Newbie: Indsættelse af data fra form vha. ~
Fra : Unen

Dato : 09-08-01 22:33

Hej!
Mit problem består i at jeg ikke kan få data'ene fra min HTML-form ind i min
database vha. SQL.

Jeg har lavet et lille psudo-eksempel, for bedre at kunne få klarlagt min
problemstilling:
HTML-Input feltet hedder 'fornavn'
Database tabellen/entiteten hedder 'personer' og feltet hvor data'en skal
ind hedder 'navn'

SQL skulle så hedde noget lignende:
"INSERT INTO personer (navn) VALUES (=Request.form("fornavn"))"

Jeg har prøvet at indsætte alverdens værdier, hvor der i eksemplet står
"=Request.form("fornavn")", men kan bare ikke få det til at virke. Svaret er
nok nogenlunde som i indlægget "Request.form og Mdb", men dette eksempel kan
jeg simpelthen ikke gennemskue med at de "- og &- tegn over det hele.

Håber nogen kan hjælpe mig og forklare det helt nede på newbie niveau :0)

MVH
/Sune

Fra : JH

Dato : 09-08-01 22:48

> SQL skulle så hedde noget lignende:
> "INSERT INTO personer (navn) VALUES (=Request.form("fornavn"))"

Tæt på ;)
INSERT INTO personer(navn) VALUES('" & Request.form("fornavn") & "')"

Fra : Unen

Dato : 10-08-01 17:30

Tak for svaret, det var bare perfekt.

Men så lige et tillægs spørgsmsmål: Hvad betyder '&' -tegnene og i hvilken
sammenhæng skal man bruge denne form for syntakst?

MVH
/Sune

Fra : JH

Dato : 10-08-01 18:59

> Men så lige et tillægs spørgsmsmål: Hvad betyder '&' -tegnene og i hvilken
> sammenhæng skal man bruge denne form for syntakst?

I denne sammenhæng bruges de til at sætte strenge sammen.
str = "dette" & "er" & "et" & "eksempel"

Fra : Jørn Andersen

Dato : 20-08-01 12:51

On Fri, 10 Aug 2001 19:59:04 +0200, JH <newsfilter2@dk2net.dk> wrote:

>I denne sammenhæng bruges de til at sætte strenge sammen.
>str = "dette" & "er" & "et" & "eksempel"

detteereteksempel

Mvh. Jørn