/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Windows 7 - priser
Fra : Rado


Dato : 25-02-11 19:42



Jeg under mig over Microsofts priser på Windows 7:

http://emea.microsoftstore.com/europe/da-DK/Microsoft/Windows-7-Ultimate-fuld-version-(Dansk)

€319 for fuld version og €299 (ca. 2250 kr) for opgradering. I
butikkerne kan man få en opgradering til 12-1300 kr.. (standard
versionen, hvilket jeg antager ikke er OEM (har iøvrigt ikke kunnet
finde nogen OEM opgraderinger)).

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=windows+7+ultimate&pid=660290

   
--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

 
 
Rado (26-02-2011)
Kommentar
Fra : Rado


Dato : 26-02-11 00:30

On Fri, 25 Feb 2011 19:42:29 +0100, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

>Jeg under mig over Microsofts priser på Windows 7:
>
>http://emea.microsoftstore.com/europe/da-DK/Microsoft/Windows-7-Ultimate-fuld-version-(Dansk)
>
>€319 for fuld version og €299 (ca. 2250 kr) for opgradering. I
>butikkerne kan man få en opgradering til 12-1300 kr.. (standard
>versionen, hvilket jeg antager ikke er OEM (har iøvrigt ikke kunnet
>finde nogen OEM opgraderinger)).
>
>http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=windows+7+ultimate&pid=660290

Jeg burde måske have spurgt: er der nogen der ved om det er de samme
versioner siden prisforskellen er så stor?

"Standard" version, som der står på edbpriser udgaven, må vel være den
version man kan installere på så mange maskiner man vil (dog kun een
ad gangen), i modsætning til OEM hvor licensen bliver låst til den
første maskine og ikke kan flyttes.


--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Hans Paulin (6310) (26-02-2011)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 26-02-11 05:58

Rado skrev:
> Jeg under mig over Microsofts priser

Så den lokale biks havde en opgradering på tre maskiner til 999,- kr.
forleden:

http://www.novadata.dk/win7family.html

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Jonas (26-02-2011)
Kommentar
Fra : Jonas


Dato : 26-02-11 11:55

Hans Paulin (6310) wrote:
> Rado skrev:
>> Jeg under mig over Microsofts priser
>
> Så den lokale biks havde en opgradering på tre maskiner til 999,- kr.
> forleden:

Går du og snager i biksens maskiner



Jens Peter Karlsen (26-02-2011)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 26-02-11 12:41

Det er ikke Ultimate men Home versionen.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Sat, 26 Feb 2011 05:57:30 +0100, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

>Så den lokale biks havde en opgradering på tre maskiner til 999,- kr.
>forleden:
>
>http://www.novadata.dk/win7family.html

Rado (26-02-2011)
Kommentar
Fra : Rado


Dato : 26-02-11 15:24

On Sat, 26 Feb 2011 05:57:30 +0100, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

>Rado skrev:
>> Jeg under mig over Microsofts priser
>
>Så den lokale biks havde en opgradering på tre maskiner til 999,- kr.
>forleden:
>
>http://www.novadata.dk/win7family.html

Takker, men det er Ultimate versionen jeg er ude efter...


--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Mogens (26-02-2011)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 26-02-11 16:26

Den 26-02-2011 15:24, Rado skrev:
> On Sat, 26 Feb 2011 05:57:30 +0100, Hans Paulin (6310)
> <me@privacy.net> wrote:
>
>> Rado skrev:
>>> Jeg under mig over Microsofts priser
>>
>> Så den lokale biks havde en opgradering på tre maskiner til 999,- kr.
>> forleden:
>>
>> http://www.novadata.dk/win7family.html
>
> Takker, men det er Ultimate versionen jeg er ude efter...
>
>
Og hvis det er retail, så køb den hos Amazon.uk.co. Pris inkl. porto ca.
1575,-

http://www.amazon.co.uk/Microsoft-Windows-Ultimate-Full-Version/dp/B001XCWGII/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1298733597&sr=8-3


--
Mvh

Mogens

Rado (26-02-2011)
Kommentar
Fra : Rado


Dato : 26-02-11 16:53

On Sat, 26 Feb 2011 16:25:52 +0100, Mogens
<willemoesgadefjernes@gmail.com> wrote:


>Og hvis det er retail, så køb den hos Amazon.uk.co. Pris inkl. porto ca.
>1575,-
>
>http://www.amazon.co.uk/Microsoft-Windows-Ultimate-Full-Version/dp/B001XCWGII/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1298733597&sr=8-3

Takker. Ja der er jo noget at spare (prisen er dog helt præcis kr
1647.90).

