Lidt leg i garageband
Fra : Robert Piil

Dato : 06-03-11 00:32

Jeg lovede vist da jeg lige havde fået min Mac at jeg ville prøve at
lege lidt med garageband og vise resultatet.

Mit "lydkort" er en billig USB-dims min datter fik i nakken sammen med
et outdated USB/midi-keyboard, så forventningerne var ikke for høje. Som
forforstærker bruger jeg en billig Roland Bas-effektmaskine der heller
ikke er noget teknologisk vidunder (den kostede under en tudse).

Jeg er helt ny med HD-recording i almindelighed og Garageband i
særdeleshed, men det lykkedes mig at isolere et rytmetrack og optage 2
spor oveni det, bare for lige at se om der ville være noget latency af
betydning.

Jeg har ingen specialopsætning lavet overhovedet, bortset fra at
fortælle garageband at den skal bruge usb-dimsen som indgang.

Beklager alle fejlene, det er bare en hurtig first-take jam med et
tap-spor og lidt improvisation over det.

http://dl.dropbox.com/u/2044756/07.%20Latin.m4a

Det tror jeg da jeg skal lege lidt videre med.

--
Robert Piil

Fra : Hans Houmøller

Dato : 06-03-11 03:03

Hej Robert.

Det lyder ik' så ring' endda, synes jeg. Jeg pusler selv lidt med at
indspille, men er vokset op med spolebåndoptager B&O Beocord 2000 med
SoS (Sound on Sound) fra 1970, og fra den fortid har jeg mange gamle
bånd liggende.

For små to år siden blev jeg iMac-ejer og gik i gang med at udforske
mulighederne indenfor musikprogrammer og er absolut novice, men med stor
interesse, så jeg labber alt i mig, der kan bringe mig videre.

Jeg har prøvet GarageBand ligesom du og har dertil investeret i Logic
Pro, men er absolut ikke i nærheden af at være udlært.

Fræk som en slagterhund vil jeg da lige prøve, om jeg kan lægge en
lydfil op her. .... Det har jeg så prøvet, men det lykkedes ikke, men
fræk som endnu en slagterhund lagde jeg den op i en mappe på Dropbox, så
mindst du burde kunne høre den.

Ingen dumme spørgsmål
- kun dumme svar

Hans

Fra : Hans Houmøller

Dato : 06-03-11 18:53

Den 06/03/11 03.02, Hans Houmøller skrev:
> [...]
> lydfil op her. .... Det har jeg så prøvet, men det lykkedes ikke, men
> fræk som endnu en slagterhund lagde jeg den op i en mappe på Dropbox, så

Så prøver jeg lige, om jeg kan linke til min Dropbox Public mappe:

https://www.dropbox.com/home#/public:::

--
Ingen dumme spørgsmål
- kun dumme svar

Hans

Fra : Robert Piil

Dato : 06-03-11 22:17

Den 06/03-11 18.53, Hans Houmøller skrev:
> Så prøver jeg lige, om jeg kan linke til min Dropbox Public mappe:
>
> https://www.dropbox.com/home#/public:::

Jeg kommer til min egen

Du skal finde den fil du gerne vil dele i mappen. Højreklik på den og
vælg "copy public link". Det er det link du skal sende her.

--
Robert Piil

Fra : Flemming Rubini

Dato : 07-03-11 02:03

Robert Piil <smedevej26@gmail.com> wrote:

> Beklager alle fejlene, det er bare en hurtig first-take jam med et
> tap-spor og lidt improvisation over det.
>
> http://dl.dropbox.com/u/2044756/07.%20Latin.m4a
>
> Det tror jeg da jeg skal lege lidt videre med.

Skøønt, du forstår sgu da at holde fri. Jeg har siddet flere timer i dag
og kigget på noget gøjemøg af nogle vedtægter som jeg har prøvet at
rette lidt op på. Næste gang følger jeg dit eksempel i stedet.

--
Flemming

Fra : Robert Piil

Dato : 07-03-11 07:44

Den 07/03-11 02.02, Flemming Rubini skrev:

> Skøønt, du forstår sgu da at holde fri. Jeg har siddet flere timer i dag
> og kigget på noget gøjemøg af nogle vedtægter som jeg har prøvet at
> rette lidt op på. Næste gang følger jeg dit eksempel i stedet.

Tak.

Min store datter (som var hjemme på weekend) opdagede jo mulighederne,
med det resultat at jeg ikke kom meget til min computer i går.

Jeg er noget benovet over hvad man kan gøre med et "lydkort" til et par
hundrede kroner, den indbyggede mikrofon og en westernguitar, men kan
også allerede se nogle af garagebands begrænsninger, hvis man gerne vil
lidt mere.

....og så inspirerer det til at få øvet noget seriøst for første gang
siden ungdommen. Der skal spilles noget mere præcist end når man bare
spiller for hyggens skyld. Der har også sneget sig en del unoder ind
siden dengang - specielt med mellemlyde og båndskratteri.

--
Robert Piil