID med .DK for direkte mail)
Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk
| |
Jan Vennike (10-03-2011)
| Kommentar Fra : Jan Vennike |
Dato : 10-03-11 02:41 |
|
On 10 Mar., 08:49, Leo Jensen <leo.5...@gmail.com> wrote:
> On Mar 10, 8:11 am, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:
>
>
>
> > "Leo Jensen" <leo.5...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:094f7c59-e562-4916-98ac-88b4f7a2c57f@u14g2000vbg.googlegroups.com...
> > Hej
>
> > Hos Haahr benzin (Middelfart og Kolding) sl r standeren fra ved 700
> > kr, n r man tanker p Dankort, og man kan ikke bare s tte kortet i
> > igen og tanke f rdig.
>
> > Fint nok, der tanker jeg s ikke, n r jeg skal have fyldt tanken, men
> > her til morgen oplevede jeg f.... det samme hos Q8 i Bramdrupdam
> > (Kolding). Hvad er det nu for noget fis og formynderi... ?
>
> > ---------
>
> > Er du sikker p at det er noget nyt? Er det ikke bare fordi du ikke har
> > tanket for over 700 kr. f r, da benzinen jo indtil for nylig kostede knap s
> > meget?
>
> > Jeg har ikke Dankort, men Visa Electron.
> > Med et s dant kort kan der kun k bes hvis der rent faktisk er penge p
> > kontoen. Og der skal faktisk v re et p nt bel b p kontoen, selvom man
> > f.eks. kun vil tanke for 200,-. Standeren kommunikerer med banken f r
> > tankning. Men selv om man kun tanker for et beskedent bel b, vil standeren
> > altid reservere max-bel bet p kontoen, indtil transaktionen er afsluttet,
> > hvilket kan tage nogle dage.
> > S hvis man v d, at man har 1000,- p kontoen, og tanker for 200,-, s kan
> > man ikke bagefter handle for de sidste 800,-. De er nemlig l st af tanken.
> > Af samme grund tanker jeg aldrig med kortet ved standere. Hvis jeg har brug
> > for at tanke ved en automat betaler jeg med kontanter.
>
> > --
> > Martin http://www.martinbak.dk
>
> Der er penge på kortet, og det er et alm. Visa, som gerne vil give
> kredit, så det er ikke problemet.
> Min tank er på 86 liter, så jeg har prøvet det også da benzinen var
> under 10 kr, men tidligere oplevede jeg det kun hos Haahr og måske
> Jet, men det husker jeg ikke helt skarpt...
>
> MVH Leo
Jeg har også prøvet det nogle steder - når man har en 90 liters tank,
er 700 kr ikke meget
Men det er forskelligt - nogle tanke er det 700, andre 750 og fx Haahr
i Bramdrupdam har slet ikke en grænse - opdagede jeg da jeg tankede 85
liter i et hug
Men man lærer jo så at vælge en tank alt efter hvormeget man skal have
på. I min hjemby er der fx en Q8 og en OK med cirka samme priser.
OK'en har bare en laaaangsom pumpe, så den bruger jeg sjældent - pånær
hvis jeg skal over de 700 kr som Q8 stopper ved
/Jan
| |
Leo Jensen (10-03-2011)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 10-03-11 03:11 |
|
On Mar 10, 10:40 am, Jan Vennike <nos...@vennike.dk> wrote:
> On 10 Mar., 08:49, Leo Jensen <leo.5...@gmail.com> wrote:
>
>
>
>
>
> > On Mar 10, 8:11 am, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:
>
> > > "Leo Jensen" <leo.5...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:094f7c59-e562-4916-98ac-88b4f7a2c57f@u14g2000vbg.googlegroups.com...
> > > Hej
>
> > > Hos Haahr benzin (Middelfart og Kolding) sl r standeren fra ved 700
> > > kr, n r man tanker p Dankort, og man kan ikke bare s tte kortet i
> > > igen og tanke f rdig.
>
> > > Fint nok, der tanker jeg s ikke, n r jeg skal have fyldt tanken, men
> > > her til morgen oplevede jeg f.... det samme hos Q8 i Bramdrupdam
> > > (Kolding). Hvad er det nu for noget fis og formynderi... ?
>
> > > ---------
>
> > > Er du sikker p at det er noget nyt? Er det ikke bare fordi du ikke har
> > > tanket for over 700 kr. f r, da benzinen jo indtil for nylig kostede knap s
> > > meget?
>
> > > Jeg har ikke Dankort, men Visa Electron.
> > > Med et s dant kort kan der kun k bes hvis der rent faktisk er penge p
> > > kontoen. Og der skal faktisk v re et p nt bel b p kontoen, selvom man
> > > f.eks. kun vil tanke for 200,-. Standeren kommunikerer med banken f r
> > > tankning. Men selv om man kun tanker for et beskedent bel b, vil standeren
> > > altid reservere max-bel bet p kontoen, indtil transaktionen er afsluttet,
> > > hvilket kan tage nogle dage.
> > > S hvis man v d, at man har 1000,- p kontoen, og tanker for 200,-, s kan
> > > man ikke bagefter handle for de sidste 800,-. De er nemlig l st af tanken.
> > > Af samme grund tanker jeg aldrig med kortet ved standere. Hvis jeg har brug
> > > for at tanke ved en automat betaler jeg med kontanter.
>
> > > --
> > > Martin http://www.martinbak.dk
>
> > Der er penge på kortet, og det er et alm. Visa, som gerne vil give
> > kredit, så det er ikke problemet.
> > Min tank er på 86 liter, så jeg har prøvet det også da benzinen var
> > under 10 kr, men tidligere oplevede jeg det kun hos Haahr og måske
> > Jet, men det husker jeg ikke helt skarpt...
>
> > MVH Leo
>
> Jeg har også prøvet det nogle steder - når man har en 90 liters tank,
> er 700 kr ikke meget
>
> Men det er forskelligt - nogle tanke er det 700, andre 750 og fx Haahr
> i Bramdrupdam har slet ikke en grænse - opdagede jeg da jeg tankede 85
> liter i et hug
>
> Men man lærer jo så at vælge en tank alt efter hvormeget man skal have
> på. I min hjemby er der fx en Q8 og en OK med cirka samme priser.
> OK'en har bare en laaaangsom pumpe, så den bruger jeg sjældent - pånær
> hvis jeg skal over de 700 kr som Q8 stopper ved
Haahr i Bramdrupdam skal testes. Jeg plejer at køre forbi Haahr
generelt, når de nu ikke vil fylde min tank i Middelfart. OK-pumpen
ved Kvickly i Middelfart er dælme også langsom, men placeringen lokker
mig derind gang på gang...
