Magic Mouse - er det en sløv kamel ?
Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 22-02-11 18:03

Hej gruppe,

Jeg går stadigvæk og overvejer om jeg skal smide en plov efter en Magic
Mouse....

Det eneste jeg har prøvet sådan en, har været i forskellige
forretninger, hvor de har haft en iMac stående med en Magic Mouse tilkoblet.
Det indtryk jeg har fået de gange, er at den virker meget sløv og død i
det - ikke rigtigt noget acceleration.
Kan man indstille dette ligesom man kan på en normal Logitech mus ? -
det er desværre aldrig lykkedes mig at få lov til at lege med opsætningen.

Andreas M. Hansen

Fra : Morten Lind

Dato : 22-02-11 19:02

Andreas Møller Hansen <nokke99@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Kan man indstille dette ligesom man kan på en normal Logitech mus ? -
> det er desværre aldrig lykkedes mig at få lov til at lege med opsætningen.

Yep - det kan du godt

Jeg har selv fornøjelsen af en Magic Mouse til min hustrus Air.

M.
--
[Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst - ML]

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 23-02-11 11:17

Den 22/02/11 18.02, Andreas Møller Hansen skrev:

> Jeg går stadigvæk og overvejer om jeg skal smide en plov efter en Magic
> Mouse....

Altså jeg er rimelig godt tilfreds med Magic Mouse. Den
kræver lige lidt tilvænning. I starten kan den godt virke
noget livlig. Men efter lidt tid, er den nu fin,fin!

Et sted, hvor den er lidt for livlig, er hvis man er inde på
fx Kraks Kort. Her har Magic Mouse det med at zoome ind
eller ud lige pludselig. Det kan godt være lidt irriterende.
Men det har nok noget at gøre med den følsomhed, som den
er udstyrret med på overfladen.

> Kan man indstille dette ligesom man kan på en normal Logitech mus ? -

Man kan indstille lidt mere end på den "gamle" mus. Hvis du
tænker på det med bevægelser, så har jeg sat Magic Mouse
til "hurtig". Så pilen er ret hurtig hos mig. Der kan sættes
fart over bevægelser, rulning og dobbeltklik.

/Svend Erik

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 25-02-11 19:19

Den 22/02/11 18.02, Andreas Møller Hansen skrev:

Mange tak for jeres svar, jeg har heldigvis fundet en kollega som vil
lade mig låne sin Magic Mouse en dags tid, så nu kan jeg få undersøgt
nærmere om det er noget for mig.

Andreas M. Hansen

Fra : Anders L.

Dato : 25-02-11 20:09

Den 25/02/11 19.18, Andreas Møller Hansen skrev:
> [...]
>
> Mange tak for jeres svar, jeg har heldigvis fundet en kollega som vil
> lade mig låne sin Magic Mouse en dags tid, så nu kan jeg få undersøgt

Jeg vil anbefale du også installerer MagicPrefs - så får du lige nogle
ekstra muligheder med din mus (men virker også med Migic Pad og alm
trackpad)

Bla. er der mulighed for at definere dine egne gestures, scrolle
frem/tilbage og meget meget mere

Og ja ... det koster gratis

http://magicprefs.com

--