| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | 10 trafikmeldninger her til morgen, alle 1~ Fra : Christian B. Andrese~ | 
  Dato :  16-02-11 01:04 |  
  |   
            Hej NG.
 
 Her til morgen var der 10 trafikmeldninger i Østjyllands radio, alle
 10 med lastbiler som enten havde sat sig fast, sat sig på tværs eller
 på anden måde spærrede for trafikken.
 Ufatteligt at de kan være til så meget gene......
 
 --
 Christian
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           folmer@rasmussen.dk (16-02-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk | 
  Dato :  16-02-11 09:22 |  
  |   
            On Wed, 16 Feb 2011 00:03:30 -0800 (PST), "Christian B. Andresen"
 <trav@tiscali.dk> wrote:
 
 >Hej NG.
 >
 >Her til morgen var der 10 trafikmeldninger i Østjyllands radio, alle
 >10 med lastbiler som enten havde sat sig fast, sat sig på tværs eller
 >på anden måde spærrede for trafikken.
 >Ufatteligt at de kan være til så meget gene......
 
 >--
 
 Det er ikke det fjerneste ufatteligt, hvis man gider at sætte sig ind
 i tingene.
 
 I Danmark har man valgt at satse på trækker/trailer modellen, fordi
 den nhar en højere udnyttelsesgrad. Det har iøvrigt også udmøntet sig
 i, at da man nstartede med 25.25, så blev det link-bilerne, som er
 livsfarlige i glat føre, fremfor en rigtig lastbil med påhængsvogn,
 som stort vset aldrig har problemer om vinteren.
 
 Se blot hvad man har foretrukket i det øvrige Skandinavien.
 
 PS.:
 
 I går kunne jeg næsten ikke komme til for nyheder om ægtepar der var
 kørt i Rønne Havn, ung mand som havde valgt at køre frontalt ind i en
 slamsuger på rute 13, (skide være med chaufføren), og indtil flere
 andre ulykker hvor der ikke var en eneste lastbil involveret.
 
 Det har nok været til gene alligevel, der hvor det skete, tror du
 ikke?
 
 -- 
 
 Venlig hilsen
 Folmer
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Christian B. Andrese~ (16-02-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ | 
  Dato :  16-02-11 01:30 |  
  |   
            On 16 Feb., 09:22, fol...@rasmussen.dk wrote:
 > On Wed, 16 Feb 2011 00:03:30 -0800 (PST), "Christian B. Andresen"
 >
 > <t...@tiscali.dk> wrote:
 > >Hej NG.
 >
 > >Her til morgen var der 10 trafikmeldninger i Østjyllands radio, alle
 > >10 med lastbiler som enten havde sat sig fast, sat sig på tværs eller
 > >på anden måde spærrede for trafikken.
 > >Ufatteligt at de kan være til så meget gene......
 > >--
 >
 > Det er ikke det fjerneste ufatteligt, hvis man gider at sætte sig ind
 > i tingene.
 >
 > I Danmark har man valgt at satse på trækker/trailer modellen, fordi
 > den nhar en højere udnyttelsesgrad. Det har iøvrigt også udmøntet sig
 > i, at da man nstartede med 25.25, så blev det link-bilerne, som er
 > livsfarlige i glat føre, fremfor en rigtig lastbil med påhængsvogn,
 > som stort vset aldrig har problemer om vinteren.
 
 Det er nok rigtigt, jeg kan faktisk ikke huske at have set sådan en
 lastbil i problemer.
 
 > I går kunne jeg næsten ikke komme til for nyheder om ægtepar der var
 > kørt i Rønne Havn, ung mand som havde valgt at køre frontalt ind i en
 > slamsuger på rute 13, (skide være med chaufføren), og indtil flere
 > andre ulykker hvor der ikke var en eneste lastbil involveret.
 >
 > Det har nok været til gene alligevel, der hvor det skete, tror du
 > ikke?
 
