Problem!! W2k og dvd drev
Fra : Camain

Dato : 10-08-01 03:54

Hej Ng..

Er der en af jeg der har oplevet noget lignende, og evt. fundet en løsning??

Jeg har en hjemmebygget pc.
Her forleden formaterede jeg den og installerede W2k på den igen.
Bedst som jeg så efterfølgende installerer Diablo2 spørger den pludselig
efter de3n cd, der sidder i dvd drevet (Pioneer dvd-103s).
Fra da af er maskinen ikke længere i stand til at læse fra drevet.
Drevet er testet i en anden maskine og virker fint.
Under "My Computer" optræder drevet, men det vil bare ingenting.

Den eneste forskel fra før jeg formaterede pc'en er, at jeg nu kører 4xagp
på bundkortet (Asus p3v4x), det har jeg prøvet at slå fra igen, uden held.

Har i et bud så kom endelig med det, da jeg selv er kørt fast..

Jesper

Fra : Jens_W

Dato : 10-08-01 10:29

Hej Camain

Det lyder lidt tricky. Men prøv at gå ind under Adm. tools; Device
manager; højreklik på DVD-drevet og vælg "Scan for hardware changes".
Hvad siger den så ??
Når du har gjort det, så kik på "properties" for DVD'en, der skal
devicen være "enabled. Check også at driverne er installeret samtidig.
((jeg har en teori om din udgave af Diablo; men den hører vist til
privatlivets fred))
Ang. dette; så kig under SCSI-devices om du lige pludselig har fået
nogle mærkelige Daemon devices.

Jeg er ret sikker på det ikke har noget med AGP kortet at gøre.

MVH
Jens

http://www.kandu.dk/

Fra : Camain

Dato : 10-08-01 20:53

Når jeg scanner for hardware changes, så siger den intet.
Dvd drevet står der allerede ganske korrekt.
Desuden er den enabled.

Min version af Diablo2 er fuldt ud legal, kunne ikke drømme om andet da det
kun er sjovt at spille på Bnet.

Ingen scsi enheder. Alt ser ud som det skal, det er næsten det værste.
At drevet holder op med at virke midt i et job, gjorde at jeg først troede
drevet var defekt, men nej.

Jesper

Fra : Ole Germer

Dato : 10-08-01 20:47

Jeg har også haft problem cd eller retter cd-writer og Win2k. Det er en
lidt ældre HP. Problem var at programmet var ikke brugelig i Win2k og for
at for at virke skulle den være installerede som master. Jeg ringede HP op
of fik et nyt program for 25 amerikanske dollars. Nu har jeg ingen
problemer.

Ole

Fra : Steffen V Petersen

Dato : 10-08-01 12:02

> Har i et bud så kom endelig med det, da jeg selv er kørt fast..

Jeg har oplevet noget lignende med en brænder, og det kunne løses ved at
pille brænderen fra, starte computeren og sætte den til igen.

Hvis det ikke virker, kan jeg ikke rigtig se anden løsning, end at formatere
igen. Det kan selvfølgelig også være drevet, der er defekt...

--
Venlig hilsen
Steffen V Petersen

Dixi...