MBP OS 10.6.6. og stort smcFanControl prob~
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 09-03-11 16:00

Helt klart - jeg har dummet mig.

Jeg har smcFanControl 2.2.2. installeret skønt jeg aldrig bruger den -
jeg lader maskinen afgøre blæserbehov. Det er maskinen nok også bedst
til som der er blevet nævnt i en anden tråd.
sFC har ikke tidligere givet problemer, men nu ser den ud til at gøre
store knuder.
Det er en lidt lang forklaring, men jeg tror den er nødvendig for at få
hjælp - og for at se, hvor jeg har kvajet mig.

altså:

Jeg har længe gerne ville have, at alle mapper så eens ud. Jeg har
prøvet med -brug som standard- men ved import, installeringer,
kopieringer etc. er det ikke altid mappestrukturen er som jeg vil have.
Må rette hver mappe. Det er så det,

men:

Jeg var i gang med nogle rokeringer i mapper m.m. og blev igen
konfronteret med mit mappeproblem. Så kom jeg i tanke om, at der vist
nok i en tråd om emnet var en der nævnte muligheden -anvend på
underliggende mapper-.
For at få gjort det fra en ende af tog jeg æbli+i på mit HD icon. Låste
op og aktiverede -anvend på underliggende mapper-. Det tog lidt tid og
efterfølgende kørte jeg diskværktøj -reparer disktilladelser- og der
var meget der skulle repareres, meget, meget mere end nogensinde.
Efterfølgende kan jeg godt se, at jeg med dette også -uhæmmet- har givet
tegn til, at anvende Navn og Rettighed på underliggende mapper.

Jeg genstartede også nogle gange, og hver gang skulle jeg give
godkendelse til sFC, hvilket jeg aldrig har skullet tidligere. Det
skulle jeg 2 gange inden start og 2 gange kom der en medelelse
-"/Library/Startupltems/RDUSB00E6Startup" er kke blevet startet, fordi
den ikke har de korrekte sikkerhedsindstillinger-.
Jeg arbejdede uden problemer med andre programmer, og slukkede maskinen.

Så:

Jeg ville starte, men alt hvad der skete var en baggrund med et lille -
indkørsel forbudt skilt- og en grå badebold/starthjul. Jeg kender så kun
den barske måde at prøve igen på - ud med batteri og i igen. Samme
resultat.
En tur til og da starte fra DVD. Det gik fint. Bad her om reparation af
disktilladelser og efterfølgende om at starte igen fra maskinens HD.

Indkørsel forbudt.

Igen start fra DVD og nu geninstallere 10.6.6. Herefter ville maskinen
starte igen, men stadig med krav om sFC godkendelse og fejlmeddelelse.
Efter geninstalleringen var der jo en del opdateringer, men dem
gennemførte jeg.

Så:

Nu ville jeg f.. af med sFC. Ind i systtemindstillinger, fjerne den som
startemne og genstarte.

Indkørsel forbudt.

Nu er jeg ved at geninstallere og vil da naturligvis acceptere det
sædvanlige spørgsmål om sFC godkendelse.

Men hvad gik galt og hvad skal jeg gøre (og I må godt skælde lidt ud).
Og var der nogle forsøg jeg kunne have gennemført lidt
enklere/hurtigere.

På forhånd tak for tålmodigheden.

Efterskrift.
I de mange år jeg har kørt Mac er det kun gået galt når jeg
har -pillet-. Hvorfor kan jeg ikke lære det, eller lære/forstå/
acceptere min begrænsning. Når det i øvrigt virker - SÅ HOLD
NALLERNE VÆK.

Michael C.

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 09-03-11 17:12

Så blev jeg færdig med at opdatere, og den sidste opdatering krævede
genstart.

Indkørsel forbudt.

Der er ikke meget samarbejde mellem MBPen og mig.
Jeg prøver lidt start fra DVD igen, diskværktøj og hvad jeg ellers
(forsigtigt) kan se.

Michael C.

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 09-03-11 17:56

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@stofanet.invalid> wrote:

> [...]
>
> Der er ikke meget samarbejde mellem MBPen og mig.
> Jeg prøver lidt start fra DVD igen, diskværktøj og hvad jeg ellers

Sikker start > fjerne sFP > fjerne emne i Startupltems > synes som
løsningen.

Gode råd er stadig meget velkomne, både til dette problem som til
at undgå fremover.

Michael C.

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 09-03-11 18:41

> Sikker start > fjerne sFP > fjerne emne i Startupltems > synes som
> løsningen.

Jeg måtte smide Startupltems i igen. Så står der den med usikkert
startemne igen, men så bare OK og så kører det nogenlunde.
Hvor det startemne høre til kan jeg ikke lige finde - men jeg søger.

Nu er der kun lidt drilleri med VMware Fussion, noget med rettigheder
til program og andet. Det arbejder jeg nu på.

> Gode råd er stadig meget velkomne, både til dette problem som til
> at undgå fremover.

Michael C.