|
| No Paynet Fra : Per Kaaber |
Dato : 25-02-11 12:48 |
|
Hej
Hvad er der blevet af supporten fra No Paynet.
Vi skal ha' åbnet op for nogle port i deres router, men får at vide, at
der ikke findes support på udstyret på havnen.
Er der andre der har fået samme meddelse, og hvad har I gjort for at få
adgang til ændringer/opsætning af udstyret?
--
Venlig hilsen
Per A Lot
Helmsman 35
| |
blueocean (26-02-2011)
| Kommentar Fra : blueocean |
Dato : 26-02-11 08:14 |
|
On 25 Feb., 12:48, Per Kaaber <per.k.joergensens...@mail.dk> wrote:
> Hej
>
> Hvad er der blevet af supporten fra No Paynet.
>
> Vi skal ha' bnet op for nogle port i deres router, men f r at vide, at
> der ikke findes support p udstyret p havnen.
>
> Er der andre der har f et samme meddelse, og hvad har I gjort for at f
> adgang til ndringer/ops tning af udstyret?
>
> --
> Venlig hilsen
>
> Per A Lot
> Helmsman 35
Tja... hvad får man for "Gratis" net, det man betaler for =ingenting,
det kan vel ikke komme bar på nogen af det er sådan.
Gert
| |
Harding E. Larsen (26-02-2011)
| Kommentar Fra : Harding E. Larsen |
Dato : 26-02-11 09:11 |
|
NoPayNet opsætter og driver hotspots, der er gratis for brugerne,
gennem NoPayNet hotspotejere.
Betalingen for driften de enkelte steder, kommer fra de donorer der
reklamerer på førstesiden, når et netværk kommer op.
Mvh/Harding
On 26 Feb., 16:14, blueocean <gert.kj...@gmail.com> wrote:
> On 25 Feb., 12:48, Per Kaaber <per.k.joergensens...@mail.dk> wrote:
>
> > Hej
>
> > Hvad er der blevet af supporten fra No Paynet.
>
> > Vi skal ha' bnet op for nogle port i deres router, men f r at vide, at
> > der ikke findes support p udstyret p havnen.
>
> > Er der andre der har f et samme meddelse, og hvad har I gjort for at f
> > adgang til ndringer/ops tning af udstyret?
>
> > --
> > Venlig hilsen
>
> > Per A Lot
> > Helmsman 35
>
> Tja... hvad får man for "Gratis" net, det man betaler for =ingenting,
> det kan vel ikke komme bar på nogen af det er sådan.
>
> Gert
| |
blueocean (26-02-2011)
| Kommentar Fra : blueocean |
Dato : 26-02-11 09:28 |
|
On 26 Feb., 17:10, "Harding E. Larsen" <hardinge.lar...@gmail.com>
wrote:
> NoPayNet opsætter og driver hotspots, der er gratis for brugerne,
> gennem NoPayNet hotspotejere.
> Betalingen for driften de enkelte steder, kommer fra de donorer der
> reklamerer på førstesiden, når et netværk kommer op.
>
> Mvh/Harding
>
> On 26 Feb., 16:14, blueocean <gert.kj...@gmail.com> wrote:
>
>
>
> > On 25 Feb., 12:48, Per Kaaber <per.k.joergensens...@mail.dk> wrote:
>
> > > Hej
>
> > > Hvad er der blevet af supporten fra No Paynet.
>
> > > Vi skal ha' bnet op for nogle port i deres router, men f r at vide, at
> > > der ikke findes support p udstyret p havnen.
>
> > > Er der andre der har f et samme meddelse, og hvad har I gjort for at f
> > > adgang til ndringer/ops tning af udstyret?
>
> > > --
> > > Venlig hilsen
>
> > > Per A Lot
> > > Helmsman 35
>
> > Tja... hvad får man for "Gratis" net, det man betaler for =ingenting,
> > det kan vel ikke komme bar på nogen af det er sådan.
