Hvem betaler!!
Fra : Ole Heegaard

Dato : 09-08-01 19:42

Hej NG
Jeg har lige et spørgsmål som jeg håber at i kan hjælpe mig med.

Vi bliver desværre nød til at sælge " snøft " vores dejlige hest, pga
manglende tid, og her kommer så spørgsmålet, evt. køber har bedt om en
dyrlæge undersøgelse, hvem af os skal så betale denne regning køber el.
sælger.

mvh.Tina

Fra : Tanja Bromley

Dato : 09-08-01 22:02

> evt. køber har bedt om en
> dyrlæge undersøgelse, hvem af os skal så betale denne regning køber el.
> sælger.

Efter min bedste overbevisning, betaler køber, såfrem hesten går igennem
dyrlægeundersøgelsen uden anmærkninger - og sælger betaler, hvis hesten
viser sig at ha' anmærkninger, som køber ikke kan forventes at acceptere.
Det er god kotyme, at køber tilkalder dyrlæge (efter eget valg,
selvfølgelig) - og at der er underskrevet en betinget handelskontrakt
(hvori der står, at købet er betinget af, at hesten går rent gennem
dyrlægetjek).

Sådan handler jeg i hvert fald altid hest

/Tanja

Fra : Benedicte Beck

Dato : 11-08-01 21:32

Hej Tina

Køber betaler dyrlægeundersøgelsen, som ofte også skal bruges hvis
vedkommende vil forsikre hesten.
Hvis dyrlægen ikke finder væsentlige fejl ved hesten, kan der handles.
Hvis man evt. ønsker hesten på prøve, kan man skrive en betinget kontrakt
som forudsætter at ens egen dyrlæge godkender hesten.
Mvh. Benedicte Beck

Fra : Linda Christie Pouls~

Dato : 14-08-01 11:51

On Thu, 9 Aug 2001 20:41:33 +0200, "Ole Heegaard"
<ole-hee@post4.tele.dk> twrote:

> [...]
>manglende tid, og her kommer så spørgsmålet, evt. køber har bedt om en
>dyrlæge undersøgelse, hvem af os skal så betale denne regning køber el.

Hej Tina!

På det punkt har jeg haft en fast fremgangsmåde; Dyrlægeundersøgelsen
har jeg ikke betalt noget til - en bilforhandler betaler jeg heller
ikke FDM-undersøgelse hvis jeg vil have tjekket en bil inden jeg køber
den!

Til gengæld har jeg aldrig haft nogen problemer med "bentøjet" hos de
heste jeg har avlet, og har derfor tilbudt at overtage regningen for
røntgenundersøgelse hvis der skulle vise sig ubehagelige
overraskelser.

Mange hilsener

Linda