Døde begraver udødelige
Fra : Bo Warming

Dato : 17-02-11 14:01

   Døde begraver udødelige
"Har hånd du lagt på herrens plov så se dig ej tilbage", sir GT
Og i NT gir Jesus skyldfølelse til nogen potentielle disciple og
kræver at de skider på begravelse af egne forældre og øjeblikkelig,
med straks-afrejse, bliver del af hans fangroup

"LAD DE DØDE BEGRAVE DE DØDE" (Mattæus 8)
Et så Nietzscheagtigt dynamitsprog evnede den snusfornufige Kon-fut-ze
ikke, han ordonanerede langstrakt følgende:
"Lad de døde sørge over de døde, de levende over de levende. "
Men han snakkede meget om vor udødelighed og mente måske som Goethe
,at "den skønneste sjælevandring er at se sig selv genopstå i et andet
menneske, altså eksemplets magt
Udødeligheden er meget fint omtalt i følgende
"    "If you were to destroy in mankind the belief in immortality,
not only love but every living force maintaining the life of the world
would at once be dried up. Moreover, nothing then would be immortal,
everything would be permissible even cannibalism." Fyodor Dostoevsky
1821-1881
Denne klarttænkende men ordrige russer, beundrede Nietzsche meget,
selvom russeren hadede jøder, og Nietzsche beundrede jøder for en
masse - og bebrejdede dem en masse bl.a. nagfølelserne forurettethed,
hævnlyst, misundelse, rethaveriskhed, bitterhed som skabes af jøders
latterlige martyrnykker og fortrængninger pr hemmelighedskræmmeri og
registreringsfobi. Lys over land - frem med alt , ja han hyldede
oldromersk extremisme om at "sandheden skal frem om så jorden går
under"
Sandheden er jo noget udødeligt, så her matcher han
Dostojevsky-citatet

"    Livet. Det tager for meget af ens tid. Men det har alligevel
noget, som man ikke finder andre steder". Povl Erik
Carstensen

Vedr. at slå (syge) børn ihjel , var Nietzsche virkelig gennemtænkt
og extrem:

"   Hellig grusomhed; En mand gik med et nyfødt barn i sine hænder
hen til en hellig mand og spurgte: Hvad skal jeg gøre med dette barn?
Det er sølle og misdannet og har ikke nok liv i sig til at dø af".
"Slå det ihjel" råbte den hellige med en skrækkelig stemme, "Slå det
ihjel og hold det derpå gennem tre dage og tre nætter i dine arme , så
at du gør dig et minde derom, da skal du aldrig igen avle et barn,
hvis ikke tiden er inde for dig til at avle". Da manden havde hørt
dette, gik han skuffet bort, men mange bebrejdede den hellige, at han
havde rådet til en grusomhed, for han havde rådet til at slå barnet
ihjel! "Men er det ikke mere grusomt at lade det leve?" sagde den
hellige".Nietzsche

Japanernes super-helbred har at gøre med at de i årtusindeer haar
tænkt som Nietzsche og utilitaristerne, altså
"Størst mulig lykke for flest mulig",
så når høsten slog fejl så krævede landsbyformanden at den mest syge
og fattige familie dræbte sit mest syge barn, så hungersnød blev knap
så slem - altså rendyrket eutanasi-nazisme

Danskerne håber at kinesernes overlegenhed snart går over - vor
misundelse er enorm, men vi bør kopiere kinesisk menneskesyn, dvs
Nietszsches og Glistrups , for uden disrespekt for dårlige liv, der
endnu ikke er investeret meget i, var Kina aldrig kommet ind på det
rigdomspor, som de gir alle baghjul med idag

Fra : Lyrik

Dato : 17-02-11 06:54

On 17 Feb., 14:00, Bo Warming <b...@bwng.dk> wrote:
>         Døde begraver udødelige
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Er det nu igen dine mumificerede lorte der spøger?

Jens

Fra : Bo Warming

Dato : 17-02-11 16:00

On Thu, 17 Feb 2011 05:54:16 -0800 (PST), Lyrik
<jenserikbech@gmail.com> wrote:

>,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
>Er det nu igen dine mumificerede lorte der spøger?