Leo
| |
Henning (10-03-2011)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 10-03-11 13:08 |
|
On Wed, 9 Mar 2011 22:48:23 -0800 (PST), Leo Jensen
<leo.5500@gmail.com> wrote:
>Hej
>
>Hos Haahr benzin (Middelfart og Kolding) slår standeren fra ved 700
>kr, når man tanker på Dankort, og man kan ikke bare sætte kortet i
>igen og tanke færdig.
Mit Shell-kort fortæller at der maks kan tankes for kr. 1.860,- når
jeg putter det i Shell-Express standeren. Du må se at få hævet din
kreditværdighed
| |
Jan Vennike (10-03-2011)
| Kommentar Fra : Jan Vennike |
Dato : 10-03-11 05:43 |
|
On 10 Mar., 11:11, Leo Jensen <leo.5...@gmail.com> wrote:
> On Mar 10, 10:40 am, Jan Vennike <nos...@vennike.dk> wrote:
>
>
>
> > On 10 Mar., 08:49, Leo Jensen <leo.5...@gmail.com> wrote:
>
> > > On Mar 10, 8:11 am, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:
>
> > > > "Leo Jensen" <leo.5...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:094f7c59-e562-4916-98ac-88b4f7a2c57f@u14g2000vbg.googlegroups.com...
> > > > Hej
>
> > > > Hos Haahr benzin (Middelfart og Kolding) sl r standeren fra ved 700
> > > > kr, n r man tanker p Dankort, og man kan ikke bare s tte kortet i
> > > > igen og tanke f rdig.
>
> > > > Fint nok, der tanker jeg s ikke, n r jeg skal have fyldt tanken, men
> > > > her til morgen oplevede jeg f.... det samme hos Q8 i Bramdrupdam
> > > > (Kolding). Hvad er det nu for noget fis og formynderi... ?
>
> > > > ---------
>
> > > > Er du sikker p at det er noget nyt? Er det ikke bare fordi du ikke har
> > > > tanket for over 700 kr. f r, da benzinen jo indtil for nylig kostede knap s
> > > > meget?
>
> > > > Jeg har ikke Dankort, men Visa Electron.
> > > > Med et s dant kort kan der kun k bes hvis der rent faktisk er penge p
> > > > kontoen. Og der skal faktisk v re et p nt bel b p kontoen, selvom man
> > > > f.eks. kun vil tanke for 200,-. Standeren kommunikerer med banken f r
> > > > tankning. Men selv om man kun tanker for et beskedent bel b, vil standeren
> > > > altid reservere max-bel bet p kontoen, indtil transaktionen er afsluttet,
> > > > hvilket kan tage nogle dage.
> > > > S hvis man v d, at man har 1000,- p kontoen, og tanker for 200,-, s kan
> > > > man ikke bagefter handle for de sidste 800,-. De er nemlig l st af tanken.
> > > > Af samme grund tanker jeg aldrig med kortet ved standere. Hvis jeg har brug
> > > > for at tanke ved en automat betaler jeg med kontanter.
>
> > > > --
> > > > Martin http://www.martinbak.dk
>
> > > Der er penge på kortet, og det er et alm. Visa, som gerne vil give
> > > kredit, så det er ikke problemet.
> > > Min tank er på 86 liter, så jeg har prøvet det også da benzinen var
> > > under 10 kr, men tidligere oplevede jeg det kun hos Haahr og måske
> > > Jet, men det husker jeg ikke helt skarpt...
>
> > > MVH Leo
>
> > Jeg har også prøvet det nogle steder - når man har en 90 liters tank,
> > er 700 kr ikke meget
>
> > Men det er forskelligt - nogle tanke er det 700, andre 750 og fx Haahr
> > i Bramdrupdam har slet ikke en grænse - opdagede jeg da jeg tankede 85
> > liter i et hug
>
> > Men man lærer jo så at vælge en tank alt efter hvormeget man skal have
> > på. I min hjemby er der fx en Q8 og en OK med cirka samme priser.
> > OK'en har bare en laaaangsom pumpe, så den bruger jeg sjældent - pånær
> > hvis jeg skal over de 700 kr som Q8 stopper ved
>
> Haahr i Bramdrupdam skal testes. Jeg plejer at køre forbi Haahr
> generelt, når de nu ikke vil fylde min tank i Middelfart. OK-pumpen
> ved Kvickly i Middelfart er dælme også langsom, men placeringen lokker
> mig derind gang på gang...
>
> Leo
Hvis der holder en BMW e32 735i champagne metallic i 100 % original
stand ved standeren - så sige lige hej
/Jan
| |
Leo Jensen (10-03-2011)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 10-03-11 06:53 |
|
On 10 Mar., 13:42, Jan Vennike <nos...@vennike.dk> wrote:
> On 10 Mar., 11:11, Leo Jensen <leo.5...@gmail.com> wrote:
>
>
>
>
>
> > On Mar 10, 10:40 am, Jan Vennike <nos...@vennike.dk> wrote:
>
> > > On 10 Mar., 08:49, Leo Jensen <leo.5...@gmail.com> wrote:
>
> > > > On Mar 10, 8:11 am, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:
>
> > > > > "Leo Jensen" <leo.5...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:094f7c59-e562-4916-98ac-88b4f7a2c57f@u14g2000vbg.googlegroups.com...
> > > > > Hej
>
> > > > > Hos Haahr benzin (Middelfart og Kolding) sl r standeren fra ved 700
> > > > > kr, n r man tanker p Dankort, og man kan ikke bare s tte kortet i
> > > > > igen og tanke f rdig.
>
> > > > > Fint nok, der tanker jeg s ikke, n r jeg skal have fyldt tanken, men
> > > > > her til morgen oplevede jeg f.... det samme hos Q8 i Bramdrupdam
> > > > > (Kolding). Hvad er det nu for noget fis og formynderi... ?
>
> > > > > ---------
>
> > > > > Er du sikker p at det er noget nyt? Er det ikke bare fordi du ikke har
> > > > > tanket for over 700 kr. f r, da benzinen jo indtil for nylig kostede knap s
> > > > > meget?
>
> > > > > Jeg har ikke Dankort, men Visa Electron.
> > > > > Med et s dant kort kan der kun k bes hvis der rent faktisk er penge p
> > > > > kontoen. Og der skal faktisk v re et p nt bel b p kontoen, selvom man
> > > > > f.eks. kun vil tanke for 200,-. Standeren kommunikerer med banken f r
> > > > > tankning. Men selv om man kun tanker for et beskedent bel b, vil standeren
> > > > > altid reservere max-bel bet p kontoen, indtil transaktionen er afsluttet,
> > > > > hvilket kan tage nogle dage.
> > > > > S hvis man v d, at man har 1000,- p kontoen, og tanker for 200,-, s kan
> > > > > man ikke bagefter handle for de sidste 800,-. De er nemlig l st af tanken.
> > > > > Af samme grund tanker jeg aldrig med kortet ved standere. Hvis jeg har brug
> > > > > for at tanke ved en automat betaler jeg med kontanter.
