Kina er landet uden overgreb
Fra : Bo Warming

Dato : 06-03-11 17:08

Kina er landet uden overgreb
Afghanerne kværulerer mod USA's fejlnedskydning af et par hyrdedrenge
og Grønland syns fangetransporter over indlandsisens luftrum rager dem
og er et "overgreb",
Men da jeg arbejdede i Afrika tog jeg på ferie til et naboland hvor
kineserne var ved at bygge jernbane for afrikanerne, der jo intet kan
selv.
Jeg spurgte zambianerne om der var overgreb fra det kinesiske rige
herrefolk og de ku ikke komme i tanke om andet end højrøstethed i
weekenden
Min kone og jeg gik ind i en butik at købe kinesisk dåse-and og ind
kom tre kinesiske ingeniør-chefer og købte en kasse med whiskey og så
berusede ud og smilede høfligt og gik til egen lejr.
De har al grund til at føle sig overlegne, men de er til diplomati og
harmoni og krænker aldrig lokalbefolkningens følelser. Voldtager ikke
som andre kolonialistiske herrefolk.
Det er fordi konfuzianismen altid var stærkere end kommunismen og er
uden ynk og nag - ingen misundelse, jalousi, rethaveriskhed,
forurettethed, bitterhed, hævnlyst
De har på rygmarven, at øje for øje gør verden blind
Danmark er uden chancer i konkurrence med sådanne overmennesker.

Vi synker ned til ulandsstatus på nogle årtier, særlig få årtier fordi
Islam gør os både dumme og onde.