Sygdom kommer og går, forværres og helbred~
Fra : Bo Warming

Dato : 16-02-11 18:59

Sygdom kommer og går, forværres og helbredes
Der er tendens til at driftige selvglade mennesker har få
sygdomssymptomer
"      Tilfredshed beskytter én mod forkølelse. Er en kvinde,
som ved, at hun er velklædt, nogensinde blevet forkølet? " Nietzsche
Undertiden kan kriser forværre. Fx en naagende samvittighed
"Dårlig samvittighed er en sygdom man uundgåeligt får, når man
fængsles i samfund og fred." Nietzsche
Undertiden kan legemlige lidelser være en udfordring man gavnes af at
stå op imod
"Der findes intet, kroppen kan lide af, som sjælen ikke kan have nytte
af.   George Meredith
"   I have learned much from disease, which life could have never
taught me anywhere else.Goethe (1749-1832)German Poet, Dramatist,
Novelist, and Scientist
"   Da det var ved at være slut for mig, derved at det var ved at
være slut med mig, blev jeg eftertænksom over denne mit livs
bundufornuft - "idealismen". Først sygdommen bragte mig til fornuft."
Nietszche
"Sygdom er ingen hindring; tværtimod, den gør mennesket til tænker"
Platon
"Det der ikke nedbryder, styrker" Nietzsche
En stor sygdoms-skaber er lægers perfektionisme, der lægger op til
hypokondri
"I almindelighed antager man, at et menneske, når han ikke selv siger,
at han er syg, ER RASK, endsige, når han selv siger, at han er rask.
LÆGEN DERIMOD betragter sygdommen ANDERLEDES. Og hvorfor? Fordi lægen
har en bestemt og udviklet forestilling om, hvad det er at være sund,
og efter denne prøver han et menneskes tilstand." skriver Søren
Kierkegaard i "Sygdommen til Døden". Lægers skrivebordsteori gir både
bivirkninger og basal sygdom