>
> > > > > --
> > > > > Martin http://www.martinbak.dk
>
> > > > Der er penge på kortet, og det er et alm. Visa, som gerne vil give
> > > > kredit, så det er ikke problemet.
> > > > Min tank er på 86 liter, så jeg har prøvet det også da benzinen var
> > > > under 10 kr, men tidligere oplevede jeg det kun hos Haahr og måske
> > > > Jet, men det husker jeg ikke helt skarpt...
>
> > > > MVH Leo
>
> > > Jeg har også prøvet det nogle steder - når man har en 90 liters tank,
> > > er 700 kr ikke meget
>
> > > Men det er forskelligt - nogle tanke er det 700, andre 750 og fx Haahr
> > > i Bramdrupdam har slet ikke en grænse - opdagede jeg da jeg tankede 85
> > > liter i et hug
>
> > > Men man lærer jo så at vælge en tank alt efter hvormeget man skal have
> > > på. I min hjemby er der fx en Q8 og en OK med cirka samme priser.
> > > OK'en har bare en laaaangsom pumpe, så den bruger jeg sjældent - pånær
> > > hvis jeg skal over de 700 kr som Q8 stopper ved
>
> > Haahr i Bramdrupdam skal testes. Jeg plejer at køre forbi Haahr
> > generelt, når de nu ikke vil fylde min tank i Middelfart. OK-pumpen
> > ved Kvickly i Middelfart er dælme også langsom, men placeringen lokker
> > mig derind gang på gang...
>
> > Leo
>
> Hvis der holder en BMW e32 735i champagne metallic i 100 % original
> stand ved standeren - så sige lige hej
>
Det vil jeg prøve at huske. Det vil oftest være om morgenen mellem
7:30 og 8:00.
Hvis du ser en rimeligt pæn mørkerød Jaguar XJ40 eller en halvmør 2CV
i Charlestonlak tanke UDEN at hilse må du lige tage initiativet...
MVH Leo
| |
Leo Jensen (10-03-2011)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 10-03-11 06:54 |
|
On 10 Mar., 14:42, Thore <dino...@mail.invalid> wrote:
> On Thu, 10 Mar 2011 14:01:27 +0100, Hans Paulin (6310) <m...@privacy.net>
> wrote:
>
> >Thore forklarede den 10-03-2011:
> >> Af ren nysgerrighed: Hvorfor er der sp rgsm lstegn efter hvert afsnit i
> >> dit indl g?
>
> >D t er der jo osse i dit! ;)
>
> Ja, selvf lgelig...:)
>
>
>
> >Ej, det m v re noget copy/paste-noget :)
>
> OK..
Jeg ser ingen spørgsmålstegn i Hans' indlæg, men de er der i Thures.
Nok lidt OT i øvrigt...
Leo
| |
Hans Paulin (6310) (10-03-2011)
| Kommentar Fra : Hans Paulin (6310) |
Dato : 10-03-11 14:58 |
|
Følgende er skrevet af Leo Jensen:
> Jeg ser ingen spørgsmålstegn i Hans' indlæg, men de er der i Thures.
Jeg er et stort spørgsmålstegn!?
> Nok lidt OT i øvrigt...
Plejer ikke at afholde nogen fra at debattere...
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
| |
Leo Jensen (10-03-2011)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 10-03-11 13:14 |
|
On 10 Mar., 14:58, Hans Paulin (6310) <m...@privacy.net> wrote:
> F lgende er skrevet af Leo Jensen:
>
> > Jeg ser ingen sp rgsm lstegn i Hans' indl g, men de er der i Thures.
>
> Jeg er et stort sp rgsm lstegn!?
>
> > Nok lidt OT i vrigt...
>
> Plejer ikke at afholde nogen fra at debattere...
Det er rigtigt.
On topic: Hvorfor sætter de ikke bare grænsen til eksempelvis 100
liter ? Det vil irritere en meget lille brøkdel af bilisterne, mens
700 kr = ca 60 liter vil være noget ret mange rammer imod.
MVH Leo
| |
Armand (10-03-2011)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 10-03-11 22:55 |
|
Den 10-03-2011 21:14, Leo Jensen skrev:
> On 10 Mar., 14:58, Hans Paulin (6310)<m...@privacy.net> wrote:
>> F lgende er skrevet af Leo Jensen:
>>
>>> Jeg ser ingen sp rgsm lstegn i Hans' indl g, men de er der i Thures.
>>
>> Jeg er et stort sp rgsm lstegn!?
>>
>>> Nok lidt OT i vrigt...
>>
>> Plejer ikke at afholde nogen fra at debattere...
>
> Det er rigtigt.
>
> On topic: Hvorfor sætter de ikke bare grænsen til eksempelvis 100
> liter ? Det vil irritere en meget lille brøkdel af bilisterne, mens
> 700 kr = ca 60 liter vil være noget ret mange rammer imod.
>
Ligesom at prisernes himmelflugt kun medfører flere og flere der løber
ind i en 700kr's-mur!
--
Armand.
| |
Hans Paulin (6310) (10-03-2011)
| Kommentar Fra : Hans Paulin (6310) |
Dato : 10-03-11 23:54 |
|
Armand forklarede den 10-03-2011:
> Ligesom at prisernes himmelflugt kun medfører flere og flere der løber ind i
> en 700kr's-mur!
Jeg mindes ofte en skrækscenarie-reklame for Fiat 126:
"Hvad vil du gøre når benzinen koster over 10 kr." ;)
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
| |
Armand (11-03-2011)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 11-03-11 03:44 |
|
Den 10-03-2011 23:54, Hans Paulin (6310) skrev:
> Armand forklarede den 10-03-2011:
>> Ligesom at prisernes himmelflugt kun medfører flere og flere der løber
>> ind i en 700kr's-mur!
>
> Jeg mindes ofte en skrækscenarie-reklame for Fiat 126:
>
> "Hvad vil du gøre når benzinen koster over 10 kr." ;)
>
Bensinen har været over en 10'er literen, og det endda for lææænge siden!
Jeg husker tydeligt at de fleste standere stadig havde mekaniske
ciffer-ruller og kom i problemer da der pludselig opstod behov for et
fjerde ciffer/rulle, hvortil den umiddelbare løsning blev at højre rulle
blev gjort til en 10-øres indikering!
Hvad værre er at en håndværkerløn i provinsen dengang næppe var meget
mere end 70,- dengang, så selvom vi klynker i dag så vár bensinprisen
væsentligt hårdere ved budgettet dengang
--
Armand.
| |
Hans Paulin (6310) (11-03-2011)
| Kommentar Fra : Hans Paulin (6310) |
Dato : 11-03-11 07:56 |
|
Armand tastede følgende:
> selvom vi klynker i dag så vár bensinprisen væsentligt hårdere ved budgettet
> dengang
Jo, men der skal jo være lidt at fortælle til børnebørnene når de vil
høre om morfars hårde liv!
