Mærkelig stavekontrol på Mac
Fra : Henrik Münster

Dato : 14-02-11 01:48

Vi har vist talt om det før, men nu fik jeg igen et mærkeligt ordforslag
fra stavekontrollen på min Mac, som jeg bruger i Pages. Der skulle stå
"overdosis", men nogen havde skrevet "overdåsis". Jeg regnede med, at
det kunne stavekontrollen sagtens klare, men det eneste forslag er:
"oaerdåsis". Hvor får den de ord fra? Min iPhone er såmænd ikke bedre.
Det er de mest vilde ord, den foreslår. Måske er det bare mig, der har
for lille et ordforråd. Det ved jeg ikke.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Langgaard

Dato : 14-02-11 01:25

On 14 Feb., 01:48, hen...@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:
> [...]
> Det er de mest vilde ord, den foreslår. Måske er det bare mig, der har
> for lille et ordforråd. Det ved jeg ikke.

Hej

Min stavekontrol "tilbød" ofte de rigtige ord, med med nogle underlige
mellemrum, som man efterfølgende så skulle fjerne, irriterende.

Det hjalp at vælge dansk alle de steder der kan vælges sprog, så nu
virker det meget bedre, nærmest perfekt. Jeg får heller ikke en hel
rød side pga. stavekontrollen har valgt en "forkert" sprog, og det er
let at skifte til feks. engelsk når man har brug for det.

--
Langgaard

--
Langgaard

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 14-02-11 14:23

Langgaard <langgaard@klarupnet.dk> wrote:

> [...]
> rød side pga. stavekontrollen har valgt en "forkert" sprog, og det er
> let at skifte til feks. engelsk når man har brug for det.

Min iPhone kan ikke stave til: at

Den skriver St hver gang

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Langgaard

Dato : 14-02-11 07:08

On 14 Feb., 14:22, jes...@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Min iPhone kan ikke stave til: at
>
> Den skriver St hver gang

Hej

Brug lidt tid på at skrive at en del gange og bliv så ved med at
trykke på det foreslåede "St" hver gang, så lærer den det, jeg gjorde
det ca 10-15 gange i et par SMS'er så kunne den

--
Langgaard

Fra : Langgaard

Dato : 14-02-11 07:57

On 14 Feb., 15:07, Langgaard <langga...@klarupnet.dk> wrote:

> Hej
>
> Brug lidt tid på at skrive at en del gange og bliv så ved med at
> trykke på det foreslåede "St" hver gang, så lærer den det, jeg gjorde
> det ca 10-15 gange i et par SMS'er så kunne den

Røv og nøgler, efter kort tid skriver den igen St

--
Langgaard

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-02-11 10:17

Langgaard <langgaard@klarupnet.dk> wrote:

> Røv og nøgler, efter kort tid skriver den igen St

Jeg synes, det er lidt varierende, om den kan lære noget. Nogle gange er
det som om, den ret hurtigt finder ud af, at man ikke ønsker et ord
rettet. På den anden side underskriver jeg halvdelen af mine SMS med
"Knus", og det er konsekvent blevet rettet til "Knud" i de tre år, jeg
har haft iPhone.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 15-02-11 11:22

Den 15/02/11 10.16, Henrik Münster skrev:
> [...]
> rettet. På den anden side underskriver jeg halvdelen af mine SMS med
> "Knus", og det er konsekvent blevet rettet til "Knud" i de tre år, jeg

Er din kone så begyndt at kalde dig Knud?

/Lars

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-02-11 17:24

Lars Kongshøj <lars_kongshoj@hotmail.com> wrote:

> Er din kone så begyndt at kalde dig Knud?

Ha, ja det er sikkert en nemmere løsning end at få stavekontrollen i
iPhone til at opføre sig anderledes.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Langgaard

Dato : 14-02-11 09:20

> Min iPhone kan ikke stave til: at
>
> Den skriver St hver gang

Efter at have prøvet forskelligt uden held, hentede jeg iTeachWords,
og nu kan jeg tilføje nye ord som jeg lyster. Nu foreslår den ikke
mere St, Ha-ha...

--
Langgaard