Konflikt-råd og –mægling+mig
Fra : Bo Warming

Dato : 20-02-11 17:30

Konflikt-råd og -mægling+mig Hævnlyst kan føre til at en konflikt
kommer ind i onde cirkler.
En uendelig spiral af optrappet gengældelse kan føre til at øer
lægges øde - øje for øje gør verden blind.
Psykologer under justitsministeriet har fundet på at lavinen bør
stoppes ved at fx voldtægtsmand og offer mødes og går i dialog og
holder op at bruge hinanden som fjendebillede.
Det er en smuk tanke men man kan kun få visse voldsmænd med på den,
hvis det giver strafafkortelse . Mange ofre synes at de traumatiseres
ved at skulle mødes med plageånden.
Generelt tror jeg, at de dyre arrangementer er et blindspor , men da
jeg fik at vide, at den autonome der overfaldt mig med kølle på min
grund med en kølle, bor to gader herfra, vil jeg søge om at få et
sådant møde sat i stand. Dels frygter jeg at volds-personen vil
genoptage drabsforsøg mod mig, dels vil jeg gerne forstå hvordan mit
omdømme på internettet eller andet kan skabe så vilde aggressioner
mod fredsommelige Gandhi-agtige mig.