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
| |
Ib Jakobsen (11-03-2011)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 11-03-11 15:48 |
|
Den 11-03-2011 03:44, Armand skrev:
>>
> Bensinen har været over en 10'er literen, og det endda for lææænge siden!
> Jeg husker tydeligt at de fleste standere stadig havde mekaniske
> ciffer-ruller og kom i problemer da der pludselig opstod behov for et
> fjerde ciffer/rulle, hvortil den umiddelbare løsning blev at højre rulle
> blev gjort til en 10-øres indikering!
Ha, da jeg begyndte kan jeg huske at der var bøvl med flere standere. De
kunne ikke gå højere end 2,99. Så måtte man halvere prisen og sætte et
skilt på med at prisen skulle ganges med 2. Det kunne tyske turister
ikke forstå.
> Hvad værre er at en håndværkerløn i provinsen dengang næppe var meget
> mere end 70,- dengang, så selvom vi klynker i dag så vár bensinprisen
> væsentligt hårdere ved budgettet dengang
Det kan folk bare ikke forstå. Stiger den 10 øre så hyler de. Selv om
det kun betyder en femmer på en tankning.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
Armand (11-03-2011)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 11-03-11 21:12 |
|
Den 11-03-2011 15:47, Ib Jakobsen skrev:
> Den 11-03-2011 03:44, Armand skrev:
>
>>>
>> Hvad værre er at en håndværkerløn i provinsen dengang næppe var meget
>> mere end 70,- dengang, så selvom vi klynker i dag så vár bensinprisen
>> væsentligt hårdere ved budgettet dengang
>
> Det kan folk bare ikke forstå. Stiger den 10 øre så hyler de. Selv om
> det kun betyder en femmer på en tankning.
>
Til gengæld forklarer det grundigt hvorledes trafik-presset vedbliver at
være ligeså højt som hidtil: Brændstoffet er langtfra så smertende dyr
som man klynker om :-|
--
Armand.
| |
Ole Sørensen (11-03-2011)
| Kommentar Fra : Ole Sørensen |
Dato : 11-03-11 23:33 |
|
> Til gengæld forklarer det grundigt hvorledes trafik-presset vedbliver at
> være ligeså højt som hidtil: Brændstoffet er langtfra så smertende dyr
> som man klynker om :-|
Jeg klynker ikke, jeg lider blot. Eller mit budget gør.
Der er bare ikke rigtigt så meget jeg kan gøre ved det :\
Der er sikkert en del der, som mig, har en skrøbelig økonomi og der kan
det altså mærkes!
| |
Ivan Madsen (11-03-2011)
| Kommentar Fra : Ivan Madsen |
Dato : 11-03-11 23:44 |
|
On Fri, 11 Mar 2011 23:32:57 +0100, Ole Sørensen <ng@kunos.nu> wrote:
>> Til gengæld forklarer det grundigt hvorledes trafik-presset vedbliver at
>> være ligeså højt som hidtil: Brændstoffet er langtfra så smertende dyr
>> som man klynker om :-|
>
>Jeg klynker ikke, jeg lider blot. Eller mit budget gør.
>Der er bare ikke rigtigt så meget jeg kan gøre ved det :\
>Der er sikkert en del der, som mig, har en skrøbelig økonomi og der kan
>det altså mærkes!
Du er sikkert ikke alene - men igen - det undrer mig, at der er så
forbasket mange, der mener at have så travlt, så det hedder pedal i
bund så længe som muligt og fuld knald på bremsen. En middelvej sparer
10% og den lidt mere ekstreme, nemlig at køre afslappet mindst 20% af
brændstofprisen - og når man når målet har man sat 2-5 minutter til.
Det kan godt undre mig, at folk vil betale så meget for så lidt tid!
Men jeg er jo også bare en idiot, der prøver at køre økonomisk ) En
gang imellem tihvertifald
| |
Ole Sørensen (11-03-2011)
| Kommentar Fra : Ole Sørensen |
Dato : 11-03-11 23:51 |
|
>>> Til gengæld forklarer det grundigt hvorledes trafik-presset vedbliver at
>>> være ligeså højt som hidtil: Brændstoffet er langtfra så smertende dyr
>>> som man klynker om :-|
>>
>> Jeg klynker ikke, jeg lider blot. Eller mit budget gør.
>> Der er bare ikke rigtigt så meget jeg kan gøre ved det :\
>> Der er sikkert en del der, som mig, har en skrøbelig økonomi og der kan
>> det altså mærkes!
>
> Du er sikkert ikke alene - men igen - det undrer mig, at der er så
> forbasket mange, der mener at have så travlt, så det hedder pedal i
> bund så længe som muligt og fuld knald på bremsen. En middelvej sparer
> 10% og den lidt mere ekstreme, nemlig at køre afslappet mindst 20% af
> brændstofprisen - og når man når målet har man sat 2-5 minutter til.
>
> Det kan godt undre mig, at folk vil betale så meget for så lidt tid!
> Men jeg er jo også bare en idiot, der prøver at køre økonomisk ) En
> gang imellem tihvertifald
Jeg kører såmænd stille og roligt med flokken ... der er ikke så meget
andet at gøre på den rute jeg har. Så X procent på brændstofpris giver X
procent mere at betale hver måned.
Jeg synes selv jeg er god til blot at lade bilen glide af i fart pga den
afstand jeg holder. Det må gi' noget.
Men enig; hvis man piver og _skal_ drøne afsted så burde man måske kigge
lidt indad.
| |
Hans Paulin (6310) (10-03-2011)
| Kommentar Fra : Hans Paulin (6310) |
Dato : 10-03-11 21:34 |
|
On Thu, 10 Mar 2011 12:14:27 -0800, Leo Jensen wrote:
> Hvorfor sætter de ikke bare grænsen til eksempelvis 100 liter ? Det vil
> irritere en meget lille brøkdel af bilisterne, mens 700 kr = ca 60 liter
> vil være noget ret mange rammer imod.
Præcis! :)
Men det kræver måske at du henvender dig til dem :)
| |
-=JF=- (10-03-2011)
| Kommentar Fra : -=JF=- |
Dato : 10-03-11 22:47 |
|
Den 10/03/11 07.48, Leo Jensen skrev:
> Hos Haahr benzin (Middelfart og Kolding) slår standeren fra ved 700
> kr, når man tanker på Dankort, og man kan ikke bare sætte kortet i
> igen og tanke færdig.
Det er ganske simpelt det beløb standeren har reserveret hos Nets.
En handel på en ubemandet tank trækkes fra kortet med det samme, i
modsætning til mange butikker som måske kun sender opkrævningen videre
til Nets en gang i timen, eller en gang i døgnet, eller hvad der er aftalt.
Så for at sikre sig at du kan betale, spørger standeren Nets om du har
700,- på kortet. Har du det, får du lov at tanke. Er der ikke 700,- på
kortet får du ikke lov at tanke.
