Jobs i terminal fase
Fra : Tommy Hjorth

Dato : 17-02-11 18:47

I følge denne artikel skulle jobs kun have 6 uger tilbage, kan ikke
finde andet information
http://www.geohot.us/2011/02/steve-jobs-may-have-just-6-weeks-to.html

Tommy

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-02-11 19:07

<http://forkbombr.net/apple-news-open-letter/>

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 17-02-11 19:50

On 17/02/11 19.07, Thomas von Hassel wrote:

> <http://forkbombr.net/apple-news-open-letter/>

Uh ha dada

Tommy

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-02-11 19:56

Tommy Hjorth <tommy.hjorth@gmail.com> wrote:

> Uh ha dada

er det din kommentar ? ...

Jeg synes mediernes og andres sygelige fascination med Jobs helbred er
en skændsel ... hvis det bare var ønsker om god bedring var det fint ..
men når man begynder at prøve at diagonsticere manden ud fra uskarpe
fotos så er enden nået ...

/thomas

/thomas

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 18-02-11 00:25

On 17/02/11 19.56, Thomas von Hassel wrote:

> er det din kommentar ? ...

Ja til dit link som jo er lig den mening du har, der er vist ingen her
der der ikke ønsker Jobs mere tid på denne jord, at du så tillægger det
en selvbestaltet sensur er mig udvedkommen, ser ingen grund til at det
ikke kan diskuteres, manden har forladt apple pga skrantende helbred
han ses af mange som uundværligt for apple ikke mindst af aktionærene
som jeg er i blandt, derudover er han jo offentligt kendt og elsket af
mange millioner på denne jord så jo der er god grund til at det kommer
frem..

Tommy

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-02-11 08:10

> [...]

> som jeg er i blandt, derudover er han jo offentligt kendt og elsket af
> mange millioner på denne jord så jo der er god grund til at det kommer

Så det betyder at manden ikke har ret til privatliv ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-02-11 10:53

Thomas von Hassel wrote:

> Så det betyder at manden ikke har ret til privatliv ?

Det var egentlig ikke meningen, jeg ville blande mig her. Men Thomas,
nogle gange har du en utrolig flabet måde at sige din mening på - blot
ved at henvise til et eller andet mere eller mindre obskurt indlæg på
dette eller hint forum.

Og det er lige præcis, hvad du har gjort her mod Tommys link. For det
første, så udtrykker Tommys link ikke et stående faktum om Steve Jobs'
nuværende sygdomstilstand, men en del spekulationer om, /om/ hans
tilstand skyldes et genopbrud (metastase) af hans kræft sammenholdt med
hans absolut alvorlige diabetes.

Og så komme du med et link med henvistning til et anonuymt såkaldt
"åbent brev", der egentlig gentager indholdet i Tommys link, bare pakket
ind i en masse sødsuppe om, at han skal have lov at være i fred, sammen
med en hel del egoistiske selvcentrerende indspark fra 'forfatteren' til
det 'åbne brev' bla.bla.bla....

Som jeg skrev i comp.sys.mac.apps og comp.sys.mac.system, da det samme
var oppe dér. - Steve Jobs *er* syg, og han er alvorlig syg, også så
syg, at jeg blev dybt rystet, da jeg så hans sidste optræden ved keynoten.

Jeg tror ikke, du, Thomas, egentlig er klar over, /hvor/ alvorlig en
sygdom, Steve Jobs har. Det er meget, meget få, der lever mere end 10-15
år _efter_ en levertransplantation i kombination med diabetes. Og da
manden så samtidig er så forstokket i sin vegetarisme, at han ikke vil
indtage nogle af de livsvigtige proteiner, der kan være med til at
opbygge både cellestruktur og ikke mindst immunforsvaret mod metastaser,
- ja, så leger han ganske enkelt med døden.

Diabetes i kombination med lever- og nyresygdomme er ganske enkelt en
helvedes forbandelse! - Og det siger jeg, da jeg desværre kender det
lidt for godt ved, at jeg har oplevet det på allernærmeste hold, som du
måske erindrer. - Men, hvad du ikke véd, er, at jeg også mistede min mor
og en onkel af samme leversygdom, som Steve Jobs lider af

Og som Tommy er inde på, så /er/ Steve Jobs en offentlig person - endda
en meget karismatisk af slagsen, så det er vel ikke helt unaturlig, at
der er interesse omkring ham. - Også taget i betragtning, at det trods
alt for en stor dels vedkommende er hans fortjeneste, at Apple står i
den position på computermarkedet, som de nu har fået, /efter/ han kom
tilbage til Apple.