 Ikke for så mange mennesker på kort sigt.
 
 --
 Christian
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           alexbo (16-02-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : alexbo | 
  Dato :  16-02-11 09:46 |  
  |   
            
 "Christian B. Andresen"  skrev
 
 > Her til morgen var der 10 trafikmeldninger i Østjyllands radio, alle
 > 10 med lastbiler som enten havde sat sig fast, sat sig på tværs eller
 > på anden måde spærrede for trafikken.
 > Ufatteligt at de kan være til så meget gene......
 
 Ja hvorfor mon man ikke hører om alle de væltede cykler, de må da også 
 genere trafikken mens Falck kæmper med at få dem fjernet.
 
 mvh
 Alex Christensen 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           folmer@rasmussen.dk (16-02-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk | 
  Dato :  16-02-11 10:40 |  
  |  
 
            On Wed, 16 Feb 2011 09:45:56 +0100, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:
 >
 >"Christian B. Andresen"  skrev
 >
 >> Her til morgen var der 10 trafikmeldninger i Østjyllands radio, alle
 >> 10 med lastbiler som enten havde sat sig fast, sat sig på tværs eller
 >> på anden måde spærrede for trafikken.
 >> Ufatteligt at de kan være til så meget gene......
 >
 >Ja hvorfor mon man ikke hører om alle de væltede cykler, de må da også 
 >genere trafikken mens Falck kæmper med at få dem fjernet.
 >--
 Ja, men det gælder ikke, for det er ikke der hvor Christian kører.   
Men ved nærmere eftertanke, så har Christian ladet sig hidse op over
 10 trafikmeldinger i radioen (det fremgår ikke at Christian rent
 fysisk har været indblandet), så hvis der ikke var så megen slendrian
 i trafikradioen, så de undlader at nævne væltede cykler, så er
 Christian jo undskyldt på dette punkt.   
-- 
 Venlig hilsen
 Folmer
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Nicolaj C (16-02-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Nicolaj C | 
  Dato :  16-02-11 09:49 |  
  |   
            
 "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message 
 news:64188e5d-21c4-40ea-bc9f-75b7b77eca3e@o13g2000yql.googlegroups.com...
 Hej NG.
 
 Her til morgen var der 10 trafikmeldninger i Østjyllands radio, alle
 10 med lastbiler som enten havde sat sig fast, sat sig på tværs eller
 på anden måde spærrede for trafikken.
 Ufatteligt at de kan være til så meget gene......
 
 --
 Christian
 
 Ja, der er nok nogen der skal på glatføre kursus. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Brian Sørup (16-02-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian Sørup | 
  Dato :  16-02-11 10:54 |  
  |   
            
 "Nicolaj C" <nic@FJERNDETTEMEDSTORTevents.dk> skrev i meddelelsen 
 news:4d5b8f6e$0$36584$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >
 > "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message 
 > news:64188e5d-21c4-40ea-bc9f-75b7b77eca3e@o13g2000yql.googlegroups.com...
 > Hej NG.
 >
 > Her til morgen var der 10 trafikmeldninger i Østjyllands radio, alle
 > 10 med lastbiler som enten havde sat sig fast, sat sig på tværs eller
 > på anden måde spærrede for trafikken.
 > Ufatteligt at de kan være til så meget gene......
 >
 
