den meget larmende akkord ved opstart af m~
Fra : erlingh

Dato : 20-02-11 19:46

Kan man virkelig ikke dæmpe den prangende startakkord, som min iMac
udstød
er ved opstart - 3-4 sekunder inde i forløbet? Hvis jeg går ned til
'dyret' midt om natten, hvilket jeg har en svaghed for, vækker den sgu
da både kone og børn og hund .... og til ingen nytte.
mvh erlingh

Fra : Kent

Dato : 21-02-11 03:55

erlingh <eh-dh@mail.dk> wrote:
> [...]
> 'dyret' midt om natten, hvilket jeg har en svaghed for, vækker den sgu
> da både kone og børn og hund .... og til ingen nytte.

Sørg for at der er skruet ned for lyden når du lukker ned, så vil
lydstyrken være lav ved start.
--
Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-02-11 09:10

Kent <kentmagnussenF_JERN@gmail.com> wrote:

> Sørg for at der er skruet ned for lyden når du lukker ned, så vil
> lydstyrken være lav ved start.

eller et par hovedtelefoner i ...

/thomas

Fra : Kent

Dato : 22-02-11 12:39

Thomas von Hassel udtrykte præcist:

> eller et par hovedtelefoner i ...
>
> /thomas

Lyden ved opstart på min MacBook kommmer fra højttaleren. Jeg har
(næsten) altid en ekstern højttaler sat i hovedtelefonstikket og lyden
kommer altid fra MacBooken.

Men jeg tror, at man skal tage et eventuel stik ud af
hovedtelefonstikket og skrue ned til ønsket niveau og så sætte
hovedtelefonen i igen.

Det er to forskellige lydniveau.

--

Kent

Fra : Niels

Dato : 21-02-11 03:34

On Feb 21, 3:46 am, erlingh <eh...@mail.dk> wrote:
> [...]
> 'dyret' midt om natten, hvilket jeg har en svaghed for, vækker den sgu
> da både kone og børn og hund .... og til ingen nytte.

http://www5e.biglobe.ne.jp/~arcana/StartupSound/BETA/index.en.html

Men hvorfor ikke bare lade dyret falde i søvn - så siger det
ingenting, når du vækker det

--
Niels

Fra : David Blangstrup

Dato : 22-02-11 19:04

On 2011-02-21 11:34:24 +0100, Niels said:

> http://www5e.biglobe.ne.jp/~arcana/StartupSound/BETA/index.en.html
>
> Men hvorfor ikke bare lade dyret falde i søvn - så siger det
> ingenting, når du vækker det

ja, man slukker ikke en Mac, man lægger den bare til at sove.
- David

--
Læs min blog
http://blangstrup.info

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 22-02-11 13:04

On 21 Feb., 03:46, erlingh <eh...@mail.dk> wrote:
> [...]
> 'dyret' midt om natten, hvilket jeg har en svaghed for, vækker den sgu
> da både kone og børn og hund .... og til ingen nytte.

Sjovt med alle de gode råd om at man bare skal huske og skrue ned for
lyden inden man slukker den, Apple burde "tillade" at man kan be' den
flette næbet i OS'en..

Nåmen, tjek:

http://www.macupdate.com/app/mac/16425/startupsound.prefpane

Jeg bruger enten startupsound eller psst som der også linkes til i
ovenstående....

Kim

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 23-02-11 11:02

Den 21/02/11 03.46, erlingh skrev:

> Kan man virkelig ikke dæmpe den prangende startakkord, som min iMac
> udstød

Ja, verden er fyldt med mere eller mindre tåbelige lyde!

Når man ser "Living Smart TV" på DK4, så skal man finde
sig i den ene portion overgangslyd efter den anden. Det
lyder simpelthen fælt!

På DR2's Deadline kl. 17.00 havde de det, indtil for nylig,
også med at skulle bruge, tåbelige larmende overgangslyde.
De er dog blevet lidt blidere nu. Nogen har måske klaget?

Min mikrobølgeovn skal også larme med i koret. Når tiden
i ovnen er udløbet: BIB-BIB-BIIIIIB! Så tåbeligt og næsten
altid undværligt!

Jeg synes ikke, at min iMac er værst med opstartslyden.
Det er jo hurtigt overstået. Men jeg kunne sagtens leve
uden.

Så, verden er fyldt med masser af irriterende lyde, som
sagtens kunne undværes – eller være mere dæmpet. De,
der har komponeret lydene, hører sikkert til de få, der
er tilfredse med den larm!

/Svend Erik

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-03-11 00:22

erlingh <eh-dh@mail.dk> wrote:

> [...]
> 'dyret' midt om natten, hvilket jeg har en svaghed for, vækker den sgu
> da både kone og børn og hund .... og til ingen nytte.

Før i tiden sagde man, at når man hørte opstartlyden på en Mac, så fik
en engel vinger.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Snorre Berg

Dato : 11-03-11 23:14

Den 11.03.11 00.22, skrev Henrik Münster:

> Før i tiden sagde man, at når man hørte opstartlyden på en Mac, så fik
> en engel vinger.

I dag er det vel en eller annen liten jævel med med noe tilsvardende MBA
eller høyere som får dollartegn i øynene.

--
SB