nano behandling ?
Fra : Ukendt

Dato : 09-03-11 13:00

hej , har nogen godt eller dårligt erfaring med nano behandling
af karros og forrude ?
synes min gamle bimmer fra 03 skal shines lidt op, og det lader
jo til at være en forholdsvis nem omgang.
mvh. Karsten

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 09-03-11 19:51

"Karsten" skrev i meddelelsen

> har nogen godt eller dårligt erfaring med nano behandling
> af karros og forrude ?

Det er ligesom nemt, som det lyder. Og det funker aldeles okay på mine
biler - f.eks. min BMW 335i cab

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-11 20:44

"Mogens \(K\)" <mogensFJERN@DETTEknudsen.dk>skrev:

>Det er ligesom nemt, som det lyder. Og det funker aldeles okay på mine
>biler - f.eks. min BMW 335i cab

hej Mogens og René
tak for svar, det vil jeg så hygge mig med en forårsdags søndag, selv
om det kun er en lille 316i
mvh. Karsten

Fra : Henrik B.

Dato : 11-03-11 14:29

> "Karsten" skrev i meddelelsen
>
> tak for svar, det vil jeg så hygge mig med en forårsdags søndag, selv
> om det kun er en lille 316i

Til lakken ville jeg så vælge en teflonbehandling, i stedet for nano. Det er
den eneste lakbehandling på markedet, som er patenteret - og med garanti....

--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/

Fra : René Løweneck

Dato : 10-03-11 10:46

Hej Karsten !

> hej , har nogen godt eller dårligt erfaring med nano behandling
> af karros og forrude ?

Jeg har gode erfaringer med forruden og kan klart anbefale det. Dog skal du
påregne at køre lidt med viskeren i støvregn og tåge. Jeg har ikke prøvet
nano forsegling af lakken og kan derfor ikke udtale mig om det.

> synes min gamle bimmer fra 03 skal shines lidt op, og det lader
> jo til at være en forholdsvis nem omgang.

Nemt og nemt, det er som man tager det. Der kan nemt gå en times tid med
sådan en forrude og du skal regne med lidt sved på panden. Brug den tid og
de kræfter, der skal til, det vil du ikke fortryde:
http://www.youtube.com/watch?v=N9N7pGjXkmY&feature=related

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : Andersen [3650]

Dato : 18-03-11 19:16

Den 09-03-2011 13:00, Karsten skrev:
> [...]
> af karros og forrude ?
> synes min gamle bimmer fra 03 skal shines lidt op, og det lader
> jo til at være en forholdsvis nem omgang.

Ja jeg vil så fraråde det nano halløj på forruden.
Bilen skal have en vis fart førend vandet preller
af. Indtil den fart opnås, så skal viskeren klare
sagen og når ruden er nanobehandlet, så tørre de
ikke vandet væk men fordeler det på hele ruden.
(Det var det jeg oplevede da jeg havde gjort det)
Måtte rekvirere en renseserviet så jeg kunne få
det nano af og en normal forrude tilbage.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 18-03-11 20:57

"Andersen [3650]" skrev i meddelelsen

[...]
------------
Er dine viskere iorden?
Ligger de rigtigt an på ruden?
Jég kan ikke genkende dine problemer, og det er et rigtigt godt middel
IMO...

Fra : Andersen [3650]

Dato : 18-03-11 21:39

Den 18-03-2011 20:57, Mogens (K) skrev:
> Er dine viskere iorden?
> Ligger de rigtigt an på ruden?
> Jég kan ikke genkende dine problemer, og det er et rigtigt godt middel
> IMO...

Og sådan opfatter vi tingene forskelligt.
Ja mine viskere var i tip top orden.
Både før og efter nano viskede de perfekt.

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-11 09:38

Hvis viskerne er i orden er det farlige
nanogejl ikke nødvendig.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 19-03-11 20:04

">> Eque skrev i meddelelsen

> Hvis viskerne er i orden er det farlige nanogejl ikke nødvendig.
----
Hvis nanoforsejling er påført korrekt, er viskerne ganske overflødige...

Fra : Martin [6000]

Dato : 19-03-11 15:09

>Ja jeg vil så fraråde det nano halløj på forruden.

Av..

>Bilen skal have en vis fart førend vandet preller
>af.

Ja det er vel ingen overraskelse?

> Indtil den fart opnås, så skal viskeren klare
>sagen og når ruden er nanobehandlet, så tørre de
>ikke vandet væk men fordeler det på hele ruden.

