larmende startakkord
Fra : erlingh

Dato : 21-02-11 07:02

Tak for de venlige svar, men ingen af dem løser rigtig problemet. Hvis
jeg skruer ned for lyden opnår jeg en minimal sænkning af lydniveauet,
hovedtelefon i stikket virker ikke - det har jeg faktisk siddende hele
tiden - men jeg kan selvfølgelig bare lade være med at slukke for
'dyret'. Men som sagt: Tak for jeres venlige deltagelse.
mvh
erlingh

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 21-02-11 15:11

ferlingh <eh-dh@mail.dk> wrote:

> [...]
> hovedtelefon i stikket virker ikke - det har jeg faktisk siddende hele
> tiden - men jeg kan selvfølgelig bare lade være med at slukke for

Du kunne osse åbne dyret og klippe ledningen til højtaleren.

(Jeg mener at huske, at det var den løsning Henrik Münster brugte med en
bærbar Mac for nogle år siden)

--
Hi! I'm a signature virus. Copy me into yours and join the fun.

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-03-11 08:26

> Du kunne osse åbne dyret og klippe ledningen til højtaleren.
>
> (Jeg mener at huske, at det var den løsning Henrik Münster brugte med en
> bærbar Mac for nogle år siden)

Uha, nej. Det kan ikke have været mig. Jeg er ikke meget for den slags
modifikationer. Jeg foretrækker at holde alting som standard fra
fabrikken. Jeg havde engang en PowerBook 5300cs. Der kunne man trykke
sin tommelfinger fast mod højttaleren, der var placeret i midten under
skærmen. Det tog lyden næsten fuldstændig, så man kunne tænde computeren
i DSB's stillekupéer og andre steder, hvor man helst ikke må støje.
Desværre duer den teknik ikke på de nye modeller. Selv om det ved
nærmere eftertanke er længe siden, jeg har prøvet. Det kan være, jeg
ikke har prøvet på de nyeste modeller. Måske kan man tage
tommelfingerballen og presse mod de to højttalere ude ved siden af
tastaturet. Jeg har ikke lige en hjemme, så jeg kan prøve
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Hans Houmøller

Dato : 22-02-11 01:12

Den 21/02/11 15.01, erlingh skrev:
> [...]
> tiden - men jeg kan selvfølgelig bare lade være med at slukke for
> 'dyret'. Men som sagt: Tak for jeres venlige deltagelse.

Kan du ikke afhjælpe dit problem ved at gå ind i systemindstillinger +
lyd og derfra sætte lydeffekter på laveste niveau?

--
Ingen dumme spørgsmål
- kun dumme svar

Hans

Fra : Jonas Jalling

Dato : 22-02-11 11:22

> [...]
> tiden - men jeg kan selvfølgelig bare lade være med at slukke for
> 'dyret'. Men som sagt: Tak for jeres venlige deltagelse.

Hej,

jeg har med gode erfaringer brugt dette:
<http://www5e.biglobe.ne.jp/~arcana/StartupSound/BETA/index.en.html>

Den kan mute din opstartslyd.

Mvh Jonas