>
> > Gert- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -
I har vel ikke krav på at få adgang til deres router, det er jo
Paynets egendom, og sålænge de levere internet som aftalt, gør de vel
ikke noget gratis.
Og så kan man jo spørge hvilke porte der skal åbnes for, og til hvad,
rent sikkerheds mæssigt er det om at holde så mange porte lukkede i
ens router som muligt.
Så ??????
Gert
| |
Bjarke@Escape (26-02-2011)
| Kommentar Fra : Bjarke@Escape |
Dato : 26-02-11 17:34 |
|
Ja, man kan jo gå så langt som til at sige at der ingen aftale er? Vi må
tage NoPayNet som det er.
I vores havn er det elendigt og jeg bruger det aldrig. I andre havne har jeg
oplevet det er fint.
Men som meget fornuftigt kommenteret, så kan det jo være svært at beklage
sig over noget man ikke hverken har betalt for eller er blevet lovet noget
servicelevel på.
Bjarke
I har vel ikke krav på at få adgang til deres router, det er jo
Paynets egendom, og sålænge de levere internet som aftalt, gør de vel
ikke noget gratis.
Og så kan man jo spørge hvilke porte der skal åbnes for, og til hvad,
rent sikkerheds mæssigt er det om at holde så mange porte lukkede i
ens router som muligt.
Så ??????
Gert
| |
blueocean (26-02-2011)
| Kommentar Fra : blueocean |
Dato : 26-02-11 09:36 |
|
On 26 Feb., 17:28, blueocean <gert.kj...@gmail.com> wrote:
> On 26 Feb., 17:10, "Harding E. Larsen" <hardinge.lar...@gmail.com>
> wrote:
>
>
>
>
>
> > NoPayNet opsætter og driver hotspots, der er gratis for brugerne,
> > gennem NoPayNet hotspotejere.
> > Betalingen for driften de enkelte steder, kommer fra de donorer der
> > reklamerer på førstesiden, når et netværk kommer op.
>
> > Mvh/Harding
>
> > On 26 Feb., 16:14, blueocean <gert.kj...@gmail.com> wrote:
>
> > > On 25 Feb., 12:48, Per Kaaber <per.k.joergensens...@mail.dk> wrote:
>
> > > > Hej
>
> > > > Hvad er der blevet af supporten fra No Paynet.
>
> > > > Vi skal ha' bnet op for nogle port i deres router, men f r at vide, at
> > > > der ikke findes support p udstyret p havnen.
>
> > > > Er der andre der har f et samme meddelse, og hvad har I gjort for at f
> > > > adgang til ndringer/ops tning af udstyret?
>
> > > > --
> > > > Venlig hilsen
>
> > > > Per A Lot
> > > > Helmsman 35
>
> > > Tja... hvad får man for "Gratis" net, det man betaler for =ingenting,
> > > det kan vel ikke komme bar på nogen af det er sådan.
>
> > > Gert- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> > - Vis tekst i anførselstegn -
>
> I har vel ikke krav på at få adgang til deres router, det er jo
> Paynets egendom, og sålænge de levere internet som aftalt, gør de vel
> ikke noget gratis.
> Og så kan man jo spørge hvilke porte der skal åbnes for, og til hvad,
> rent sikkerheds mæssigt er det om at holde så mange porte lukkede i
> ens router som muligt.
> Så ??????
> Gert- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -
Så er det lige man går på NoPaynets hjemmeside, og hvad sker der så
man bliver sendt videre til gratisdanmark og http://commutemedia.com/
Så havd er det lige som er sket her, måske er det årsagen til at du
ikke længere får support ???
Gert
| |
Per Kaaber (26-02-2011)
| Kommentar Fra : Per Kaaber |
Dato : 26-02-11 17:49 |
|
Følgende er skrevet af blueocean:
>
> Så er det lige man går på NoPaynets hjemmeside, og hvad sker der så
> man bliver sendt videre til gratisdanmark og http://commutemedia.com/
>
> Så havd er det lige som er sket her, måske er det årsagen til at du
> ikke længere får support ???
