Printer - anbefaling?
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 14-02-11 19:49

Min gamle LaserWrtier 16/600 virker ikke med den nye ruter, og helller
ikke kablet med ny MBP. Men det mærkelige er, at printeren virker fint
nok, når den er kablet med tiBooken.

Så jeg skal nok have fat i en ny printer?

Men det store spørgsmål er: hvilken printer?

Krav: laser, s/h medmindre farvelasere er til at komme i nærheden af
prismæssigt/forbrugsmæsssigt.
Netværkskort.
Udskrift i god kvalitet. Hastigheden er ikke altafgørende.
Fuserens holdbarhed er afgørende. Har kigget på flere, hvor der kun
garanteres nogle få tusinde udskrifter - men så er printerne da osse
billige.

Multifunktionsmaskine? Jeg véd det ikke, men det kunne være rart med
scanning og kopifunktion.

--
v.h., Mich

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 14-02-11 20:05

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Min gamle LaserWrtier 16/600 virker ikke med den nye ruter, og helller
> ikke kablet med ny MBP. Men det mærkelige er, at printeren virker fint
> nok, når den er kablet med tiBooken.

Det er en postscriptprinter med Ethernet, så du kan godt bruge den med
Snow Leopard. Du skal bare have den sat op som en LPD printer.

Fra : Heine Svendsen

Dato : 14-02-11 20:48

Den 14-02-11 20:05, Niels Jørgen Kruse skrev:

> Det er en postscriptprinter med Ethernet, så du kan godt bruge den med
> Snow Leopard. Du skal bare have den sat op som en LPD printer.

Jeg vil anbefale Brother HL-4050CDN. God kvalitet, rimelig
billig i drift.
Ikke med scanner, men det vbar måske også bedre og mere
praktisk at have den siddende i en multifunktions-blækprinter.
Man kan ikke nøjes med en farvelsaerprinter i mine øjne.

--
Venligst - Heine B. Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-02-11 10:17

Heine Svendsen <hs@SletdettEindigo2.dk> wrote:

> [...]
> praktisk at have den siddende i en multifunktions-blækprinter.
> Man kan ikke nøjes med en farvelsaerprinter i mine øjne.

Bare for at være nysgerrig, men hvorfor ikke? Jeg er da vældig glad for
min Samsung, som jeg gav hele kr. 1.300,- for for et par år siden.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 15-02-11 19:45

> Bare for at være nysgerrig, men hvorfor ikke? Jeg er da vældig glad for
> min Samsung, som jeg gav hele kr. 1.300,- for for et par år siden.

Hvilken model? Laser, multiple, farve eller s/h?

--
v.h., Mich

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-02-11 17:24

> Hvilken model? Laser, multiple, farve eller s/h?

Det er en farvelaser model CLP 300. Jeg opdagede, da min mor fik en ny
MacBook Pro, at hun kunne købe en sort/hvid laserprinter for kr. 700,-.
Jeg syntes, det var vildt billigt, da laserprintere blot få år før
kostede adskillige tusinde. Jeg købte så min, da jeg gerne vil have
farver. Jeg er vældig glad for, at der ikke længere er blæk, der kan
løbe ud ved fugt på papiret. Jeg printer ikke ret meget, men
laserprinteren fungerer bare hver gang. Blækprinteren havde ligesom ikke
godt af at stå længe uden at blive brugt. Så stoppede dyserne til,
blækpatronerne tørrede ud osv. Min printer er så til gengæld ikke ret
hurtigt, specielt ikke ved farver, men til mit brug er det helt fint.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-02-11 22:40

Mich. Ottosen wrote:
> [...]
> Fuserens holdbarhed er afgørende. Har kigget på flere, hvor der kun
> garanteres nogle få tusinde udskrifter - men så er printerne da osse

Kig på disse Brother modeller:
HL-2250DN med både duplex og netværk
http://www.brother.dk/g3.cfm/s_page/60960/s_level/21600/s_product/HL2250DNZW1
HL22-50DW med både cabled og trådløs netværk + duplex
http://www.brother.dk/g3.cfm/s_page/60960/s_level/21600/s_product/HL2270DWZW1

Gode og højeffektive. Lavt forbrug, billige tonere og tromle gennem
InkClub.dk. - De skriver normalt ca. 10.000-15.000 sider før skift af
tromle, men nogle af mine venner har forgængeren HL-2070N, og de har
ihvertfald udskrevet mere end 20.000 sider nu, og der er endnu ikke tegn
på slid / striber i udskrift.