Ja, det fordeles jævnt og giver en rude der er meget mere rar, at
kigge ud gennem når det regner.

>Måtte rekvirere en renseserviet så jeg kunne få
>det nano af og en normal forrude tilbage.

Så har du ikke påført det ordentlig. Du kan ikke bare lige fjerne nano
igen med en renseserviet.

//Martin

Fra : Andersen [3650]

Dato : 19-03-11 16:14

Den 19-03-2011 15:09, Martin [6000] skrev:

> Av..
På skadestuen med dig.

> Ja det er vel ingen overraskelse?
Det er det så for nogen. Jeg vidste det nu godt, men megen
bykørsel gør at jeg havde langt mellem succesoplevelserne.

> Ja, det fordeles jævnt og giver en rude der er meget mere rar, at
> kigge ud gennem når det regner.
Der har vi så forskellige holdninger. Jeg syntes en helt tør rude
er det bedste.

> Så har du ikke påført det ordentlig. Du kan ikke bare lige fjerne nano
> igen med en renseserviet.
Der tager du så fejl. Nu var det jo ikke en renseserviet som man får
når man kører i vaskehallen, men en jeg fik da jeg klagede min nød
til producenten, som var tilegnet formålet (de må åbenbart kende til
problemet med det ikke virker ordentligt det skidt)

Fra : Martin [6000]

Dato : 19-03-11 17:38

>På skadestuen med dig.

De sendte mig hjem igen.. satans :)

>Der har vi så forskellige holdninger. Jeg syntes en helt tør rude
>er det bedste.

Nej der har vi ikke forskellige holdninger. Selvfølgelig er en klar
rude, at foretrække. Bare lidt satans svært når det regner..

>Der tager du så fejl.

Næh.

De nanoprodukter jeg har brugt af ordentlig kvalitet kan ikke fjernes,
men skal "slides" af.

Jeg har dog også prøvet et produkt der holdte 1 måned og som var en
noget tvivlsom affære.

Måske du har været uheldig med produktet ligesom jeg var med et af
dem.

Jeg har kendt mange nano-modstandere, men hver og en er "omvendt"
efter en tur i bilen med en korrekt behandlet frontrude med et
ordentligt produkt. Fælles for mange af dem var, at de ikke formåede
at bruge det korrekt.

Jeg mener du har noget tilgode ;)

//Martin

Fra : Andersen [3650]

Dato : 19-03-11 19:31

Den 19-03-2011 17:38, Martin [6000] skrev:
> Jeg mener du har noget tilgode ;)

Sålænge det ikke er en røvfuld, så kan jeg vel
kun glæde mig

Mener mit var fra en forhandler som Sponsorcar
havde med i sin shop.

http://www.tcnano.dk/information.asp?page=184&menu=m3&menuid=11&premenu=265

Fra : Martin [6000]

Dato : 19-03-11 19:47

>Sålænge det ikke er en røvfuld, så kan jeg vel
>kun glæde mig

Haha i så fald kommer den sq ikke fra mig af

>http://www.tcnano.dk/information.asp?page=184&menu=m3&menuid=11&premenu=265

Det var den jeg sidst havde prøvet med dårlige erfaringer

Den bedste var fra Cartec så vidt jeg husker - den holdte 1,5 år ca.

//Martin

Fra : Andersen [3650]

Dato : 19-03-11 21:03

Den 19-03-2011 19:46, Martin [6000] skrev:
> Det var den jeg sidst havde prøvet med dårlige erfaringer
>
> Den bedste var fra Cartec så vidt jeg husker - den holdte 1,5 år ca.

Hmmm det sætter jo tingene lidt i perspektiv.
Måske man skal give det en chance mere, men med
det "rigtige" produkt (Cartec).
Vasker iøvrigt mine alubasser i noget Thansen
halløj med nano, og det holder sq fælgene rene
længere end førhen. Så jeg er da ikke helt afvisende
over for dets effekt. Bare ikke til ruden (so far).

Fra : Martin [6000]

Dato : 20-03-11 00:28

>Vasker iøvrigt mine alubasser i noget Thansen
>halløj med nano, og det holder sq fælgene rene
>længere end førhen. Så jeg er da ikke helt afvisende
>over for dets effekt. Bare ikke til ruden (so far).

Det må jeg prøve - jeg har midlet stående men endnu ikke fået taget
mig sammen. Det kan da nåes inden de skal smides på.

//Martin