Ritual-gentagelse gir muslimer ensrettethe~
Fra : Bo Warming

Dato : 23-02-11 21:18

Ritual-gentagelse gir muslimer ensrettethed
Kristendom kalder folk til gudstjeneste med en uges mellemrum men
Islam kræver samme bønner i samme knælestilling mod Mekka 5 gange i
døgnet.
Dette var rygrad i at lave uselvstændige soldater med dødsforagt så
Islam ku erobre 1,4 mia mennesker

For endnu mere primitive kulturer er ofte af antropologer nævnt
tilsvarende ritualer og tabuer der skaber ensrettet moral

"Mongoler har regler om at man ikke må skrabe sne af skoene med en
kniv, ikke spidde kul med kniv, ikke lægger jern i ilden - for at
opretholde vedvarende bevidsthed om moralens nærhed - den uafbrudte
tvang til at overholde moralen og bekræfte de store ord, som
civilisationen begynder med: "enhver moral er bedre end ingen
moral".Nietzsche

Muhamed - og vore tandlæger var også glade for den autoritetstro, der
ligger i daglig tandbørstning, hvis sundhedsgavn er tvivlsom så
dobbeltblindforsøg tør man ikke gennemføre

   "Hvis det ikke var at lægge for tunge byrder på min menighed,
ville jeg have befalet dem at bruge tandbørste før hver bøn" Muhammed

Fra : Martin Larsen

Dato : 23-02-11 22:56

On 02/23/2011 09:17 PM, Bo Warming wrote:
> [...]
> døgnet.
> Dette var rygrad i at lave uselvstændige soldater med dødsforagt så

Ensretningen af muhamserne tror jeg ikke hænger så meget på deres
pseudo-religion, som på den beduin life-style, æresdrab, kvindeforagt og
landevejsrøveri, som følger med i pakken. Tilsammen blev det en giftig
cocktail, fordi den krigslistige Muhammed sørgede for at hans
"åbenbaringer" cementerede disse primitive og barbariske principper.

Apostasi er død - som at forlade kamelkaravanen midt i ørkenen.
Skeletterne stikker benpiber op fra sandet og minder om skæbnen for
afvigere.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 24-02-11 03:28

On Wed, 23 Feb 2011 22:55:31 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>cocktail, fordi den krigslistige Muhammed sørgede for at hans
>"åbenbaringer" cementerede disse primitive og barbariske principper.

Jeg tror Muhameds kone, den rige enke, var geniet bag åbenbaringerne

Måske han selv fandt på fornyelse af rytter-hærførelse som man ellers
ville have forventet fra hunneres og mongolers stepper - han fandt
bl.a. på at man gravede nogle "tankfælder", der bidrog til hans
imponerende sejre

>Apostasi er død - som at forlade kamelkaravanen midt i ørkenen.
>Skeletterne stikker benpiber op fra sandet og minder om skæbnen for
>afvigere.
Vikinger har nok også mindet hinanden om at irriterende polarkuller på
et skib ku føre til kølhalingsstraf, ligesom KarlXIIs hær frygtede at
man sku løbe spidsrod mellem kammerater med knortekæppe

"Han var stærk - der stod kvinder bag ham." Henrik Ibsen
- selvom :

!Kvindesind er en utryg grund at bygge på". Henrik Ibsen

Fra : Martin Larsen

Dato : 24-02-11 10:46

On 02/24/2011 03:27 AM, Bo Warming wrote:

> [...]
> et skib ku føre til kølhalingsstraf, ligesom KarlXIIs hær frygtede at
> man sku løbe spidsrod mellem kammerater med knortekæppe

Jeg frygter at løbe spidsrod mellem BW's mærkelige indfald.
Jeg tvivler på at vikingerne kølhalede. Deres skibe var ret små og rene
på skroget - de kunne jo operere som amfibiefartøjer.

Fra : Bo Warming

Dato : 24-02-11 17:31

On Thu, 24 Feb 2011 10:46:25 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Jeg frygter at løbe spidsrod mellem BW's mærkelige indfald.
>Jeg tvivler på at vikingerne kølhalede. Deres skibe var ret små og rene
>på skroget - de kunne jo operere som amfibiefartøjer.

Selvfølgelig opfandtes kølhaling ikke på et tredækker linieskib på
Cooks tid, men startede i det små fx når Erik Den Røde sku ha skrabet
skaldyr af kølen halvvejs til Island om sommeren hvor murrer-skaldyret
gror hurtigt og Hempel Skibsfarver var ikke opfundet.

Hvilke sikre kilder har du om Ormen hin langes skrogs Cleanliness next
to godliness ?

Jeg ka også lide at tro at vikinger var friske fyre der var pissesøde
mod hinanden og straffede mildt
Men arabere rapporterede at de var svinske og ildelugtende og det var
også Diogenes Jesus og van Gogh heltene og undertegnede wannabe
Grundtvig var virkelig svinsk - havde travlt med vigtigere ting end
hvad hans koner docerede. Men Nietzsche var en laps

Oscar Wilde var så ulækker at den unge aristokratbøsse Bosie foretrak
trækkerdrenge

Hvor sindsyg er du mht renlighed? Stueren and then some?

Som Pia "Hvid tornado" Kjærsgaard? der i Politiken tegnes som konen i
muddergrøften med stank i alle retninger.