>
> Gert
Se nu er ti-øren vist faldet
Jeg har erfaret, at udstyret er vores eget nu, og vi skal selv finde en
ny driftpartner.
Iøvrigt har vi betalt en del for at få udstyret opsat og vedligeholdt
samt en løbende afgift til lovpligtig logning af dem der benytter det
offentlige netværket.
--
Venlig hilsen
Per A Lot
Helmsman 35
| |
Harding E. Larsen (26-02-2011)
| Kommentar Fra : Harding E. Larsen |
Dato : 26-02-11 11:16 |
|
Ja det virker lidt underligt når deres hjembase er:
Nopaynet ApS
Karrebækvej 926 , 4736 Karrebæksminde , Næstved Kommune - Region
Sjælland
Telefon: 70270762
Denne virksomhed er beskæftiget med Trådløs telekommunikation.
Virksomheden er stiftet i 2006 og drives som Anpartsselskab under CVR
nummer 29223963
Det ser ud til at Per har fået information om hvordan aftalen var
udformet og at ejerskabet af anlægget er overgået brugerne, sikkert
i.h.t. aftalen, og at de nu skal finde en ny partner/webmaster, for
selve anlægget og forholdet til registreringen af de opkoblede
forbrugere.
Tilslutningen til nettet og power kan nok ikke give så store
problemer, det er i stil med andre trådløse netværk.
Mvh/Harding
On 26 Feb., 17:35, blueocean <gert.kj...@gmail.com> wrote:
> On 26 Feb., 17:28, blueocean <gert.kj...@gmail.com> wrote:
>
>
>
>
>
> > On 26 Feb., 17:10, "Harding E. Larsen" <hardinge.lar...@gmail.com>
> > wrote:
>
> > > NoPayNet opsætter og driver hotspots, der er gratis for brugerne,
> > > gennem NoPayNet hotspotejere.
> > > Betalingen for driften de enkelte steder, kommer fra de donorer der
> > > reklamerer på førstesiden, når et netværk kommer op.
>
> > > Mvh/Harding
>
> > > On 26 Feb., 16:14, blueocean <gert.kj...@gmail.com> wrote:
>
> > > > On 25 Feb., 12:48, Per Kaaber <per.k.joergensens...@mail.dk> wrote:
>
> > > > > Hej
>
> > > > > Hvad er der blevet af supporten fra No Paynet.
>
> > > > > Vi skal ha' bnet op for nogle port i deres router, men f r at vide, at
> > > > > der ikke findes support p udstyret p havnen.
>
> > > > > Er der andre der har f et samme meddelse, og hvad har I gjort for at f
> > > > > adgang til ndringer/ops tning af udstyret?
>
> > > > > --
> > > > > Venlig hilsen
>
> > > > > Per A Lot
> > > > > Helmsman 35
>
> > > > Tja... hvad får man for "Gratis" net, det man betaler for =ingenting,
> > > > det kan vel ikke komme bar på nogen af det er sådan.
>
> > > > Gert- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> > > - Vis tekst i anførselstegn -
>
> > I har vel ikke krav på at få adgang til deres router, det er jo
> > Paynets egendom, og sålænge de levere internet som aftalt, gør de vel
> > ikke noget gratis.
> > Og så kan man jo spørge hvilke porte der skal åbnes for, og til hvad,
> > rent sikkerheds mæssigt er det om at holde så mange porte lukkede i
> > ens router som muligt.
> > Så ??????
> > Gert- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> > - Vis tekst i anførselstegn -
>
> Så er det lige man går på NoPaynets hjemmeside, og hvad sker der så
> man bliver sendt videre til gratisdanmark og http://commutemedia.com/
>
> Så havd er det lige som er sket her, måske er det årsagen til at du
> ikke længere får support ???
>
> Gert- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -
| |
Per Kaaber (26-02-2011)
| Kommentar Fra : Per Kaaber |
Dato : 26-02-11 22:52 |
|
Harding E. Larsen:
> Ja det virker lidt underligt når deres hjembase er:
>
> Nopaynet ApS
> Karrebækvej 926 , 4736 Karrebæksminde , Næstved Kommune - Region
> Sjælland
> Telefon: 70270762
> Denne virksomhed er beskæftiget med Trådløs telekommunikation.
