Thyra Frank: uden vikarer overovedet og fl~
Fra : Bo Warming

Dato : 23-02-11 08:38

Thyra Frank: uden vikarer overovedet og flexibelt og alle er lige

Efter sigende kører personalet på Thyras plejehjem på en art venskab
på lavt blus a la:

"Venskab kan holde et helt liv, bare man ikke beder om at låne penge.
Mark Twain

"Gå ikke foran mig. Måske vil jeg ikke følge dig. Gå ikke bagved mig.
Måske vil jeg ikke føre an. Gå ved siden af mig og vær blot min ven.
Albert Camus

"Den eneste måde at finde ud af, om en person er til at stole på, er
ved at stole på ham Ernest Hemingway

"`A friend is a person with whom I may be sincere. Before him, I may
think aloud.'       Ralph Waldo Emerson (1803-1882)

"   But what is the good of friendship if one cannot say exactly
what one means?
Anybody can say charming things and try to please and to flatter, but
a true friend always says unpleasant things, and does not mind giving
pain
Indeed if he is a really true friend he prefers it, for he knows that
then he is doing good. Oscar Wilde

"En ven skal være ekspert i at gætte og tie stille." Nietzsche

"   Venskab er en stiltiende overenskomst mellem to fornuftige og
retskafne personer Francois de Voltaire
"   Venskabet er højere og varigere end kærligheden. August
Strindberg

"   Venskab er uendelig meget bedre end venlighed. Marcus Tullius
Cicero

"    Der er kun lidt venskab i verden, og mindst mellem ligemænd.
Francis Bacon

"Venskab behøver ikke regler. Romersk leveregel

   - men mangel på regler kan misbruges