Batteri til MacBook
Fra : Ukendt

Dato : 13-02-11 22:04

Hvor købes bedst og billigst et nyt batteri til MacBook 13" hvid,
Typen hedder A1185 10.8V 55Wh

mvh
agge

Fra : Snorre Berg

Dato : 14-02-11 00:12

Den 13.02.11 22.04, skrev agge:
> Hvor købes bedst og billigst et nyt batteri til MacBook 13" hvid,
> Typen hedder A1185 10.8V 55Wh
>
> mvh
> agge

Kan dette være av interesse, mon tro?

http://eshop.macsales.com/shop/powerbook/batteries/

--
SB

Fra : Frank Bach

Dato : 14-02-11 19:34

Den 14/02/11 00.12, Snorre Berg skrev:

> Kan dette være av interesse, mon tro?
>
> http://eshop.macsales.com/shop/powerbook/batteries/

Prøv en søgning med "A1185" på eBay
Jeg har købt flere gange der fra HongKong uden problemos.. Og til
rimelige priser..

MVH Frank Bach
Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-11 22:35

OK, ser mig lidt rundt.

mvh
agge

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-02-11 22:41

agge <> wrote:

> OK, ser mig lidt rundt.

Jeg må lige komme med min standard advarsel mod "kopi" batterier .. Ikke
at de ikke virker, eller eksploderer, men de holder ikke så længe, både
hvad angår tid pr. opladning eller cycle counts angår ..

YMMV ..

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-11 21:16

On Mon, 14 Feb 2011 22:41:04 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von
Hassel) wrote:

> [...]
>at de ikke virker, eller eksploderer, men de holder ikke så længe, både
>hvad angår tid pr. opladning eller cycle counts angår ..

Hej igen

Det endte med at jeg har bestilt et originalt batteri fra Apple Store
til kr. 1099,00, da jeg ikke turde købe et uoriginalt.

mvh
agge

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 18-02-11 15:56

<snip>

> Jeg må lige komme med min standard advarsel mod "kopi" batterier .. Ikke
> at de ikke virker, eller eksploderer, men de holder ikke så længe, både
> hvad angår tid pr. opladning eller cycle counts angår ..

Jeg tror ikke længere at der sælges batterier mærket "Apple" til en G3
Pismo.

Jeg har lige købt et "Lo-ion replacement battery for Apple Powerbook G3
Series" fra Batteribyen. Batteriet ankom så idag.

So fare, so good. Men det er lidt stramt at få det ind i batterimodulet.

Det gik ikka at fjerne det med håndtaget - det sad så stramt, at jeg var
nervøs for at knække håndtaget. Jeg fik det ud ved at vende Pismo'en om
og putte neglene i revnen og hive.

Der er osse noget andet, der ser mærkeligt ud. Batteriet er "rated"
11.1V/7200mAh.

Det er et no-name, assembled in China. Model: M7318, M7385. Der kommer
mange "hits" der specifikt nævner Pismo på Google med: Powerbook M7318
M7385. Der kommer ingen advarsler - i hvert fald på den første side.

Det batteri der sidder i (fra firmaet 2-power i Korea, vist nok osse
købt fra Batteribyen) er "rated" 10.8V/6000mAh. Det holder (nu) i 4-5
timer.

Et tidligere batteri der har siddet i (BTI) står der ikke noget på om
rating'en. Det er faktisk købt i Office Line på Åboulevarden. Det holder
nu kun i ca 1/2 time.

Jeg har desværre smidt det originale Apple batteri ud
(genbrugsstationen) der sad i da jeg købte Pismo'en, efter at ha' skilt
det ad. Det var tanken at udskifte cellerne, men det gik jeg fra igen.

Så jeg kan ikke sammenligne med andre mere eller mindre originale Apple
batterier mht "rating".

Vil jeg få problemer med den lidt større spænding (volt) med det nye?

F.eks ved at opladeren brænder af? eller at spændingen brænder noget af
i computeren?

> YMMV ..

Your mileage might vary. Yes indeed, it might ...

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-02-11 17:12

Axel Hammerschmidt wrote:

> [...]
>
> Vil jeg få problemer med den lidt større spænding (volt) med det nye?
>
> F.eks ved at opladeren brænder af? eller at spændingen brænder noget af

Det behøver du ikke være bange for. Både Wallstreet og Pismo har en
tolerance på +/-10% i spænding fuldt opladet.

Det batteri, jeg fik i den Pismo, jeg købte engang, og som blev smadret
af PostDanmark, var også en 7200mAh. Den kørte fint og kunne klare knap
6 timer før ny opladning med 'Energibesparelse' sat til 'økonomisk' både
i OS 9.2.2 og 10.4.11. - Og ja, den var også pokkers besværlig at tage
ud.

mvh. Erik Richard

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 18-02-11 18:12

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

<snip>

> Det behøver du ikke være bange for. Både Wallstreet og Pismo har en
> tolerance på +/-10% i spænding fuldt opladet.

OK. Tak.

> [...]
> 6 timer før ny opladning med 'Energibesparelse' sat til 'økonomisk' både
> i OS 9.2.2 og 10.4.11. - Og ja, den var også pokkers besværlig at tage

Ved du hvilket batteri der oplades først når der sidder et batteri i
både batteri-modulet og DVD-modulet?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-02-11 18:42

Axel Hammerschmidt wrote:

> OK. Tak.

> Ved du hvilket batteri der oplades først når der sidder et batteri i
> både batteri-modulet og DVD-modulet?

Nej, det véd jeg faktisk ikke, men mit gæt er, at det er det i
batterirummet, der først oplades, - det er da det mest naturlige, da det
jo sidder tættest på styreelektronikken.

mvh. Erik Richard