Som jeg præcist angiver han dler det om Mattæus 8 hvor Jesus hverver
disciple men de vil egoistisk til familiebegravelse først og han
hvæser Lad dog de døde begrave de døde

Hvis du kan læse lort ind i det så gir jegikke meget for din
kristendom

Alle begravelser er ukristeligt pjat uden opbak fra Jesu ord.

Min forskning til gavn for de svage er snarere kristengerning

Fra : Bo Warming

Dato : 18-02-11 02:51

On Thu, 17 Feb 2011 05:54:16 -0800 (PST), Lyrik
<jenserikbech@gmail.com> wrote:

>,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
>Er det nu igen dine mumificerede lorte der spøger?

Ved du ikke at vor fælles supermandshelt Jesus forhånede og nedgjorde
alle begravelser til alle tider med sit hadefulde LA DE DØDE BEGRAVE
DINE SKIDE DØDE FORÆLDRE OG KOM MED MIG _NU_

P.t. er skålen jeg skider i foret med avispapir og dette pakkes tæt
sammen om lorten efter den er smurt tyndt ud og så bliver den
mumificeret godt nok uden mel

Avispapir er mumificerende dvs vandsugende

De ikke spor mumielignende lorte i tynde lag ogtørre som kunstgødning
ryger hurtigt i den tætsluttende og ugentlig tømte affaldskontainer
for der er rotter i haven og de elsker lort

En gang jeg en sommer vidste jeg fik besøg af en gødningsforbrugende
haveejer, gemte jeg skidtet til ham næsten en måned
og fik afprøvet at lugtløsheden var perfekt også i hedebølge

En fugtig lort, derimod, har eksponentielt voksende bakterievækst og
dermed lugt, så dem gemmer ingen

Fra : Vidal

Dato : 17-02-11 15:47

Den 17-02-2011 14:00, Bo Warming skrev:

> "Har hånd du lagt på herrens plov så se dig ej tilbage", sir GT

Vi andre plejer nu at tilskrive det Grundtvig og han er da
ikke i særlig grad gammeltestamentelig.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 17-02-11 16:13

On Thu, 17 Feb 2011 15:46:56 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Vi andre plejer nu at tilskrive det Grundtvig og han er da
>ikke i særlig grad gammeltestamentelig.

Ja da Glistrup begravedes sang vi den fine Grundtvig salme med denne
startlinie.

Men Epigonen Grundtvig stjal med arme og ben fra profeten Esaja eller
noget GT i den stil

På GT-skuldrene står især Spinoza som via Goethe inspirerede Grundtvig
- sejt er det.

Spinozas foragt for den skadelige bagudskuende samvittighed er idag
central hos psykologiske coaches der vil lette folks skyldfølelse

"Samvittighed er noget, der kun dukker op, når vi har handlet tåbeligt
og ikke opnået det tilsigtede resultat". Spinoza

"Den som angrer, er dobbelt ulykkelig" . Spinoza

   Jo mere mennesker gør det, som gavner dem selv, desto mere
bliver mennesker til gavn for hinanden.   Baruch Spinoza

"At hjælpe en ulykkelig er en fornuftshandling, som ikke behøver
støtte af medlidenheden"

   "Alt som gør os passive, gør os til kastebold mellem vore
følelser."Spinoza
   "Gør som lægen der ikke nøjes med at stille en dignose, men
også prøver at finde et middel mod sygdommen, for menneskets værste
sygdom er netop deres passivitet." Spinoza
   A sedentary life is the real sin against the Holy Spirit.
Nietzsche
"Løft sindet og se altig i evighedes synsvinkel, så dør al
ufuldkommenhed væk"

I have striven not to laugh at human actions, not to weep at them, not
to hate them, but to understand them.Baruch Spinoza

Fra : Martin Larsen

Dato : 17-02-11 16:48

On 02/17/2011 04:12 PM, Bo Warming wrote:

> Ja da Glistrup begravedes sang vi den fine Grundtvig salme med denne
> startlinie.
>
> Men Epigonen Grundtvig stjal med arme og ben fra profeten Esaja eller
> noget GT i den stil

