Billigste Windows...
Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 17-02-11 20:05

Jeg har med glæde brugt Windows XP i Boot Camp og vmware fusion, men er
blevet lidt lun på specielt mediecenteret i Windows 7.

Spørgsmålet er hvordan man billigst kommer fra min ægte ikke-OEM Windows
XP Home op til Windows 7?

Gode forslag?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-02-11 20:13

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110217 <nospam0002+20110217@gmail.com> wrote:

> [...]
> blevet lidt lun på specielt mediecenteret i Windows 7.
>
> Spørgsmålet er hvordan man billigst kommer fra min ægte ikke-OEM Windows

Jeg tror/mener ikke du kan købe en upgrade fra XP->Win7 .. dem jeg lige
fandt var fra Vista -> Win7

<http://www.shg.dk/Operativsystem/Microsoft-Windows-7-Home-Premium-UPG-2
190542.html>

Fra : Carl Drud

Dato : 17-02-11 20:53

> Jeg tror/mener ikke du kan købe en upgrade fra XP->Win7 .. dem jeg lige
> fandt var fra Vista -> Win7

De skriver selv at "Alle Windows XP- og Windows Vista-produkter er
kvalificeret til en Windows 7-opgradering."

http://emea.microsoftstore.com/europe/da-DK/Microsoft/Windows/Windows-7

--
Carl

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-02-11 21:06

Carl Drud <carl.drud@gmx.com> wrote:

> De skriver selv at "Alle Windows XP- og Windows Vista-produkter er
> kvalificeret til en Windows 7-opgradering."
>

> http://emea.microsoftstore.com/europe/da-DK/Microsoft/Windows/Windows-7

ah ... jeg var nok forvirret fordi en XP maskine skal reinstalleres og
ikke bare kan opgraderes ..

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 17-02-11 13:27

On 17 Feb., 20:05, nospam0002+20110...@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen, 20110217) wrote:
> [...]
> blevet lidt lun på specielt mediecenteret i Windows 7.
>
> Spørgsmålet er hvordan man billigst kommer fra min ægte ikke-OEM Windows

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Hvis den skal køre både bootcamp og VMWARE samlet op fra bootcamp, så
kan det kun gøres ved at strippe den for kontrolfiler.(Windows
aktiverings crack)
Da visse programmer kun kan køre 32 bit, som professionelle
fabrikationsprogrammer for eksempel, så hold dig til en 32 bit
version.

Vidste du at Windows 7 kun består af én skive hvor alle versioner
befinder sig på? Hvilken version du får afgøres af en enkelt bit på
UDF imagefilen. Skiftes den forvandles en bestemt W7 version til en
universalversion som indeholder alle W7 versioner.

MvH
Jens

Fra : Lyrik

Dato : 18-02-11 02:22

On 17 Feb., 23:02, nospam0002+20110...@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen, 20110217) wrote:

> Tak for tippet.  Jeg havde nu tænkt mig at det var mest praktisk med en
> lovlig version men jeg er bare ikke lun på 1000 kroner op ad lommen hvis
> der er billigere veje til en gyldig licensnøgle.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Der er jo ikke noget i vejen for en købeversion som man stripper for
WPA kontrol for netop at køre både Bootcamp og VMWARE. Så har jo
enhver fået sit. Omend ikke på egne ønskebetingelser.

> Ok.  Jeg har nu ikke de store problemer på pinden hvor jeg kører en
> 64-bit.

> Virkelig?  Sikke mange ninja-tricks du kan.  Kan du så også køre Windows
> update uden problemer bagefter?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Under installation har man valgt at få de sidste updates. Det får man
så. Derefter kan man i computeradministration slå updates fra og slå
nag-meddelelser ligeledes fra. Så får man et roligt system uden
skrigeri fra systray. de fleste updates går efter parolen:"En
ondsindet bruger kan eventuelt skade dig ved at stå på hovedet og sige
fadervor baglæns mens han spiller redekam med tæerne!" Modtag derfor
denne antifadervor/redekam sikkerhedsopdatering med stor
plagerieffekt.

Dem har jeg ikke brug for, du sikkert heller ikke. Vil nogen ondsindet
bruger dig det ondt, bryder han ind på dit kontor og stjæler din PC og
dine harddiske samt træder din NAS i stykker. Det er der alligevel
ingen sikkerhedsopdatering for.

Alle sikkerhedsopdaterings-plagerierne konkluderer at den ondsindede
der vil dig det ondt er softwarefabrikanten. Han forhindrer dig i at
bruge din Windows 7 til at køre bootcamp og VMWARE. Han forhindrer mig
i at geninstallere min købte W7 med ordene:"Det ser ikke ud som om dit
serienummer er et ægte Windows serienummer!???" Selv om dets
holografiske etiket med serienummeret er klistret på maskinen!

