Fotos fra iPhone
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 18-02-11 21:52

fra en 3G til computeren. Hvordan gør man nemmest? Jeg har aldrig rigtig
fundet en nem metode, men dog en brugbar.
Når jeg er inde i iPhone i iTunes og fotografier er den "kun" en
mulighed for at overføre fotos _fra_ computeren til fonen.
Men det er jo billeder taget med fonen, som jeg gerne vil have over på
computeren. Og ind i de mapper under "Billeder" hvor jeg har alle mine
fotos taget med kamera(er). Jeg har aldrig forliget mig med iPhoto, så
det ...
Praktiske og gode/nemme løsninger modtages gerne.
Kan man slet ikke mounte en iPhone på skrivebordet, som enhver anden
disk? Det ville nok gøre det lettere for en oldschool macbruger Drag
and Drop, ikke?

--
v.h., Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-02-11 22:04

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> [...]
> Kan man slet ikke mounte en iPhone på skrivebordet, som enhver anden
> disk? Det ville nok gøre det lettere for en oldschool macbruger Drag

Du kan bruge hhv. iPhoto eller Image Capture (en eller anden må se hvad
den hedder på dansk)

Der dukker iPhonen op som ethvert andet kamera

/thomas

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 19-02-11 08:26

> Du kan bruge hhv. iPhoto eller Image Capture (en eller anden må se hvad
> den hedder på dansk)
>
> Der dukker iPhonen op som ethvert andet kamera
>
> /thomas

PÅ dansk hedder ImageCapture "Billedfremviser" - findes i mappen
Hjælpeprogrammer

--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-02-11 09:17

Martin Ammentorp <ammentorpx@yzmac.com> wrote:

> PÅ dansk hedder ImageCapture "Billedfremviser" - findes i mappen
> Hjælpeprogrammer

"Billedoverførsel" .. i mappen "Programmer"

/thomas

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 20-02-11 08:09

> "Billedoverførsel" .. i mappen "Programmer"

rødme - min fjel

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 18-02-11 22:38

cykelstativ@invalid.dk (Mich. Ottosen) writes:

> [...]
> computeren. Og ind i de mapper under "Billeder" hvor jeg har alle mine
> fotos taget med kamera(er). Jeg har aldrig forliget mig med iPhoto, så

Jeg åbner iPhoto hver gang og så opdager den telefonen og tilbyder at
importere de nye.

Man kan godt få den til det automatisk, men det irriterede mig at den
hoppede op i hovedet på mig hver gang jeg satte telefonen til.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 19-02-11 20:49

> [...]

> Kan man slet ikke mounte en iPhone på skrivebordet, som enhver anden
> disk? Det ville nok gøre det lettere for en oldschool macbruger Drag

Tak til jer allle tre for hjælpen.
Jeres løsninger er jo selvklare. Dumme mig har bare opattet iPhone helt
bogstaveligt som en fon - og derfor var iTunes stedet at kommunikere med
apparatet.
Og så er løsningen så snublende nær: den skal osse betragtes som et
kamera og behandles sådan - som jeg jo i umindelige tider har gjort med
mine kameraer (!)
Undskyld at jeg har været så dorsk

--
v.h., Mich