 Der forlød selvfølgelig ikke noget om _hvorfor_ de spærrede for trafikken ?
 Kunne det tænkes at bare et par stykker af dem skulle til at lave 
 undvigemanøvrer fordi en sommerdækspersonbil ikke kunne stå ordentligt fast 
 ?
 -- 
 Brian Sørup
 1998 Volvo V70 2,5t Aut.
 1986 Oldsmobile Custom Cruiser 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Lars Peter Larsen (16-02-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars Peter Larsen | 
  Dato :  16-02-11 22:01 |  
  |   
            Brian Sørup wrote:
 > 
 > "Nicolaj C" <nic@FJERNDETTEMEDSTORTevents.dk> skrev i meddelelsen 
 > news:4d5b8f6e$0$36584$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > 
 >>
 >> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message 
 >> news:64188e5d-21c4-40ea-bc9f-75b7b77eca3e@o13g2000yql.googlegroups.com...
 >> Hej NG.
 >>
 >> Her til morgen var der 10 trafikmeldninger i Østjyllands radio, alle
 >> 10 med lastbiler som enten havde sat sig fast, sat sig på tværs eller
 >> på anden måde spærrede for trafikken.
 >> Ufatteligt at de kan være til så meget gene......
 >>
 > 
 > Der forlød selvfølgelig ikke noget om _hvorfor_ de spærrede for trafikken ?
 > Kunne det tænkes at bare et par stykker af dem skulle til at lave 
 > undvigemanøvrer fordi en sommerdækspersonbil ikke kunne stå ordentligt 
 > fast ?
 
 Eller at "sommerdækspersonbilen" kørte efter forholdene imodsætning til 
 lastbilen der kørte med en stor tung mursten på speederen og kom på 
 glatis da den skulle overhale.
 
 /Lars
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Christian B. Andrese~ (16-02-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ | 
  Dato :  16-02-11 02:51 |  
  |  
 
            On 16 Feb., 10:39, fol...@rasmussen.dk wrote:
 > On Wed, 16 Feb 2011 09:45:56 +0100, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
 >
 > >"Christian B. Andresen"  skrev
 >
 > >> Her til morgen var der 10 trafikmeldninger i Østjyllands radio, alle
 > >> 10 med lastbiler som enten havde sat sig fast, sat sig på tværs eller
 > >> på anden måde spærrede for trafikken.
 > >> Ufatteligt at de kan være til så meget gene......
 >
 > >Ja hvorfor mon man ikke hører om alle de væltede cykler, de må da også
 > >genere trafikken mens Falck kæmper med at få dem fjernet.
 > >--
 >
 > Ja, men det gælder ikke, for det er ikke der hvor Christian kører.   
Ingen af de 10 lastbiler var der hvor jeg kørte   
Men der er nu en del forskel på om en cykel er væltet og rejst igen
 eller en lastbil holder på tværs og spærrer E45.
 > Men ved nærmere eftertanke, så har Christian ladet sig hidse op over
 > 10 trafikmeldinger i radioen (det fremgår ikke at Christian rent
 > fysisk har været indblandet), så hvis der ikke var så megen slendrian
 > i trafikradioen, så de undlader at nævne væltede cykler, så er
 > Christian jo undskyldt på dette punkt.   
Jeg har ikke været indblandet og ikke været generet af det, men det er
 stadig tankevækkende at %-vist så få køretøjer kan genere %-vis så
 mange bare der ligger 5 cm sne.
 --
 Christian
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           folmer@rasmussen.dk (16-02-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk | 
  Dato :  16-02-11 11:31 |  
  |  
 
