Mac mini?
Fra : Hans Houmøller

Dato : 12-02-11 23:50

Går med planer om at berige husets computerkraft med en MacMini som i
første omgang skulle være en forbedring af fruens computeri. Vi har har
1 stk alm. pc med Windows 7, en iMac, en MacBook, 1 stk iPad, 2 stk
iPhones og 1 iPod Touch.
Det jeg har i mine limske tanker er at erstatte fruens lidt ældre pc med
en MacMini, så vi kan lave forskellige synkroniseringer. Jeg har jo
læset mig frem til, at sådan en kan meget mere end det, men er det
overkill at ville gøre som jeg beskriver?

Ingen dumme spørgsmål
- kun dumme svar

Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-02-11 23:53

Hans Houmøller <hanshoumoller@gmail.com> wrote:

> [...]
> læset mig frem til, at sådan en kan meget mere end det, men er det
> overkill at ville gøre som jeg beskriver?

synkroniseringer ... ? ... hvad vil du gerne opnå ?

/thomas

Fra : Hans Houmøller

Dato : 14-02-11 12:09

Den 12/02/11 23.52, Thomas von Hassel skrev:

> synkroniseringer ... ? ... hvad vil du gerne opnå ?
>
> /thomas

Blandt andet at kunne synkronisere kalendere, musik (i iTunes), dele
dokumenter med mere. Dertil synes jeg, at det vil være et godt valg at
skifte fruens pc ud med en Mac, når den trænger til det.

Er der for øvrigt noget nyt om, hvornår der kommer en ny Mac Mini? Jeg
spurgte i Fona for nylig, og fik svaret, at "den slags ved man aldrig
med Apple", men jeg ved jo, at der i gruppen her findes en del, der har
fingerspidsfornemmelser for den slags.

--
Ingen dumme spørgsmål
- kun dumme svar

Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-02-11 12:54

Hans Houmøller <hanshoumoller@gmail.com> wrote:

> Blandt andet at kunne synkronisere kalendere, musik (i iTunes), dele
> dokumenter med mere.

Kalender sync kræver en server .. så er det nok bare nemmere at køre den
over f.eks. Google Calendar/Gmail.

> [...]
> spurgte i Fona for nylig, og fik svaret, at "den slags ved man aldrig
> med Apple", men jeg ved jo, at der i gruppen her findes en del, der har

De er ca. på en ny model om året ... så om 2-3 mdr. muligvis ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-02-11 10:17

> De er ca. på en ny model om året ... så om 2-3 mdr. muligvis ...

Det bedste er sådan set at slå op på nedenstående link, men ingen ved jo
noget med sikkerhed:

<http://buyersguide.macrumors.com/>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 15-02-11 10:37

Hans Houmøller <hanshoumoller@gmail.com> writes:

> [...]
> med Apple", men jeg ved jo, at der i gruppen her findes en del, der
> har fingerspidsfornemmelser for den slags.

Dem der ved noget må ikke sige noget, så det er jo ret enkelt :)

Du kan jo se sådan på det at du skal købe den når du ikke kan vente
længere, og hvis der så dukker en model op lidt senere, så er det bare
ærgeligt, fordi du KUNNE ikke vente længere!

Er der nogen speciel ting du mangler, eller vil du bare have 2011-modellen?