Time Machine "kunne ikke færdiggøre
Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 14-02-11 22:48

For et par dage siden begyndte min maskine at klage over at den ikke
kunne færdiggøre sin Time Machine sikkerhedskopi men uden nærmere
begrundelse. Jeg har nu fundet ud af at det er et _faresignal_ og deler
hermed denne erfaring.

Det viste sig nemlig at grunden var at der var opstået så mange syge
steder på min harddisk at der ikke var flere i reserve og der begyndte
derfor at være rigtige syge områder (I/O-fejl). Det tog lidt tid at
finde ud af at det var DET der var i vejen, fordi Time Machine åbenbart
mener at fejlmeddelelser skal læses med Konsol.app og ikke med bare en
antydning af problemet i det brugeren faktisk ser. Jeg kan anbefale for
dem der bare vil have fred i sjælen at starte Diskværktøj. Hvis navnet
på den fysiske disk (den linie der starter med størrelsen) er i _rød_ er
den syg og skal akutindlægges.

Løsningen viste sig så at være en ny harddisk, go så bare reetablere den
gamle backup fra Time Machine, hvilket kørte ganske problemfrit som det
plejer. Time Capsule er nok det hurtigste jeg har haft endnu til dato.
Cirka 3 timer om at genetabler 320 GB. Eneste krølle var at for at gå
igang med Time Machine på den nye installation skulle der være 320 GB
ledigt på Time Capsule disken - det tog også lidt tid at afklare. I den
sammenhæng er Time Capsule nok det bedste (på trods af det også er det
mest kedelige køb) jeg har gjort længe.

SÃ¥, summa summarum - hvis Time Machine giver bare den mindste lyd fra
sig, er der grund til at tage det alvorligt.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 15-02-11 16:04

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110214 <nospam0002+20110214@gmail.com> wrote:

> Så, summa summarum - hvis Time Machine giver bare den mindste lyd fra
> sig, er der grund til at tage det alvorligt.

Tak for tippet, fra en der lige har smidt en 2TB WD disk i enden på
Airport Extreme. Kører fornemt fint med Time Machine... indtil videre

--
Mvh Martin

www.facebook.com/martin.bredthauer

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 15-02-11 16:20

spam@talentmedia.dk (Martin Bredthauer) writes:

> Tak for tippet, fra en der lige har smidt en 2TB WD disk i enden på
> Airport Extreme. Kører fornemt fint med Time Machine... indtil videre

Ingen årsag. Husk at det er godt for nattesøvnen at lave brandøvelser
på genetableringen ind imellem :)

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 15-02-11 22:09

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110215 <nospam0002+20110215@gmail.com> wrote:

> Ingen årsag. Husk at det er godt for nattesøvnen at lave brandøvelser
> på genetableringen ind imellem :)

Ja, og så en off site backup til dig. billeder

--
Mvh Marti

www.facebook.com/martin.bredthauer