Installere MacSOUP på OSX??
Fra : Jørgen Angel

Dato : 24-02-11 10:35

Jeg vil installere MacSoup på min iMac (lidt over 3 år gammel med OS
10.4.11).
Har downloadet engelsk version Mac Soup 2.8.3.
Jeg prøver at følge manualen. Har lavet en mappe "MacSOUP Database".
Klikker på New Settings File. Men så har jeg problemet. Den beder om
POP user name
POP server
POP password

Både min G4 og denne iMac kører gennem router til min web-forbindelse
(hos TDC).
Tænkte at jeg et eller andet sted på min G4 (som jeg skriver dette på)
måtte kunne finde de der POP-oplysninger. Men nej. Og jeg kommer ikke
videre uden at have udfyldt de der POP-felter.

Et par gode råd, please...

Tak
Jørgen

Fra : Øyvind Rise

Dato : 24-02-11 11:36

Jørgen Angel <angelFJERN@angel.dk> wrote:

> [...]
> måtte kunne finde de der POP-oplysninger. Men nej. Og jeg kommer ikke
> videre uden at have udfyldt de der POP-felter.

TDC har noe informasjon om hvordan epost skal stilles opp:

<http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5678>

Indgående server: pop3.mail.dk
Udgående server: asmtp.mail.dk (port 587)

--
Øyvind Rise

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-02-11 13:10

Øyvind Rise <oyvind.rise@bio.uio.no> wrote:

> TDC har noe informasjon om hvordan epost skal stilles opp:
>
> <http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5678>
>
> Indgående server: pop3.mail.dk
> Udgående server: asmtp.mail.dk (port 587)

men vil OP virkelig køre mail igennem MacSOUP ?

/thomas

Fra : Øyvind Rise

Dato : 24-02-11 13:28

> men vil OP virkelig køre mail igennem MacSOUP ?

Godt spørsmål. Men kan MacSOUP settes opp uten epost, eller med et bedre
valg? Selv har jeg fjernet fluebenet for henting av epost i dialogen
"connect to server".

--
Øyvind Rise

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 24-02-11 14:52

> Godt spørsmål. Men kan MacSOUP settes opp uten epost, eller med et bedre
> valg? Selv har jeg fjernet fluebenet for henting av epost i dialogen
> "connect to server".

Jeg har mit domain tastet ind i min MacSOUP.

Jørgen skal bare gøre det samme.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Jørgen Angel

Dato : 24-02-11 16:54

> Jeg har mit domain tastet ind i min MacSOUP.
>
> Jørgen skal bare gøre det samme.

Hvor mere præcist har du indtastet dit domæne?
Og handler det om at bruge MacSoup til mail?

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 24-02-11 17:07

> Hvor mere præcist har du indtastet dit domæne?
> Og handler det om at bruge MacSoup til mail?

Under Accounts.

Jeg bruger ikke MacSOUP til mail, men jeg kan maile en tråd til en, da
jeg har tastet min e-mail og deslige ind.

Fra : Jørgen Angel

Dato : 24-02-11 17:26

> Under Accounts.
>
> Jeg bruger ikke MacSOUP til mail, men jeg kan maile en tråd til en, da
> jeg har tastet min e-mail og deslige ind.

Det eneste der ikke er gråt i menuerne er dette her i MacSOUP Settings.
Se billede
http://www.angel.dk/MacSOUP_POP.jpg

Fra : Jørgen Angel

Dato : 24-02-11 16:54

> Godt spørsmål. Men kan MacSOUP settes opp uten epost, eller med et bedre
> valg? Selv har jeg fjernet fluebenet for henting av epost i dialogen
> "connect to server".

Som jeg ser det, er man tvunget til at oprette det mail-halløj for at
komme videre.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 24-02-11 17:10

Jørgen Angel <angelFJERN@angel.dk> wrote:

> Som jeg ser det, er man tvunget til at oprette det mail-halløj for at
> komme videre.

Ja.

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 24-02-11 17:27

Jørgen Angel <angelFJERN@angel.dk> wrote:

> Som jeg ser det, er man tvunget til at oprette det mail-halløj for at
> komme videre.

Hvis du ser i toppen af besked vinduet, så ser du afsenderens email
adresse. MacSOUP skal kende din email adresse for at kunne udfylde dette
felt, når du skriver en ny besked.

Fra : Jørgen Angel

Dato : 24-02-11 16:54

> men vil OP virkelig køre mail igennem MacSOUP ?
>
> /thomas

Jeg har ikke tænkt mig at bruge MacSoup til mail (kun til denne
newsgroup), men jeg kan ikke komme videre uden de der felter er
udfyldt...

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 24-02-11 17:47

Jørgen Angel <angelFJERN@angel.dk> wrote:

<snip>

> Jeg har ikke tænkt mig at bruge MacSoup til mail (kun til denne
> newsgroup), men jeg kan ikke komme videre uden de der felter er
> udfyldt...

Account name: Default
POP user name: Dummy
POP server: Dummy

Virker osse på v2.8.3.

--
Hi! I'm a signature virus. Copy me into yours and join the fun.

Fra : Jørgen Angel

Dato : 24-02-11 17:54

> Account name: Default
> POP user name: Dummy
> POP server: Dummy

Er det en hentydning?

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 24-02-11 18:05

Jørgen Angel <angelFJERN@angel.dk> wrote:

> Er det en hentydning?

Næh. Det er hvad der står i min opsætning - v2.7. Så vidt jeg husker,
skrev jeg det samme i 2.8.3 på min Macbook.

Du ka' så "pynte" lidt under Personalities.

Du kan selvfølgelig osse forsætte med at du ikke kan få det til at
viirke.

Your choice.

PS. Ordet "Dummy" har flere betydninger i Engelsk.

--
Hi! I'm a signature virus. Copy me into yours and join the fun.

Fra : Jørgen Angel

Dato : 24-02-11 18:12

> [...]
> viirke.
>
> Your choice.
>
> PS. Ordet "Dummy" har flere betydninger i Engelsk.

Rolig nu, jeg prøvede at være morsom. Prøver det om lidt.
Og i øvrigt: Tak!
Jørgen

Fra : Jørgen Angel

Dato : 25-02-11 10:33

> [...]
> viirke.
>
> Your choice.
>
> PS. Ordet "Dummy" har flere betydninger i Engelsk.

Med Axels hjælp og lidt fidling rundt, lykkedes det den gamle mand at
komme på.
Tak til Axel. En skam han blev sur, nu ser han ikke min tak.
Jørgen

Fra : Per Rønne

Dato : 25-02-11 15:04

Jørgen Angel <angelFJERN@angel.dk> wrote:

> Med Axels hjælp og lidt fidling rundt, lykkedes det den gamle mand at
> komme på.
> Tak til Axel. En skam han blev sur, nu ser han ikke min tak.

»Dummy« er almindeligt brugt og uden konnotationer ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 24-02-11 18:10

Jørgen Angel <angelFJERN@angel.dk> wrote:

> Er det en hentydning?

plonk!

--
Hi! I'm a signature virus. Copy me into yours and join the fun.

Fra : Jørgen Angel

Dato : 24-02-11 18:15

> plonk!

Hold da op (i betydningen overrasket, blot for at undgå misforståelser),
mere tak.