Ham er det, som er den ondsindede fabrikant, som jeg skal have
software til at forsvare mig mod. Du med! Andre ondsindede, er
antivirus fabrikanterne. De vil stjæle fra dine lommer og de vil plage
dig til du betaler. Bagefter vil de fortsætte med at plage dig efter
flere penge.
MS værktøj til at fjerne skadeligt software vll ligeledes angribe
ethvert aflastningscrack du møjsommeligt har fundet og udnævne det til
det rene djævelskab. Ud med dem! Ud med antivirussoftware og ud med MS
værktøj imod skadelige filer.
Så er der endelig fred! Ingen ondsimndede brugere er efter dig. De er
kun venlige mennesker som byder dig på kaffe.
En gang om måneden går du til Trend-micro online og får din maskine
scannet. Det er ligesom at få et check hos lægen. Der render du vel
heller ikke to gange om dagen?

Du er altid velkommen til at skrive en mail.

Hilsen
jens

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 18-02-11 12:08

On 18-02-2011 10:22, Lyrik wrote:

> [...]
> fadervor baglæns mens han spiller redekam med tæerne!" Modtag derfor
> denne antifadervor/redekam sikkerhedsopdatering med stor

Sikke en gang sludder !
Sæt opdateringerne til at bliver hentet og vælg selv hvornår de skal
instlleres, så er der ikke noget"skrigeri"....

> [...]
> bruger dig det ondt, bryder han ind på dit kontor og stjæler din PC og
> dine harddiske samt træder din NAS i stykker. Det er der alligevel

Hvornår har du sidst set efter hvad opdateringerne indeholder, der er en
del andet end sikkerhedsopdateringer ?

> [...]

> En gang om måneden går du til Trend-micro online og får din maskine
> scannet. Det er ligesom at få et check hos lægen. Der render du vel

Hvilke svampe er har du indtaget før du skrev ovenstående, for de har
godt nok en besynderlig effekt ?!?!

Opskrift:
1) Få fat i en Windows 7 efter smag og pengepung
2) Installer den (muligvis efter brug af tricks)
3) Sæt den til at hente opdateringer uden at installere dem
4) Hvis den installerede Windows skal bruge til at gå på internettet,
bør du installere antivirus af en eller anden art, f.eks. Microsofts
gratis Security Essentials.
5) Brug det

Jesper \

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 17-02-11 23:02

Fra : Heine Svendsen

Dato : 18-02-11 10:39

Den 17-02-11 23:02, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110217 skrev:
> [...]

Fx:
http://www.pc-lager.dk/vare-oversigt.php?varenummer=50610&type=0

--
Venligst - Heine B. Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 18-02-11 00:17

> [...]

> blevet lidt lun på specielt mediecenteret i Windows 7.
>
> Spørgsmålet er hvordan man billigst kommer fra min ægte ikke-OEM Windows

Vista?

Vista (Home Premium, med PWMC) er faktisk ikke så dårlig, nu efter der
er kommet et par SP. Jeg har Vista HP 64-bit på en Macbook (4GB RAM) og
32-bit på en Macbook Pro (2GB RAM) og det virker fint.

Prøv at finde en brugt Vista HP FPP eller en Vista HP Upgrade FPP på Den
Blå eller lignende steder.

Upgrade versionen kan fint installeres på en "tom" partition under Boot
Camp. Man skal bare køre installationen 2 gange. Og finder du en Vista
HP Upgrade Gold (1. udgave, uden SP) er det alligevel den nemmeste måde
at installere en Slipstream. Så er man fri for at rode med bootbar CD
eller -USB nøgle.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 18-02-11 12:12

> [...]
> WPA kontrol for netop at køre både Bootcamp og VMWARE. Så har jo
> enhver fået sit. Omend ikke på egne ønskebetingelser.

Jeg ved ikke hvordan de gør det, men vmware's værktøjskasse sørger for
at aktivering ikke er nødvendig. Det fungerer faktisk glimrende.

> [...]
> fadervor baglæns mens han spiller redekam med tæerne!" Modtag derfor
> denne antifadervor/redekam sikkerhedsopdatering med stor

Så du kører uden Windows Update. Nu er vi voksne mennesker så jeg kan
med sindsro sige at det er lodret dumt, især med din holdning til at
hente ting fra piratbugten, og jeg vil råde dig til at genoverveje det.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-02-11 12:41

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110218 <nospam0002+20110218@gmail.com> wrote:

> [...]
> med sindsro sige at det er lodret dumt, især med din holdning til at
> hente ting fra piratbugten, og jeg vil råde dig til at genoverveje det.

Der er en grundt til at vi stadig bliver oversvømmet af spam fra
zombiepc'er ...

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 18-02-11 12:14

Heine Svendsen <hs@SletdettEindigo2.dk> writes:

> Fx: http://www.pc-lager.dk/vare-oversigt.php?varenummer=50610&type=0

Ok, 729 kroner (for en OEM).

Nogen lavere? :)

Jeg har bemærket at Microsoft kører reklametilbud for en familiepakke
til cirka 1000 kroner, for opgraderingsretailversion.