--
Mhv.
John
| |
Ib Jakobsen (11-03-2011)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 11-03-11 15:53 |
|
Den 10-03-2011 22:47, -=JF=- skrev:
>
> Det er ganske simpelt det beløb standeren har reserveret hos Nets.
>
> En handel på en ubemandet tank trækkes fra kortet med det samme, i
> modsætning til mange butikker som måske kun sender opkrævningen videre
> til Nets en gang i timen, eller en gang i døgnet, eller hvad der er aftalt.
>
> Så for at sikre sig at du kan betale, spørger standeren Nets om du har
> 700,- på kortet. Har du det, får du lov at tanke. Er der ikke 700,- på
> kortet får du ikke lov at tanke.
Lyder så meget plausibelt. Jeg kan så bare ikke se hvorfor det også
gælder f.eks for et UnoX-kort. Og man så bare kunne starte en gang til.
Jeg har hørt, og det er måske en skrøne, at det skulle være af
miljømæssige årsager. At der kun kunne pumpes x antal liter på tankning.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
-=JF=- (11-03-2011)
| Kommentar Fra : -=JF=- |
Dato : 11-03-11 18:23 |
|
Den 11/03/11 15.53, Ib Jakobsen skrev:
> Lyder så meget plausibelt.
Det er det skam også
> Jeg kan så bare ikke se hvorfor det også
> gælder f.eks for et UnoX-kort. Og man så bare kunne starte en gang til.
> Jeg har hørt, og det er måske en skrøne, at det skulle være af
> miljømæssige årsager. At der kun kunne pumpes x antal liter på tankning.
Unox-kortet kan jeg ikke svare på, for det lyder da ulogisk... Man
bliver jo (mere eller mindre proforma) kreditvurderet når man skal have
kreditkort, da der normalt ligger en måneds kredit indbygget i kortet.
Miljøhensynet har jeg sgu svært ved at få øje på... Om man tanker 180
liter eller 3x60 liter - man sviner vel lige meget når man brænder det af.
--
Mhv.
John
| |
Ib Jakobsen (11-03-2011)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 11-03-11 19:12 |
|
Den 11-03-2011 18:22, -=JF=- skrev:
> Unox-kortet kan jeg ikke svare på, for det lyder da ulogisk... Man
> bliver jo (mere eller mindre proforma) kreditvurderet når man skal have
> kreditkort, da der normalt ligger en måneds kredit indbygget i kortet.
Derfor er der nok også mere der tyder på det en begrænsning der ligger
på den enkelte stander. Ikke noget centralt. Jeg ved det fra den lokale
friskole. De havde en bus, der kunne snuppe for en 11-1200 pr gang. De
måtte tanke af to omgange.
>
> Miljøhensynet har jeg sgu svært ved at få øje på... Om man tanker 180
> liter eller 3x60 liter - man sviner vel lige meget når man brænder det af.
Ok. Så leger jeg lige Synoptik. Vi snakker om at man ved et uheld kommer
til at spilde. Som bekendt må pistolen ikke kunne låses. Men det
forhindrer ikke folk i at finde på diverse løsninger. Skulle pistolen
falde ud og man står og snakker med nogen på den anden side, så kan den
jo blive ved længe. Man kan også gøre som herren her:
http://www.folketidende.dk/ups-det-var-vist-en-tanke-torsk
Så kan der ryge mange liter ud hvis man har et højt kreditloft.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
Martin [6000] (11-03-2011)
| Kommentar Fra : Martin [6000] |
Dato : 11-03-11 19:20 |
|
>til at spilde. Som bekendt må pistolen ikke kunne låses. Men det
Det var jeg ikke bekendt med. Grund: De steder jeg tanker kan den
låses. Det er primært "discount"-stederne (dvs. ikke hos de store
kæders "officielle" tanke).
Hvodden faen kan det stå til?
//Martin
| |
Ib Jakobsen (11-03-2011)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 11-03-11 19:37 |
|
Den 11-03-2011 19:20, Martin [6000] skrev:
>> til at spilde. Som bekendt må pistolen ikke kunne låses. Men det
>
> Det var jeg ikke bekendt med. Grund: De steder jeg tanker kan den
> låses. Det er primært "discount"-stederne (dvs. ikke hos de store
> kæders "officielle" tanke).
>
> Hvodden faen kan det stå til?
Mig bekendt må man ikke kunne låse pistolen på ubemandede stationer.
Sikkert af brand og/eller miljømæssige årsager. Emnet har været oppe
før. Måske andre kan huske den rigtige årsag.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
-=JF=- (11-03-2011)
| Kommentar Fra : -=JF=- |
Dato : 11-03-11 20:46 |
|
Den 11/03/11 19.37, Ib Jakobsen skrev:
> Mig bekendt må man ikke kunne låse pistolen på ubemandede stationer.
Det passer meget godt på de steder jeg normalt tanker.
På arbejdet har vi to ubemandede personale-tankstationer, og der kan man
ikke låse - mens man på min lokale Q8 og Slatoil godt kan låse.
--
Mhv.
John
| |
Ole Sørensen (11-03-2011)
| Kommentar Fra : Ole Sørensen |
Dato : 11-03-11 23:40 |
|
>> Mig bekendt må man ikke kunne låse pistolen på ubemandede stationer.
>
> Det passer meget godt på de steder jeg normalt tanker.
> På arbejdet har vi to ubemandede personale-tankstationer, og der kan man
> ikke låse - mens man på min lokale Q8 og Slatoil godt kan låse.
Passer 90% efter mine erfaringer.
Men der er altså ubemandede tankstationer hvor man KAN låse pistolen!
| |
Morten From Sønderga~ (11-03-2011)
| Kommentar Fra : Morten From Sønderga~ |
Dato : 11-03-11 23:46 |
|
On Fri, 11 Mar 2011 23:40:21 +0100, Ole Sørensen <ng@kunos.nu> wrote:
>>> Mig bekendt må man ikke kunne låse pistolen på ubemandede stationer.
> >
>> Det passer meget godt på de steder jeg normalt tanker.
>> På arbejdet har vi to ubemandede personale-tankstationer, og der kan man
>> ikke låse - mens man på min lokale Q8 og Slatoil godt kan låse.
>
>Passer 90% efter mine erfaringer.
>Men der er altså ubemandede tankstationer hvor man KAN låse pistolen!
På den Uno-X tank jeg plejer at tanke er der også nogle af pistolerne
der kan låses - men da det er fordi at der sidder et bøjet søm i
pistolen, tvivler jeg på at det er med Uno-X's gode vilje....
--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TDi '86
| |
Ivan Madsen (11-03-2011)
| Kommentar Fra : Ivan Madsen |
Dato : 11-03-11 23:50 |
|
On Fri, 11 Mar 2011 23:45:52 +0100, Morten From Søndergaard
<from@nospam.dk> wrote:
>On Fri, 11 Mar 2011 23:40:21 +0100, Ole Sørensen <ng@kunos.nu> wrote:
>
>>>> Mig bekendt må man ikke kunne låse pistolen på ubemandede stationer.
