/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvem er hurtigst rundt om elgen?
Fra : KASO


Dato : 06-03-11 11:15

Svenskerne har i årevis foretaget såkaldte "elgtests" - en variant over
dobbelt undvigemanøvre. De har også noteret den maksimale hastighed, hver
bil kunne gennemføre øvelsen med - og nu har de lavet en liste over dem.

At 6 af placeringerne i top7 er Porsche kan nok ikke undre så meget, men
førstepladsen kan nok give anledning til et løftet øjenbryn eller to:
http://www.teknikensvarld.se/algtest-snabbaste-bilarna/
(Det ville ikke have været mit gæt! )


 
 
Leo Jensen (06-03-2011)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 06-03-11 12:01

On 6 Mar., 11:15, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:
> Svenskerne har i revis foretaget s kaldte "elgtests" - en variant over
> dobbelt undvigeman vre. De har ogs noteret den maksimale hastighed, hver
> bil kunne gennemf re velsen med - og nu har de lavet en liste over dem.
>
> At 6 af placeringerne i top7 er Porsche kan nok ikke undre s meget, men
> f rstepladsen kan nok give anledning til et l ftet jenbryn eller to:http://www.teknikensvarld.se/algtest-snabbaste-bilarna/
> (Det ville ikke have v ret mit g t! )

Sejt. Den er endda hurtigst med en pæn margen...

Leo

Jesper Hedegaard (06-03-2011)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 06-03-11 22:16

"KASO" wrote in message
news:4d735ecf$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Svenskerne har i årevis foretaget såkaldte "elgtests" - en variant over
dobbelt undvigemanøvre. De har også noteret den maksimale hastighed, hver
bil kunne gennemføre øvelsen med - og nu har de lavet en liste over dem.

At 6 af placeringerne i top7 er Porsche kan nok ikke undre så meget, men
førstepladsen kan nok give anledning til et løftet øjenbryn eller to:
http://www.teknikensvarld.se/algtest-snabbaste-bilarna/
(Det ville ikke have været mit gæt! )


En overraskelse - ja - og at en '05 Corvette overhaler hele 5 Porscher på
listen er da også en overraskelse for mange !

Jesper Hedegaard

BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når vejret spilder


Armand (07-03-2011)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-03-11 01:43

Den 06-03-2011 22:16, Jesper Hedegaard skrev:
> "KASO" wrote in message
> news:4d735ecf$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Svenskerne har i årevis foretaget såkaldte "elgtests" - en variant over
> dobbelt undvigemanøvre. De har også noteret den maksimale hastighed, hver
> bil kunne gennemføre øvelsen med - og nu har de lavet en liste over dem.
>
> At 6 af placeringerne i top7 er Porsche kan nok ikke undre så meget, men
> førstepladsen kan nok give anledning til et løftet øjenbryn eller to:
> http://www.teknikensvarld.se/algtest-snabbaste-bilarna/
> (Det ville ikke have været mit gæt! )
>
>
> En overraskelse - ja - og at en '05 Corvette overhaler hele 5 Porscher
> på listen er da også en overraskelse for mange !
>
Tjah - Det er også først for nylig at det er gået op for mig at C
06'eren ikke er en tung amerikanerbil: Den vejer faktisk det samme som
Porsche Boxter
Lav vægt og fede sutter MÅ have sin indvirkning i svensker-diciplinen :-/

--
Armand.

alexbo (06-03-2011)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 06-03-11 23:22

"KASO" skrev

> Svenskerne har i årevis foretaget såkaldte "elgtests" - en variant over
> dobbelt undvigemanøvre. De har også noteret den maksimale hastighed, hver
> bil kunne gennemføre øvelsen med - og nu har de lavet en liste over dem.

Jeg synes listen ser mærkelig ud, at en Landrover og en Chrysler Grand
skulle kunne køre hurtigere i en undvigemanøvre end en Passat og Laguna tror
jeg ganske enkelt ikke på, det kan ikke have været lige vilkår, f.eks. vil
dækmonteringen og føret have stor betydning.
ved nogle af testene står våt bane men mellem våd glat bane og varm tør bane
er mange muligheder.

mvh
Alex Christensen


AS (07-03-2011)
Kommentar
Fra : AS


Dato : 07-03-11 10:34

Hm.. Hvordan kan forklares Nr.1 ?



