Hukommelse til MacBookPro4,1
Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-02-11 14:20

Jeg har kun en lille håndfuld PDF-filer åbner, der kun er en lille smule
for store, og en helt masse andet
Mine 4GB er ikke nok.
Er der nogen som har nogle 4 GB klodser de vil af med til rimelig pris?
Eller som kan pege på hvor jeg billigst kan købe dem?
Jeg plejer vist at købe hos crucial, det skulle jeg måske også nu?

--
Flemming

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-02-11 14:33

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> [...]
> Eller som kan pege på hvor jeg billigst kan købe dem?
> Jeg plejer vist at købe hos crucial, det skulle jeg måske også nu?

Det ser ud til at man kan klemme 6 GB ind, så jeg skal kun bruge en 4
GB.
a la
http://eshop.macsales.com/item/Other%20World%20Computing/5300DDR2S6GP/
--
Flemming

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 16-02-11 18:48

012008fr@gmail.com (Flemming Rubini) writes:

> [...]
> Er der nogen som har nogle 4 GB klodser de vil af med til rimelig pris?
> Eller som kan pege på hvor jeg billigst kan købe dem?

Det er vist rigtigt billigt for tiden.

Du burde kunne købe 8 Gb RAM fra ny for under 1000 kroner - det kunne
man da jeg kiggede på det for et par måneder siden.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 17-02-11 11:10

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110216 <nospam0002+20110216@gmail.com> wrote:

> Det er vist rigtigt billigt for tiden.
>
> Du burde kunne købe 8 Gb RAM fra ny for under 1000 kroner - det kunne
> man da jeg kiggede på det for et par måneder siden.

OWL sælger parret 2 MB + 4 MB gad vide hvordan det mærkes i forhold til
uparret. Apple har jo kun givet max 4 GB.

--
/fr

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 17-02-11 11:53

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> writes:

> OWL sælger parret 2 MB + 4 MB gad vide hvordan det mærkes i forhold til
> uparret. Apple har jo kun givet max 4 GB.

Jeg troede det var en nyere model du havde (der kan spise 8 GB). GÃ¥r
du over hvad Apple anbefaler for maskinen, vil jeg foreslå en yderst
grundig kørsel af hardware testprogrammet, så eventuelle problemer
fanges med det samme.

Om det er parret eller uparret drukner fuldstændig i at OS X kan cache
meget mere i hukommelsen og din maskine virker derfor hurtigere :)

Hvorfor købe fra USA, hvis du kan købe på postordre med returret
herhjemme?

Fra : Flemming Rubini

Dato : 17-02-11 13:15

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110217 <nospam0002+20110217@gmail.com> wrote:

> [...]
> meget mere i hukommelsen og din maskine virker derfor hurtigere :)
>
> Hvorfor købe fra USA, hvis du kan købe på postordre med returret

Tak jeg nåede lige at bremse den.

--
Flemming

Fra : Flemming Rubini

Dato : 17-02-11 14:04

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Tak jeg nåede lige at bremse den.

Er der nogen der sidder med en henvisnig foran sig til en 4GB der passer
til MBP4.1, som er lagerførende? Ellers må jeg jo selv i gang.

--
Flemming

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-02-11 15:54

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Er der nogen der sidder med en henvisnig foran sig til en 4GB der passer
> til MBP4.1, som er lagerførende? Ellers må jeg jo selv i gang.

Nåh, men mactracker var heldigvis opdateret. Jeg var lige ved at købe
240 pin, men det er 200.

Model: A1260
6.0 GB (Actual) 4.0 GB (Apple)
2 - 200-pin PC2-5300 (667MHz) DDR2 SO-DIMM
Kilde: Mactracker

--
Flemming

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-02-11 15:58

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110217 <nospam0002+20110217@gmail.com> wrote:

> Hvorfor købe fra USA, hvis du kan købe på postordre med returret
> herhjemme?

Jeg har ledt forgæves oppe og nede, pokkers uoverskueligt, og dertil kom
at mange havde den ikke på lager.

Nu har jeg bestilt hos Crucial.com (EU).

Note:
Qty: 1 CT51264AC667
Part number: CT51264AC667
Price: ¤86.99 (EX. VAT)
Line total: ¤86.99 (EX. VAT)

Line item subtotal: ¤86.99 (EX. VAT)

Freight charges: UPS Express ¤7
Approximate VAT tax:
¤
23.50
Total due Crucial: ¤ 117.49

--
Flemming

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 18-02-11 16:45

012008fr@gmail.com (Flemming Rubini) writes:

> Jeg har ledt forgæves oppe og nede, pokkers uoverskueligt, og dertil kom
> at mange havde den ikke på lager.

Man finder modelnummeret hos fx Kingston og søger på edbpriser.dk på
dét. Det behøver ikke være så svært. Desuden er det en sjældent solgt
vare, så jeg kan godt forstå at de fleste ikke er lagerførende.

Jeg plejer dog at have gode erfaringer med at bj-trading, shg og
midtdata faktisk har på lager.

> Nu har jeg bestilt hos Crucial.com (EU).

Uden returret

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-02-11 18:13

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110218 <nospam0002+20110218@gmail.com> wrote:

> Jeg plejer dog at have gode erfaringer med at bj-trading, shg og
> midtdata faktisk har på lager.

Gode links. Men det er åbenbart ikke så almindelig med 4 GB.

> Uden returret

Ja det ville da være ærgeligt at man skulle have bestilt noget forkert.
Det sker da, men heldigvis meget sjældent. Senest var det Canon toner.
BCI-3e som jeg bruger havde fået en navnebror: BCI-3ePBK træls.

--
Flemming