> Virksomheden er stiftet i 2006 og drives som Anpartsselskab under CVR
> nummer 29223963
>
Check cvr-nummeret i cvr-registret.
Prøv at ringe til nummeret der oplyses i cvr-registret.
Følg henvisningerne der oplyses på de forskellige henvisninger.
> Det ser ud til at Per har fået information om hvordan aftalen var
> udformet og at ejerskabet af anlægget er overgået brugerne, sikkert
> i.h.t. aftalen, og at de nu skal finde en ny partner/webmaster, for
> selve anlægget og forholdet til registreringen af de opkoblede
> forbrugere.
> Tilslutningen til nettet og power kan nok ikke give så store
> problemer, det er i stil med andre trådløse netværk.
>
> Mvh/Harding
Anlægget er tilsluttet internettet via en alm. ADSL forbindelse.
Der sidder en speciel router, der deler nettet op i 2 sekmenter. Et til
Nopaynettet og et til kontor og administration m.m.
Problemet er manglende brugernavn og password til routeren.
Jeg regner med, at sekmentet i routeren, der håndterer det trådløse
Nopaynet, router brugerene til en webserver, der lovpligtigt registerer
og logger brugernes internetbrug.
Frygten er, at denne lovpligtige server på et tidspunkt bliver slukket,
hvorefter det trådløse internet sansynligvis går af fløjten.
Det er nu planen at opsætten en anden router og evt. server, der kan
håndtere nuværende opsætning, så vi stadig kan tilbyde internet til
brugerene.
Et lille tillægs spørgsmål:
Hvad vil I som evt. brugere egentlig ofre for at ha'
internetforbindelse tilrådighed?
Beløbet skal helst kunne dække driften af netværket, så brugerne bliver
fri for reklamer.
--
Venlig hilsen
Per A Lot
Helmsman 35
| |
blueocean (26-02-2011)
| Kommentar Fra : blueocean |
Dato : 26-02-11 17:04 |
|
On 26 Feb., 22:51, Per Kaaber <per.k.joergensens...@mail.dk> wrote:
> Harding E. Larsen:
>
> > Ja det virker lidt underligt n r deres hjembase er:
>
> > Nopaynet ApS
> > Karreb kvej 926 , 4736 Karreb ksminde , N stved Kommune - Region
> > Sj lland
> > Telefon: 70270762
> > Denne virksomhed er besk ftiget med Tr dl s telekommunikation.
> > Virksomheden er stiftet i 2006 og drives som Anpartsselskab under CVR
> > nummer 29223963
>
> Check cvr-nummeret i cvr-registret.
> Pr v at ringe til nummeret der oplyses i cvr-registret.
> F lg henvisningerne der oplyses p de forskellige henvisninger.
>
> > Det ser ud til at Per har f et information om hvordan aftalen var
> > udformet og at ejerskabet af anl gget er overg et brugerne, sikkert
> > i.h.t. aftalen, og at de nu skal finde en ny partner/webmaster, for
> > selve anl gget og forholdet til registreringen af de opkoblede
> > forbrugere.
> > Tilslutningen til nettet og power kan nok ikke give s store
> > problemer, det er i stil med andre tr dl se netv rk.
>
> > Mvh/Harding
>
> Anl gget er tilsluttet internettet via en alm. ADSL forbindelse.
> Der sidder en speciel router, der deler nettet op i 2 sekmenter. Et til
> Nopaynettet og et til kontor og administration m.m.
>
> Problemet er manglende brugernavn og password til routeren.
> Jeg regner med, at sekmentet i routeren, der h ndterer det tr dl se
> Nopaynet, router brugerene til en webserver, der lovpligtigt registerer
> og logger brugernes internetbrug.
> Frygten er, at denne lovpligtige server p et tidspunkt bliver slukket,
> hvorefter det tr dl se internet sansynligvis g r af fl jten.
