Time Capsule setup
Fra : Mads

Dato : 21-02-11 09:37

Hej,
Jeg er flyttet ind et sted hvor der er internetadgang via en række
trådløse accesspunkter i bygningen. Jeg har en Apple Time Capsule som
jeg godt vil have med indover. Både for at få adgang til den
indbyggede disk men også for at lave et privat netværk som skærmer mig
af fra de andre ("fremmede") brugere. Som det er nu kan jeg "se" andre
computere på netværket (fx i Finder), og det er mig uklart hvor
eksponeret min egen MacBook Pro (for ikke at tale om min windows pc)
er mod disse. (Jeg er ganske ny Mac-bruger). Er det muligt at lave
følgende setup med Time Capsule?

[Macbook Pro + Windows7 PC] => privat Time Capule-Wifi => "Offentligt"
fælles-WIFI => Internet

Hilsen
Mads

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-02-11 18:56

Mads <madsmadsmads@gmail.com> wrote:

> [...]
> følgende setup med Time Capsule?
>
> [Macbook Pro + Windows7 PC] => privat Time Capule-Wifi => "Offentligt"

Nej, ikke med mindre du kan få jere offentlige wifi konverteret til
ethernet som din timecapsule kan sættes i.

F.eks. kan jeg forestille mig den her

<http://www.netgear.com/products/home/wireless-adapters/high-performance
/WNCE2001.aspx>

Så ser dit setup sådan her ud:

Mac/PC -> Time Capsule -> WiFi to Ethernet Bridge -> Fælles Wifi ->
INternet

/thomas

Fra : Peter Kiil

Dato : 21-02-11 23:49

Thomas von Hassel - thomas@elements.dk on 21/02/11 18.55 wrote:

> Nej, ikke med mindre du kan få jere offentlige wifi konverteret til
> ethernet som din timecapsule kan sættes i.

> [...]

Jeg har en Linksys ethernet bridge til overs hvis du vil gå den vej Mads.
--
/peter

The best things in life are postage paid, batteries included,
guaranteed forever and tax-free.

Fra : Mads

Dato : 22-02-11 05:52

On Feb 21, 11:48 pm, Peter Kiil <pe...@kiil.net> wrote:

> Jeg har en Linksys ethernet bridge til overs hvis du vil g den vej Mads.
> --

Peter: Har du et link til den? Jeg er interesseret hvis I synes det
virker som en fornuftig løsning.

Mht sikkerhed på OsX - er det bare pjat når jeg gerne vil være bag mit
eget netværk? Synes som sagt at det er lidt weird når jeg kan "se"
fremmede computere i Finder. Kan jeg sikre mig direkte i OsX ved at
ændre indstillingerne? findes der evt en guide til sikkerhed på Osx?

--
Mads