linkorg / linuppsamlare - vilken typ?
Fra : Henric

Dato : 09-08-01 20:13

Jag har tänkt köpa en fluglinekorg / linuppsamlare. Någon speciellt typ som
kan rekomenderas? Kanske vet du var den kan köpas också...?
Tack på förhand.
/Henric

Fra : Brian Møllerskov

Dato : 10-08-01 07:57

Hej Henric (og andre)!

Jeg har i min nærighed gjort det at jeg har taget min kones opvaskebalje og
derefter købt en rem med klik-lås. Denne balje virker fortrinligt og
"holder" formen uanset hvor man er. Ialt har denne line kurv kostet ca. 50,-
og den løser opgaven til fulde. Jeg har brugt den firkantede model.
Håber at der andre der kan gøre brug af tippet.

BM
Henric <henric@[nospam]_telescopesoftware.se> skrev i en

Fra : DJURSLANDS MUSEUM DA~

Dato : 10-08-01 07:33

Jeg har prøvet flere forskellige løsninger, men kun en der virkede efter
hensigten og uden at give anden irritation end den vanvittige pris.
Linekurven er produceret af Orvis, men en anden grejfremstiller har vist
fået lov til også at lave den. Kurven er ikke andet end en "balje" monteret
med et vadebælte, men nok så vigtigt: Der er kegler i bunden af den, som
effektivt forhindrer linesammnfiltning.
Jeg har også prøvet med en opvaskebalje, men fik det aldrig til at fungere
med mine kegleimmitationer i bunden af den.
Min erfaring er ganske kort: Gør som jeg gjorde, spild en masse penge på at
prøve billige modeller der alligevel ikke virker, og end alligevel med en
Orvis til ublu priser.

Venlige hilsner

Kim

Fra : Peter Schrøder

Dato : 10-08-01 11:39

Henric skrev...
> [...]
som
> kan rekomenderas? Kanske vet du var den kan köpas också...?

En linekurv skal:
Være let, så den kan bæres højt en hel dag uden at trætte.
Være stor nok til at man lægge linen i den uden at kigge.
Dræne hurtigt så en evt. bølge (våg) hurtigt skylles ud, men uden at tage
linen med.
Ideen med toppene i Orvis kurven er god og kan med lidt hemslöjd
overføres på en almindelig plastkasse. Man skal bare ikke prøve at lime
noget fast i bunden, men istedet tilpasse toppene som stikkes
gennem en udskæring i bunden af kassen.
Vores lokale blomster-handler (blommer-affär?) har nogle
banan-formede kurve, som oprindeligt skal anvendes i haven.
De er glimrende til linekurve.
Peter
pschATmail.dk
Replace AT with @ to reply.