Leo Jensen (07-03-2011)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 07-03-11 02:53

On 7 Mar., 10:33, "AS" <n...@mail.com> wrote:
> Hm.. Hvordan kan forklares Nr.1 ?

Aktiv undervogn = ingen krængning = dækkene kan få fat i asfalten....


Klaus G. (07-03-2011)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 07-03-11 12:49

> Aktiv undervogn = ingen krængning = dækkene kan få fat i asfalten...
Det har en R8 også. Lavere tyngdepunkt. Bredere dæk. Bedre bremser. Større
motor osv..

Der må være noget galt med den liste der.

--
Klaus G.


KASO (07-03-2011)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 07-03-11 19:57


"Klaus G." <webmaster@seth-enoch.dk> skrev i meddelelsen
news:4d74c63b$0$23752$14726298@news.sunsite.dk...
>> Aktiv undervogn = ingen krængning = dækkene kan få fat i asfalten...
> Det har en R8 også. Lavere tyngdepunkt. Bredere dæk. Bedre bremser. Større
> motor osv..

Den vejer til gengæld også ca. 500 kg mere, hvilket ikke gør noget godt i en
elgtest.

> Der må være noget galt med den liste der.

Fordi et VAG produkt ikke ligger øverst?


Mogens \(K\) (07-03-2011)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 07-03-11 20:11

"Klaus G." skrev i meddelelsen
news:4d74c63b$0$23752$14726298@news.sunsite.dk...

>>> Aktiv undervogn = ingen krængning = dækkene kan få fat i asfalten...

>> Det har en R8 også. Lavere tyngdepunkt. Bredere dæk. Bedre bremser.
>> Større motor osv..

> Der må være noget galt med den liste der.
-----
Jeg tror heller ikke på det, selvom en Citroen med aktiv undervogn ligger
godt i svingene.

Iøvrigt er det fejlagtigt at tro, at store dæk og fælge er sagen.
Forleden på Topgear Australia testede de 2 nye Holden Commodore SS 6,0l V8
med forskellig dækmontering - hhv standard 18" og additional 20" så vidt jeg
husker. På banen var udgaven med de "små" dæk væsentlig hurtigere end den
med de store, fordi dækkene kunne få fat i asfalten. Store dæk med lave
dæksider stepper istedet gennem svingene, og dét gir ikke hurtighed...


Armand (08-03-2011)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-03-11 20:41

Den 07-03-2011 20:11, Mogens (K) skrev:
> "Klaus G." skrev i meddelelsen
> news:4d74c63b$0$23752$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>>> Aktiv undervogn = ingen krængning = dækkene kan få fat i asfalten...
>
>>> Det har en R8 også. Lavere tyngdepunkt. Bredere dæk. Bedre bremser.
>>> Større motor osv..
>
>> Der må være noget galt med den liste der.
> -----
> Jeg tror heller ikke på det, selvom en Citroen med aktiv undervogn
> ligger godt i svingene.
>
> Iøvrigt er det fejlagtigt at tro, at store dæk og fælge er sagen.
> Forleden på Topgear ....standard 18" og additional 20"..
> På banen var udgaven med de "små" dæk væsentlig hurtigere end
> den med de store, fordi dækkene kunne få fat i asfalten.
> Store dæk med lave dæksider stepper istedet gennem svingene, og dét gir
> ikke hurtighed..
>
Nu skrives der om brede(!) dæk og ikke store :-|

--
Armand.


Mogens \(K\) (09-03-2011)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 09-03-11 06:33

"Armand" skrev i meddelelsen
news:4d768646$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Nu skrives der om brede(!) dæk og ikke store :-|

Nu hænger det ofte ("altid") sammen...