Fra : Heine Svendsen

Dato : 18-02-11 12:49

Den 18-02-11 12:13, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110218 skrev:

> Ok, 729 kroner (for en OEM).
>
> Nogen lavere? :)
>
> Jeg har bemærket at Microsoft kører reklametilbud for en familiepakke
> til cirka 1000 kroner, for opgraderingsretailversion.
Men det er lidt svært at opgradere fra XP, hvis du altså vil
opgradere en tidligere installation.
Hvis du starter på en frisk, er det sikkert lige meget.

Jeg har en vejledning til at opgradere fra XP til 7, hvis du
er interesseret. Microsoft skriver, at det ikke kan lade sig
gøre, men det kan det.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 18-02-11 13:13

Heine Svendsen <hs@SletdettEindigo2.dk> writes:

> Men det er lidt svært at opgradere fra XP, hvis du altså vil opgradere
> en tidligere installation.
> Hvis du starter på en frisk, er det sikkert lige meget.

Det er lige meget, som det er lige nu :)

> Jeg har en vejledning til at opgradere fra XP til 7, hvis du er
> interesseret. Microsoft skriver, at det ikke kan lade sig gøre, men
> det kan det.

Jeg vil da gerne se den. Har du et link?

Fra : Heine Svendsen

Dato : 18-02-11 21:25

Den 18-02-11 13:13, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110218 skrev:

> Det er lige meget, som det er lige nu :)

> Jeg vil da gerne se den. Har du et link?
Hej

Nederst på denne side:
www.indigo2.dk/info/windows7.htm

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 18-02-11 22:28

> Hej
>
> Nederst på denne side:
> www.indigo2.dk/info/windows7.htm

Tak :) Det er XP-i-7 der står nederst på siden og det har jeg afprøvet
- det kører som sådan ok - men det har ikke noget at gøre med hvordan
man får en XP til at opgradere til 7. Måske har du set forkert i
bogmærkearkivet?

Fra : Heine Svendsen

Dato : 18-02-11 23:51

Den 18-02-11 22:28, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110218 skrev:

> [...]
> - det kører som sådan ok - men det har ikke noget at gøre med hvordan
> man får en XP til at opgradere til 7. Måske har du set forkert i

Ã…h, undskyld. Det glemte jeg.
http://www.emulators.com/xp_to_win7.htm

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 19-02-11 00:45

Heine Svendsen <hs@SletdettEindigo2.dk> wrote:

> Åh, undskyld. Det glemte jeg.
> http://www.emulators.com/xp_to_win7.htm

Det var sgu' da besværligt!

Og netop fordi det ofte er nødvendigt at ty til XP-i-7 for at kunne
benytte sine XP programmer i 7, så er en "rigtig" opgradering ikke
særlig smart eller anvendelig, vel?

Iøvrigt er tricket med ikke at indtaste sin produkt nøgle (første gang)
ved Vista install, men anden gang og man kører Vista installationen, en
gammel kendt trick med en Vista Upgrade version.

Kan det osse bruges direkte med en Windows 7 Upgrade, hvis man har sådan
een?

Men det er åbenbart noget billigere at købe Windows i USA, bare 5 Dollar
for en Vista!

Jeg købte mine 2 Vista HP Upgrades til 499,- kr pr styk i Ølgiganten,
nedsat fra 1800,- kr. Men nu føler jeg mig alligevel snydt

--
Hi! I'm a signature virus. Copy me into yours and join the fun.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 25-03-11 09:39

hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:

> Prøv at finde en brugt Vista HP FPP eller en Vista HP Upgrade FPP på Den
> Blå eller lignende steder.

Nå, det blev til en Windows 7 Home Premium som var fejlkøbt og billigt
til salg.

Det kører faktisk ret godt i Fusion. Jeg synes det bruger færre
resourcer i tomgang.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 25-03-11 19:05

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110325 <nospam0002+20110325@gmail.com> wrote:

> Nå, det blev til en Windows 7 Home Premium som var fejlkøbt og billigt
> til salg.
>
> Det kører faktisk ret godt i Fusion. Jeg synes det bruger færre
> resourcer i tomgang.

Windows 6.x (Vista og 7) har flere smarte detaljer sammenlignet med XP -
Windows 5.1.

Power. Vista bliver hurtigt varm og æder hurtigt batteriet. I power
kontrolpanelet, under avanceret kan man skrue ned for processoren. Man
har sjældet brug for 2 - 2,4 GHz, så jeg har sat CPU'en til 40 pct
udnyttelse i Vista. Batteriet holder meget længere og min MB bliver slet
ikke varm. Bruger Bootcamp

NDIS 6.x. Hent Microsofts Network Monitor 3.4. Men NM og Vista/7 kan du
sniffe trådløse datapakker i både promiscuous og monitor modes med
netkortet i din Intel Mac.

Se min beskrivelse her:

Newsgroups: dk.edb.sikkerhed
Subject: Logon fra Hot Spot