>> >
>>> Det passer meget godt på de steder jeg normalt tanker.
>>> På arbejdet har vi to ubemandede personale-tankstationer, og der kan man
>>> ikke låse - mens man på min lokale Q8 og Slatoil godt kan låse.
>>
>>Passer 90% efter mine erfaringer.
>>Men der er altså ubemandede tankstationer hvor man KAN låse pistolen!
>
>På den Uno-X tank jeg plejer at tanke er der også nogle af pistolerne
>der kan låses - men da det er fordi at der sidder et bøjet søm i
>pistolen, tvivler jeg på at det er med Uno-X's gode vilje....
Jeg plejer at bruge Statoil - og deres tanke kan oftest låses, men af
og til må man selv stå og trykke på knappen. Hvad der er årsag aner
jeg ikke - men måske sammenhæng med kontrolbesøg
| |
Ole Sørensen (11-03-2011)
| Kommentar Fra : Ole Sørensen |
Dato : 11-03-11 23:52 |
|
>>>> Mig bekendt må man ikke kunne låse pistolen på ubemandede stationer.
>>>
>>> Det passer meget godt på de steder jeg normalt tanker.
>>> På arbejdet har vi to ubemandede personale-tankstationer, og der kan man
>>> ikke låse - mens man på min lokale Q8 og Slatoil godt kan låse.
>>
>> Passer 90% efter mine erfaringer.
>> Men der er altså ubemandede tankstationer hvor man KAN låse pistolen!
>
> På den Uno-X tank jeg plejer at tanke er der også nogle af pistolerne
> der kan låses - men da det er fordi at der sidder et bøjet søm i
> pistolen, tvivler jeg på at det er med Uno-X's gode vilje....
Måske huskeren svigter mig. Prøver at lægge mærke til det i det næste
stykke tid ...
| |
Finn Guldmann (12-03-2011)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 12-03-11 00:18 |
|
Den 11-03-2011 23:51, Ole Sørensen skrev:
>>>>> Mig bekendt må man ikke kunne låse pistolen på ubemandede stationer.
>>>> Det passer meget godt på de steder jeg normalt tanker.
>>>> På arbejdet har vi to ubemandede personale-tankstationer, og der kan
>>>> man
>>>> ikke låse - mens man på min lokale Q8 og Slatoil godt kan låse.
>>> Passer 90% efter mine erfaringer.
>>> Men der er altså ubemandede tankstationer hvor man KAN låse pistolen!
>> På den Uno-X tank jeg plejer at tanke er der også nogle af pistolerne
>> der kan låses - men da det er fordi at der sidder et bøjet søm i
>> pistolen, tvivler jeg på at det er med Uno-X's gode vilje....
> Måske huskeren svigter mig. Prøver at lægge mærke til det i det næste
> stykke tid ...
>
En del af årsagen til at nogen kan låses og andre ikke kan, kan være
forskellen mellem om det er benzin eller diesel man tanker.
Diesel til lastbiler kan, stort set, alle låses.
| |
-=JF=- (11-03-2011)
| Kommentar Fra : -=JF=- |
Dato : 11-03-11 20:44 |
|
Den 11/03/11 19.12, Ib Jakobsen skrev:
> Derfor er der nok også mere der tyder på det en begrænsning der ligger
> på den enkelte stander. Ikke noget centralt. Jeg ved det fra den lokale
Kredit/benzinkortene ved jeg ikke meget om - men mht. at tanke med
kontantkort som f.eks. Dankort, så er det et spørgsmål om at der er
reserveret et beløb på kortet - det ligger fast.
> Så kan der ryge mange liter ud hvis man har et højt kreditloft.
Joeh - men med tanke på at dette er sket måske 5 gange i dansk
benzihistorie, er det nu nok ikke grunden til at have loft på
--
Mhv.
John
| |
Martin Bak (24-03-2011)
| Kommentar Fra : Martin Bak |
Dato : 24-03-11 12:46 |
|
"-=JF=-" <null@null.null> skrev i en meddelelse
news:4d794672$0$4033$9f626990@news.telelet.dk...
> Den 10/03/11 07.48, Leo Jensen skrev:
>
>> Hos Haahr benzin (Middelfart og Kolding) slår standeren fra ved 700
>> kr, når man tanker på Dankort, og man kan ikke bare sætte kortet i
>> igen og tanke færdig.
>
> Det er ganske simpelt det beløb standeren har reserveret hos Nets.
>
> En handel på en ubemandet tank trækkes fra kortet med det samme, i
> modsætning til mange butikker som måske kun sender opkrævningen videre til
> Nets en gang i timen, eller en gang i døgnet, eller hvad der er aftalt.
>
> Så for at sikre sig at du kan betale, spørger standeren Nets om du har
> 700,- på kortet. Har du det, får du lov at tanke. Er der ikke 700,- på
> kortet får du ikke lov at tanke.
>
Det var sådan set også det jeg forsøgte at formidle i mit indlæg...
--
Martin
http://www.martinbak.dk
| |
Craner (11-03-2011)
| Kommentar Fra : Craner |
Dato : 11-03-11 09:26 |
|
"Leo Jensen" skrev i meddelelsen
news:094f7c59-e562-4916-98ac-88b4f7a2c57f@u14g2000vbg.googlegroups.com...
Hej
Hos Haahr benzin (Middelfart og Kolding) slår standeren fra ved 700
kr, når man tanker på Dankort, og man kan ikke bare sætte kortet i
igen og tanke færdig.
Fint nok, der tanker jeg så ikke, når jeg skal have fyldt tanken, men
her til morgen oplevede jeg f.... det samme hos Q8 i Bramdrupdam
(Kolding). Hvad er det nu for noget fis og formynderi... ?
MVH Leo
-------------------------
Hvis det største problem her i livet at man kun kan tanke for kr. 700 på et
bensin kort, så har man ingen problemer.
vh
Poul Jacobsen
| |
Leo Jensen (11-03-2011)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 11-03-11 02:26 |
|
On Mar 10, 10:47 pm, -=JF=- <n...@null.null> wrote:
> Den 10/03/11 07.48, Leo Jensen skrev:
>
> > Hos Haahr benzin (Middelfart og Kolding) slår standeren fra ved 700
> > kr, når man tanker på Dankort, og man kan ikke bare sætte kortet i
> > igen og tanke færdig.
>
> Det er ganske simpelt det beløb standeren har reserveret hos Nets.
>
> En handel på en ubemandet tank trækkes fra kortet med det samme, i
> modsætning til mange butikker som måske kun sender opkrævningen videre
> til Nets en gang i timen, eller en gang i døgnet, eller hvad der er aftalt.