Lukas 9,62

Fra : Bo Warming

Dato : 18-02-11 02:24

On Thu, 17 Feb 2011 16:47:38 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Lukas 9,62

NEJ det er i GT du finder originalcitatet 1 Mos 19, 36

som Jesus citerer lidt fordrejet ifl Lukas

Jesu var stærk i chapter and verse fra GT, som jo sku bevise at han
var netop den af GT-profeterne spåede Messias

Men Grundtvig, Glistrup og mig finder det sejt at have blikket stift
rettet mod fremtiden og ikke dømme og foragte udfra uinteressant
fortidsfnidder - at lade Tønderpige blive hos far og give ham fodlænke
så gentagelser af anstødighederne kan hæmmes

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-02-11 10:00

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-02-11 10:12

> [...]
>
> Jesu var stærk i chapter and verse fra GT, som jo sku bevise at han
> var netop den af GT-profeterne spåede Messias

Den henvisning til Lots hustru, kendte jeg, og den har intet med sagen
at gøre, men er en pendent til Orpheus-myten.
Og så er det iøvrigt 19, 26

Men der er også negermusik i Lukas-citatet og det havde jeg ventet at du
ville nævne, men som Jesus tjente Peter får du her et vers

Peter was so nice and neat,
Wouldn't let Jesus wash his feet.
Keep your hands on that plow, hold on.

> Men Grundtvig, Glistrup og mig finder det sejt at have blikket stift
> rettet mod fremtiden og ikke dømme og foragte udfra uinteressant
> fortidsfnidder -

Pas på at blikket ikke bliver så stift at du intet ser lige foran dig,
for så ender du som velmener.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 18-02-11 12:19

Det er vist Esajas eller Ezekiel hvor Grundtvigsalmen har oprindelse
>Den henvisning til Lots hustru, kendte jeg, og den har intet med sagen
>at gøre, men er en pendent til Orpheus-myten.

>Men der er også negermusik i Lukas-citatet

Hvordan?

Lot var svipser men Saxo har lige så god pendant som Orfeusmyten,
nemlig arkitekten der bygger Fjenneslev Kirke og Esbern Snare sende
tjener efter ham og da tjener er på råbeafstand, råber han "Tårnet
hælder" og hvis arkitekten havde kikket tilbage var han blevet offer
for tjenerens sværd

>Pas på at blikket ikke bliver så stift at du intet ser lige foran dig,
>for så ender du som velmener.

Jeg har kaldt negerjazz en smagssag men aldrig foreslået statsstøtte
så nul velmeneri hos mig.

Får du solgt nogen henrettelsesbiletter eller skal du ha statssøtte
for at køre det projekt hjem?

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-02-11 12:58

On 02/18/2011 12:19 PM, Bo Warming wrote:

> Det er vist Esajas eller Ezekiel hvor Grundtvigsalmen har oprindelse

> Hvordan?

Du har jo klippet sangen væk.
At du ikke genkender denne ret almindelige spiritual, viser vel noget om
din negermusikbetagelse...

Fra : Bo Warming

Dato : 18-02-11 13:40

On Fri, 18 Feb 2011 12:57:58 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Du har jo klippet sangen væk.

Du gad jo ikke forklare hvad du ville med den og jeg er ikke
tankelæser

>At du ikke genkender denne ret almindelige spiritual, viser vel noget om
>din negermusikbetagelse...

JEg er til jazz især swing og ikke til
blues-spirituals-gospel-ChuckBerry osv

Fra : J. Nielsen

Dato : 18-02-11 13:17

On Fri, 18 Feb 2011 12:19:10 +0100, Bo Warming <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]
>tjener efter ham og da tjener er på råbeafstand, råber han "Tårnet
>hælder" og hvis arkitekten havde kikket tilbage var han blevet offer

Tårnene på Fjenneslev kirke blev, i følge sagnet, bygget for at markere
Asser Rigs to sønner, Esbern Snare og Absalons, fødsel, så det har næppe
været Esbern Snare der "testede" bygherren ;)
--

-JN-