iPhone til fattigrøve ;-)
Fra : -=JF=-

Dato : 11-02-11 20:35

Så er der rygter om en ny iPhone, og denne gang en model til folk der
ikke har dybe nok lommer, eller ikke har lyst til at betale 5-6.000,-
for en telefon: http://epn.dk/teknologi2/article2337199.ece

--
Mhv.
John

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-02-11 20:37

-=JF=- <null@null.null> wrote:

> Så er der rygter om en ny iPhone, og denne gang en model til folk der
> ikke har dybe nok lommer, eller ikke har lyst til at betale 5-6.000,-
> for en telefon: http://epn.dk/teknologi2/article2337199.ece

gentag efter mig:

"det er kun rygter, det er det samme rygte der har været oppe at vende
de sidste 3 år, nothing to see here, move along"

/thomas

Fra : -=JF=-

Dato : 11-02-11 21:06

Den 11/02/11 20.37, Thomas von Hassel skrev:

> gentag efter mig:
>
> "det er kun rygter,

Jo jo - men hvad er en sladderhistorie værd uden lidt rygter

--
Mhv.
John

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-02-11 21:12

-=JF=- <null@null.null> wrote:

> Jo jo - men hvad er en sladderhistorie værd uden lidt rygter

.... at jp.dk/epn.dk bruger den som linkbait ...

/thomas

Fra : -=JF=-

Dato : 11-02-11 21:41

Den 11/02/11 21.11, Thomas von Hassel skrev:

> ... at jp.dk/epn.dk bruger den som linkbait ...

Nu kender vi jo ikke nødvendigvis alle de rygter som du tilsyneladende
kender.
--
Mhv.
John

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-02-11 22:08

-=JF=- <null@null.null> wrote:

> Nu kender vi jo ikke nødvendigvis alle de rygter som du tilsyneladende
> kender.

jeg kender nok ikke mere end alle andre ... men at bruge løse rygter som
madding synes jeg ikke hører hjemme på andet end deciderede rygtesider

/thomas

Fra : -=JF=-

Dato : 11-02-11 22:19

Den 11/02/11 22.08, Thomas von Hassel skrev:

> jeg kender nok ikke mere end alle andre ... men at bruge løse rygter som
> madding synes jeg ikke hører hjemme på andet end deciderede rygtesider

Lad mig lige slå *helt* fast at jeg ikke er ude på at kaste madding
eller fiske efter en højere clickrate på hverken JP eller nogen som
helst anden hjemmeside.

Jeg fandt en artikel med et rygte som jeg ikke kendte, og tænkte at
andre iPhonebrugere måske ogå fandt det interessant - og længere er den
såmænd ikke.

--
Mhv.
John

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-02-11 22:24

-=JF=- <null@null.null> wrote:

> Lad mig lige slå *helt* fast at jeg ikke er ude på at kaste madding
> eller fiske efter en højere clickrate på hverken JP eller nogen som
> helst anden hjemmeside.

Men det er jo det JP håber på .. alt hvad der har Apple i titlen bliver
ædt råt ... uanset næsten hvad det handler om ..

> Jeg fandt en artikel med et rygte som jeg ikke kendte, og tænkte at
> andre iPhonebrugere måske ogå fandt det interessant - og længere er den
> såmænd ikke.

og den slags artikler får mit pis i kog ...

/thomas

Fra : -=JF=-

Dato : 11-02-11 23:02

Den 11/02/11 22.23, Thomas von Hassel skrev:

> Men det er jo det JP håber på .. alt hvad der har Apple i titlen bliver
> ædt råt ... uanset næsten hvad det handler om ..
Det skal jeg ikke kunne sige. Apple-nyheder rangerer ikke højere på min
interesseliste end andre IT-nyheder indenfor min interessesfære. Nu
tumlede jeg tilfældigvis forbi denne.

Og ret beset er det vel også hele essensen i enhver overskrift - at
skabe interesse.

> og den slags artikler får mit pis i kog ...
Det er der kun et råd for - Slå koldt øl i blodet

--
Mhv.
John

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-02-11 23:09

-=JF=- <null@null.null> wrote:

> [...]
> tumlede jeg tilfældigvis forbi denne.
>
> Og ret beset er det vel også hele essensen i enhver overskrift - at

Helt sikkert ... men at en historie om Apple _måske_ gør et eller andet
ligger højere end f.eks. det der sker i egypten er mig ubegribeligt.

<http://dl.dropbox.com/u/693028/WTF.png>

bare en af mine små kæpheste ...

> Det er der kun et råd for - Slå koldt øl i blodet

det hjælper som regel at høre på andre sure mennesker:

<http://www.angrymacbastards.blogspot.com/>

/thomas

Fra : Palle

Dato : 15-02-11 22:14

On 2011-02-11 23:08:57 +0100, Thomas von Hassel said:

> Helt sikkert ... men at en historie om Apple _måske_ gør et eller andet
> ligger højere end f.eks. det der sker i egypten er mig ubegribeligt.
>

> <http://dl.dropbox.com/u/693028/WTF.png>
>
> bare en af mine små kæpheste ...