Men modsat det andet store monstefirma på markedet, der qua sin
dominerende status på systemområdet, og som nu har et firmastruktur, der
godt kan undvære en Bill Gates alene qua dets størrelse, så er Apple
endnu ikke nået dertil. - Apple har stadig brug for en virkelig leder,
der har både karisma, visioner og evner til innovative tiltag, hvis de
skal fortsætte den udvikling, de er inde i.

Det er muligt, Steve Jobs kun har behov for en pause, men med mit
kendskab til den type sygdom, han lider af, er sandsynligheden for, at
den er terminal, så høj, at det ikke vil undre mig, hvis han ikke lever
året ud, og hvor står Apple så? - Efter min mening vil Tim Cook /ikke/
være egnet til at overtage hans plads som den ledende CEO og som den,
der skal / kan videreføre Apple i den udvikling, de er inde i, - og da
slet ikke efter den happening, han for nyligt har lavet ved at
camouflere en MBP som et stykke flæskesteg!

- Så vi må nok desværre til at erkende, at der meget hurtigt godt kan
komme en tid, der hedder Apple efter Steve Jobs.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-02-11 11:02

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> [...]
> nogle gange har du en utrolig flabet måde at sige din mening på - blot
> ved at henvise til et eller andet mere eller mindre obskurt indlæg på

Det er bare i erkendelse af at nogen gange så er der andre der
formulerer sig bedre end jeg kan gøre, og som har samme holdning til
tingene.

> [...]
> nuværende sygdomstilstand, men en del spekulationer om, /om/ hans
> tilstand skyldes et genopbrud (metastase) af hans kræft sammenholdt med

Jeg nægter at snakke detaljer om mandends heldbred, min kommentar var
den generelle opførsel af medier, bloggere og andres snagen i mandens
privatliv ...

> [...]
> opbygge både cellestruktur og ikke mindst immunforsvaret mod metastaser,
> - ja, så leger han ganske enkelt med døden.

Du er ligeså lidt kvalificeret til at diagnositere ham som andre der
ikke har set ham på andet end billeder er ...

> [...]
> der har både karisma, visioner og evner til innovative tiltag, hvis de
> skal fortsætte den udvikling, de er inde i.

Unig .. Steve har sammensat en gruppe af ledere hos Apple som sagtens
kan videreføre hans vision når den dag kommer at han ikke er hos Apple
mere.

> [...]
> slet ikke efter den happening, han for nyligt har lavet ved at
> camouflere en MBP som et stykke flæskesteg!

Happening ?

Derudover er de fleste andre enige i at Cook sagtens kan føre skibet
videre ...

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-02-11 11:38

> [...]
> nogle gange har du en utrolig flabet måde at sige din mening på - blot
> ved at henvise til et eller andet mere eller mindre obskurt indlæg på

En ting mere. Når eller hvis Apple / Steve Jobs udtaler sig så er det jo
en anden sag. Det her er rygter og sladder af værste skuffe ...

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-02-11 13:26

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Jeg tror ikke, du, Thomas, egentlig er klar over, /hvor/ alvorlig en
> sygdom, Steve Jobs har.

you assume too much ...

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-02-11 09:37

> [...]

> som jeg er i blandt, derudover er han jo offentligt kendt og elsket af
> mange millioner på denne jord så jo der er god grund til at det kommer

<http://www.tuaw.com/2011/02/17/not-all-doctors-are-created-equal/>

/thomas

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 18-02-11 13:49

On 18/02/11 09.37, Thomas von Hassel wrote:

> <http://www.tuaw.com/2011/02/17/not-all-doctors-are-created-equal/>
>
> /thomas

Ja du er gud, hvis det ligger dig svært at læse pga af egne oplevelser
med sygdom vil jeg foreslå dig at hoppe over disse indlæg i stedet for
at accelerere dem, du er jo tydeligvis kun ude efter diskussion og
indblanding i alverdens tråde for diskussionens skyld..