Har dog 4 allerede XP licenser så det er billigere at købe den som
opgradering herhjemme. Selv Amazons opgraderingsversion er faktisk
dyrere end herhjemme - omkring 1550.- incl. forsendelse, omregnet.

Hvilket igen får mig til at spekulere på om "standard" versionerne på
EDBpriser rent faktisk er OEM ersioner. Windows plejer nemlig altid at
være billigere hos AmazonUK end herhjemme, uanset hvilken version der
er tale om.

Har iøvrigt hørt noget om at man er nødt til at have en anden Windows
installeret for at kunne bruge Win 7 opgraderingsversionen (i gamle
dage kunne man nøjes med at sætte en Windows CD i), er det korrekt?


--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Rado (26-02-2011)
Kommentar
Fra : Rado


Dato : 26-02-11 17:02

On Sat, 26 Feb 2011 16:53:13 +0100, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:


>Har iøvrigt hørt noget om at man er nødt til at have en anden Windows
>installeret for at kunne bruge Win 7 opgraderingsversionen (i gamle
>dage kunne man nøjes med at sætte en Windows CD i), er det korrekt?

Altså sætte en CD med den Windows man opgraderer fra i drevet et kort
øjeblik, under installationen af opgraderingen...


--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Kurd (26-02-2011)
Kommentar
Fra : Kurd


Dato : 26-02-11 17:14


"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:gh7im6tu6qhnl89vep5dgrkj4fh102ik0r@4ax.com...
> On Sat, 26 Feb 2011 16:25:52 +0100, Mogens
> <willemoesgadefjernes@gmail.com> wrote:
>
>
>>Og hvis det er retail, så køb den hos Amazon.uk.co. Pris inkl. porto ca.
>>1575,-
>>
>>http://www.amazon.co.uk/Microsoft-Windows-Ultimate-Full-Version/dp/B001XCWGII/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1298733597&sr=8-3
>
> Takker. Ja der er jo noget at spare (prisen er dog helt præcis kr
> 1647.90).
>
> Har dog 4 allerede XP licenser så det er billigere at købe den som
> opgradering herhjemme. Selv Amazons opgraderingsversion er faktisk
> dyrere end herhjemme - omkring 1550.- incl. forsendelse, omregnet.
>
> Hvilket igen får mig til at spekulere på om "standard" versionerne på
> EDBpriser rent faktisk er OEM ersioner. Windows plejer nemlig altid at
> være billigere hos AmazonUK end herhjemme, uanset hvilken version der
> er tale om.
>
> Har iøvrigt hørt noget om at man er nødt til at have en anden Windows
> installeret for at kunne bruge Win 7 opgraderingsversionen (i gamle
> dage kunne man nøjes med at sætte en Windows CD i), er det korrekt?
>
>
Jeg installerede en Win 7 Home opgradering fra en 3 pack på en helt frisk
[tom] computer. Installationen spurgte ikke engang efter en 'gammel' cd/dvd.
Det undrede mig noget, men hvad skal *jeg* gøre ved det?



Rado (26-02-2011)
Kommentar
Fra : Rado


Dato : 26-02-11 17:45

On Sat, 26 Feb 2011 17:13:59 +0100, "Kurd" <kurd@kurd.xy> wrote:

>
>"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse
>news:gh7im6tu6qhnl89vep5dgrkj4fh102ik0r@4ax.com...

>> Har iøvrigt hørt noget om at man er nødt til at have en anden Windows
>> installeret for at kunne bruge Win 7 opgraderingsversionen (i gamle
>> dage kunne man nøjes med at sætte en Windows CD i), er det korrekt?
>>
>Jeg installerede en Win 7 Home opgradering fra en 3 pack på en helt frisk
>[tom] computer. Installationen spurgte ikke engang efter en 'gammel' cd/dvd.
>Det undrede mig noget, men hvad skal *jeg* gøre ved det?

