MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Kan ikke hente filer med XP (explorer og c~
Fra : erling

Dato : 25-02-11 15:09

Hej.
Min bror er i den situation, at han ikke kan hente filer med
explorer og crome.
Han har windows xp som styresystem, og er novice med en pc.
Desværre bor jeg lidt for langt fra ham til at kunne finde ud af,
hvad der blokerer for filhentningen.
Nærmere præcis var det microsoft essentials security, han skulle have
fat i, da han afinstallerede en anden virusscanner (avast).
Er der nogen, der kender problemet i xp?
mvh
erling

Fra : Ole C

Dato : 25-02-11 15:20

erling skrev blandt andet:

> [...]
> Han har windows xp som styresystem, og er novice med en pc.
> Desværre bor jeg lidt for langt fra ham til at kunne finde ud af,

Han kan nok finde ud af at hente kundemodulet til TeamViewer:
http://www.teamviewer.com/da/index.aspx
- og læse dets nummer for dig i telefonen.
Så kan du hjemmefra overtage hans computer og finde fejlen....

--
vh
Ole C

Fra : Ole C

Dato : 25-02-11 15:27

Ole C skrev blandt andet:

> Han kan nok finde ud af at hente kundemodulet til TeamViewer:
> http://www.teamviewer.com/da/index.aspx
> - og læse dets nummer for dig i telefonen.
> Så kan du hjemmefra overtage hans computer og finde fejlen....

Ja, OK - nu har læst dit oprindelige indlæg lidt mere grundigt.....
Men det lyder nu underligt at han ikke kan hente filer med nogen af
browserne. Hvad sker der når han prøver?

--
vh
Ole C

Fra : Kurd

Dato : 25-02-11 15:31

"Ole C" <mail@olec.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja, OK - nu har læst dit oprindelige indlæg lidt mere grundigt.....
> Men det lyder nu underligt at han ikke kan hente filer med nogen af
> browserne. Hvad sker der når han prøver?

Det er altid en god idé at læse det, man vil [forsøge at] svare på. Husk
det.

Fra : Bo

Dato : 25-02-11 15:47

Efter mange tanker skrev Kurd:

> Det er altid en god idé at læse det, man vil [forsøge at] svare på. Husk det.

Umidelbart kan det jo godt være, at han kan hente andre filer. det
kunne jeg, det var kun på MS´s egen side og kun med MES der var
problemer

Fra : Ole C

Dato : 25-02-11 16:37

Kurd skrev blandt andet:

> Det er altid en god idé at læse det, man vil [forsøge at] svare på.
> Husk det.

Ja far. Jeg skal nok prøve at forbedre mig...

--
vh
Ole C

Fra : erling

Dato : 25-02-11 15:44

Den 25-02-2011, skrev Ole C:

> Ja, OK - nu har læst dit oprindelige indlæg lidt mere grundigt.....
> Men det lyder nu underligt at han ikke kan hente filer med nogen af
> browserne. Hvad sker der når han prøver?

Der sker det, at han får en meddelelse om, at browseren har forhindret
ham i at hente(køre) filen - nu må jeg indrømme, at jeg havde skrevet
"kør" til ham i den link jeg sendte.
Så nu vil jeg lige høre, om han kan gemme filen, inden vi går videre.
/erling

Fra : erling

Dato : 25-02-11 15:58

erling forklarede den 25-02-2011:

> [...]
> til ham i den link jeg sendte.
> Så nu vil jeg lige høre, om han kan gemme filen, inden vi går videre.

Har lige selv hentet pågældende fil, omdøbt den til mseinstall.000,
og sendt den til ham pr. mail, så nu regner jeg med, at vi får omdøbt
filen til *.exe, når han har fået den, så han kan få virusskanneren
installeret.
Tak for hjælpen.
/erling

Fra : erling

Dato : 28-02-11 20:11

Ole C skrev den 25-02-2011:

> Han kan nok finde ud af at hente kundemodulet til TeamViewer:
> http://www.teamviewer.com/da/index.aspx
> - og læse dets nummer for dig i telefonen.
> Så kan du hjemmefra overtage hans computer og finde fejlen....

Jeg må da sige, at din ide var god.
Ved hjælp af linket kunne jeg styre hans computer/sende de
filer til ham, han havde brug for, så efter en skanning efter
mailware og virus er hans pc ok igen.
Tak for inputtet!
/erling

Fra : Ole C

Dato : 28-02-11 20:29

erling skrev blandt andet:

> [...]
> Ved hjælp af linket kunne jeg styre hans computer/sende de
> filer til ham, han havde brug for, så efter en skanning efter

Selv tak!
Og helt afskåret fra at hente filer var han altså ikke...

--
vh
Ole C

Fra : Bo

Dato : 25-02-11 15:29

erling forklarede den 2/25/2011:
> [...]
> da han afinstallerede en anden virusscanner (avast).
> Er der nogen, der kender problemet i xp?

Jeg har haft samme problem med netop MES. Browseren frøs simpelthen,
hver gang jeg kom ind på den side hvor jeg skulle downloade. Det var
godt nok med Vista, men havde noget at gøre med sikkerheds
indstillingerne i Ie, som var sat for højt. Mener det var >aktiver
beskyttet tilstand< som jeg måtte deaktivere mens jeg hentede den.

Jeg skrev en del med en supporter på MS, men han kunne ikke løse
problemet (det var inden jeg selv fandt ud af hvad) Har kun haft det på
den ene maskine, selvom jeg har ca. samme indstillinger på alle
maskiner.

Jeg ved ikke om dette kan hjælpe, ellers må du beskrive lidt nærmere,
hvad det er der sker

Fra : Bo

Dato : 25-02-11 15:39

PS Husk at han skal skå det fra, og genstarte browseren, før det
virker.

Havde faktisk supporteren på via teamviewer, da jeg som standard har
fjernsupport af skrivebord (eller hvad det nu hedder) slået fra, og det
havde jeg lige glemt, så han måtte hente teamviewer ))