Reliability Index
Fra : KASO

Dato : 06-03-11 10:58

Nu skal man jo tage statistikker med et gran salt, men en del her i gruppen
har jo visse fordomme mht. driftsikkerhed ifht. oprindelsesland (dog lidt
usikkert om det er moderselskabets placering eller fabrikkens)

Her er så et lille index, hvor vi må konstatere, at top 4 er ren japansk -
sådan da.

Suzuki på 2. pladsen producerer jo f.eks. biler i Ungarn, Polen, Indien,
Toyota på 3. pladsen producerer i England, Frankrig, Tjekkiet, ....

http://www.reliabilityindex.com/manufacturer

De udskældte franske mærker placerer sig:
Citroën: 10
Peugeot: 13
Renault: 26

Og til ære for Henrik B:
Saab: 28 (altså ringere end samtlige franske - og - Fiat (11), men bedre end
Mercedes (31) og Audi (32) )

Lad undskyldningerne begynde

Fra : Leo Jensen

Dato : 06-03-11 12:10

On 6 Mar., 10:58, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:
> [...]
>
> Her er s et lille index, hvor vi m konstatere, at top 4 er ren japansk -
> s dan da.
>
> Suzuki p 2. pladsen producerer jo f.eks. biler i Ungarn, Polen, Indien,
> Toyota p 3. pladsen producerer i England, Frankrig, Tjekkiet, ....
>
> http://www.reliabilityindex.com/manufacturer
>
> De udsk ldte franske m rker placerer sig:
> Citro n: 10
> Peugeot: 13
> Renault: 26
>
> Og til re for Henrik B:
> Saab: 28 (alts ringere end samtlige franske - og - Fiat (11), men bedre end

Jaguaren er sq også nede i sølet med placering 30. Heldigt at jeg også
har et par gode biler (Citroën og Fiat)

Leo

Fra : Claus B. P.

Dato : 07-03-11 00:00

Den 06-03-2011 10:58, KASO skrev:
> [...]
> Renault: 26
>
> Og til ære for Henrik B:
> Saab: 28 (altså ringere end samtlige franske - og - Fiat (11), men bedre

Der står i overskriften at indexet er baseret på hvad og hvor tit noget
går i stykker, og ikke mindst hvad det koster. Derved får de biler med
dyrere reservedele og værkstedspriser et klart mere negativt resultat.
Og det er vel heller ikke så irrelevant at sammenligne.

Til gengæld er det som i al anden statistik hverken fyldestgørende eller
den fulde sandhed, og iøvrigt baseret på priserne i UK.

/Claus