> Multifunktionsmaskine? Jeg véd det ikke, men det kunne være rart med
> scanning og kopifunktion.

Hm... måske disse
DCP-J715W med både trådløs og cabled netværk + USB. Normal inkjet
http://www.brother.dk/g3.cfm/s_page/60960/s_level/31130/s_product/DCPJ715WZW1

Meget økonomisk i drift. De billige miljøpatroner fra InkClub kan
anbefales til denne model.

DCP-8085DN, s7h laser med farvescan + kopimaskine, duplex + netværk,
semiprofessionel model
http://www.brother.dk/g3.cfm/s_page/60960/s_level/31140/s_product/DCP8085DNZW1

Som for de alm. lasere kan billige tonere og tromle købes hos InkClub -
inkl. miljøvenlige tonere.

Jeg har lige anbefalet en DCP-J715W til en bekendt, og han er godt
tilfreds... Priser kan variere ret så meget fra forhandler til
forhandler. Fx. er listeprisen på DCP-J715W 1295kr., men svjh. fik han
den til 995kr. hos Dustin. Jeg har ikke de aktuelle priser på lasere og
andre multifunktionsmodeller.

En meget stor fordel er, at _alle_ Brother bruger CUPS printerdrivere,
der følger med OS X og som opdateres ca. 2 gange årligt via
Softwareupdate eller ved download af deres opd. pakke som image. Der
bliver kun installeret/opdateret til de modeller, der er tilsluttet
computeren. Kun ved modeller med indb. scanner skal man i første omgang
installere det medflg. software.

mvh. Erik Richard

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 15-02-11 19:45

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> [...]
<snip>

> [...]
> bliver kun installeret/opdateret til de modeller, der er tilsluttet
> computeren. Kun ved modeller med indb. scanner skal man i første omgang

Kære Erik
Tak for dit udførlige svar, har tjekket dem allesammen ud. De ser da
fornuftige ud. InkJet er ikke så interessant for mig (os), og
laserprinteren (multiple) ser mig noget stor ud. Nu skal den 27 kg
tunge* Apple Laser jo ud, så fruen i huset vil gerne have en mindre
maskine. Jo, der mange hensyn at tage
Men jeg har i mellemtiden også surfet lidt og fundet frem til en SAMSUNG
SCX-3205W LASER MFP til ca. kr. 1.500 hos Dustin. Den er s/h laser og
multiple. Kranen vil gerne have scanner faciliteten med.
Kender du den? Har du erfaringer med den?
Dr. Monster har jo Samsung og er meget tilfreds, og ham kan man da vist
roligt have tillid til?
Der står følgende på Dustins side: "Max print volumen (måned): 5000
sider". Hvad pokker mener de med det?

* Den var næsten umulig at få bakset op i lejligheden i 2003, så nu
bliver den splittet ad, inden nedturen

--
v.h., Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-02-11 19:50

> [...]

> jo Samsung og er meget tilfreds, og ham kan man da vist roligt have tillid

Vi solgte et par Samsung printere og havde ikke andet end bøvl med dem
.... men det kan da være blevet bedre siden da.

> Der står følgende på Dustins side: "Max print volumen (måned): 5000
> sider". Hvad pokker mener de med det?

Det er en indikation af hvad den er dimensioneret til ...

> * Den var næsten umulig at få bakset op i lejligheden i 2003, så nu bliver
> den splittet ad, inden nedturen

Ud af vinduet med den ...

/thomas

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 15-02-11 20:19

> Vi solgte et par Samsung printere og havde ikke andet end bøvl med dem
> ... men det kan da være blevet bedre siden da.

Hvor længe siden er det?

> Det er en indikation af hvad den er dimensioneret til ...

Vil det sige 5000 sider i hele maskinens levetid? Hvad betyder "måned"
som anført?

> Ud af vinduet med den ...

Venter lige til jorden er frosset endnu hårdere, så behøver jeg vel bare
at feje stumperne sammen?

--
v.h., Mich

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-11 20:21

Hej,

> Vil det sige 5000 sider i hele maskinens levetid? Hvad betyder "måned"
> som anført?

