hvad kan der ske ved ukodet trådløst net~
Fra : Steen

Dato : 16-02-11 13:57

I et Mac miljø, hvad er så egentligt risikoen ved at ikke sætte password på
sit trådløse netværk?

--
http://twitter.com/Steenbj

Fra : Jesper

Dato : 16-02-11 14:06

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> I et Mac miljø, hvad er så egentligt risikoen ved at ikke sætte password på
> sit trådløse netværk?

Risikoen er primært at nogen misbruger din internetforbindelse til
ophavsretskrænkelser, download af børneporno, udsendelse af spam,
hacking og denial of service angreb. Hvis du har tilsluttet en ikke
sikret netværksdisk til f.eks. backup, så kan fremmede også gå ind på
den, stjæle dine mails, billeder, film mv.
--
Jesper
Få det ud af verden:

Fra : Hekatombe

Dato : 16-02-11 17:00

Den 16-02-2011 14:06, Jesper skrev:
> [...]
> sikret netværksdisk til f.eks. backup, så kan fremmede også gå ind på
> den, stjæle dine mails, billeder, film mv.

Det ville også være relevant at nævne (især hvis naboernes børn har
stort computer kendskab og er inden for rækkevide), at på ukrypteret
trådløse netværk, kan man også kan opsnappe passwords og session cookies
til f.eks. hjemmesider og email hvis forbindelsen ikke er sikker (dvs.
HTTP forbindelser, IMAP og POP3, men ville ikke kunne lade sig gøre ved
HTTPs, IMAPS og POP3 + TLS).

For mere end 5 år siden var der et værktøj som hed dsniff som gjorde det
nemt at opsnappe brugernavn og passwords og siden da er der kommet et
værktøj som hedder firesheep som gør det meget nemt at opsnappe session
cookies.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 16-02-11 20:59

Hekatombe <hecknospam@gmail.com> wrote:

<snip>

> Det ville også være relevant at nævne (især hvis naboernes børn har
> stort computer kendskab og er inden for rækkevide), at...

Det er faktisk overraskende enkelt. Og MS er leveringsdygtig mht
software. Det var ikke så nemt førhen. Man skulle kunne benytte et OS
som Linux og kunne sætte sit trådløse netkort i P-Mode. Det kræver et
vist videregående computer kendskab.

<snip>

> [...]
> nemt at opsnappe brugernavn og passwords og siden da er der kommet et
> værktøj som hedder firesheep som gør det meget nemt at opsnappe session

NM v3.4 (kortet i P-Mode) og f.eks SnifPass er meget enkelt at bruge til
at opsnappe passwords på et ukryptere trådløs net.

Og mht Firesheep, så er de forskellige populære sociale tjenester
begyndt at kryptere hele sessionen, netop fordi det er så nemt.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Hekatombe

Dato : 16-02-11 21:14

Den 16-02-2011 20:58, Axel Hammerschmidt skrev:
> Og mht Firesheep, så er de forskellige populære sociale tjenester
> begyndt at kryptere hele sessionen, netop fordi det er så nemt.

Jeg ved ikke med Facebook, men Twitter bruger kun https hvis man selv
skriver https:// før adressen, så der skal brugeren selv vælge hver gang
han går ind på siden at man vil være sikker.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 16-02-11 21:38

> [...]

> skriver https:// før adressen, så der skal brugeren selv vælge hver gang
> han går ind på siden at man vil være sikker.

Det er meget fornuftigt. Der er jo ikke de samme muligheder (farer) som
i et S-tog eller en McDonalds når man sidder derhjemme.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Hekatombe

Dato : 16-02-11 22:00

Den 16-02-2011 21:37, Axel Hammerschmidt skrev:

> Det er meget fornuftigt. Der er jo ikke de samme muligheder (farer) som
> i et S-tog eller en McDonalds når man sidder derhjemme.

Men det kræver at brugeren kender faren og kender til muligheden.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 16-02-11 21:38

> [...]