Ja det var jo ikke så godt. Kender ikke umiddelbart nogen løsning på
det problem...

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Mogens (26-02-2011)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 26-02-11 17:27

Den 26-02-2011 16:53, Rado skrev:
> On Sat, 26 Feb 2011 16:25:52 +0100, Mogens
> <willemoesgadefjernes@gmail.com> wrote:
>
>
>> Og hvis det er retail, så køb den hos Amazon.uk.co. Pris inkl. porto ca.
>> 1575,-
>>
>> http://www.amazon.co.uk/Microsoft-Windows-Ultimate-Full-Version/dp/B001XCWGII/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1298733597&sr=8-3
>
> Takker. Ja der er jo noget at spare (prisen er dog helt præcis kr
> 1647.90).

Næh, £175,41 = ca. 1570,- (kurs 8,95) inkl. porto.

--
Mvh

Mogens

Rado (26-02-2011)
Kommentar
Fra : Rado


Dato : 26-02-11 17:40

On Sat, 26 Feb 2011 17:27:10 +0100, Mogens
<willemoesgadefjernes@gmail.com> wrote:


>> Takker. Ja der er jo noget at spare (prisen er dog helt præcis kr
>> 1647.90).
>
>Næh, £175,41 = ca. 1570,- (kurs 8,95) inkl. porto.

Så bruger Amazon en anden kurs for da jeg prøvede af bestille for at
tjekke den endelige pris fik jeg den nævnte pris i DKK.


--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Hans Paulin (6310) (26-02-2011)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 26-02-11 17:04

Rado sendte dette med sin computer:
> det er Ultimate versionen jeg er ude efter...

Oki :)

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Jens Peter Karlsen (26-02-2011)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 26-02-11 12:52

Du sammenligner priserne for den fulde version (Microsoft) og
opgraderingsprisen (edbpriser). Sæt edbpriser til den fulde version
(ikke OEM eller upgrade) så kan du sammenligne.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=660421

Regards Jens Peter Karlsen.

On Fri, 25 Feb 2011 19:42:29 +0100, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

>Jeg under mig over Microsofts priser på Windows 7:
>

Rado (26-02-2011)
Kommentar
Fra : Rado


Dato : 26-02-11 15:30

On Sat, 26 Feb 2011 12:52:22 +0100, Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org> wrote:

>Du sammenligner priserne for den fulde version (Microsoft) og
>opgraderingsprisen (edbpriser). Sæt edbpriser til den fulde version
>(ikke OEM eller upgrade) så kan du sammenligne.
>http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=660421

Nej, det er netop opgraderingsversionen i begge tilfælde.

MS netbutik tager €319 for den fulde version, og €299 for
opgraderingen. Dvs. omkring 900 kr mere end laveste pris hos de andre
butikker.

Prisen hos MS på den fulde version er derimod på linje med butikkernes
priser. Jeg spekulerer på om der skulle have stået €199 i stedet for
€299, det ville passe bedre med de andre butikkers priser, og også med
den normale forskel på prisen mellem fuld version og opgradering.


--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Jens Peter Karlsen (27-02-2011)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 27-02-11 01:12

Dine links var til Fuld version (microsoft) hhv. Opgradering
(Edbpriser).

Regards Jens Peter Karlsen.

On Sat, 26 Feb 2011 15:30:24 +0100, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

>Nej, det er netop opgraderingsversionen i begge tilfælde.

Rado (27-02-2011)
Kommentar
Fra : Rado


Dato : 27-02-11 07:06

On Sun, 27 Feb 2011 01:11:39 +0100, Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org> wrote:

OK, linket til MS var godtnok til den fulde version, men ude i venstre
side er der et link til opgraderingsversionen. Og prisen jeg angav for
den er korrekt - den er omkring 900 kr dyrere end hos de billigste
butikker.


>Dine links var til Fuld version (microsoft) hhv. Opgradering
>(Edbpriser).
>
>Regards Jens Peter Karlsen.
>
>On Sat, 26 Feb 2011 15:30:24 +0100, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
>wrote:
>
>>Nej, det er netop opgraderingsversionen i begge tilfælde.


--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste