Reset af antal computere ?
Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 03-03-11 15:28

En af mine Computere har fået en defekt harddisk, derfor
har jeg brug for en reset af alle computere som er tilsluttet
min konto hos Appple/iTunes

Før kunne det gøres en gang om året, men det er flere år siden jeg har
gjort det sidst, men det ser ikke ud til at være muligt alligevel?
Er der noget jeg misser?
http://homepage.mac.com/henrylerchemadsen/konto.jpg

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 03-03-11 15:32

On Thu, 03 Mar 2011 15:28:00 +0100, <Henry Lerche Madsen> wrote:
> [...]
>
> Før kunne det gøres en gang om året, men det er flere år siden jeg har
> gjort det sidst, men det ser ikke ud til at være muligt alligevel?

Du har bare 3 maskiner tilknyttet kontoen. Alternativet er der kun når
det er 5 maskiner tilknyttet.
--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 03-03-11 15:33

Den 03/03/11 15.31, Tor Einar Samdahl skrev:

> Du har bare 3 maskiner tilknyttet kontoen. Alternativet er der kun når
> det er 5 maskiner tilknyttet.

Super, så kan jeg bare tilføje flere og knappen kommer automatisk når
jeg har 5 maskiner tilsluttet konto'en.

http://support.apple.com/kb/ht1420

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-03-11 15:35

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

> [...]
>
> Før kunne det gøres en gang om året, men det er flere år siden jeg har
> gjort det sidst, men det ser ikke ud til at være muligt alligevel?

"The Deauthorize All button will not appear if you have fewer than 5
authorized computers, or if you have used this option within the last 12
months"

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 03-03-11 19:35

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> writes:

> [...]
>
> Før kunne det gøres en gang om året, men det er flere år siden jeg har
> gjort det sidst, men det ser ikke ud til at være muligt alligevel?

Jeg tror først knappen dukker op når man har brugt alle sine livliner.

Af nysgerrighed, hvorfor behøver du nulstille fordi du skifter en disk?

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 03-03-11 19:42

Den 03/03/11 19.35, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110303 skrev:

> Jeg tror først knappen dukker op når man har brugt alle sine livliner.
Netop

> Af nysgerrighed, hvorfor behøver du nulstille fordi du skifter en disk?
Jeg gider ikke have nogle maskiner på kontoen som jeg ikke kan gøre brug
af !

Bruger de da MAC-adressen på netkortet til at identificere maskinen eller ??

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-03-11 19:48

> [...]

> af !
>
> Bruger de da MAC-adressen på netkortet til at identificere maskinen eller ??

min maskine er ihvertfald stadig autorieret efter have skiftet disk i
går ...

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 03-03-11 19:50

> Jeg gider ikke have nogle maskiner på kontoen som jeg ikke kan gøre
> brug af !

Øh, nej, men en maskine tæller svjv ikke mere end een gang bare fordi du
skifter disken.

> Bruger de da MAC-adressen på netkortet til at identificere maskinen eller ??

Om denne Mac -> Flere oplysninger -> Oversigt over hardware ->
Serienummer

(vil jeg formode)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-03-11 19:57

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110303 <nospam0002+20110303@gmail.com> wrote:

> [...]
> skifter disken.

> Om denne Mac -> Flere oplysninger -> Oversigt over hardware ->

Korrekt.

Office 2011 derimod kan ikke klare skift af harddisk uden at bede om at
blive aktiveret igen ...

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 03-03-11 21:03

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> writes:

> Okay, det er ganske smart, dog har jeg en maskine der skal overgå til
> en kollega, så derfor tror jeg at jeg laver en totalreset inden da.

Er det ikke nok bare at undlade at fortælle ham adgangskoden til iTunes Store'en?