> software. Det var ikke så nemt førhen. Man skulle kunne benytte et OS
> som Linux og kunne sætte sit trådløse netkort i P-Mode. Det kræver et

Oops! Det skal være M-Mode og ikke P-Mode.

Men P-Mode og trådløs sniffer Network Monitor kun de pakker der sendes
ud fra AP'en. I M-Mode sniffes pakkerne "fra luften".

Man kan bruge P-Mode når det er kabel og man er opkoblet sammen med
offeret i en hub.

<snip>

> NM v3.4 (kortet i P-Mode) og f.eks SnifPass er meget enkelt at bruge til
> at opsnappe passwords på et ukryptere trådløs net.

M-Mode! Det er faktisk ret nemt med Vista på en Macbook.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 16-02-11 23:07

> Få det ud af verden:
> http://www.dr.dk/OmDR/Licens/Privat/Afmelding.htm

Gid det var muligt!

Vi har nu for første gang siden 1979 betalt (TV-) medielicens.

Det skyldes, at det nu ikke længere er muligt at finde en
internetforbindelse der ikke er medielicenspligti.

Telenor var så "venlig" at (tvangs) opgradere vores (nominelle) 256/256
ADSL forbindelse til en (nominel) 2048/512 i december.

Vi har prøvet det før, da vi få "tilbuddet" i april 2008, mens vi havde
en 160/128 ADSL forbindelse hos TDC, som de nedlagde og tilbød os en
1024/256 istedet for.

Dengang fandt vi Cybercity's (nu Telenor's) ADSL forbindelse.

Idag findes der simpelthen ikke en flatrate ADSL forbindelse, der ikke
er medielicenspligtig. TDC har ganske vist gen-indført en 160/128 ADSL
forbindelse, men den er forbrugsafregnet.

Vi har stadig ingen TV, men er storforbruger af DVD serier og film. Og
så skal vi alligevel betale til det møgforetagende.

Det var så vidt jeg husker Kenneth Plum-Pladsk Plummer, der fandt på
ideen om en DR skat på internetforbindelser. Og det var osse mens
regeringspartierne hævdede, at der var skattestop

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 17-02-11 08:17

On 16-02-2011 23:06, Axel Hammerschmidt wrote:

> Det var så vidt jeg husker Kenneth Plum-Pladsk Plummer, der fandt på
> ideen om en DR skat på internetforbindelser. Og det var osse mens
> regeringspartierne hævdede, at der var skattestop

Det er ikke en DR skat, men en politisk vedtaget afgift, som er pålagt
DR at opkræve for staten. Pengene går til andre ting end DR.

Jesper \

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 17-02-11 08:20

Den 17/02/11 08.17, Jesper Hartoft skrev:

> Det er ikke en DR skat, men en politisk vedtaget afgift, som er pålagt
> DR at opkræve for staten. Pengene går til andre ting end DR.

Hvad er forskellen på en skat og en afgift efter din mening?

Efter min mening er det eneste ordvalget, hvilket har en vis spin-betydning.

/Lars

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 17-02-11 08:41

On 17-02-2011 08:20, Lars Kongshøj wrote:

> Hvad er forskellen på en skat og en afgift efter din mening?

Ingen.

> Efter min mening er det eneste ordvalget, hvilket har en vis
> spin-betydning.

Men det var nu også mere DR delen, jeg var efter.
Det er ikke noget DR bestemmer eller styrer, det er regeringen. Så skyd
på de rigtige.

Jesper \

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-02-11 09:06

Jesper Hartoft <news1@hartoft.net> wrote:

> Ingen.

Jo, der er en forskel. (i teorien) En afgift er noget der er pålagt
visse varer og ydelser og derfor også noget du som regel kan undgå ved
ikke at købe/bruge disse varer/ydelser.

/thomas

Fra : Martin [6000]

Dato : 17-02-11 11:39

>Jo, der er en forskel. (i teorien) En afgift er noget der er pålagt
>visse varer og ydelser og derfor også noget du som regel kan undgå ved
>ikke at købe/bruge disse varer/ydelser.

Så må licensen være en skat.