Njaee....

Man hører jo en hel del netop om Egypten i alle andre medier.
TV-Avisen, TV2 News, DR Update med videre. Hvor tit hører du om rygtet
om en ny iPhone i TV Avisen?

Så det er ikke helt fair at sammenligne "mest læste" statistikker på
den måde. Overall er Egypten nyheden jo nok den mest indtagede,
hvilket måske gør det overflødigt også at hoppe på et online medie for
OGSÅ at læse om det der. Jeg ville også klikke på iPhone nyheden og
ikke Egypten nyheden. Sådan er mit nyhedsindtag bredest

--
Venlig hilsen / Best regards

Palle

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-02-11 01:24

Thomas von Hassel wrote:

> gentag efter mig:
>
> "det er kun rygter, det er det samme rygte der har været oppe at vende
> de sidste 3 år, nothing to see here, move along"

Og rygterne gik i mere end 4 år, om at Apple ville komme med en afløser
for Newton..., så det kan man overhovedet ikke regne med. - Desuden er
det første gang, at et så velrenomeret firma som Needham har kommenteret
på det...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-02-11 10:03

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> [...]
> for Newton..., så det kan man overhovedet ikke regne med. - Desuden er
> det første gang, at et så velrenomeret firma som Needham har kommenteret

nogen vil jo sige at iPhone -er- er slags efterfølger til Newton ...
bare "done right"

/thomas

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 12-02-11 22:33

On 2011-02-11 20:37:27 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> gentag efter mig:
>
> "det er kun rygter, det er det samme rygte der har været oppe at vende
> de sidste 3 år, nothing to see here, move along"

Tja... det har aldrig været Apples politik at producere et ringere og
billigere produkt, faktisk så har de altid gjort det stik modsatte...
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-02-11 22:37

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Tja... det har aldrig været Apples politik at producere et ringere og
> billigere produkt, faktisk så har de altid gjort det stik modsatte...

som regel gjort produktet bedre og holde prisen ....

Med mindre det er en helt ny underfamilie ... men som der står i det
link jeg henviser til så kan jeg heller ikke se hvad man kan tage ud af
en iPhone uden at det bliver et skod produkt ...

Ikke uden at skulle få udvilkerne til at lave _endnu_ en version af
deres Apps ...

/thomas

/thomas

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 13-02-11 13:42

> [...]
> en iPhone uden at det bliver et skod produkt ...
>
> Ikke uden at skulle få udvilkerne til at lave _endnu_ en version af

Ja, det giver ikke meget mening. Men de kunne lave en 3G version af iPod
Touch til 300$ eller så.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-02-11 13:44

> Ja, det giver ikke meget mening. Men de kunne lave en 3G version af iPod
> Touch til 300$ eller så.

måske ... det jeg bruger min iPhone til mindst er nok at tale i den ...
men jeg tror ikke det er nok differentiering imellem iPhone og iPod
Touch til at Apple vil gøre det ...

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-02-11 18:03

-=JF=- <null@null.null> wrote:

> Så er der rygter om en ny iPhone, og denne gang en model til folk der
> ikke har dybe nok lommer, eller ikke har lyst til at betale 5-6.000,-
> for en telefon: http://epn.dk/teknologi2/article2337199.ece

<http://www.macworld.com/article/157847/2011/02/macalope_classics.html?l
src=rss_main>

scroll ned til "iPhone nano a no-no or a go-go?"

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 12-02-11 22:42

-=JF=- <null@null.null> writes:

> SÃ¥ er der rygter om en ny iPhone, og denne gang en model til folk der
> ikke har dybe nok lommer, eller ikke har lyst til at betale 5-6.000,-
> for en telefon: http://epn.dk/teknologi2/article2337199.ece

Hvorfor skulle de det? Apple har iøjeblikket på sig at det er
luksusvare (dyrere end konkurrenterne men folk køber det alligevel) og
de skovler penge ind. Hvorfor sætte det over styr?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-02-11 22:52

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110212 <nospam0002+20110212@gmail.com> wrote:

> Hvorfor skulle de det? Apple har iøjeblikket på sig at det er
> luksusvare (dyrere end konkurrenterne men folk køber det alligevel) og
> de skovler penge ind. Hvorfor sætte det over styr?

Og på "tablet" siden ser det ud til at de allerede nu er billigere ..
var det $800 Motorolas Xoom skulle koste ... inden du skal have abb. til
(og du _skal_ have et 3G abb. for at slå WiFi til ... WFT ?)

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-02-11 13:23

> Og på "tablet" siden ser det ud til at de allerede nu er billigere ..
> var det $800 Motorolas Xoom skulle koste ... inden du skal have abb. til
> (og du _skal_ have et 3G abb. for at slå WiFi til ... WFT ?)

nope ... $1,199.99

<http://www.bestbuy.com/site/Computers-Promotions/Motorola+XOOM/pcmcat23
3400050016.c?id=pcmcat233400050016>

/thomas