Det betyder 5000 sider per måned.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-02-11 20:23

> Hvor længe siden er det?

ca. 2 år ...

> Vil det sige 5000 sider i hele maskinens levetid? Hvad betyder "måned"
> som anført?

5000 sider i gennemsnit om måneden ... i forhold til nogle af deres
større modellerm som kan tage 10k eller 20k sider pr. mdr.

> Venter lige til jorden er frosset endnu hårdere, så behøver jeg vel bare
> at feje stumperne sammen?

netop!

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-02-11 01:20

Thomas von Hassel wrote:

> Ud af vinduet med den ...

Så skal han da huske kranen.

mvh. Erik Richard

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 15-02-11 21:59

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> * Den var næsten umulig at få bakset op i lejligheden i 2003, så nu
> bliver den splittet ad, inden nedturen

Du kunne jo sætte den til salg i markedsgruppen.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 15-02-11 22:11

> Du kunne jo sætte den til salg i markedsgruppen.

Tak iøvrigt for dit andet svar med at sætte printeren op som LPD, jeg
gennemgik hele opsætningen og tjekkede LPD og alt (det jeg kunne finde
ud af). Det hjalp desværre ikke. Jeg tror printeren har periodiske fejl.

Så derfor - og det med transporten - gør, at jeg ikke vil sætte den til
salg.

--
v.h., Mich

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 16-02-11 10:01

> [...]

> gennemgik hele opsætningen og tjekkede LPD og alt (det jeg kunne finde
> ud af). Det hjalp desværre ikke. Jeg tror printeren har periodiske fejl.

Hvis den virker pålideligt fra G4 maskinen, så er det et problem med
opsætningen på de andre maskiner.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-02-11 01:17

Mich. Ottosen wrote:

> [...]
> laserprinteren (multiple) ser mig noget stor ud. Nu skal den 27 kg
> tunge* Apple Laser jo ud, så fruen i huset vil gerne have en mindre

Den er faktisk ikke så stor, som den ser ud, men den vil dog altid blive
ca. 7-8cm højre pga., at scannren ligger ovenpå selve printerdelen.

> [...]
> Kender du den? Har du erfaringer med den?
> Dr. Monster har jo Samsung og er meget tilfreds, og ham kan man da vist

Nej, jeg kender intet til Samsungs printere ved hverken selvsyn eller
brug, men de får generelt rimeligt gode anmeldelser. Dog er tonere ikke
helt så billige som til Brother - heller ikke gennem InkClub.

Og det eneste, jeg véd om deres scannersektioner er, at du ofte bruger
bundled Silverfast OEM software, der /ikke/ giver mulighed for opg. til
Silverfast AI Studio.

> Der står følgende på Dustins side: "Max print volumen (måned): 5000
> sider". Hvad pokker mener de med det?

Betyder, at den ikke er beregnet til at kunne printe mere end de ca.
5000 sider kontinuerligt pr.md. i den periode, tromle/fuser er normeret
før udskriftning.

Eller sagt på en anden måde. Du skal regtne med at skifte tromle/fuser
for hver ca. 5000 siders udskrift.

Her er Brother også klart bedre. Selv den billigste s/h laser - HL-2035
kun med UsB til 700kr. - er beregnet til +10.000 sider pr.md.. Og som
jeg skrev, så har mine venner på deres HL-2070N udskrevet mere end
20.000 sider siden de fik den, og der er ingen tegn på slid, fejlprint
eller andre tegn på, at tromle/fuser trænger til duskiftning.

Prismæssigt mener jeg at have set, at tromle/fuser til Samsungs
billigere modeller koster lige omk. 1100kr., mens en tromle til Brother
typisk koster 695-895kr. gennem InkClub - ca. 200kr. billigere ned hos
Brother selv.

Hm, måske skulle du 'nøjes' med at købe en s/h laser - fx. Brother
HL-2250DN og så finde en god lille scanner - noget i stil med en HP
ScanJet 4670 eller lignende series 4700 fra HP. De er ved at udgå, men
der kan stadig være nogle på lager rundt omkring. Canon laver også nogle
tilsv. meget små A4 scannere i god kvalitet, men modsat HPs scannere er
der vist stadig visse problemer med nogle drivere til både 10.5.x og
10.6.x. - I øvrigt følger ReadIris OCR software normalt med alle HPs
scannere til Mac. - Alene det er pengene værd... Str. på de
ultra-kompakte HP og Canon scannere er ca. 32x23x3,5cm og koster fra ca.
800kr. til ca. 1400kr. afh. af mærke/(model.