//Martin

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-02-11 11:54

Martin [6000] <martinlj@tiscali.dk> wrote:

> Så må licensen være en skat.

Den er ihvertfald besværlig at undgå .. med mindre man lever i en hule
ved møns klint.

/thomas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 17-02-11 17:23

> Den er ihvertfald besværlig at undgå .. med mindre man lever i en hule
> ved møns klint.

Og det fritager heller ikke for licens.

Det var en sag fra midten af sidste århundrede om et hus på - jeg tror
det var - Bornholm, hvor de ikke kunne modtage signalet fra nogen af de
sendemaster DR havde stillet op.

DR ville ikke løse problemet. De mente det ville koste for meget hvis de
skulle sørge for signal i alle situationer.

Om de pågældende i huset faktisk havde et TV og kun kunne ta' SR og tysk
TV og fik rettens ord for at de alligevel skulle betale licens, eller om
sagen drejede sig om at DR fik medhold i at de ikke behøvede at stille
en særlig mast op, kan jeg ikke huske. Men retstilstanden er sådan idag,
at man betaler licens for apparatet eller internetfobindelsen og ikke
for at kunne se DR.

Så licens er en skat på apparatet og/eller internet forbindelsen.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-02-11 17:59

> [...]
> for at kunne se DR.
>
> Så licens er en skat på apparatet og/eller internet forbindelsen.

korrekt ... men du kan stadig lade være med at have fjernsyn og internet
.... igen, i teorien.

/thomas

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 17-02-11 12:47

Den 17/02/11 11.38, Martin [6000] skrev:

> Så må licensen være en skat.

Ja, endda en kopskat. Ligesom pas-gebyret.

/Lars

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 18-02-11 23:05

> Gid det var muligt!
>
> Vi har nu for første gang siden 1979 betalt (TV-) medielicens.

Hov! jeg glemmer jo at fortælle hvorfor vi ikke har TV.

Det skyldes ikke, at vi bor i en hule i Møns Klint.

Det var erfaringer under avisstrejken i 70'erne.

Det begyndte dengang, det kun var tilladt typografer at arbejde med EDB
til avisfremstilling. Journalisterne skrev deres artikler på papir med
skrivemaskine. Typograferne indtastede så artiklen på tastaturet ved en
terminal, som var opkoblet til det EDB anlæg der styrede trykkeriet.

Det var dyrt i lønninger, og ejerne af aviserne ville sparer penge ved
at journalisterne skrev artiklen direkte ind ved terminalens tastatur.

Så var typograferne sådan set overflødige. Og de var stærkt
organiserede. Men tilsidst var der ingen vej udenom.

Strejken begyndte på Berlingeren. Og så spredte det sig til den øvrige
trykte presse. Kun Akuelt (socialdemokratisk), Land og Folk
(komnunistisk) og Information (illegal under krigen) udkom.

Og så Danmarks Radio. Det var den eneste danske kanal dengang.
Nyhedsudsendelsen hed TV Aktuelt og den varede som regel en 1/2 time.

Men uden aviserne, måtte redaktione på TV Akuelt efterhånden indskrænke
udsendelserne. Først blev de på 15 minutter, så 10 og til sidst varede
de kun 5 minutter. Det er nemlig pressen selv, der skaber nyhederne. Og
det meste af den var fraværende under strejken.

Det var yderst pinligt at overvære kolossen Danmarks Radio i den
situatuion.

Heldigvis for Danmarks Radio, så indledte journalisterne på TV Aktuelt
en sympatistrejke og DR blev forskånet for flere udmyelser, så som at
skulle meddele, at der slet ikke var nogen nyheder.

Det var anskuelsesundervisning i hvor stor tidsspild det er at modtage
sine nyheder fra TV - hvor der sidder en idiot og læser op.

Jeg vil regne med, at sådan et almindelig dagblad, f.eks Politiken til
hverdag indeholder stof svarende til ca 24 timers TV Avis og det bør en
normalt begavet person kunne nå at læse på under en time.

--
Hi! I'm a signature virus. Copy me into yours and join the fun.

