Macs en masse....;-)
Fra : Morten Lind

Dato : 18-02-11 19:13

Så fik farmand langt om længe taget sig sammen - det dyre læder var
fremme, og alle mine piger har nu en splinterny Mac.

To gange 15" MacBook Pro, i5, 2,4 GHz og 4 GB RAM til mine døtre, og en
lille ny til mit rødhårede spektakel, så jeg kan få min iPad igen: en
MacBook Air - 11" -256 MB Flashlagring og 2 GB RAM.....

Inkl. forsikring på alle tre plus en familielicens til MS Office
2011......tjaeh, det regner I selv ud, og det er /ikke/ kontant, og det
hele er handlet i Fona i Lyngby

M., der efterhånden har talt om det i årevis, og nu syntes, det måtte
være.

P.S.: Jeg mente, det var mest forsvarligt at spare 27" iMac´en til mig
selv

M.
--
[Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst - ML]

Fra : Niels

Dato : 18-02-11 11:42

On Feb 18, 7:13 pm, mortenl...@gmail.com (Morten Lind) wrote:
> [...]
>
> Inkl. forsikring på alle tre plus en familielicens til MS Office
> 2011......tjaeh, det regner I selv ud, og det er /ikke/ kontant, og det

Jeg kan godt forstå, at du er glad for nyanskaffelserne, men måske er
det ikke klogt at offentliggøre det så tydeligt? Indbrudstyve læser
måske også nyhedsgrupper...

--
Niels

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 18-02-11 20:04

On 18/02/11 19.41, Niels wrote:

> Jeg kan godt forstå, at du er glad for nyanskaffelserne, men måske er
> det ikke klogt at offentliggøre det så tydeligt? Indbrudstyve læser
> [...]

Vi mangler en gps sender i de bærbare så vi kan bruge back to my mac til
noget fornuftigt, tror ikke der vil være mange tyve der var interesseret
i at stjæle dem i så fald..

Tommy

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-02-11 20:31

Tommy Hjorth <tommy.hjorth@gmail.com> wrote:

> Vi mangler en gps sender i de bærbare så vi kan bruge back to my mac til
> noget fornuftigt, tror ikke der vil være mange tyve der var interesseret
> i at stjæle dem i så fald..

<http://www.gadgettrak.com/products/laptop/>

Det kan godt være WiFi positioning i danmark ikke er så meget værd, men
du får tilsendt et billede fra kameraet + hvilket IP nummer den er på.

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 18-02-11 20:18

Niels <nboegh@gmail.com> wrote:

> Jeg kan godt forstå, at du er glad for nyanskaffelserne, men måske er
> det ikke klogt at offentliggøre det så tydeligt? Indbrudstyve læser
> [...]

Tak for tippet...

Jeg tænker ikke på den måde.

M.
--
[Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst - ML]

Fra : Niels

Dato : 18-02-11 13:15

> Det kan godt være WiFi positioning i danmark ikke er så meget værd, men
> du får tilsendt et billede fra kameraet + hvilket IP nummer den er på..

Hyggeligt med en hilsen fra Rumænien

--
Niels

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-02-11 21:19

> Hyggeligt med en hilsen fra Rumænien

Ja, hvem sagde det var umoderne med postkort ;)

/thomas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 18-02-11 19:44

Du skulle lægge Mac OS 9 på den, det styrer

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Morten Lind

Dato : 18-02-11 20:21

> Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

> Du skulle lægge Mac OS 9 på den, det styrer

Hæ, hæ...på hvilken en af dem?

Mine 8 OS-9maskiner er brændt/smeltet, så nu har jeg kun to tilbage...

M.
--
[Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst - ML]

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 18-02-11 22:33

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:

> Mine 8 OS-9maskiner er brændt/smeltet, så nu har jeg kun to tilbage...

Jeg har to iMac G3'er der er ved at blive udfaset - den ene med Airport
(uuh). MÃ¥ske skal du have dem til dit nye kolonihavehus?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-02-11 23:01

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110218 <nospam0002+20110218@gmail.com> wrote:

> Jeg har to iMac G3'er der er ved at blive udfaset - den ene med Airport
> (uuh). Måske skal du have dem til dit nye kolonihavehus?

Og jeg har lige fået en (min egen gamle) LC 475 ... :)

/thomas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 18-02-11 23:25

> Og jeg har lige fået en (min egen gamle) LC 475 ... :)

Min første Mac var en Performa 475

Du kommer til at spare på el-regningen. Den har en strømforsyning på 30
Watt.