            On Wed, 16 Feb 2011 01:50:57 -0800 (PST), "Christian B. Andresen"
 <trav@tiscali.dk> wrote:
 >On 16 Feb., 10:39, fol...@rasmussen.dk wrote:
 >> On Wed, 16 Feb 2011 09:45:56 +0100, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
 >>
 >> >"Christian B. Andresen"  skrev
 >>
 >> >> Her til morgen var der 10 trafikmeldninger i Østjyllands radio, alle
 >> >> 10 med lastbiler som enten havde sat sig fast, sat sig på tværs eller
 >> >> på anden måde spærrede for trafikken.
 >> >> Ufatteligt at de kan være til så meget gene......
 >>
 >> >Ja hvorfor mon man ikke hører om alle de væltede cykler, de må da også
 >> >genere trafikken mens Falck kæmper med at få dem fjernet.
 >> >--
 >>
 >> Ja, men det gælder ikke, for det er ikke der hvor Christian kører.   
>
 >Ingen af de 10 lastbiler var der hvor jeg kørte   
>--
 Du skal have ros for at være ærlig.   
>--
 >Men der er nu en del forskel på om en cykel er væltet og rejst igen
 >eller en lastbil holder på tværs og spærrer E45.
 >--
 Jeg tror personligt at der er større chance for at der er sket
 legemsbeskadigelse ved cykeluheldene end ved at en lastbil har
 fremkommelighedsproblemer.
 Det ver sædvanligvis på afkørslerne de holder, så hele E45 har vel
 ikke været spærret?
 >--
 >> Men ved nærmere eftertanke, så har Christian ladet sig hidse op over
 >> 10 trafikmeldinger i radioen (det fremgår ikke at Christian rent
 >> fysisk har været indblandet), så hvis der ikke var så megen slendrian
 >> i trafikradioen, så de undlader at nævne væltede cykler, så er
 >> Christian jo undskyldt på dette punkt.   
>
 >Jeg har ikke været indblandet og ikke været generet af det, men det er
 >stadig tankevækkende at %-vist så få køretøjer kan genere %-vis så
 >mange bare der ligger 5 cm sne.
 >--
 Jeg garanterer dig for, at hvis tingene var sådan indrettet, at det
 ikke var nødvendigt at stoppe en lastbil øverst på rampen, så var
 problemet der slet ikke. I mange tilfælde er det en lyskurv, og i
 andre tilfælde er det en rundkørsel, og det sker også at det er
 gammelmor i Micra'en der ikke har det fornødne mod til at komme af
 vejen.
 Der ver således mange årsager til at en ekvipage med i forvejen
 dårlige køreegenskaber i glat føre kommer ud i noget snavs.
 Alt sammen ting du kunne have undersøgt inden du sparker til et
 folkefærd der har det svært nok i forvejen.   
Jeg tror iøvrigt kun vi er 15-20 stykker tilbage der stadig taler
 dansk.   
-- 
 Venlig hilsen
 Folmer
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Christian B. Andrese~ (16-02-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ | 
  Dato :  16-02-11 02:52 |  
  |   
            On 16 Feb., 09:48, "Nicolaj C" <n...@FJERNDETTEMEDSTORTevents.dk>
 wrote:
 >
 > Ja, der er nok nogen der skal på glatføre kursus.
 
 Eller bare blive hjemme....eller kende deres egne evner.
 
 --
 Christian
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Christian B. Andrese~ (16-02-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ | 
  Dato :  16-02-11 03:44 |  
  |   
            On 16 Feb., 10:53, Brian Sørup <briz...@live.dk> wrote:
 > "Nicolaj C" <n...@FJERNDETTEMEDSTORTevents.dk> skrev i meddelelsennews:4d5b8f6e$0$36584$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >
 >
 >
 > > "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote in message
 > >news:64188e5d-21c4-40ea-bc9f-75b7b77eca3e@o13g2000yql.googlegroups.com....
 > > Hej NG.
 >
 > > Her til morgen var der 10 trafikmeldninger i stjyllands radio, alle
 > > 10 med lastbiler som enten havde sat sig fast, sat sig p tv rs eller
 > > p anden m de sp rrede for trafikken.
 > > Ufatteligt at de kan v re til s meget gene......
 >
 > Der forl d selvf lgelig ikke noget om _hvorfor_ de sp rrede for trafikken ?
 > Kunne det t nkes at bare et par stykker af dem skulle til at lave
 > undvigeman vrer fordi en sommerd kspersonbil ikke kunne st ordentligt fast
 > ?
 
 Det tror jeg umiddelbart ikke er tilfældet, men ved det ikke.
 