Jeg har selv en HP SJ-4670 - en fremragende scanner, der både kan stå
vandret og lodret med både forstr. af udsnit m.m.m. via ScanUtility og
ReadIris 9 Pro, der fulgte med. - At jeg så senere har opg. til ReadIris
11.x Pro for endnu flere muligheder, er en anden snak.

Jeg har kigget lidt på HPs hjemmeside, men det ser ud til, de pt. kun
har den nye ScanJet Professional 1000 bærbare. Det er desværre kun en
600x1200dpi (4800x9600 interpoleret), og det er ikke nok, hvis man også
vil bruge den til billedscanning, så skal du op i mindst
1200x2400@40bits - helst 2400x2400@40bits/48bits

http://www.shopping.hp.com/webapp/shopping/product_detail.do?storeName=storefronts&landing=scanner&category=document&a1=Price+after+rebate&v1=%24200-400&product_code=L2722A%23BGJ&catLevel=2

> * Den var næsten umulig at få bakset op i lejligheden i 2003, så nu
> bliver den splittet ad, inden nedturen

Ja, den er tung som et ondt år, men nærmest uopslidelig. - Beregnet til
ca. 200.000 siders udskrift pr.md. og fuser til ca. 175.000 print -
vedvarende print - før udskiftning (iflg. goe' gamle Guru).

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-02-11 20:19

> [...]

> billigere modeller koster lige omk. 1100kr., mens en tromle til Brother
> typisk koster 695-895kr. gennem InkClub - ca. 200kr. billigere ned hos

Men når printeren koster kr. 700,- for en sort/hvid og kr. 1.300,- for
en i farver, har man så lyst til at skifte trome/fuser, når printeren er
nogle år gammel, og en nyere og smartere model kan fås for stort set det
samme som tromlen koster? Køber man så ikke bare en ny printer? Så kan
det jo være ligegyldigt, hvad en ny tromle koster. Det var mere vigtigt,
dengang laserprintere kostede kr. 25.000,-.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-02-11 20:32

> [...]
> det jo være ligegyldigt, hvad en ny tromle koster. Det var mere vigtigt,
> dengang laserprintere kostede kr. 25.000,-.

Det er jo ikke særlig mijøvenligt ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-02-11 21:03

Thomas von Hassel wrote:

> Det er jo ikke særlig mijøvenligt ...

Du milde moster, - nu er det mig, der er 100% enig med dig...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-02-11 21:07

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Du milde moster, - nu er det mig, der er 100% enig med dig...

Og så skal man huske at sende tonerne retur ..

(de fleste leverer enda en gratis returlabel)

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-02-11 21:47

> Det er jo ikke særlig mijøvenligt ...

Nej, det er rigtigt, men så skulle vi jo heller ikke købe nye computere,
men i stedet holde liv i de gamle med opgraderinger osv. Det er der vist
heller ikke mange, der mener kan betale sig. Misforstå mig ikke. Jeg
tænker skam meget på miljøet. Jeg regner bare med, at en privatperson
som mig med et begrænset behov for at printe, kan få sådan en tromle til
at holde nogle år. Til den tid er de nye printere sikkert bedre og
hurtigere og også mere miljøvenlige med mindre strømforbrug osv.
Samtidig kan der vel efterhånden være problemer med at skaffe toner til
en gammel printer. Der kan altså være mange ulemper ved at beholde den
gamle printer. Jeg er klar over, situationen er en anden, hvis man
printer meget og skal skifte tromle hvert halve år.
I øvrigt har jeg jo aldrig prøvet det. Hidtil har jeg haft to
blækprintere, der begge blev omkring ti år, før de blev givet videre.
Jeg ved derfor ikke, hvad jeg vil gøre, når jeg står i situationen. Lad
derfor være med at få det til at lyde som om, jeg ikke er miljøvenlig.
Mit indlæg var formuleret som et spørgsmål. Køber I andre en tromle til
kr. 800,- til en printer til kr. 1.000,-, som er fire år gammel?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-02-11 22:04

> [...]
> Mit indlæg var formuleret som et spørgsmål. Køber I andre en tromle til
> kr. 800,- til en printer til kr. 1.000,-, som er fire år gammel?