Armand (09-03-2011)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-03-11 13:46

Den 09-03-2011 06:33, Mogens (K) skrev:
> "Armand" skrev i meddelelsen
> news:4d768646$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Nu skrives der om brede(!) dæk og ikke store :-|
>
> Nu hænger det ofte ("altid") sammen...
>
Tjaeh :-/
Men det nævnes ikke specifikt, og det eneste specifikke er ovenikøbet en
'svjh', hvorfor jeg ikke kan bruge forklaringen til noget.
Det var dét jeg forsøgte at lade skinne igennem ved at påpege det med
bredden!

--
Armand.

AS (07-03-2011)
Kommentar
Fra : AS


Dato : 07-03-11 15:16


"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> wrote in message
news:fc9cc3e9-f7a3-4864-9359-00bd70aabd89@d26g2000prn.googlegroups.com...
On 7 Mar., 10:33, "AS" <n...@mail.com> wrote:
> Hm.. Hvordan kan forklares Nr.1 ?

Aktiv undervogn = ingen krængning = dækkene kan få fat i asfalten...


Er det eneste Citro med aktiv undervogn?



Frodo Nifinger (08-03-2011)
Kommentar
Fra : Frodo Nifinger


Dato : 08-03-11 02:11


"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:fc9cc3e9-f7a3-4864-9359-00bd70aabd89@d26g2000prn.googlegroups.com...
On 7 Mar., 10:33, "AS" <n...@mail.com> wrote:
> Hm.. Hvordan kan forklares Nr.1 ?

Aktiv undervogn = ingen krængning = dækkene kan få fat i asfalten...
----------------------------------------------------------------------
En skam, at de ikke har testen en Multipla Fiat.
Jeg tror faktisk, den ville klare sig overraskende godt.

Mvh

--
Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk


Leo Jensen (07-03-2011)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 07-03-11 12:39

On 7 Mar., 12:49, "Klaus G." <webmas...@seth-enoch.dk> wrote:
> > Aktiv undervogn = ingen kr ngning = d kkene kan f fat i asfalten...
>
> Det har en R8 ogs . Lavere tyngdepunkt. Bredere d k. Bedre bremser. St rre
> motor osv..
>
> Der m v re noget galt med den liste der.

Mon ikke R8 (og mange andre) bliver hæmmet af en for striks ESP og
større egenvægt end Xantia'en ? En stor motor er også bare ballast,
det handler jo ikke om at accellere. De slår den formentlig ikke ESP
fra i en elgtest...

MVH Leo

René Løweneck (07-03-2011)
Kommentar
Fra : René Løweneck


Dato : 07-03-11 21:01

> Svenskerne har i årevis foretaget såkaldte "elgtests" - en variant over
> dobbelt undvigemanøvre. De har også noteret den maksimale hastighed, hver
> bil kunne gennemføre øvelsen med - og nu har de lavet en liste over dem.

Jeg vil næsten gætte på, at en Trabant kan hurtigere end alle dem på listen:

http://www.youtube.com/watch?v=4xjhEvTYAqk

))


AS (07-03-2011)
Kommentar
Fra : AS


Dato : 07-03-11 21:24


"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> wrote in message
news:4d753959$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Jeg vil næsten gætte på, at en Trabant kan hurtigere end alle dem på
> listen:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=4xjhEvTYAqk


Muligvis, men Trabant er ikke bil, bare en bike med 4 hjul :)



Leo Jensen (09-03-2011)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 09-03-11 08:59

On 9 Mar., 13:45, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> Den 09-03-2011 06:33, Mogens (K) skrev:> "Armand" skrev i meddelelsen
> >news:4d768646$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> >> Nu skrives der om brede(!) d k og ikke store :-|
>
> > Nu h nger det ofte ("altid") sammen...
>
> Tjaeh :-/
> Men det n vnes ikke specifikt, og det eneste specifikke er ovenik bet en
> 'svjh', hvorfor jeg ikke kan bruge forklaringen til noget.
> Det var d t jeg fors gte at lade skinne igennem ved at p pege det med
> bredden!
>
> --
> Armand.

Store hjul går vel oftest på fælgen, da yderdiameteren jo ikke er
noget man kan ændre ret meget på.

Leo

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177549
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408819
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste