IPad gyro eller hvad det hedder
Fra : Pico

Dato : 22-02-11 18:50

Jeg har igen fået lov at "rode" med datterens Mac udstyr, denne gang
hendes iPad.
Hun ville gerne have sin iPad (ca. 7 -8 mdr. gammel, USA købt) til at
benytte "Find my iPad", som følge deraf skulle versionen opgraderes til
4.2.1, det gik uden problemer og Find my iPad virker efter hensigten.
Det var i går, i dag kom hun så og sagde at normalt kunne hun slå det
fra med at den skifter visning når den holdes lodret eller vandret, det
skulle have kunnet lade sig gøre ved at bruge knappen til at slå lyden
fra. Når den var slået fra "drejede" skærmen ikke sagde hun, det gør den
nu efter opdateringen.
Jeg har prøvet at lede efter indstillinger på iPaden og søge på Google
uden held.
Er der nogen der ved noget om det ??
--
MVH
Pico

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-11 19:02

Hej,

> skulle have kunnet lade sig gøre ved at bruge knappen til at slå lyden
> fra. Når den var slået fra "drejede" skærmen ikke sagde hun, det gør den
> nu efter opdateringen.
> Er der nogen der ved noget om det ??

Det er ændret i den nye software så knappen nu bruges til mute. Den
gamle funktionalitet er væk og findes ingen andre steder.

Du kan få noget af det samme ved at dobbelt-trykke på den fysiske knap -
så har du mulighed for at låse den i portrait-mode ligesom en iPhone. Du
kan ikke låse den i landscape længere.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Andreas M.

Dato : 23-02-11 01:06

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:
> Du kan få noget af det samme ved at dobbelt-trykke på den fysiske knap -
> så har du mulighed for at låse den i portrait-mode ligesom en iPhone. Du
> kan ikke låse den i landscape længere.

Den begrænsning gælder kun iPhone! iPad kan låses i både portrait og
landscape via multitask baren ;)

--
Andreas M.

Fra : Pico

Dato : 24-02-11 00:18

Den 23-02-2011 01:06, Andreas M. skrev:

> Den begrænsning gælder kun iPhone! iPad kan låses i både portrait og
> landscape via multitask baren ;)

Pokkers også jeg først læste det nu, datteren har lige i aften fået sin
iPad tilbage så jeg kan ikke prøve det, men det er sikkert rigtigt så
jeg vil lade beskeden gå videre til hende.
Tak for indputtene.

--
MVH
Pico

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 22-02-11 19:06

On Tue, 22 Feb 2011 19:02:19 +0100, <Jens Kristian Søgaard> wrote:
> [...]
>
> Du kan få noget af det samme ved at dobbelt-trykke på den fysiske knap -
> så har du mulighed for at låse den i portrait-mode ligesom en iPhone. Du

Evt. vente på iOS 4.3 som har en preferanse som lar deg velge hva
funksjonen til bryteren skal være, det er sånn i de pågående betaene i
alle fall (ja, Apple hører på feedback en gang i blant).

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : Pico

Dato : 22-02-11 19:28

Den 22-02-2011 19:06, Tor Einar Samdahl skrev:

> Evt. vente på iOS 4.3 som har en preferanse som lar deg velge hva
> funksjonen til bryteren skal være, det er sånn i de pågående betaene i
> alle fall (ja, Apple hører på feedback en gang i blant).

Tak for jeres svar, så behøver jeg ikke lede videre.

--
MVH
Pico

Fra : Kurt Brixen

Dato : 23-02-11 12:55

On 2011-02-22 18:50:19 +0100, Pico said:

> Jeg har prøvet at lede efter indstillinger på iPaden og søge på Google
> uden held.
> Er der nogen der ved noget om det ??

Ja. Du dobbeltklikker på home knappen (firkanten), så du får kørende
programmer frem i bjælken forneden.
Du trækker programmerne mod højre, og så kommer der nogle knapper frem,
bl.a. den til at låse skærmen, så den ikke drejer.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Hans Houmøller

Dato : 23-02-11 23:02

Den 23/02/11 12.55, Kurt Brixen skrev:

> programmer frem i bjælken forneden.
> Du trækker programmerne mod højre, og så kommer der nogle knapper frem,
> bl.a. den til at låse skærmen, så den ikke drejer.

Hvor er jeg glad for det oprindelige spørgsmål, for den løsning kendte
jeg heller ikke til før nu, så tak for både spørgsmål og svar.

--
Ingen dumme spørgsmål
- kun dumme svar

Hans