Backup af ekstern disk
Fra : Niels

Dato : 21-02-11 15:44

Jeg er ved at rippe mine film fra DVD til harddisk med Handbrake på
tre Mac'er. Jeg overfører dem til én ekstern disk, som jeg nu bør ha'
en backup af.

Hvilket program kan styre incremental backup fra en ekstern disk til
en anden ekstern disk?

--
Niels

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 22-02-11 00:26

Niels <nboegh@gmail.com> wrote:

> [...]
> en backup af.
>
> Hvilket program kan styre incremental backup fra en ekstern disk til

Nemt og enkelt, søg efter File Synchonization på Apples App Store.

Mogens Thyregod
www.mothsoft.dk
moth@mothsoft.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-02-11 03:26

Niels wrote:
> [...]
> en backup af.
>
> Hvilket program kan styre incremental backup fra en ekstern disk til

Det kan bla. Qdeas Synchronize! Pro X
http://qdea.com/synchronize_pro_x_intro.html
- og
Synchronize! X Plus (billigere, men kan ikke lave bootable backups)
http://qdea.com/synchronize_x_plus_intro.html

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-02-11 07:08

> [...]

> en backup af.
>
> Hvilket program kan styre incremental backup fra en ekstern disk til

Carbon Copy Cloner

eller rsync hvis du ikker er bange for terminalen.

/thomas

Fra : Snorre Berg

Dato : 22-02-11 08:02

Den 22.02.11 07.08, skrev Thomas von Hassel:

> Carbon Copy Cloner
>
> eller rsync hvis du ikker er bange for terminalen.
>
> /thomas

Jeg har brukt denne og er ganske fornøyd. Overkommelig pris.

--
SB

Fra : Snorre Berg

Dato : 23-02-11 09:27

Den 22.02.2011 08:01, skreiv Snorre Berg:

> Jeg har brukt denne og er ganske fornøyd. Overkommelig pris.

Det var vel strengt tatt SuperDuper jeg hadde i bakhodet her. Den koster
penger. CCC er gratis, men kan ikke ta scheduled backups.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-02-11 10:39

Snorre Berg <snorrefakeberg@gmail.com> wrote:

> Den 22.02.2011 08:01, skreiv Snorre Berg:

> Det var vel strengt tatt SuperDuper jeg hadde i bakhodet her. Den koster
> penger. CCC er gratis, men kan ikke ta scheduled backups.

CCC kan faktisk godt lave scheduled backups ...

<http://dl.dropbox.com/u/693028/ccc.png>

Enten i interval, eller f.eks. når en disk bliver mounted.

/thomas

Fra : Snorre Berg

Dato : 24-02-11 12:32

Den 23.02.2011 10:38, skreiv Thomas von Hassel:

> CCC kan faktisk godt lave scheduled backups ...
>
> <http://dl.dropbox.com/u/693028/ccc.png>
>
> Enten i interval, eller f.eks. når en disk bliver mounted.
>
> /thomas
Hvorfor bruker jeg da SuperDuper når CCC er gratis?

1. Fordi det fungerer godt?

2. Fordi det er lett å bruke?

3. Fordi jeg allerede har en lisens?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-02-11 13:11

Snorre Berg <snorrefakeberg@gmail.com> wrote:

> Den 23.02.2011 10:38, skreiv Thomas von Hassel:

> Hvorfor bruker jeg da SuperDuper når CCC er gratis?

> [...]

Jeg har ingen problemer med Super Duper ... :) blot en public service
besked om at den godt kan noget du siger den ikke kan.

/thomas