Office 2011 - har Microsoft snydt mig ?
Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 03-03-11 20:01

Hej gruppe,

Jeg har gennem mit arbejde fået et godt tilbud på en Office 2011 til min
Mac.
Jeg købte pakken på dansk, og der var så mulighed for at tilvælge en
sprogpakke - her valgte jeg en engelsk sprogpakke.

Softwaren skulle downloades - dette gik fint.
Jeg studsede dog over at selve Officepakken blev leveret som en dmg fil,
mens sprogpakken var i form af en exe fil - X16-37701.exe ??

Selve office pakken gik det fint med at installere - men hvad med
sprogpakken ? - jeg er ikke rigtigt klar over hvad jeg skal gøre med en
exe fil på en Mac ?

Min mistanke går på at det jeg har fået er en sprogpakke til en Office
2010 til windows ?

Nogen her som har en mening om dette ?

Andreas M. Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-03-11 20:04

Andreas Møller Hansen <nokke99@hotmail.com> wrote:

> [...]
> exe fil på en Mac ?
>
> Min mistanke går på at det jeg har fået er en sprogpakke til en Office

korrekt .

> Nogen her som har en mening om dette ?

Der er så vidt jeg ved ikke sprog pakker til Office 2011 til mac .. du
får den i det sprog som du køber den til.

Dog er alle ordbøger etc. med i alle udgaver.

/thomas

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 03-03-11 20:15

> korrekt .

> Der er så vidt jeg ved ikke sprog pakker til Office 2011 til mac .. du
> får den i det sprog som du køber den til.
>
> Dog er alle ordbøger etc. med i alle udgaver.

Mhmmmmm??!??!

Jeg har netop installeret Office 2011 på 6 Mac'er og på ingen af dem er
der dansk stavekontrol på trods af at de alle er danske versioner.

Måske er jeg bare dum, men jeg kan simpelthen ikke få dem til at have
stavekontrollen på dansk. Er den ikke det default?

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-03-11 20:23

> [...]
>
> Måske er jeg bare dum, men jeg kan simpelthen ikke få dem til at have
> stavekontrollen på dansk. Er den ikke det default?

det skulle den være jo ...

<http://dl.dropbox.com/u/693028/word.png>

/thomas

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 03-03-11 21:14

> det skulle den være jo ...
>
> <http://dl.dropbox.com/u/693028/word.png>

Der har jeg været men den er bare ikke på dansk selvom dansk er valgt.

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 03-03-11 21:18

Den 03/03/11 20.14, Jesper Haaber Gylling skrev:

> [...]
>
> Måske er jeg bare dum, men jeg kan simpelthen ikke få dem til at have
> stavekontrollen på dansk. Er den ikke det default?

Dansk stavekontrol kan jeg heldigvis fint få til at virke.

Andreas M. Hansen

Fra : Per Rønne

Dato : 04-03-11 05:37

Andreas Møller Hansen <nokke99@hotmail.com> wrote:

> Dansk stavekontrol kan jeg heldigvis fint få til at virke.

Heller ikke jeg har haft problemer.

Men prøv at markere teksten, gå op i Funktioner->Sprog og vælg dansk.
Jeg har lige prøvet det modsatte; en dansksproget tekst (virkede
udmærket) efterfulgt af en engelsksproget tekst (var nødt til at sætte
teksten til engelsk (Storbritannien).

Men måske kører du, Jesper, MacOS X med engelsk sprogopsætning? Jeg
kører min Sneleopard med dansk.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 04-03-11 05:52

> Men måske kører du, Jesper, MacOS X med engelsk sprogopsætning? Jeg
> kører min Sneleopard med dansk.

Jeg kører Sneleopard på engelsk og da virker det jo også fint - så jeg
tror ikke det er det som er Jespers problem.

Andreas M. Hansen

Fra : Per Rønne

Dato : 04-03-11 06:52

> Jeg kører Sneleopard på engelsk og da virker det jo også fint - så jeg
> tror ikke det er det som er Jespers problem.

OK, jeg forestillede mig at Sneleopardens sprogindstilling havde
betydning for default sproget i Word.

Men måske skulle han se på sprogindtillingen til typografien Normal.
Sættes den til dansk burde han som standard få dansk stavekontrol.

Formater->Typografi.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 04-03-11 09:49

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> teksten til engelsk (Storbritannien).
>
> Men måske kører du, Jesper, MacOS X med engelsk sprogopsætning? Jeg

Kører altid mine Macs på engelsk, men det burde da ikke have indflydelse
på Words stanardsprog?!

Fra : Per Rønne

Dato : 04-03-11 13:05

> Kører altid mine Macs på engelsk, men det burde da ikke have indflydelse
> på Words stanardsprog?!

Det ville komme an på hvordan Microsoft havde lavet Word, men ok, MS gør
det jo ikke på standardmetoden når vi taler om Apple-programmel.

Så skulle menuer mv. nemlig skifte efter systemindstillingerne.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 03-03-11 21:16

> korrekt .

Jamen så var det dælme godt at den var billig - den kostede dog det
samme som en komplet Office pakke..

Andreas M. Hansen

Fra : Per Rønne

Dato : 04-03-11 05:37

> Jamen så var det dælme godt at den var billig - den kostede dog det
> samme som en komplet Office pakke..

Mon du kan sætte den til salg til en Win-bruger?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk