Cracket iPhone
Fra : Pico

Dato : 06-03-11 16:02

Som I vel efterhånden har opdaget i gruppen har min datter fået iPhone
4, den kørere efterhånden som den skal ved hjælp her fra gruppen, men så
har hun givet sin gamle iPhone som hun har fra før de kom til Danmark
til sønnen, hun fik den cracket eller noget i den stil så den er på
dansk. Nu vil barnebarnet gerne have nogle spil på den, normalt skulle
det ikke give de store problemer bortset fra at jeg ikke kan finde nogle
spil der kan kørere på den version 1.14 af OS der er på den.
Datteren fik i sin tid at vide at hun ikke måtte opgradere styresystemet
og som versionen viser har hun ikke gjort det. Det blev sagt at den så
ville blive på engelsk eller måske ikke virke.
Cracket er lavet så der er et "Installer" program symbol, hvis det siger
noget om hvilke crack der er brugt.
Mit spørgsmål går på om I ved hvad der sker hvis jeg opdatere OS ?
Drengen vil jo gerne have nogle spil på.
--
MVH
Pico

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-11 16:30

Hej,

> Mit spørgsmål går på om I ved hvad der sker hvis jeg opdatere OS ?
> Drengen vil jo gerne have nogle spil på.

Hvis der er tale om en telefon købt låst i USA og hjemført og unlocked,
så vil den praktiske konsekvens af at opgradere den være, at du mister
dit unlock. Dvs. at du ikke længere kan smide et vilkårligt SIM-kort i den.

Hvis du stadig vil bruge den som telefon, og ikke bare som
spillemaskine, kan unlocke den igen - eller alternativt få den originale
operatør til at låse den op for dig.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Pico

Dato : 06-03-11 18:15

Den 06-03-2011 16:29, Jens Kristian Søgaard skrev:
> [...]
> dit unlock. Dvs. at du ikke længere kan smide et vilkårligt SIM-kort i den.

Hun har købt den i DK, men vi ved ikke hvor den er kommet fra før. Dog
er det ikke en hælervare.

> Hvis du stadig vil bruge den som telefon, og ikke bare som
> spillemaskine, kan unlocke den igen - eller alternativt få den originale
> operatør til at låse den op for dig.
Han skal primært bruge den som telefon.
Hvordan før men unlocket sådan en fyr? Er der nogen forretninger i
Københavns området der gør det ? Et mindre beløb kunne jeg jo godt
betale for ham.
Jeg har Googlet lidt og fundet ud af at der ligger en på Jagtvejen. Er
der nogen af jer der har erfaring med unlock ?

--
MVH
Pico

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-11 19:49

Hej,

> Hun har købt den i DK, men vi ved ikke hvor den er kommet fra før. Dog
> er det ikke en hælervare.

Er den købt låst eller ulåst?

> Hvordan før men unlocket sådan en fyr? Er der nogen forretninger i

Du behøver ikke en forretning. Man kan downloade et program til at
jailbreake og unlocke iPhones med. Søg evt. på google efter "unlock
iphone 2g".

Fra : Pico

Dato : 06-03-11 21:54

Den 06-03-2011 19:49, Jens Kristian Søgaard skrev:
> Hej,

> Er den købt låst eller ulåst?

Det er det jeg ikke er klar over, da hun fik den var den på dansk og
ulåst som nu, men jeg ved ikke hvordan det er gjort. Jeg har opfattelsen
af at ham der gjorde har købt den i USA og så sat den til dansk, men om
den har været ulåst eller låst ved vi ikke.

> Du behøver ikke en forretning. Man kan downloade et program til at
> jailbreake og unlocke iPhones med. Søg evt. på google efter "unlock
> iphone 2g".

Ja jeg har fundet nogen på Jagtvejen der sælger sådanne programmer og så
vidt jeg husker er det en lille butik, jeg bor 10 minutters gang derfra,
så det kunne være jeg skulle snakke med dem inden jeg "ødelægger" hans
telefon

--
MVH
Pico

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-11 22:25

Hej,

> [...]
> vidt jeg husker er det en lille butik, jeg bor 10 minutters gang derfra,
> så det kunne være jeg skulle snakke med dem inden jeg "ødelægger" hans

Det kan du gøre, ja. Vær dog opmærksom på at disse programmer kan hentes
gratis på nettet, og det er forholdsvist nemt at gøre selv.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-03-11 05:38

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Det kan du gøre, ja. Vær dog opmærksom på at disse programmer kan hentes
> gratis på nettet, og det er forholdsvist nemt at gøre selv.

Men lige som det er uetisk at se på et digitalt kamera hos en
fotohandler, og så bagefter købe den (billigere) på nettet, så ville det
også være uetisk at få hans hjælp og så bare downloade sådant programmel
.... han skal vel også leve af noget ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-11 10:00

Hej,

> [...]
> fotohandler, og så bagefter købe den (billigere) på nettet, så ville det
> også være uetisk at få hans hjælp og så bare downloade sådant programmel

Det er en gang vrøvl.

Der er ikke noget som helst uetisk i at gøre noget selv istedet for at
gå ned i en butik og betale nogen for at gøre det for dig. Du snylter da
på ingen måde på "hans hjælp".

Det kaldes gør-det-selv. Det er ret udbredt i Danmark.

Fra : Pico

Dato : 07-03-11 11:32

Den 07-03-2011 10:00, Jens Kristian Søgaard skrev:
> [...]
> på ingen måde på "hans hjælp".
>
> Det kaldes gør-det-selv. Det er ret udbredt i Danmark.

Jeg tro ikke Per R. mente det som du evt. har opfattet det. Jeg har ikke
tænkt mig at søge hjælp i butikken og så bagefter gøre det selv. Det er
bare rart at have et sted i nærheden hvor man kan betale sig fra evt.
problemer jeg forårsager på barnebarnets telefon

--
MVH
Pico

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-11 12:07

Hej,

> Jeg tro ikke Per R. mente det som du evt. har opfattet det.
> Jeg har ikke
> tænkt mig at søge hjælp i butikken og så bagefter gøre det selv.

Nej, netop - og det er der heller ikke nogen, der har opfordret dig til.
Derfor jeg synes Per skyder helt forbi.

> Det er
> bare rart at have et sted i nærheden hvor man kan betale sig fra evt.
> problemer jeg forårsager på barnebarnets telefon

Helt klart - hvis man ikke selv gider rode med det, så betal endeligt
nogen andre for at gøre det. Jeg ville blot gøre opmærksom på at
muligheden var der for at gøre det selv.

Fra : Pico

Dato : 07-03-11 12:23

Den 07-03-2011 12:07, Jens Kristian Søgaard skrev:
> [...]
> nogen andre for at gøre det. Jeg ville blot gøre opmærksom på at
> muligheden var der for at gøre det selv.

Sådan opfattede jeg det også. Nu prøver jeg lige at hørere datteren og
barnebarnet om jeg selv skal forsøge eller gå direkte derned. Det bliver
så ikke før tirsdag-onsdag når turen til Milano er slut.
I øvrigt tak for hjælpen.

--
MVH
Pico

Fra : Per Rønne

Dato : 07-03-11 17:58

Pico <Selvestemig@hotmail.com> wrote:

> Jeg tro ikke Per R. mente det som du evt. har opfattet det. Jeg har ikke
> tænkt mig at søge hjælp i butikken og så bagefter gøre det selv.

Du har opfattet det helt korrekt. Naturligvis er det da i orden at købe
tingene billigt på nettet, men ikke hvis man først har været nede og få
hjælp hos den lokale forhandler.

> Det er bare rart at have et sted i nærheden hvor man kan betale sig fra
> evt. problemer jeg forårsager på barnebarnets telefon

Jep.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-11 18:15

Hej,

> Du har opfattet det helt korrekt. Naturligvis er det da i orden at købe
> tingene billigt på nettet, men ikke hvis man først har været nede og få
> hjælp hos den lokale forhandler.

Du snakker bare som om det er en fysisk ting, man køber. Der er tale om
et ydelseskøb. Dit indlæg har ikke relevans.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-03-11 18:18

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej,

> Du snakker bare som om det er en fysisk ting, man køber. Der er tale om
> et ydelseskøb. Dit indlæg har ikke relevans.

Forskellen er irrelevant.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-11 23:08

Hej,

> Forskellen er irrelevant.

Det er den da netop ikke.

Du snakker om det fx at gå ned i FONA og se og røre ved et fladskærms-tv
for derefter at gå hjem og bestille samme TV billigt over nettet et
sted, hvor man netop ikke kan se og røre.

Her er der tale om den ydelse, at en person låser en telefon op. Du får
ikke noget ud af at gå ned i butikken med telefonunlock og se på deres
ventestole og ventekaffe og ekspeditionsdisk. Det hjælper dig ikke en
brik, når du senere kommer hjem og selv vil lave unlocket.

Der er ikke nogen som helst fordel i at tage ned i butikken og "kigge
rundt" inden man selv henter programmet på nettet.

Dit indlæg har ikke relevans for den konkrete situation.