--
Hi! I'm a signature virus. Copy me into yours and join the fun.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-02-11 23:34

> Min første Mac var en Performa 475
>
> Du kommer til at spare på el-regningen. Den har en strømforsyning på 30
> Watt.

ja, ligenu ihvertfald .. jeg mangler et par kritiske stumper for at få
den op at køre igen ...

/thomas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 18-02-11 23:46

> ja, ligenu ihvertfald .. jeg mangler et par kritiske stumper for at få
> den op at køre igen ...

Jeg har stumper. Hvad mangler du?

--
Hi! I'm a signature virus. Copy me into yours and join the fun.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-02-11 08:03

> Jeg har stumper. Hvad mangler du?

Jeg kommer nok til at mangle et floppy drev. og så næsten det
vigtigste: et OS at smide på ...

Jeg er heller ikke sikker på kvaliteten af den scsi disk jeg har
liggende ...

Men det mest fantastisk ville nok være et ethernet kort som jeg mener
fandtes til den ...

/thomas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 19-02-11 12:23

> Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:

<snip>

> Jeg kommer nok til at mangle et floppy drev. og så næsten det
> vigtigste: et OS at smide på ...

Har, inkl kabel. Har, 7.x et eller andet, men indtil 7.5 kan de osse
hentes på nettet. Og Dansk 7.6.1, men på CD.

> Jeg er heller ikke sikker på kvaliteten af den scsi disk jeg har
> liggende ...

Har, 160 MB Apple inkl kabler - strøm og interface.

> Men det mest fantastisk ville nok være et ethernet kort som jeg mener
> fandtes til den ...

Har, et Apple Ethernet LC kort inkl transceiver.

Strømforsyning?

--
Hi! I'm a signature virus. Copy me into yours and join the fun.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-02-11 17:16

> <snip>

> Har, inkl kabel. Har, 7.x et eller andet, men indtil 7.5 kan de osse
> hentes på nettet. Og Dansk 7.6.1, men på CD.

Jeg tror faktisk jeg har gravet et CD drev frem ...

> Har, 160 MB Apple inkl kabler - strøm og interface.

jeg chekker og vender tilbage ..

> Har, et Apple Ethernet LC kort inkl transceiver.

how much ?

> Strømforsyning?

den er vist ok...

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 19-02-11 20:20

> Jeg tror faktisk jeg har gravet et CD drev frem ...

Det er den originale Apple CD.

En LC/Performa 475 kan svjh ikke boote fra et CD drev. Men der er noget
med, at man ka' bruge en Mac OS Network Access 7.5 diskette til at boote
fra og så få adgang til CD drevet.

Så du får brug for et fungerende diskettedrev. Jeg har NA 7.5 på en
diskette i .sea format med tilhørende Readme fil.

Jeg kan evt lave en NA 7.5 boot diskette med diskettedrevet til min G3,
hvis du ikke nu har et fungerende diskette drev i en Mac.

> jeg chekker og vender tilbage ..

OK.

Du skal passe på med power-kravende. Ellers får du nok osse brug for en
strømforsyning

160 MB Apple HDD'en bruger meget lidt power.

Da jeg selv skulle ha' mer' plads valgte jeg at sætte en 2 GB Quantum
Fireball SCSI HDD i et eksternt kabinet med egen strømforsyning. Ellers
var jeg nervøs for, at strømforsyningen i Performa'en ville brænde af.

> how much ?

Jeg vil ikke ta' penge for det.

Eneste betingelser er

1. at du giver udstyret mm videre uden beregning, når du ikke længere
selv har brug for det. Du bestemmer selv, når du ikke har brug for det.

2. at du til den tid stiller modtager samme betingelser.

> den er vist ok...

Vi får se ...

Til det praktiske. Er der nogen der arbejder i Epplehuset i
Vestsjællands Centret i Slagelse som kender dig og som du af og til
kommer i fysisk kontakt med?

--
Hi! I'm a signature virus. Copy me into yours and join the fun.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-02-11 21:48

> [...]
> selv har brug for det. Du bestemmer selv, når du ikke har brug for det.
>
> 2. at du til den tid stiller modtager samme betingelser.

Det lyder meget fair ...

> Vi får se ...
>
> Til det praktiske. Er der nogen der arbejder i Epplehuset i
> Vestsjællands Centret i Slagelse som kender dig og som du af og til
> kommer i fysisk kontakt med?

njet ...