>
> Så for at sikre sig at du kan betale, spørger standeren Nets om du har
> 700,- på kortet. Har du det, får du lov at tanke. Er der ikke 700,- på
> kortet får du ikke lov at tanke.
Det lyder sørme som den rigtige forklaring. Tak for den
Leo
| |
folmer@rasmussen.dk (11-03-2011)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 11-03-11 11:07 |
|
On Fri, 11 Mar 2011 01:26:28 -0800 (PST), Leo Jensen
<leo.5500@gmail.com> wrote:
>On Mar 10, 10:47 pm, -=JF=- <n...@null.null> wrote:
>> Den 10/03/11 07.48, Leo Jensen skrev:
>>
>> > Hos Haahr benzin (Middelfart og Kolding) slår standeren fra ved 700
>> > kr, når man tanker på Dankort, og man kan ikke bare sætte kortet i
>> > igen og tanke færdig.
>>
>> Det er ganske simpelt det beløb standeren har reserveret hos Nets.
>>
>> En handel på en ubemandet tank trækkes fra kortet med det samme, i
>> modsætning til mange butikker som måske kun sender opkrævningen videre
>> til Nets en gang i timen, eller en gang i døgnet, eller hvad der er aftalt.
>>
>> Så for at sikre sig at du kan betale, spørger standeren Nets om du har
>> 700,- på kortet. Har du det, får du lov at tanke. Er der ikke 700,- på
>> kortet får du ikke lov at tanke.
>
>Det lyder sørme som den rigtige forklaring. Tak for den
>--
Er det muligt at det mestendels er et problem i Jylland?
Jeg tænker på den alternative økonomi (jydekrog, ingen kendskab til
moms osv.), som florerer en del derovre.
Når der ikke er skrevet så meget ned, så er det jo svært at vurdere
kreditværdigheden, som så bliver sat unaturligt lavt. )
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Hans Kjaergaard (11-03-2011)
| Kommentar Fra : Hans Kjaergaard |
Dato : 11-03-11 11:13 |
|
On Fri, 11 Mar 2011 11:06:44 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:
>Når der ikke er skrevet så meget ned, så er det jo svært at vurdere
>kreditværdigheden, som så bliver sat unaturligt lavt. )
Mod dog ?
Der er jo mange flere jyder der er kreditværdige end sjællænder, både
i procent og antal.
Dem med størst gæld er jo ænderne i whiskeybæltet, de har opbrugt
kreditværdigheden.
/Hans
| |
Bjørn J. (11-03-2011)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 11-03-11 11:16 |
|
"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:n6tjn6h043jk0rc75bbsqi0pomk6i9q0up@4ax.com...
KLIP
>>Når der ikke er skrevet så meget ned, så er det jo svært at vurdere
>>kreditværdigheden, som så bliver sat unaturligt lavt. )
> Mod dog ?
> Der er jo mange flere jyder der er kreditværdige end sjællænder, både
> i procent og antal.
> Dem med størst gæld er jo ænderne i whiskeybæltet, de har opbrugt
> kreditværdigheden.
.....og resten af de øboere kører enten på stjålne nummerplader eller ganske
enkelt vælger ikke at betale ved kassen..;)
--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !
| |
folmer@rasmussen.dk (11-03-2011)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 11-03-11 11:22 |
|
On Fri, 11 Mar 2011 11:15:37 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:
>
>"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
>news:n6tjn6h043jk0rc75bbsqi0pomk6i9q0up@4ax.com...
>
>KLIP
>
>>>Når der ikke er skrevet så meget ned, så er det jo svært at vurdere
>>>kreditværdigheden, som så bliver sat unaturligt lavt. )
>> Mod dog ?
>> Der er jo mange flere jyder der er kreditværdige end sjællænder, både
>> i procent og antal.
>> Dem med størst gæld er jo ænderne i whiskeybæltet, de har opbrugt
>> kreditværdigheden.
>
>....og resten af de øboere kører enten på stjålne nummerplader eller ganske
>enkelt vælger ikke at betale ved kassen..;)
>--
Mens vi kan se Kurt Thorsen rende ind og ud af vores retsbygninger.
Årsag: Manglende indbetalinger af skattepenge. )
Øboerne bruger andre metoder. De stjæler bare det de skal bruge. .o))
Eksempler: Amanda Jacobsen & Stein Bagger.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Bjørn J. (11-03-2011)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 11-03-11 12:26 |
|
<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
news:jotjn6d9j8u54e0a2tk8ko0l5km7nlvqu7@4ax.com...
KLIP
>>>>Når der ikke er skrevet så meget ned, så er det jo svært at vurdere
>>>>kreditværdigheden, som så bliver sat unaturligt lavt. )
>>> Mod dog ?
>>> Der er jo mange flere jyder der er kreditværdige end sjællænder, både
>>> i procent og antal.
>>> Dem med størst gæld er jo ænderne i whiskeybæltet, de har opbrugt
>>> kreditværdigheden.
>>
>>....og resten af de øboere kører enten på stjålne nummerplader eller
>>ganske
>>enkelt vælger ikke at betale ved kassen..;)
>
>>--
>
> Mens vi kan se Kurt Thorsen rende ind og ud af vores retsbygninger.
>
> Årsag: Manglende indbetalinger af skattepenge. )
Kurt Thorsen har da i det mindste en stor underholdningsværdi......
> Øboerne bruger andre metoder. De stjæler bare det de skal bruge. .o))
>
> Eksempler: Amanda Jacobsen & Stein Bagger.
.....det man bestemt ikke sige de 2 andre har..
--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !
| |
Hans Paulin (6310) (11-03-2011)
| Kommentar Fra : Hans Paulin (6310) |
Dato : 11-03-11 13:04 |
|
Bjørn J. har bragt dette til os:
> ....og resten af de øboere kører enten på stjålne nummerplader eller
....i Kia
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
| |
folmer@rasmussen.dk (11-03-2011)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 11-03-11 11:18 |
|
On Fri, 11 Mar 2011 13:13:00 +0300, Hans Kjaergaard
<hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote:
>On Fri, 11 Mar 2011 11:06:44 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:
>
>>Når der ikke er skrevet så meget ned, så er det jo svært at vurdere
>>kreditværdigheden, som så bliver sat unaturligt lavt. )
>Mod dog ?
>Der er jo mange flere jyder der er kreditværdige end sjællænder, både
>i procent og antal.
>Dem med størst gæld er jo ænderne i whiskeybæltet, de har opbrugt
>kreditværdigheden.
>--
Hans, du skal læse det jeg skriver, og ikke automatisk lufte dine
fordomme.
Hvis du tjener mange "ugandadollars", så er de sandsynligvis ikke
registreret nogen steder, og vil derfor ikke indgå i en
kreditvurdering.
