Hjemmestudie?
Fra : Hans Houmøller

Dato : 06-03-11 21:34

Hvis nu lige man forestillede sig, at der på adressen blev råd til
indkøb af noget hard- & software til Mac til brug som hjemmestudie, har
nogen her så erfaring med eller viden om, hvad man skal vælge? Jeg er
ikke ud efter at bygge til huset og opbygge et større lydstudie, men
bare et lille et af slagsen.

Af software har jeg Logic Pro, af hardware en iMac og masser af lyst til
at spille og optage og redigere og mixe og ...
--
Ingen dumme spørgsmål
- kun dumme svar

Hans

Fra : Heine Svendsen

Dato : 06-03-11 22:12

Den 06-03-11 21:34, Hans Houmøller skrev:
> [...]
>
> Af software har jeg Logic Pro, af hardware en iMac og masser
> af lyst til at spille og optage og redigere og mixe og ...

Hej Hans

Et rigtigt godt sted at spørge er på www.lydmaskinen.dk
Meld dig ind og stil spørgsmålet i deres Computer & Software
forum. Så vil du få en masse meget kvalificerede svar. Der
er rigtigt mange Mac-brugere på det forum, og mange af dem
bruger Logic.

--
Venligst - Heine B. Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030

Fra : Hans Houmøller

Dato : 06-03-11 22:43

Den 06/03/11 22.11, Heine Svendsen skrev:

> [...]
> vil du få en masse meget kvalificerede svar. Der er rigtigt mange
> Mac-brugere på det forum, og mange af dem bruger Logic.

tak for hurtigt svar, som jeg vil kigge på.

--
Ingen dumme spørgsmål
- kun dumme svar

Hans

Fra : Per Rønne

Dato : 07-03-11 05:41

Hans Houmøller <hanshoumoller@gmail.com> wrote:

> tak for hurtigt svar, som jeg vil kigge på.

GarageBand skal komme til iPad på fredag ... et lydstudie på størrelse
med en A5 papirblok.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 07-03-11 06:32

> [...]

> Af software har jeg Logic Pro, af hardware en iMac og masser af lyst til
> at spille og optage og redigere og mixe og ...

www.thomann.de/dk/index.html

Har ofte nogle fornuftige pakkeløsninger

Og er du til face to face vejledning, har jeg god erfaring med aage.dk

--god arbejdslyst
--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Franz Berliner

Dato : 07-03-11 17:27

> [...]

> Af software har jeg Logic Pro, af hardware en iMac og masser af lyst til
> at spille og optage og redigere og mixe og ...

Det kommer an på alt muligt, men jeg ville starte med:

- Et godt firewire lydkort. Jeg ville gå efter et der bruger Coreaudio,
så du ikke bliver fanget i at skulle sidde og vente halve og hele år på
at - fx M-audio - tager sig sammen til at opdatere deres drivere. Jeg
har et Presonus kort jeg er fint tilfreds med. Koster en 1500-3000 kr.

- Et par fornuftige aktive monitors. Du kan få et par rimelige af slagen
til en 1500-2000 kr. stykket. Jeg ville snuppe et par Genelec monitors
hvis jeg skulle ud og købe. Hvis det skal være billigt så se efter et
par brugte Alesis M1 i den blå avis.

- En mikrofon af en art - aage.dk har nogle startpakker til et par
tusinde kr. (undgå at få den der elendige Behringer preamp med, brug i
stedet pengene på lydkort med bedre preamps).

Men det vigtigste er jo at få skrevet nogle gode sange. Om
indspilningskvaliteten er perfekt i første hug er jo ikke afgørende.
Hvis du laver det nye hit kan du jo altid drøne ind i et studie og få
lavet det perfekt

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Franz Berliner

Dato : 07-03-11 17:52

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> [...]
> indspilningskvaliteten er perfekt i første hug er jo ikke afgørende.
> Hvis du laver det nye hit kan du jo altid drøne ind i et studie og få

Og så noget dæmpningsmateriale hvis du skal bruge mikrofonen til noget.
Enten noget fancy noget du køber til formålet eller nogle tykke tæpper
og sådan noget.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Hans Houmøller

Dato : 08-03-11 17:59

> [...]
>
> Af software har jeg Logic Pro, af hardware en iMac og masser af lyst til
> at spille og optage og redigere og mixe og ...

Foreløbig tak for gode svar. Jeg var i dag hos Aage Jensen og købte et
Babyface lydkort, so jeg i første omgang vil forsøge mig med sammen med
de ting, jeg har i forvejen. Det lød som noget rigtig godt, og der var
god vejledning i forretningen.

--
Ingen dumme spørgsmål
- kun dumme svar