 Men hvis det er fordi de måtte stoppe op fordi en personbil med
 sommerdæk ikke kunne køre frem har lastbilen jo samme problem når han
 ikke kan køre krem fordi han har for ringe dæk.
 --
 Christian
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Christian B. Andrese~ (16-02-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ | 
  Dato :  16-02-11 03:47 |  
  |  
 
            On 16 Feb., 11:30, fol...@rasmussen.dk wrote:
 > On Wed, 16 Feb 2011 01:50:57 -0800 (PST), "Christian B. Andresen"
 >
 >
 >
 >
 >
 > <t...@tiscali.dk> wrote:
 > >On 16 Feb., 10:39, fol...@rasmussen.dk wrote:
 > >> On Wed, 16 Feb 2011 09:45:56 +0100, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
 >
 > >> >"Christian B. Andresen"  skrev
 >
 > >> >> Her til morgen var der 10 trafikmeldninger i Østjyllands radio, alle
 > >> >> 10 med lastbiler som enten havde sat sig fast, sat sig på tværs eller
 > >> >> på anden måde spærrede for trafikken.
 > >> >> Ufatteligt at de kan være til så meget gene......
 >
 > >> >Ja hvorfor mon man ikke hører om alle de væltede cykler, de må da også
 > >> >genere trafikken mens Falck kæmper med at få dem fjernet.
 > >> >--
 >
 > >> Ja, men det gælder ikke, for det er ikke der hvor Christian kører.   
>
 > >Ingen af de 10 lastbiler var der hvor jeg kørte   
> >--
 >
 > Du skal have ros for at være ærlig.   
Tak, det har jeg nu altid været   
> >Men der er nu en del forskel på om en cykel er væltet og rejst igen
 > >eller en lastbil holder på tværs og spærrer E45.
 > >--
 >
 > Jeg tror personligt at der er større chance for at der er sket
 > legemsbeskadigelse ved cykeluheldene end ved at en lastbil har
 > fremkommelighedsproblemer.
 >
 > Det ver sædvanligvis på afkørslerne de holder, så hele E45 har vel
 > ikke været spærret?
 Det var det ikke kun.
 > >> Men ved nærmere eftertanke, så har Christian ladet sig hidse op over
 > >> 10 trafikmeldinger i radioen (det fremgår ikke at Christian rent
 > >> fysisk har været indblandet), så hvis der ikke var så megen slendrian
 > >> i trafikradioen, så de undlader at nævne væltede cykler, så er
 > >> Christian jo undskyldt på dette punkt.   
>
 > >Jeg har ikke været indblandet og ikke været generet af det, men det er
 > >stadig tankevækkende at %-vist så få køretøjer kan genere %-vis så
 > >mange bare der ligger 5 cm sne.
 > >--
 >
 > Jeg garanterer dig for, at hvis tingene var sådan indrettet, at det
 > ikke var nødvendigt at stoppe en lastbil øverst på rampen, så var
 > problemet der slet ikke. I mange tilfælde er det en lyskurv, og i
 > andre tilfælde er det en rundkørsel, og det sker også at det er
 > gammelmor i Micra'en der ikke har det fornødne mod til at komme af
 > vejen.
 Måske er det derfor lastbilen oprindeligt kommer til at holde stille,
 men lastbilen burde jo så selv have gode nok dæk til at komme i gang,
 ellers har den jo også for ringe dæk til at kunne bremse.
 > Der ver således mange årsager til at en ekvipage med i forvejen
 > dårlige køreegenskaber i glat føre kommer ud i noget snavs.
 Hvis de virkelig har så ringe køreegenskaber kjunen det være de skulle
 blive holdende når vejret er så dårligt.
 > Alt sammen ting du kunne have undersøgt inden du sparker til et
 > folkefærd der har det svært nok i forvejen.   
>
 > Jeg tror iøvrigt kun vi er 15-20 stykker tilbage der stadig taler
 > dansk.   
Vi kan godt blive enige om at det er rigigt skidt, man kan vel heller
 ikke regne med at man kan brokke sig til en lastbilchauffør undtagen
 man kan polsk, ungarsk, slovensk eller lign. andet østeuropæisk sprog.
 --
 Christian
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           folmer@rasmussen.dk (16-02-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk | 
  Dato :  16-02-11 12:28 |  
  |  
 