Tommy

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-02-11 14:22

Tommy Hjorth <tommy.hjorth@gmail.com> wrote:

> Ja du er gud

Hvis min holdning til, og respekt for, folks privatliv gør at jeg er gud
så må jeg jo tage det som en kompliment.

> [...]
> at accelerere dem, du er jo tydeligvis kun ude efter diskussion og
> indblanding i alverdens tråde for diskussionens skyld..

Så det er den bog vi kører efter ? .. hvis man er uenig skal man holde
sin kæft ?

Og folk må da diskuere alt det de har lyst ... jeg forbeholder mig bare
ret til at mene at diskussion af folks helbred, på baggrund af løse
rygter i et sladderblad, er usmageligt ...

/thomas

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 18-02-11 16:45

On 18/02/11 14.21, Thomas von Hassel wrote:

> Hvis min holdning til, og respekt for, folks privatliv gør at jeg er gud
> så må jeg jo tage det som en kompliment.

Lad dette indlæg blive den sidste i denne tråd..

Nu skal jeg oversætte det for dig " for den rene er alting rent " giver
det så mening for dig..

Tommy

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-02-11 17:41

Tommy Hjorth <tommy.hjorth@gmail.com> wrote:

> Lad dette indlæg blive den sidste i denne tråd..
>
> Nu skal jeg oversætte det for dig " for den rene er alting rent " giver
> det så mening for dig..

Selvfølgelige er vi nysgerrige, sådan er vi mennesker nu engang, det er
derfor Se&Hor stadig eksisterer.

Men synes du ikke selv det er sygt at få læger til at granske fotos og
få dem til at komme med et bud på hvor langt han har igen ?

Lad os se hvor meget de kan få ud af dette billede:

http://www.flickr.com/photos/whitehouse/5455525432/

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-02-11 16:09

Tommy Hjorth <tommy.hjorth@gmail.com> wrote:

> ikke mindst af aktionærene
> som jeg er i blandt

Det er måske det, at man kan lige så godt kalde en spade for en spade.
Jeg synes det er en ærlig sag, at bekymre sig over sine aktier, men det
kan hurtigt misforståes hvis man ikke går direkte til sagen mht. hvilke
interesser man har i emnet. Sådan er det altid på usenet.

Personligt tror jeg ikke du skal være bekymret. Det kan gå begge veje.
Jeg tænker særligt på at jo mere personligt et forhold folk får til
deres Mac-ting, jo mere at det personlige liv der varetages af den vej,
jo mere Big Brother paranoia dukker der op hos kunderne. Så måske er det
meget godt at Apples CEO tager lidt orlov.

Men det er jo specielt for Apple af deres CEO er så karismatisk en
frontfigur, så de fleste identificerer Apple med denne, men det er også
lidt naivt at tro at verdens største IT-firma køres af en mand.

--
Flemming

Fra : Niels Poulsen

Dato : 20-02-11 07:03

On 18 Feb., 08:09, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Så det betyder at manden ikke har ret til privatliv ?
>
> /thomas

Nej det haar ham åbenbart ikke

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 18-02-11 00:30

Tommy Hjorth <tommy.hjorth@gmail.com> writes:

> [...]
> som jeg er i blandt, derudover er han jo offentligt kendt og elsket af
> mange millioner på denne jord så jo der er god grund til at det kommer

http://www.apple.com/pr/library/2011/01/17advisory.html

"I love Apple so much and hope to be back as soon as I can. In the
meantime, my family and I would deeply appreciate respect for our
privacy."

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 18-02-11 16:41

thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) writes:

> you assume too much ...

Levertransplantation er alt andet lige i en anden kaliber end almindelig
forkølelse. At Erik så formentlig er ved at tale over sig i forhold til
diverse NDA'ere er en anden sag.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 18-02-11 18:22

thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) writes:

> Lad os se hvor meget de kan få ud af dette billede:
>
> http://www.flickr.com/photos/whitehouse/5455525432/

Lige til venstre for Obama. Ørj.

Gad vide hvordan de har lavet bordplan

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-02-11 18:30

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110218 <nospam0002+20110218@gmail.com> wrote:

> Lige til venstre for Obama. Ørj.
>
> Gad vide hvordan de har lavet bordplan

Og Zuckerberg på den anden side af El Presidente ... folk er ved at lave
det store Kremlinology trick på det billede :)

/thomas

/thomas