Spis ikke kirsebær med adelsmænd
Fra : Bo Warming

Dato : 23-02-11 23:22

Spis ikke kirsebær med adelsmænd

He that eats cherries with noblemen, shall have his eyes spirted out
with the stones.
      Thomas Fuller (1608-1661)

I det hele taget bør tilstræbes kontinuitet og harmoni og ikke
uoverkommelig store barrierer
Spædbarnet skal gives lidt større udfordringer hver dag, så det bliver
ved at kunne bære egen vægt i to af mors fingre
Det idelle er en trappe der skal forceres og hvis øverste trin har
større spring end de laveste, så baby vokser med kravleudfordringen
Hvis naturens aber overforkæler deres afkom, bliver de dumme, men hvis
de så snart amning kan undværes , sættes ned på jorden at fange
regnorme og insekter t leve af, så bliver de kloge - hvis ingen
giftslanger.
Render man panden ind i en mur - trappetrin er for højt, så frusteres
man og ønsker og fornuft mather ikke og det kan betyde at
immunforsvaret nedsættes. Det sker især hvis stigning i udfordingers
sværhedsgrad er gået i stå så man keder sig og ikke har travlt med at
dygtiggøre sig
Dette er naturens mekanisme til at frasortere tabere, så ikke de står
i vejen for bedre egnede eksemplarer af dyrearten

There is at bottom only one genuinely scientific treatment for all
diseases and that is to stimulate the phagocytes" George Bernard Shaw
1906
FAgocytter=hvide blodlegeme-Tceller er vigtig del af immnforsvaret

Hele begrebet synd er afledt af frygt for noget i en selv og er udtryk
for konflikten mellem ønsker og fornuft      Betrand Russell
All sins have their origin in a sense of inferiority, otherwise called
ambition.       Cesare Pavese
   The great proof of madness is the disproportion of one's
designs to one's means. Napoleon I

Når er træ er blæst omkuld, viser det sig, at grenene er større end
rødderne.       Kinesisk Ordsprog

   The greatest evil which fortune can inflict on men is to endow
them with small talents and great ambition.       Vauvenargues,
Luc De Clapiers De (1717-1745)

"    Når Allah vil bringe myren i fordærvelse, giver han den
vinger.       Arabisk Ordsprog

   Formel for min lykke: et ja, et nej, en lige linje, et mål ...
Nietzsche
   Gud, give mig tålmodighed til at affinde mig med de ting, jeg
ikke kan ændre, mod til at ændre de ting, jeg kan ændre - og klogskab
til at skelne det ene fra det andet      Christoph F. Oettinger
Indsigt i,hvad der er muligt,og hvad der er umuligt,skiller helten fra
eventyreren. Goethe