Filsystem på ekstern harddisk til Mac
Fra : Jesper Christopherse~

Dato : 02-03-11 13:32

Hej.

Har købt et par eksterne harddiske til min Mac, men hvordan formatterer
jeg dem til FAT32? Jeg kan nemlig kun læse og ikke skrive til
harddiskene, da de er med NTFT.

Er der noget med at der er en begrænsning på den enkelte filstørrelse
når man bruger FAT 32?

mvh

Jesper

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-03-11 13:59

Jesper Christophersen <christop@post1.dknet.*.dk> wrote:

> Hej.
>
> Har købt et par eksterne harddiske til min Mac, men hvordan formatterer
> jeg dem til FAT32? Jeg kan nemlig kun læse og ikke skrive til
> harddiskene, da de er med NTFT.

Skal du flytte dem mellem mac og pc ?

> Er der noget med at der er en begrænsning på den enkelte filstørrelse
> når man bruger FAT 32?

ja, 4GB ...

/thomas

Fra : Jesper Christopherse~

Dato : 02-03-11 14:03

Den 02-03-2011 13:58, Thomas von Hassel skrev:

> Skal du flytte dem mellem mac og pc ?

> ja, 4GB ...
>
> /thomas

Hej Thomas.

Nej de skal alene anvendes på Mac.

mvh

Jesper

Fra : Snorre Berg

Dato : 02-03-11 14:05

Den 02.03.2011 14:03, skreiv Jesper Christophersen:

> Hej Thomas.
>
> Nej de skal alene anvendes på Mac.
>
> mvh
>
> Jesper

Da er det vel bedre å formattere som HFS+?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-03-11 14:18

Jesper Christophersen <christop@post1.dknet.*.dk> wrote:

> Hej Thomas.
>
> Nej de skal alene anvendes på Mac.

Så fyr op for Disk Værtøj (Under Hjælpeprogrammer)

Vælg disken, tryk på "partition" og ændre formater til Mac OS Extened
(Journaled)

Tryk anvend

/thomas

Fra : Jesper Christopherse~

Dato : 02-03-11 16:11

Den 02-03-2011 14:17, Thomas von Hassel skrev:

> Så fyr op for Disk Værtøj (Under Hjælpeprogrammer)
>
> Vælg disken, tryk på "partition" og ændre formater til Mac OS Extened
> [...]

Jeg takker endnu en gang for hjælpen.

mvh

Jesper