Fra : Steen

Dato : 19-02-11 09:44

> Hov! jeg glemmer jo at fortælle hvorfor vi ikke har TV.
> Det var anskuelsesundervisning i hvor stor tidsspild det er at modtage
> sine nyheder fra TV - hvor der sidder en idiot og læser op.

TV er heldigvis andet end nyheder. Nyheder får jeg fx fra Aljazeera,
aktualitetsprogrammer fra DR/TV2 og underholdning fra fx BBC

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-02-11 10:04

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> TV er heldigvis andet end nyheder. Nyheder får jeg fx fra Aljazeera,
> aktualitetsprogrammer fra DR/TV2 og underholdning fra fx BBC

husk X-Factor! ;)

/thomas

Fra : Steen

Dato : 19-02-11 13:43

> husk X-Factor! ;)
>
> /thomas

I denne weekend er vi 5 herhjemme. 3 ville gerne se omtalte
øllebrødsfjernsyn....
Somme tider tror jeg, alle andre end mig følger med i det program

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-02-11 17:16

> I denne weekend er vi 5 herhjemme. 3 ville gerne se omtalte
> øllebrødsfjernsyn....
> Somme tider tror jeg, alle andre end mig følger med i det program

nej, du er ikke alene ... :)

/thomas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 19-02-11 23:26

<snip>

> nej, du er ikke alene ... :)

: Newsgroups: dk.medier.tv
: Subject: Skandale: X-factor , Blakmand til 15-årig pige: Du mangler en
: tissemand
: Date: Sat, 19 Feb 2011 21:18:01 +0100

Non sequitur?

--
Hi! I'm a signature virus. Copy me into yours and join the fun.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-02-11 08:34

> <snip>

> : Newsgroups: dk.medier.tv
> : Subject: Skandale: X-factor , Blakmand til 15-årig pige: Du mangler en
> : tissemand
> : Date: Sat, 19 Feb 2011 21:18:01 +0100
>
> Non sequitur?

eh ?

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 16-02-11 07:41

On 16 Feb., 13:56, Steen <ist...@gmail.com> wrote:
> I et Mac miljø, hvad er så egentligt risikoen ved at ikke sætte password på
> sit trådløse netværk?
>
> --http://twitter.com/Steenbj
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Risikoen er at andre låner din opkobling således at du får mindre
hastighed til dig selv. Derimod får man et stort bolster imod
eventuelle anklager for pirat-downloadet materiale. Den eneste sag jeg
kender, endte med at dommeren pointerede at når det var en åben
forbindelse, så kunne enhver have benyttet den. Den mand som var
anklaget for at have downloadet noget han ikke måtte, blev totalt
frikendt på den bekostning. Han kunne nemlig hævde at det ikke var
ham!

Men hvis din forbindelse er pivåben, så kunne det ske at en masse
piratmateriale blev downloadet. Hvis det blev store mængder kunne du
ende i retten med at skulle forklare dig. Eventuelt få dårlig
samvittighed ved at lyve! Dem der sidder og kniber ballerne sammen
over deres helt egen lukkede forbindelse, downloader også
piratmateriale. Men det kunne være mindre mængder som gik upåagtet
hen. Der er jo normer for normalitet også på det område. Således at
forstå at hvis alle kun downloader det alle de andre også gør, så er
de alle normale.

Det store skræmmebillede som modstanderne af åbne forbindelser kommer
med er at "Din onde nabo downloader børneporno på din forbindelse og
du bliver efterfølgende arresteret og falsk anklaget!"-falder til
jorden på en åben forbindelse! Det kan jo netop være naboen der gør
det! Og ikke dig(såfremt det ikke forefindes på din computer). Derimod
er en mand som "Jesper" solgt på forhånd! Alle ved at hans forbindelse
kun bliver brugt af-Jesper! derfor, hvis der downloades snavs, så er
det Jesper der er den skyldige!

Det er ofte sådan at dem der frasværger åbne forbindelser med dyster
mine, ofte selv er dem der havde mest brug for den! Men sådan er livet
jo. Glorie udadtil er det vigtigste!))