Det betyder jo absolut ikke at jydkeren er på røven, vel?? )
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
-=JF=- (11-03-2011)
| Kommentar Fra : -=JF=- |
Dato : 11-03-11 18:26 |
|
Den 11/03/11 10.26, Leo Jensen skrev:
> Det lyder sørme som den rigtige forklaring. Tak for den
De nada
--
Mhv.
John
| |
Leo Jensen (11-03-2011)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 11-03-11 02:27 |
|
On Mar 11, 9:25 am, "Craner" <cra...@craner.dk> wrote:
> "Leo Jensen" skrev i meddelelsennews:094f7c59-e562-4916-98ac-88b4f7a2c57f@u14g2000vbg.googlegroups.com...
>
> Hej
>
> Hos Haahr benzin (Middelfart og Kolding) sl r standeren fra ved 700
> kr, n r man tanker p Dankort, og man kan ikke bare s tte kortet i
> igen og tanke f rdig.
>
> Fint nok, der tanker jeg s ikke, n r jeg skal have fyldt tanken, men
> her til morgen oplevede jeg f.... det samme hos Q8 i Bramdrupdam
> (Kolding). Hvad er det nu for noget fis og formynderi... ?
>
> MVH Leo
>
> -------------------------
> Hvis det st rste problem her i livet at man kun kan tanke for kr. 700 p et
> bensin kort, s har man ingen problemer.
Livet er godt, vi er helt enige
Leo
| |
Jesper Hedegaard (12-03-2011)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegaard |
Dato : 12-03-11 16:57 |
|
"Leo Jensen" wrote in message
news:094f7c59-e562-4916-98ac-88b4f7a2c57f@u14g2000vbg.googlegroups.com...
Hej
Hos Haahr benzin (Middelfart og Kolding) slår standeren fra ved 700
kr, når man tanker på Dankort, og man kan ikke bare sætte kortet i
igen og tanke færdig.
Fint nok, der tanker jeg så ikke, når jeg skal have fyldt tanken, men
her til morgen oplevede jeg f.... det samme hos Q8 i Bramdrupdam
(Kolding). Hvad er det nu for noget fis og formynderi... ?
MVH Leo
Så hold dig endlig væk fra Sverige - gennem de sidste 10 år har det
irriteret mig ret meget at jeg kun kan tanke for 400 SEK ad gangen med
Visa/Dankort. Kan sagtens tanke igen umiddelbart efter.
Men når man er på langtur op gennem deres skove vil man jo gerne have tanket
helt op hver gang - der kan være "et stykke" mellem tankene, så jeg må hen
til betalingsstanderen igen og starte forfra - medens svenskerne sidder og
bander over den tovlige dansker der ikke kan blive færdig.
Sidste vinter mødte jeg en svensk registreret Volvo 4x4 på en Jet tank i
Kbh - og så at han havde samme problem her ?!
Det viste sig at han var dankser bosiddende i Sverige - og havde fået den
forklaring at transaktioner med betalingskort mange steder (som tankanlæg)
kun var dækket op til netop 400 SEK for danske betalingskort i Sverige. Og
altså også omvendt !
Altså har tankstationens ejer sat systemet op til at afbryde før du køber
for mere end han er garanteret dækning for at....bank eller clearingscentral
?
Og så lyder det vel meget sandsynligt at der er en grænse på 700 kr for
danske kort ved brug i DK - på ubemandede anlæg.
Betaler du i en butik er reglerne åbenbart anderledes - jeg har da flere
gange brændt mere end 700 kr af på en gang i butikker både i DK og S
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når vejret spilder
| |
Ivan Madsen (12-03-2011)
| Kommentar Fra : Ivan Madsen |
Dato : 12-03-11 17:35 |
|
On Sat, 12 Mar 2011 16:56:56 +0100, "Jesper Hedegaard"
<eksisterer@ikke.dk> wrote:
>"Leo Jensen" wrote in message
>news:094f7c59-e562-4916-98ac-88b4f7a2c57f@u14g2000vbg.googlegroups.com...
>
>Hej
>
>Hos Haahr benzin (Middelfart og Kolding) slår standeren fra ved 700
>kr, når man tanker på Dankort, og man kan ikke bare sætte kortet i
>igen og tanke færdig.
>
>Fint nok, der tanker jeg så ikke, når jeg skal have fyldt tanken, men
>her til morgen oplevede jeg f.... det samme hos Q8 i Bramdrupdam
>(Kolding). Hvad er det nu for noget fis og formynderi... ?
>
>MVH Leo
>
>
>Så hold dig endlig væk fra Sverige - gennem de sidste 10 år har det
>irriteret mig ret meget at jeg kun kan tanke for 400 SEK ad gangen med
>Visa/Dankort. Kan sagtens tanke igen umiddelbart efter.
>Men når man er på langtur op gennem deres skove vil man jo gerne have tanket
>helt op hver gang - der kan være "et stykke" mellem tankene, så jeg må hen
>til betalingsstanderen igen og starte forfra - medens svenskerne sidder og
>bander over den tovlige dansker der ikke kan blive færdig.
>
>Sidste vinter mødte jeg en svensk registreret Volvo 4x4 på en Jet tank i
>Kbh - og så at han havde samme problem her ?!
>Det viste sig at han var dankser bosiddende i Sverige - og havde fået den
>forklaring at transaktioner med betalingskort mange steder (som tankanlæg)
>kun var dækket op til netop 400 SEK for danske betalingskort i Sverige. Og
>altså også omvendt !
>Altså har tankstationens ejer sat systemet op til at afbryde før du køber
>for mere end han er garanteret dækning for at....bank eller clearingscentral
>?
>
>Og så lyder det vel meget sandsynligt at der er en grænse på 700 kr for
>danske kort ved brug i DK - på ubemandede anlæg.
>Betaler du i en butik er reglerne åbenbart anderledes - jeg har da flere
>gange brændt mere end 700 kr af på en gang i butikker både i DK og S
>Jesper Hedegaard
>
Jeg tror grænsen i butik er 3000 - det var i hvert fald der, DK-benzin
ville afbryde, når jeg ville hente en trailerfuld fyringsolie. Det var
sådan set OK - men at man først kører kortet igennem for 3000 og
derefter for resten virkede lidt underligt.
Da prisforskellen blev for lille har jeg ikke afprøvet stuntet
fornylig - det er meget mere behageligt, at der kommer en flink mand
med 60 m slange, som skal foldes helt ud og pumper tanken her )
| |
CL (12-03-2011)
| Kommentar Fra : CL |
Dato : 12-03-11 18:51 |
|
Den 12-03-2011 16:56, Jesper Hedegaard skrev:
>
> Og så lyder det vel meget sandsynligt at der er en grænse på 700 kr for
> danske kort ved brug i DK - på ubemandede anlæg.
>
Niks...På Shell express i Munkebo (fyn) har jeg i dag tanket og der var
grænsen 999.99 kr
--
H
Carsten Larsen
| |
|
|