>
> Det er nu planen at ops tten en anden router og evt. server, der kan
> h ndtere nuv rende ops tning, s vi stadig kan tilbyde internet til
> brugerene.
>
> Et lille till gs sp rgsm l:
> Hvad vil I som evt. brugere egentlig ofre for at ha'
> internetforbindelse tilr dighed?
> Bel bet skal helst kunne d kke driften af netv rket, s brugerne bliver
> fri for reklamer.
>
> --
> Venlig hilsen
>
> Per A Lot
> Helmsman 35
Det er jo helt andre oplysninger du her kommer med Per, Hvis i er
overdraget driften og har routren som en del aftalen bør den jo også
have en kontrakt hvorpå der skrevet hvem som har ansvaret for om
routerens opsætning og vedligeholdelse.
Det med at i måske nu selv skal til at drifte vil være en økonomisk
belatsning , I vil aldrig kunne få de penge hjem fra brugerne som det
koser at drive det net.
Alene udgiften til Backup af de mange brugere som kobler sig op vil
blive et astronmisk beløb til backup HUSK I skal lave backup af alt
trafik og gemme det i 5 år. Det må ikke gemmes på adressen og skal
forefindes i redundant version. Det koster kassen t have et PET
godkendt backup system.
Hvis i selv skal opsætte en router der dække det som allerede gør
minus NOPAYNET delen er der jo flere access Points der skal
vedligeholdes.
Så hvis du tror at brugerne vil bekoste et sådan net, med måske 100
kr. i døgnet tror jeg ikke i får mange kunder, nu hvor de fleste jo
har mobilt bredbåd.
Har I regnt på hvad det vil koste at drive et sådan net.???
Gert
| |
Per Kaaber (27-02-2011)
| Kommentar Fra : Per Kaaber |
Dato : 27-02-11 01:37 |
|
blueocean forklarede den 27-02-2011:
>
> Det er jo helt andre oplysninger du her kommer med Per, Hvis i er
> overdraget driften og har routren som en del aftalen bør den jo også
> have en kontrakt hvorpå der skrevet hvem som har ansvaret for om
> routerens opsætning og vedligeholdelse.
Der er vist bare kommet en meddelse om at det er vores, og at vi selv
skal finde en partner.
> Det med at i måske nu selv skal til at drifte vil være en økonomisk
> belatsning , I vil aldrig kunne få de penge hjem fra brugerne som det
> koser at drive det net.
> Alene udgiften til Backup af de mange brugere som kobler sig op vil
> blive et astronmisk beløb til backup HUSK I skal lave backup af alt
> trafik og gemme det i 5 år. Det må ikke gemmes på adressen og skal
> forefindes i redundant version. Det koster kassen t have et PET
> godkendt backup system.
Det er svjv. 1 år der lovpligtigt skal logges. Da hele udstyret har
forbindelse til internettet via en alm. Tdc Adsl, sker logningen vel
også hos Tdc.
> Hvis i selv skal opsætte en router der dække det som allerede gør
> minus NOPAYNET delen er der jo flere access Points der skal
> vedligeholdes.
Jeg/vi er først ved at sætte os ind i omfanget. Jeg mener, at der kun
er 3 accespunkter. For enden af 2 broer og en på servicebygningen. De
har kunnet dække hele havnen, og de nærmeste naboer har også haft
mulighed for opkobling.
> Så hvis du tror at brugerne vil bekoste et sådan net, med måske 100
> kr. i døgnet tror jeg ikke i får mange kunder, nu hvor de fleste jo
> har mobilt bredbåd.
> Har I regnt på hvad det vil koste at drive et sådan net.???
>
> Gert
Nej, der er af gode grunde ikke estimeret et budget, men jeg håber på,
at det kan drives på frivillig basis af et par kompetente medlemmer.
Det er trods alt en størrer investering der er foretaget i anlægget af
den foregående bestyrelse.