Det kommer an på om den stadig opfylder mit behov ligenu og om den også
gør det indenfor tromlens forventede levetid ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-02-11 20:19

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Dr. Monster har jo Samsung og er meget tilfreds, og ham kan man da vist
> roligt have tillid til?

Husk bare, at jeg ikke bruger min printer ret meget. Det bliver måske
til 10-25 sider om ugen, når det går højt. Jeg er mere begejstret for,
at den kan holde til at stå i måske dagevis eller mere uden at blive
brugt. Min gamle blækprinter skulle jævnligt have renset dyser, fordi de
stoppede til. Det var sikkert fordi, den ikke blev brugt nok. Selv om
man ikke printer meget, så er det jo irriterende, hvis det ikke virker.
Det sker jo typisk, når man har travlt og lige skal printe en
rutevejledning, adresse eller sådan noget ud, før man kører.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-02-11 20:31

> Det sker jo typisk, når man har travlt og lige skal printe en
> rutevejledning, adresse eller sådan noget ud, før man kører.

eh .. har du ikke en iPhone og/eller GPS ? ;)

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-02-11 21:47

> eh .. har du ikke en iPhone og/eller GPS ? ;)

Jo, men der er jo specielle situationer. Måske skal jeg med en anden til
vores børns tennisturnering. Så vil jeg lige printe planen over
turneringen ud, hvor adressen står øverst, så vi kan taste den ind i
GPS'en ude i bilen. Som regel gør jeg det i god tid, men det kan jo ske,
jeg har glemt det. Så er det irriterende, hvis der kommer et ulæseligt
ark papir med blanke striber ud af printeren, når man er på vej ud ad
døren. Det skete tit med blækprinteren, men aldrig med min laserprinter.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 15-02-11 13:57

Hvis multifunktions, så anbefaler jeg Canon. Brother har for bøvlet
interface. Canon kan scanne/printe til/fra USB-stick, og fås også i
versioner, som kan printe på CD/DVDer.
- Mikael

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 15-02-11 19:45

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> Hvis multifunktions, så anbefaler jeg Canon. Brother har for bøvlet
> interface. Canon kan scanne/printe til/fra USB-stick, og fås også i
> versioner, som kan printe på CD/DVDer.
> - Mikael

Tak for svar. Er Canons printere ikke alle sammen inkjet? Jeg vil så
gerne have en laser.

--
v.h., Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-02-11 19:50

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Tak for svar. Er Canons printere ikke alle sammen inkjet? Jeg vil så
> gerne have en laser.

Jeg har en Canon laser som jeg er meget tilfreds med ... sparsom i
toner, fylder ikke noget.

/thomas

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 15-02-11 20:19

> Jeg har en Canon laser som jeg er meget tilfreds med ... sparsom i
> toner, fylder ikke noget.

Vil du løfte sløret for, hvilken model det er?

--
v.h., Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-02-11 20:23

> Vil du løfte sløret for, hvilken model det er?

uh, jo .. synes bestemt jeg havde postet er link

men her er den igen:

<http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Printers/Laser/i-SENSYS_LBP
6650dn/index.aspx>

/thomas

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 15-02-11 22:13

> uh, jo .. synes bestemt jeg havde postet er link

> [...]

Hat tjekket den ud, det er imponerende specs. Det ser ud til, at
edbpriser.dk er nede, så jeg kan ikke finde dens pris. Den er vel ret
dyr? Ret dyr er over 2.000 i mit tilfælde for en printer.

--
v.h., Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-02-11 22:33

> Hat tjekket den ud, det er imponerende specs. Det ser ud til, at
> edbpriser.dk er nede, så jeg kan ikke finde dens pris. Den er vel ret
> dyr? Ret dyr er over 2.000 i mit tilfælde for en printer.

Det er vist deromkring ... synes jeg har set den til omkring 2.500,-

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-02-11 20:21

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-02-11 01:22

Thomas von Hassel wrote:

> Jeg har en Canon laser som jeg er meget tilfreds med ... sparsom i
> toner, fylder ikke noget.