/thomas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 20-02-11 18:13

<snip>

> njet ...

Fona i VC? Ølgiganten på Japanvej? En Humac?

--
Hi! I'm a signature virus. Copy me into yours and join the fun.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-02-11 19:31

> <snip>

> Fona i VC? Ølgiganten på Japanvej? En Humac?

Uh, det er jo altsammen sådan noget sjællandsk noget ...

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 19-02-11 05:10

On 18 Feb., 19:13, mortenl...@gmail.com (Morten Lind) wrote:
> [...]
> være.
>
> P.S.: Jeg mente, det var mest forsvarligt at spare 27" iMac´en til mig
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Det var flotte indkøb! Og de rigtige luksusmaskiner ovenikøbet.
Tillykke med en lykkelig familie!Købsprofien taget i betragtning,
var det så ham den "høje englænder" der ekspederede dig? Han plejer
at være god til at presse forsikring igennem med samtidig
prisreduktion.
Vi har lige anskaffet 2 stk MBP 17" i5, i samme butik. Man kan
forhandle med dem. Det kunne man ikke i Humac på Lyngby Hovedgade.
Selv om jeg sagde at vi skulle bruge 2-stk, var der ikke én krone i
rabat. Nå så gik de glip af den handel. De lærer det vel tilsidst,
ellers må de gå til i forsøget.
Iøvrigt har vi prøvet reklamationsretten i den FONA-butik. Et par
måneder før 2-års-reklamationsretten udløb på en Windows laptop, gik
blæseren i den. Der blev sat ny blæser i uden beregning. Og uden bøvl..

Jeg kan forstå at du har fået erstatningspenge i udsigt siden du kan
flotte dig så strålende!))

Tillykke med det!
Hilsen
Jens

Fra : Morten Lind

Dato : 19-02-11 18:07

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
> blæseren i den. Der blev sat ny blæser i uden beregning. Og uden bøvl.
>
> Jeg kan forstå at du har fået erstatningspenge i udsigt siden du kan

Jo tak, Jens

Nej, det var ikke angelsakseren, der ekspederede, men en ganske ung
mand, som jeg vejledte i handlen.

Jeg fik 6% rabat på maskinerne og næsten 30% rabat på forsikringerne
plus 10% kontantrabat på familieOfficepakken.

Jeg har desværre ikke erstatningspenge i udsigt, som du siger, så det er
såmænd blot et længe aflagt løfte, der indfries.......min yngste datter
skal til terminsprøver i næste uge, og hvis det skal foregå digitalt,
skal hun selv providere.

M.
--
[Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst - ML]

Fra : Lyrik

Dato : 19-02-11 10:22

On 19 Feb., 18:06, mortenl...@gmail.com (Morten Lind) wrote:

> Jo tak, Jens
>
> Nej, det var ikke angelsakseren, der ekspederede, men en ganske ung
> mand, som jeg vejledte i handlen.
>
> Jeg fik 6% rabat p maskinerne og n sten 30% rabat p forsikringerne
> plus 10% kontantrabat p familieOfficepakken.
>
> Jeg har desv rre ikke erstatningspenge i udsigt, som du siger, s det er
> s m nd blot et l nge aflagt l fte, der indfries.......min yngste datter
> skal til terminspr ver i n ste uge, og hvis det skal foreg digitalt,
> skal hun selv providere.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jeg tror de har fået respekt for Mac-handlen i den FONA. Formanden for
"MacBruger," som nu er "Morten Andersson," blev overrasket over sin
seneste modtagelse i forretningen. De havde stillet sig udenfor med
MacBruger-Bladet, da der kom en ekspedient ud og hjerteligt inviterede
dem til at stå indenfor i forretningen.
Til sammenligning ligner "Humac" på Lyngby Hovedgade mere og mere
"Damernes Magasin" fra "Matador."

MvH
Jens

Fra : Morten Lind

Dato : 19-02-11 18:26

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> Til sammenligning ligner "Humac" på Lyngby Hovedgade mere og mere
> "Damernes Magasin" fra "Matador."

> MvH
> Jens

M.
--
[Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst - ML]

Fra : Lyrik

Dato : 19-02-11 15:18

On 19 Feb., 18:26, mortenl...@gmail.com (Morten Lind) wrote:

> M.

Så du forresten at Irma lukker/lukkede i Lyngby Storcenter? Nogen
sagde at Fona har overtaget dette levnedsmidlernes: "Damernes
magasin." Mon de åbner en pendant til "Humac"?

MvH
Jens