            On Wed, 16 Feb 2011 02:47:19 -0800 (PST), "Christian B. Andresen"
 <trav@tiscali.dk> wrote:
 >> >Jeg har ikke været indblandet og ikke været generet af det, men det er
 >> >stadig tankevækkende at %-vist så få køretøjer kan genere %-vis så
 >> >mange bare der ligger 5 cm sne.
 >> >--
 >>
 >> Jeg garanterer dig for, at hvis tingene var sådan indrettet, at det
 >> ikke var nødvendigt at stoppe en lastbil øverst på rampen, så var
 >> problemet der slet ikke. I mange tilfælde er det en lyskurv, og i
 >> andre tilfælde er det en rundkørsel, og det sker også at det er
 >> gammelmor i Micra'en der ikke har det fornødne mod til at komme af
 >> vejen.
 >
 >Måske er det derfor lastbilen oprindeligt kommer til at holde stille,
 >men lastbilen burde jo så selv have gode nok dæk til at komme i gang,
 >ellers har den jo også for ringe dæk til at kunne bremse.
 >--
 Jeg har forhørt mig hos polske kolleger om netop dette med at få hold
 på arrangementet ige, når det er glat.
 Det er ikke noget problem, siger de, fordi dækkene på en lastbil altid
 er så varme, at de smelter alt, og derfor altid kører på bar asfalt!
 Jeg vil godt understrege at dette blev sagt i ramme alvor.   
Så véd man ligesom hvad man er oppe imod.
 >--
 >> Der ver således mange årsager til at en ekvipage med i forvejen
 >> dårlige køreegenskaber i glat føre kommer ud i noget snavs.
 >
 >Hvis de virkelig har så ringe køreegenskaber kjunen det være de skulle
 >blive holdende når vejret er så dårligt.
 >--
 Det koster jo pææng, så den løsning har vist aldrig været oppe og
 vende.   
>--
 >> Alt sammen ting du kunne have undersøgt inden du sparker til et
 >> folkefærd der har det svært nok i forvejen.   
>>
 >> Jeg tror iøvrigt kun vi er 15-20 stykker tilbage der stadig taler
 >> dansk.   
>
 >Vi kan godt blive enige om at det er rigigt skidt, man kan vel heller
 >ikke regne med at man kan brokke sig til en lastbilchauffør undtagen
 >man kan polsk, ungarsk, slovensk eller lign. andet østeuropæisk sprog.
 >--
 Jeg har jo hørt, atv når der ikke er meget tilbage af en vare, eller
 at den næsten ikke er til at skaffe, så bliver den eksklusiv. Det har
 jeg ikke mærket noget til.   
-- 
 Venlig hilsen
 Folmer
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            KASO (16-02-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : KASO | 
  Dato :  16-02-11 14:34 |  
  |  
 
            >>
 >>Vi kan godt blive enige om at det er rigigt skidt, man kan vel heller
 >>ikke regne med at man kan brokke sig til en lastbilchauffør undtagen
 >>man kan polsk, ungarsk, slovensk eller lign. andet østeuropæisk sprog.
 >
 >>--
 >
 > Jeg har jo hørt, atv når der ikke er meget tilbage af en vare, eller
 > at den næsten ikke er til at skaffe, så bliver den eksklusiv. Det har
 > jeg ikke mærket noget til.   
>
 Det er nok lidt ligesom telefonmodem, kassettebåndoptagere og lign. - de 
 blev heller ikke eksklusive - snarere overflødige    
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             folmer@rasmussen.dk (16-02-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk | 
  Dato :  16-02-11 15:51 |  
  |  
 
