Hvad er en .xps fil.
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 14-02-11 10:43

Hej med Jer.

Jeg har modtaget 2 stk. .xps filer der skulle være noget
billed/tekst-noget. Fylder kun 123 KB.
GraphicConverter viser et meget lille brev med noget tekst og
noget billedværk. Dokument ca. 4x6 cm i 96 dpi.
Fuldstændig ulæseligt men billederne kan jeg -se- da jeg
ved hvad det skal være (noget logo).
Andre programmer vil ikke åbne filen.
Hvad er det for noget.

Michael C.

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 14-02-11 10:55

http://tinyurl.com/5upshon

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 14-02-11 21:49

http://meta.stackoverflow.com/questions/15650/ban-lmgtfy-let-me-google-that-for-you-links

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-02-11 22:03

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110214 <nospam0002+20110214@gmail.com> wrote:

> http://meta.stackoverflow.com/questions/15650/ban-lmgtfy-let-me-google-tha
> t-for-you-links

hvad mener du selv ?

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 14-02-11 14:30

On 14 Feb., 22:02, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> hvad mener du selv ?
>
> /thomas
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Han mener åbenbart at det er en frækhed at svare som du gjorde.
Jeg mener at det er en måde man svarer på, når man ikke ser med
øjnene, men med næseborene, hvis du forstår?
xps ser ifølge Googlehjælpen ud til at være nye slags dokumentfiler
som man ikke let kan redigere i og som sammenlignes med Pdf, i stilen,
så vidt jeg fatter det.

Men det svar jeg ville forvente var, er det noget jeg kan bruge til
noget? Skal jeg have et nyt tekstbehandlingsprogram som spytter xps
ud? Hvem bruger det? Hvorfor bruger de det? Er det en Microsoftfil som
skal DRM-konkurrere med pdf?

Hvordan er relevansen til den almindelige Macbruger? Det sidste fordi
dette er en Macgruppe.

Men så var det at manden fik revet en Googlesøgning i næsen! Og så
visnede hele debatten som et stykke afbrændt lokumspapir og du kunne
stikke næsen i sky! Og det var åbenbart det det skulle handle om i dit
regi?

Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-02-11 22:34

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> Han mener åbenbart at det er en frækhed at svare som du gjorde.

_jeg_ har ikke svaret på OP's indlæg ...

eh .. ok ..

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 14-02-11 22:51

thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) writes:

> hvad mener du selv ?

Fremgår det ikke af det valgte link?

For at sige det kort og pænt mener jeg lmgtfy er en uskik.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-02-11 22:53

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110214 <nospam0002+20110214@gmail.com> wrote:

> Fremgår det ikke af det valgte link?
>
> For at sige det kort og pænt mener jeg lmgtfy er en uskik.

ok :) ... så er vi enige. Jeg bruger det kun som en joke i ny og næ ...

problemet er jo mere at afstemme hvor en diskussion skal starte ... og
det er nogen gange svært at skulle starte fra Adam og Eva ...

/thomas

Fra : Kurt Brixen

Dato : 14-02-11 23:02

On 2011-02-14 22:50:56 +0100, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110214 said:

> Fremgår det ikke af det valgte link?
>
> For at sige det kort og pænt mener jeg lmgtfy er en uskik.

Det er i hvert fald en uskik at gemme lmgtfy bag et tinyurl link

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-02-11 23:14

Kurt Brixen <kbrixen@gmail.invalid> wrote:

> Det er i hvert fald en uskik at gemme lmgtfy bag et tinyurl link

lad mig tage den et skridt videre og sige at det generelt er lidt dumt
at gemme links bag url forkortere med mindre der er en god grund til
det...

(f.eks. twitter hvor der er begrænset med antallet af karakterer)

/thomas

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 14-02-11 23:25

Den 14/02/11 23.01, Kurt Brixen skrev:

> Det er i hvert fald en uskik at gemme lmgtfy bag et tinyurl link

Nej, ellers ryger overraskelseseffekten

/Lars

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 14-02-11 22:52

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> writes:

> Han mener åbenbart at det er en frækhed at svare som du gjorde.

Det var Lars der svarede sådan, ikke Thomas.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 14-02-11 22:57

> [...]

> problemet er jo mere at afstemme hvor en diskussion skal starte ... og
> det er nogen gange svært at skulle starte fra Adam og Eva ...

Så kan man pænt og ordentligt skrive et kort svar på spørgsmålet og så
angive at man har fundet informationen ved at søge efter "..." på
Google.

Det er nemt som erfaren rotte at glemme at bare fordi Google har et
enkelt søgebillede, så er det stadig en kunst at søge effektivt.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 14-02-11 23:08

On 2011-02-14 10:43:24 +0100, Michael Corfitsen said:

> [...]
> noget billedværk. Dokument ca. 4x6 cm i 96 dpi.
> Fuldstændig ulæseligt men billederne kan jeg -se- da jeg

..xps er noget Microsoft har skabt.

For Windowsbrugere virker det ligesom når vi på Mac gemmer et print som pdf.
I Windows kan man printe til XPS, men det er besværligt for alle andre.
Hvis du kan få afsenderen til at gemme som PDF i stedet,er det noget
lettere.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-02-11 23:14

Kurt Brixen <kbrixen@gmail.invalid> wrote:

> .xps er noget Microsoft har skabt.

Kan huske jeg var til en konference i ... 2007 tror jeg ..... hvor XPS
blev slået op som den store "PDF killer" ....

*crickets*

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 14-02-11 23:26

Kurt Brixen <kbrixen@gmail.invalid> writes:

> andre. Hvis du kan få afsenderen til at gemme som PDF i stedet,er det
> noget lettere.

For nyere versioner af Office kan man hente en plugin så man kan gemme i
PDF. Den er jeg glad for.