Jeg tror, Mich mener deres 3-i-1, og de er mig bekendt alle kun inkjet...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-02-11 08:34

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Jeg tror, Mich mener deres 3-i-1, og de er mig bekendt alle kun inkjet...

Canon har farvelaser MFC maskiner ... dustin har f.eks. en på tilbud til
lige under 2000,-

/thomas

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 16-02-11 17:02

> Canon har farvelaser MFC maskiner ... dustin har f.eks. en på tilbud til
> lige under 2000,-
>
> /thomas

Øh, kan du lige vise mig den rette vej? Den eneste jeg kan finde her:

<http://www.dustinhome.dk/productlist.aspx?lgroup=1366&dgroup=4212&Curre
ntPage=1>

er denne her:
CANON I-SENSYS MF8030CN FARVE MF
430 mm x 484 mm x 429 mm
25 kg

Den er jo lige så stor som min Apple Laserwriter og næsten lige så tung.
Jeg vil absolut foretrække noget mere kompakt

Den koster desuden ca. 2.500 , så det er næppe dén du tænkte på, vel?

--
v.h., Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-02-11 18:22

> [...]
> Jeg vil absolut foretrække noget mere kompakt
>
> Den koster desuden ca. 2.500 , så det er næppe dén du tænkte på, vel?

<http://www.dustinhome.dk/pd_5010550677.aspx>

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 15-02-11 15:22

On 14 Feb., 19:49, cykelsta...@invalid.dk (Mich. Ottosen) wrote:
> [...]
> billige.
>
> Multifunktionsmaskine? Jeg véd det ikke, men det kunne være rart med
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
En sort/hvid/måskefarve/laserprinter/med kopilåg og faxmaskine, med
netværk, hvis "fuser" holder evigt, men måske skal være en blæksprøjte
istedet? Ja det er sgu' en svær nød at knække!

Ved du hvad jeg vil? Jeg vil lade som om jeg ikke hørte dig og
fortælle at jeg er glad for min farvelaserprinte XEROX 6125N med
netværk. Hvor længe fuseren holder rager mig en høstblomst, men hvad
er mere vigtigt er, at jeg lige har købt 4 erstatningsfarvepatroner
for 500kroner-for alle fire. Der skulle være til 2000 tryk på hver.
Med de sædvanlige 5% dækning.
Det kan jeg leve med.

MvH
Jens

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 04-03-11 20:41

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

<snip>

Tak til alle for behjertede råd. Som Lyrik her skriver, så er det lidt
af en jungle. Vel osse fordi vi hver især har vores personlige
krav/forventninger.

Det blev så til en Samsung SCX 3205W.

Af flere grunde:
Laser, s/h, fin opløsning i print, 3-i-1 (var bare en bonus for mig),
rimelig kompakt, men osse kun rimelig, WIFI og faktisk "dobbelt
trådløs", den skal ikke engang kables til routeren, det klarer WPS !
Hvis jeg bare kan finde ud af det? Kan ikke huske min opsætning af
Netgear WNR1000.
Prisen er overkommelig kr. 1.500 og den er bestilt hos Dustin, som jeg
tidligere har handlet med til stor tilfredshed.

--
v.h., Mich

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 18-02-11 22:35

> Og så skal man huske at sende tonerne retur ..

Er der andre end mig der kommer til at tænke på "Toner fra Himlen"?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-02-11 23:01

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110218 <nospam0002+20110218@gmail.com> wrote:

> Er der andre end mig der kommer til at tænke på "Toner fra Himlen"?

It's just you :)

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 18-02-11 22:36

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Mit indlæg var formuleret som et spørgsmål. Køber I andre en tromle til
> kr. 800,- til en printer til kr. 1.000,-, som er fire år gammel?

Hvis det gør den i stand til at levere X sider mere (hvor X har en
fornuftig størrelse) og man iøvrigt er glad for printeren, så jovist.

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-02-11 00:08

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110218 <nospam0002+20110218@gmail.com> wrote:

> Hvis det gør den i stand til at levere X sider mere (hvor X har en
> fornuftig størrelse) og man iøvrigt er glad for printeren, så jovist.

OK. Bare vi er enige. Så skal jeg nok også gøre det, når det engang
bliver aktuelt.
--
Henrik Münster
Esbjerg