            On Wed, 16 Feb 2011 14:34:12 +0100, "KASO" <SUK@nospam.invalid> wrote:
 >>>
 >>>Vi kan godt blive enige om at det er rigigt skidt, man kan vel heller
 >>>ikke regne med at man kan brokke sig til en lastbilchauffør undtagen
 >>>man kan polsk, ungarsk, slovensk eller lign. andet østeuropæisk sprog.
 >>
 >>>--
 >>
 >> Jeg har jo hørt, atv når der ikke er meget tilbage af en vare, eller
 >> at den næsten ikke er til at skaffe, så bliver den eksklusiv. Det har
 >> jeg ikke mærket noget til.   
>>
 >
 >Det er nok lidt ligesom telefonmodem, kassettebåndoptagere og lign. - de 
 >blev heller ikke eksklusive - snarere overflødige    
>--
 Hov hov!
 Kassettebåndoptagere har været standardudstyr i BMW helt op i nyere
 tid.
 Du skal s'gu være forsigtig med hvad du siger desangående. de er lidt
 tyndhudede.   
-- 
 Venlig hilsen
 Folmer
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Mcwm (16-02-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mcwm | 
  Dato :  16-02-11 20:44 |  
  |  
 
            Den 16-02-2011 15:51, folmer@rasmussen.dk skrev:
 > Du skal s'gu være forsigtig med hvad du siger desangående. de er lidt
 > tyndhudede.   
Du mener lidt i stil med, når Falck til morgen meldte ud, at der havde 
 været 300 fritrækninger, hvoraf de 70 var lastbiler?   
Venligst
 Mcwm
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               folmer@rasmussen.dk (17-02-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk | 
  Dato :  17-02-11 09:16 |  
  |  
 
            On Wed, 16 Feb 2011 20:43:42 +0100, Mcwm <me@home.invalid> wrote:
 >Den 16-02-2011 15:51, folmer@rasmussen.dk skrev:
 >> Du skal s'gu være forsigtig med hvad du siger desangående. de er lidt
 >> tyndhudede.   
>
 >Du mener lidt i stil med, når Falck til morgen meldte ud, at der havde 
 >været 300 fritrækninger, hvoraf de 70 var lastbiler?   
>--
 Nej, det problem har jeg gjort rede for andetsteds.
 Visse lastbilskombinationer egner sig ikke så godt til vinterføre,
 ligesom baghjulstræk på personbiler heller ikke gør, med mindre man er
 legesyg.   
-- 
 Venlig hilsen
 Folmer
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Mcwm (17-02-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mcwm | 
  Dato :  17-02-11 09:26 |  
  |  
 
            Den 17-02-2011 09:15, folmer@rasmussen.dk skrev:
 > On Wed, 16 Feb 2011 20:43:42 +0100, Mcwm<me@home.invalid>  wrote:
 >
 >> Den 16-02-2011 15:51, folmer@rasmussen.dk skrev:
 >>> Du skal s'gu være forsigtig med hvad du siger desangående. de er lidt
 >>> tyndhudede.   
>>
 >> Du mener lidt i stil med, når Falck til morgen meldte ud, at der havde
 >> været 300 fritrækninger, hvoraf de 70 var lastbiler?   
>
 >> --
 >
 > Nej, det problem har jeg gjort rede for andetsteds.
 >
 Den skulle bare lige ud   
> Visse lastbilskombinationer egner sig ikke så godt til vinterføre,
 > ligesom baghjulstræk på personbiler heller ikke gør, med mindre man er
 > legesyg.   
>
 Eller meget forsigtig, gældende for begge de ovennævnte
 Hvordan går det med det køretekniske din boss fik dig rodet ind i?
 Venligst
 Mcwm
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Klaus D. Mikkelsen (16-02-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen | 
  Dato :  16-02-11 17:28 |  
  |  
 