Hilsen
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-02-11 15:47

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> Det er ofte sådan at dem der frasværger åbne forbindelser med dyster
> mine, ofte selv er dem der havde mest brug for den! Men sådan er livet
> jo. Glorie udadtil er det vigtigste!))

gud fader i skuret ... så hvis man beskytter og kryptere sit trådløse
netværk så har man automatisk snavset mel i posen ?

/thomas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 16-02-11 16:50

> [...]

> anklaget for at have downloadet noget han ikke måtte, blev totalt
> frikendt på den bekostning. Han kunne nemlig hævde at det ikke var

Det var en "hun" - en mor - og dommen var fra retten i Næstved.

Og ang risikoen, så er trafik på et ukrypteret trådløs netværk lige til
at sniffe med Network Moniror 3.4 (gratis download fra MS) under Windows
6.x, med NDIS 6.x.

Se hvordan, i min posting her:

: Newsgroups: dk.edb.sikkerhed
: Subject: Logon fra Hot Spot
: From: hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt)
: Date: Wed, 24 Nov 2010 01:46:12 +0100

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 16-02-11 18:46

Steen <isteen@gmail.com> writes:

> I et Mac miljø, hvad er så egentligt risikoen ved at ikke sætte
> password på sit trådløse netværk?

At andre nasser på dit net.

Og snager alle dine cookies så de kan lege dig alle vegne.

Fra : Steen

Dato : 17-02-11 11:29

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110216 <nospam0002+20110216@gmail.com> wrote:

> At andre nasser på dit net.
>
> Og snager alle dine cookies så de kan lege dig alle vegne.

Lader til jeg bare fortsætter krypteret :)
--
http://twitter.com/Steenbj

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 17-02-11 11:53

> Lader til jeg bare fortsætter krypteret :)

Du kan lige så godt gå i gang med at øve dig på at bruge https
allevegne. Det er dét der faktisk løser problemet

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 17-02-11 17:23

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110217 <nospam0002+20110217@gmail.com> wrote:

> Du kan lige så godt gå i gang med at øve dig på at bruge https
> allevegne. Det er dét der faktisk løser problemet

Jeg tror efterhånden der så mange der har mobilt bredbånd, at åbne Hot
Spots ikke længere er noget problem. Jeg har bemærket, at der er mange
der sidder med USB dongler i deres blærbar i IC toget.

Man ka' så nøjes med at læse online aviser mm fra HS. Så er ikke brug
for sikkerhed.

Men prøv selv Network Monitor med en Macbook og Windows 6.x og se hvor
nemt det er.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 17-02-11 18:17

hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:

> Det var en sag fra midten af sidste århundrede om et hus på - jeg tror
> det var - Bornholm, hvor de ikke kunne modtage signalet fra nogen af
> de sendemaster DR havde stillet op.

Den historie lyder bekendt. Teglkås (nord for Hasle) ligger for foden
af en stejl klippeskrænt og signalet fra den sædvanlige sender kan ikke
nå derned. Der var i min barndom en hel del antenner på toppen af
skrænten og jeg kan huske de satte en relæsender op på Hammeren som
kunne dække der der manglede.

> Så licens er en skat på apparatet og/eller internet forbindelsen.

Det er der jo ikke noget nyt i. Du betaler for at have et apparat der
kan modtage tv-signaler.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 17-02-11 18:18

> [...]

> Spots ikke længere er noget problem. Jeg har bemærket, at der er mange
> der sidder med USB dongler i deres blærbar i IC toget.

Dækningen er dårligere end det TDC tilbyder i toget. Det er bare for
dyrt på anden klasse at købe adgang.

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-02-11 21:31

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110217 <nospam0002+20110217@gmail.com> wrote:

> Dækningen er dårligere end det TDC tilbyder i toget. Det er bare for
> dyrt på anden klasse at købe adgang.

Der er kun dækning fra Aarhus til København. Prisen er kun kr. 29,- for
fem timer indenfor 24 timer. Det er vel ikke så galt, hvis man bare skal
bruge det en sjælden gang. Det er da betydeligt mindre end
prisforskellen mellem 1. og 2. klasse. Bruger man det derimod nærmest
dagligt, er det sikkert billigere at melde sig til TDC Hotspot, men der
har jeg ikke sat mig nærmere ind i priserne.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 19-02-11 23:08

> Der er kun dækning fra Aarhus til København. Prisen er kun kr. 29,- for
> fem timer indenfor 24 timer.

Med TDC mobil Bredbånd2Go og 3 Tank&Surf, betaling med Dankort på
nettet, får man begge steder 24 timer for 29,- kr. 3's dækning er bedre.

--
Hi! I'm a signature virus. Copy me into yours and join the fun.

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-02-11 00:18

> Med TDC mobil Bredbånd2Go og 3 Tank&Surf, betaling med Dankort på
> nettet, får man begge steder 24 timer for 29,- kr. 3's dækning er bedre.

Jamen helt sikkert, hvis man har abonnement hos et af de nævnte
selskaber og har en USB-dongle. Personligt har jeg dårligt nok en bærbar
computer, men da jeg lige var en tur i København med toget, lånte jeg
den gamle MacBook, vores yngste bruger. Til den slags lejlighedsbrug er
ordningen med kr. 29,- da fin. Det er trods alt et beskedent beløb. Jeg
havde endda noget erhvervsbetinget arbejde, jeg med kort varsel fik
besked på at lave lige inden min togrejse. Ordningen reddede mig derfor
også i lidt af en paniksituation, så jeg var kun taknemmelig og betalte
gerne de kr. 29,- til togstewardessen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 20-02-11 00:07

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Der er kun dækning fra Aarhus til København. Prisen er kun kr. 29,- for
> fem timer indenfor 24 timer. Det er vel ikke så galt, hvis man bare skal
> bruge det en sjælden gang. Det er da betydeligt mindre end

Bare for en god ordens skyld - hvor har du dét beløb fra? Jeg har kun
set "sædvanlige TDC Hotspot priser" og det er noget med en krone pr
minut, hvilket giver en lidt anden slutpris

Men det er rigtigt set at Business-class forventer servicen og hvis
pøblen så vil hjælpe til med at finansiere gildet, er det jo bare endnu
bedre...

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-02-11 00:18

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110220 <nospam0002+20110220@gmail.com> wrote:

> Bare for en god ordens skyld - hvor har du dét beløb fra? Jeg har kun
> set "sædvanlige TDC Hotspot priser" og det er noget med en krone pr
> minut, hvilket giver en lidt anden slutpris

Når man sidder i toget med computeren, går på netværket og åbner sin
browser, så kommer der en informationsside ligesom man tit ser på
hoteller. Der står, at man kan købe 5 timer, der skal bruges indenfor 24
timer for kr. 29,-. Der står faktisk, at man kan købe med SMS og få en
adgangskode med SMS, men det kunne jeg ikke få til at virke. I stedet
købte jeg hos togstewardessen, da jeg var en tur i København i den
forløbne uge. Jeg fik et lille "visitkort" med brugernavn og
adgangskode.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 20-02-11 09:38

http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag=p_shop_bb_tlv_hotspot

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 21-02-11 02:33

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

> http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag=p_shop_bb_tlv_hotspot

Oh! Det er fem timer sammenlagt indenfor 24 timer.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 20-02-11 00:10

hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:

> Med TDC mobil Bredbånd2Go og 3 Tank&Surf, betaling med Dankort på
> nettet, får man begge steder 24 timer for 29,- kr. 3's dækning er bedre.

Jeg har prøvet at bruge min iPhone (hos 3) som modem i toget. Jeg synes
ikke det virkede særlig godt med udfald og andet sjov. De få gange jeg
har afprøvet TDC-løsningen synes jeg det kørte fint (og det er vist det
de har brugt en masse krudt på at få det til).

Men jeg har Yousee Bredbånd her - måske er der en rabatordning dér?