100kr for opkobling i et døgn tror jeg heller ikke på. Nærmere 5-10kr
betalt i havneautomaten, som evt. også kunne oplyse adgangs
informationer (bare en ide).
Det kan godt være det er naivt, men pt synes jeg det skal ha' en
chance.
--
Venlig hilsen
Per A Lot
Helmsman 35
| |
Harding E. Larsen (27-02-2011)
| Kommentar Fra : Harding E. Larsen |
Dato : 27-02-11 02:07 |
|
Det ser ud til at det gamle firma NoPayNet har fået nye
arbejdsområder, eller er overtaget m.m.???.
Det er nok derfor I har fået meddelse om en ny partner skal på banen.
Her er lidt info om betingelserne m.m. som et firma har udarbejdet.
http://www.unispeed.com/Docs/Lovgivning_logning.pdf
samt et andet firmas beskrivelse af hvordan en løsning kan se ud:
http://www.sealink.dk/pdf/Sealink_Lovpligtig_logning.pdf
I Kastrup, hvor jeg har båd i den kommunale havn, er det havnen der
sørger for driften af nettet.
Dermed bliver opkostningerne fordelt jævnt.
Klubberne kan bruge nettet i forbindelse med arrangementer eller
klubaftner hvor der er behov for præsentation fra nettet via en
storskærm.
Mvh/Harding
On 27 Feb., 01:36, Per Kaaber <per.k.joergensens...@mail.dk> wrote:
> blueocean forklarede den 27-02-2011:
>
>
>
> > Det er jo helt andre oplysninger du her kommer med Per, Hvis i er
> > overdraget driften og har routren som en del aftalen b r den jo ogs
> > have en kontrakt hvorp der skrevet hvem som har ansvaret for om
> > routerens ops tning og vedligeholdelse.
>
> Der er vist bare kommet en meddelse om at det er vores, og at vi selv
> skal finde en partner.
>
> > Det med at i m ske nu selv skal til at drifte vil v re en konomisk
> > belatsning , I vil aldrig kunne f de penge hjem fra brugerne som det
> > koser at drive det net.
> > Alene udgiften til Backup af de mange brugere som kobler sig op vil
> > blive et astronmisk bel b til backup HUSK I skal lave backup af alt
> > trafik og gemme det i 5 r. Det m ikke gemmes p adressen og skal
> > forefindes i redundant version. Det koster kassen t have et PET
> > godkendt backup system.
>
> Det er svjv. 1 r der lovpligtigt skal logges. Da hele udstyret har
> forbindelse til internettet via en alm. Tdc Adsl, sker logningen vel
> ogs hos Tdc.
>
> > Hvis i selv skal ops tte en router der d kke det som allerede g r
> > minus NOPAYNET delen er der jo flere access Points der skal
> > vedligeholdes.
>
> Jeg/vi er f rst ved at s tte os ind i omfanget. Jeg mener, at der kun
> er 3 accespunkter. For enden af 2 broer og en p servicebygningen. De
> har kunnet d kke hele havnen, og de n rmeste naboer har ogs haft
> mulighed for opkobling.
>
> > S hvis du tror at brugerne vil bekoste et s dan net, med m ske 100
> > kr. i d gnet tror jeg ikke i f r mange kunder, nu hvor de fleste jo
> > har mobilt bredb d.
> > Har I regnt p hvad det vil koste at drive et s dan net.???
>
> > Gert
>
> Nej, der er af gode grunde ikke estimeret et budget, men jeg h ber p ,
> at det kan drives p frivillig basis af et par kompetente medlemmer.
> Det er trods alt en st rrer investering der er foretaget i anl gget af
> den foreg ende bestyrelse.
> 100kr for opkobling i et d gn tror jeg heller ikke p . N rmere 5-10kr
> betalt i havneautomaten, som evt. ogs kunne oplyse adgangs
> informationer (bare en ide).
>
> Det kan godt v re det er naivt, men pt synes jeg det skal ha' en
> chance.
>
> --
> Venlig hilsen
>
> Per A Lot
> Helmsman 35
| |
|
|