            "Christian B. Andresen" skriver:
 > 
 > Her til morgen var der 10 trafikmeldninger i Østjyllands radio, alle
 > 10 med lastbiler som enten havde sat sig fast, sat sig på tværs eller
 > på anden måde spærrede for trafikken.
 > Ufatteligt at de kan være til så meget gene......
 Mere ufatteligt var det at en af dem var cirka 1 km nord for Horsens
 Syd afkørslen (nordgående retning. Ikke så meget at lastbil med
 sættevogn spærrede hele vejbanen, men at flere af de eftefølgende
 lastbiler legede "kong gulerod" i midten af to vognbaner og spærrede
 dermed  begge vognbaner mange km bagud og forhindrede folk i at komme
 af ved Horsens S og udenom ulykken.........
 Klaus
 -- 
  Modelbane Europas hjemmeside:  http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                         http://www.moppe.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Lars Peter Larsen (16-02-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars Peter Larsen | 
  Dato :  16-02-11 21:57 |  
  |   
            Klaus D. Mikkelsen wrote:
 > "Christian B. Andresen" skriver:
 > 
 >>Her til morgen var der 10 trafikmeldninger i Østjyllands radio, alle
 >>10 med lastbiler som enten havde sat sig fast, sat sig på tværs eller
 >>på anden måde spærrede for trafikken.
 >>Ufatteligt at de kan være til så meget gene......
 > 
 > 
 > Mere ufatteligt var det at en af dem var cirka 1 km nord for Horsens
 > Syd afkørslen (nordgående retning. Ikke så meget at lastbil med
 > sættevogn spærrede hele vejbanen, men at flere af de eftefølgende
 > lastbiler legede "kong gulerod" i midten af to vognbaner og spærrede
 > dermed  begge vognbaner mange km bagud og forhindrede folk i at komme
 > af ved Horsens S og udenom ulykken.........
 
 - Kørte af allerede ved Bilka i Vejle da trafikmeldingen kom og tog 
 landevejen op igennem Horsens. - Og var en time om at køre stykket fra 
 Hedensted til Horsens syd - hvorefter køen opløste sig og der var fri 
 bane til Horsens nord.
 
 /Lars
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Klaus D. Mikkelsen (16-02-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen | 
  Dato :  16-02-11 22:02 |  
  |  
 
            Lars Peter Larsen skriver:
 > 
 > - Kørte af allerede ved Bilka i Vejle da trafikmeldingen kom og tog
 > landevejen op igennem Horsens. - Og var en time om at køre stykket fra
 > Hedensted til Horsens syd - hvorefter køen opløste sig og der var fri
 > bane til Horsens nord.
 Det var lidt "syret" at køre forbi Horsens V og se en totalt tom
 nordgående vejbane.
 Klaus
 -- 
  Modelbane Europas hjemmeside:  http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                         http://www.moppe.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Christian B. Andrese~ (18-02-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ | 
  Dato :  18-02-11 01:06 |  
  |  
 
            On 16 Feb., 17:27, "Klaus D. Mikkelsen"
 <er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
 > "Christian B. Andresen" skriver:
 >
 >
 >
 > > Her til morgen var der 10 trafikmeldninger i stjyllands radio, alle
 > > 10 med lastbiler som enten havde sat sig fast, sat sig p tv rs eller
 > > p anden m de sp rrede for trafikken.
 > > Ufatteligt at de kan v re til s meget gene......
 >
 > Mere ufatteligt var det at en af dem var cirka 1 km nord for Horsens
 > Syd afk rslen (nordg ende retning. Ikke s meget at lastbil med
 > s ttevogn sp rrede hele vejbanen, men at flere af de eftef lgende
 > lastbiler legede "kong gulerod" i midten af to vognbaner og sp rrede
 > dermed  begge vognbaner mange km bagud og forhindrede folk i at komme
 > af ved Horsens S og udenom ulykken.........
 Det fænomen har jeg også tidligere fortalt om og det husker vi vist
 alle hvrodan det endte......  
--
 Christian
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |