Time Machine
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 04-03-11 20:41

Når jeg ikke har lavet backup i 10 dage, får jeg en meddelelse op på
skærmen. Det er osse fint med sådan en erindring.

Men overskrider jeg de 10 dage laver TimeMachine en komplet backup. Det
er lidt træls* at vente på den lange procedure _hver_ gang.

Kan man ikke stille TimeMachine til noget, der ligner denne her: "Du
skal hente din backup HD og berede dig på at lave backup (incremental?)
inde to døgn" ?

Hvor kan man gøre det, hvis altså man kan.

* træls er jysk og betyder noget i retning af trættende eller
kedsommeligt.

--
v.h., Mich

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 04-03-11 21:36

cykelstativ@invalid.dk (Mich. Ottosen) writes:

> Men overskrider jeg de 10 dage laver TimeMachine en komplet backup. Det
> er lidt træls* at vente på den lange procedure _hver_ gang.

Det er ikke min erfaring at Time Machine laver en komplet backup efter
10 dage, men måske at den overvejer alle filerne.

Hvad er forskellen i diskplads på din disk før og efter sådan en øvelse?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-03-11 22:15

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> [...]
>
> Men overskrider jeg de 10 dage laver TimeMachine en komplet backup. Det
> er lidt træls* at vente på den lange procedure _hver_ gang.

hvor meget nyt/ændret data generer du i løbet af den tid ?

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 04-03-11 22:54

> [...]

> inde to døgn" ?
>
> Hvor kan man gøre det, hvis altså man kan.
>
> * træls er jysk og betyder noget i retning af trættende eller

TimeMachine laver som default inkrementel backup en gang i timen. Der
laves kun en fuld backup første gang.

Og når der ikke længere er tilstrækkelig plads på backup-harddisken
slettes gamle backups.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk