Prostitution
Fra : Per Rønne

Dato : 23-02-11 10:29

Jeg vil gerne henlede opmærksomheden på følgende artikel af fhv
sundhedsminister Torben Lund:

<http://www.b.dk/kommentarer/puritanisme-og-intolerance>

Han er kort sagt mod at man forfølger de prostituerede og deres kunder,
og mener at man skal gøre alt muligt andet end en hystade som
Anne-Grethe Bjarup Riis, som i en Go'morgen Danmark 16. februar skal
være gået helt over gevind.

Jeg citerer fra artiklen:

=
Debatten om prostitution sluttede med, at Anne-Grethe Bjarup Riis skreg
og afbalanceret opfordrede til, at de prostituerede kunne få de samme
rettigheder, som vi andre nyder godt af i vores samfund. Studieværten
Morten Resen forsøgte at dæmpe det hysteriske menneske, men Anne-Grethe
Bjarup Riis var helt uden for pædagogisk og psykologisk rækkevidde.

Til lykke til Mette Frederiksen (S), Pernille Vigsø Bagge (SF),
Margrethe Wivel (R) og Vibeke Manniche med Anne-Grethe Bjarup Riis som
talskvinde i kampen mod de prostituerede og deres kunder. Jeg har længe
haft en mistanke om, at kampen imod prostitution intet havde med omsorg
for de prostituerede og deres rettigheder at gøre. Det handler snarere
om politisk korrekthed, magtesløshed og en frygt for, hvad
utilfredsstillede og eventyrlystne mænd (ægtemænd) kan finde på.
Anne-Grethe Bjarup Riis' optræden har afsløret det forbandede hykleri.

Hvad er det for en victoriansk puritanisme og intolerance, disse
moraliserende middelklassekvinder repræsenterer? Den personlige frihed
omfatter vel også brugen af vores krop? Kvinder og mænd, der tilbyder
sex mod betaling, bør vel have de samme borgerrettigheder som os andre?

Det omfatter også retten til at blive beskyttet imod tvang og udnyttelse
og muligheden for at få hjælp til at finde et andet levegrundlag, hvis
den prostituerede ønsker det. Kunne politikere - af begge køn - ikke
koncentrere sig om den vigtige opgave?
=

Personligt er jeg da også imod en kriminalisering af prostitutionen,
hvis egentlige ofre da også består af borgerfruer hvis køns-ære bliver
gået for nær, når kønsfæller vælger andre karrieremuligheder end mod
professorater (skal kønskvoteres, så vi kan få flere Milena Penkowa'er!)
eller ministerposter.

Jeg så dog hellere end gerne en bedre kontrol med miljøet.
Statskontrollerede bordeller hvor der skal være ansat såvel en
klinikassistent som en udsmider, og med et passende antal kameraer hvis
måske en uges tid. Mange overgreb på prostituerede vil da forhindres, og
dem der sker vil bedre kunne opklares.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-11 23:00

""Per Rønne""
> Personligt er jeg da også imod en kriminalisering af prostitutionen,......

Per du er åbentlys ikke den rigtige at spørge, men jeg bruger lige
din tråd til at stille de samme spørgsmål, som jeg privat har stillet
til en af de debatører der er HELT fremme i skoene - dog uden svar!

1) Gælder reglen om kvinders ret til egen krop? (og også mænd for den sags
skyld)?

Jeg går ud fra, at det KUN er den der betaler, der skal kriminaliseres!!!

2) Skal kvinder der betaler for sex også straffes?

3) Hvis en kvinde betaler for at få massage, hvor går grænsen for at
massagen bliver sexuel og hun dermed bliver kriminel?

4) Skal det gælde ALLE former for betaling, f.eks. gaver, modydelser
o.lign.?

5) Skal det gælde alle former for sex? F.eks er der personer der bliver
sexuelt optemt af at få smæk, blive tisset på eller andre besynderligheder
som ikke engang jeg har hørt om?

6) Skal betalingssex mand og mand imellem også være kriminelt?

7) Skal betalingssex kvinde og kvinde imellem også være kriminelt?

8) Skal danske mænd OG kvinders betalingssex i udlandet også være kriminelt?

SU

Mvh Eyvind

Fra : @

Dato : 24-02-11 07:15

On Wed, 23 Feb 2011 22:59:53 +0100, "Eyvind Dk" <eyvind snabelA eyvind
punktum dk> wrote:

> [...]
>skyld)?
>
>Jeg går ud fra, at det KUN er den der betaler, der skal kriminaliseres!!!

hvorfor går du ud fra det?

når en illegal vare udbydes er der da to forbrydere i alle andre sager

narko hæleri

Fra : Per Rønne

Dato : 24-02-11 07:53

> [...]

> din tråd til at stille de samme spørgsmål, som jeg privat har stillet
> til en af de debatører der er HELT fremme i skoene - dog uden svar!

Først skal jeg gøre opmærksom på at der er tale om et feministisk
projekt.

> 1) Gælder reglen om kvinders ret til egen krop? (og også mænd for den sags
> skyld)?

Nej, den individuelle kvindes krop tilhører naturligvis kvindekønnet som
sådant. Kollektivt. Mændene er uvedkommende. Når en kvinde udbyder
seksuelle ydelser til den betalende offentlighed er den en fornærmelse
mod enhver veluddannet eller indremissionsk kvindes ære.

> Jeg går ud fra, at det KUN er den der betaler, der skal kriminaliseres!!!

Selvfølgelig. Kvinder kan jo i dette mandschauvinistiske samfund, der
endnu ikke har haft en kvindelig statsminister (sic!) kun være ofre.

> [...]
> massagen bliver sexuel og hun dermed bliver kriminel?
>
> 4) Skal det gælde ALLE former for betaling, f.eks. gaver, modydelser

De vil vist ikke ligefrem gå ind for at kriminalisere ægteskabet, heller
ikke mellem multimilliardærer og fattige piger ...

> [...]
> som ikke engang jeg har hørt om?
>
> 6) Skal betalingssex mand og mand imellem også være kriminelt?

Tilsyneladende ikke. Husk på at projektet er et feministisk projekt!

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-11 12:35

""Per Rønne""
> Først skal jeg gøre opmærksom på at der er tale om et feministisk
> projekt.

Det forstås! Og det er hardcore feminister! Her et citat fra en af denne
kampagnes ledere, jeg har modtage privat:
"Jeg må være ærlig at sige, i min optik er ikke mindst mænd diskvali-
ficerede (også) i denne debat - da I jo åbenlyst har en interesse heri."

> [...]
> seksuelle ydelser til den betalende offentlighed er den en fornærmelse
> mod enhver veluddannet eller indremissionsk kvindes ære.

Det gi'r mening! Jeg begynder at se, at her kommer selv guder at
kæmpe forgæves.

> Selvfølgelig. Kvinder kan jo i dette mandschauvinistiske samfund, der
> endnu ikke har haft en kvindelig statsminister (sic!) kun være ofre.

Men den bli'r ikke nem for dem at forklare når de drejer sig om kvinder
der betaler for sex - det værende i DK, Sharm el'sheik, Cypern, Kenya
eller hvor denne modbydelige kvindechauvinistiske adfærd finder sted )

> De vil vist ikke ligefrem gå ind for at kriminalisere ægteskabet, heller
> ikke mellem multimilliardærer og fattige piger ...

Og dog, de er godt igang med at foragte mænd der gifter sig med
kvinder fra Afrika og Asien. Og der er der da også en del mænd der
giver udtryk for den holdning - men det lugter dog gerne laaangt væk
af misundelse!

> Tilsyneladende ikke. Husk på at projektet er et feministisk projekt!

Forstås - men de bliver vel nødt til at tage stilling til dette spørgsmål,
hvis der skal skrives lovtekst.

Det svar kunne jeg godt tænke mig at få, fra en af nypuritanisternes
hærførere!

Mvh
Eyvind